Keeper-krise! Hva nå?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • pal
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2004
    • 422

    #81
    Opprinnelig skrevet av Chessheim-kanaris
    hvem pokker er Mifsund...?
    Greit nok at man bør unngå denne slurvefeilen, men er det nødvendig å at noen må kommentere det HVER gang det skjer (og komme med kommentarer om at det kan være en liten lynrask keeper)? Vi skjønner jo hvem det er ut fra sammenhengen.

    (ja, jeg er litt gretten i dag)
    hilsen pål

    Kommentar

    • KimFL
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2003
      • 1410

      #82
      Ok...angående det med "profflisens/proffkontrakt", så fant jeg dette på web-sidene til NøFF:

      Spillerkontrakter



      Standardkontrakten for amatørspiller skal benyttes dersom klubb og spiller blir enige om å inngå et kontraktsforhold uten at det foreligger skattepliktige ytelser. Amatørkontrakten gir mulighet for at
      - spiller kan lånes ut til annen klubb som amatørspiller
      - klubben kan kreve kompensasjon for å frigi spilleren fra kontrakten ved overgang til annen klubb som amatør.


      Standardkontrakten for profesjonell spiller skal benyttes for alle som skal spille kamper i Tippeligaen, Addecoligaen og Toppserien. Kontrakten kan for øvrig benyttes på alle nivåer i norsk fotball. Inngåelse av profesjonell kontrakt innebærer at det etableres et arbeidsgiver-/arbeidstakerforhold mellom klubb og spiller.
      Godtgjørelsen til spiller med profesjonell kontrakt skal stå i rimelig forhold til den tiden spilleren skal benytte til trening, kamp og markedsarbeid.
      Kjøregodtgjørelse og diett må tilfredsstille kravene i Statens reiseregulativ.


      ...så hvis klubben ikke får en såkalt disp til å hente inn en nødlsøning, så må en evt juniorspiller ha en proffkontrakt for å få lov til å spille. Trur ikke det skulle bli noe problem å ordne, men med NøFF kan man jo aldri være sikker....



      mvh
      KimFL

      Kommentar

      • Fridtjof
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2005
        • 2120

        #83
        Jeg vil se van Weijk i målet... Noen som husker en viss bortekamp mot Brann i fjor, og fortsatt mener at Misund skal stå?
        Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

        Kommentar

        • ON
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2004
          • 3639

          #84
          Misund kan ikke stå den kampen. Han er ikke god nok i utgangspunktet, og spesiellt ikke når han er skada, og ikke har spillt en toppkamp siden mot Brann (?).Håper på Reitmaier, eller Wijk.

          Kommentar

          • ON
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2004
            • 3639

            #85
            Opprinnelig skrevet av Fridtjof
            Jeg vil se van Weijk i målet... Noen som husker en viss bortekamp mot Brann i fjor, og fortsatt mener at Misund skal stå?
            Hvorfor skriver dere Weijk?http://lsk.no/?did=9065973

            Kommentar

            • Fugla- patriot83
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2005
              • 1241

              #86
              Opprinnelig skrevet av Fridtjof
              Jeg vil se van Weijk i målet... Noen som husker en viss bortekamp mot Brann i fjor, og fortsatt mener at Misund skal stå?
              Husker 6-2- kampen meget godt og der husker jeg PM Misund var helt begredelig!

              Han må for Guds skyld ikke stå. Og i hvert fall ikke når han er halvveis skadet. Ja, han var god på før, men dette har tatt av litt med årene og han er ikke det han en gang var. Han er sikkert en kjernekar, men jeg vil ikke ha han i mål - i hvert fall ikke når det står så mye på spill som nå!

              Ja til bestefar!
              -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
              Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

              En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.

              Kommentar

              • Flisby`n
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jun 2004
                • 312

                #87
                Opprinnelig skrevet av Nordby
                Hvorfor skriver dere Weijk?http://lsk.no/?did=9065973
                Vi får være fornøyd så lenge de ikke skriver van Eijk
                En kjeeempescoring av tommy!!

                Kommentar

                • ON
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2004
                  • 3639

                  #88
                  Men noen må gjøre LSK oppmerksomme på at vi ikke får disp vis misund står kampen i dag..

                  Kommentar

                  • KimFL
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2003
                    • 1410

                    #89
                    Men noen må gjøre LSK oppmerksomme på at vi ikke får disp vis misund står kampen i dag..
                    Hvis legen sier han er skada før neste kamp, så skal det nok ikke bety så mye.
                    Var jo akkurat det samme som skjedde i fjor det....


                    KimFL

                    Kommentar

                    • RoyVaadal
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2004
                      • 4055

                      #90
                      Opprinnelig skrevet av Kanariz
                      Noen som har lest RB i dag? står det om keeper krisa der?
                      Ja, jeg mener å huske at det ikke sto noe vesentlig utover det som allerede er gjengitt i nyhetstråden.
                      RoyVaadal.

                      Kommentar

                      • RoyVaadal
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2004
                        • 4055

                        #91
                        Opprinnelig skrevet av Nordby
                        Hvorfor skriver dere Weijk?http://lsk.no/?did=9065973
                        Jeg tipper at det er fordi folk har hørt hvordan navnet skal uttales.
                        Etternavnet er nederlandsk (evt. flamsk(Belgia)):

                        - van Wijk som uttales "fan væjk"

                        Har han nederlandsk (eller belgisk) far eller mor?

                        Jeg tror ikke folk veit hvor langt unna en juniorkeeper er å kunne prestere godt nok i Eliteserien. Selv NFF har for vane å gi dispensasjon selv om det bare er juniorkeepere tilgjengelig.
                        RoyVaadal.

                        Kommentar

                        • mr.Jordbakke
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2005
                          • 3845

                          #92
                          Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                          Jeg tipper at det er fordi folk har hørt hvordan navnet skal uttales.
                          Jeg tipper det er fordi man vurderer han som ikke god nok til tippeligaspill, altså for veik...
                          NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                          Mvh
                          Mr.Jordbakke

                          Kommentar

                          • ON
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2004
                            • 3639

                            #93
                            Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                            Jeg tipper at det er fordi folk har hørt hvordan navnet skal uttales.
                            Etternavnet er nederlandsk (evt. flamsk(Belgia)):

                            - van Wijk som uttales "fan væjk"

                            Har han nederlandsk (eller belgisk) far eller mor?

                            Jeg tror ikke folk veit hvor langt unna en juniorkeeper er å kunne prestere godt nok i Eliteserien. Selv NFF har for vane å gi dispensasjon selv om det bare er juniorkeepere tilgjengelig.
                            Ja, vet jo det. Men uansett så SKRIVES det Wijk

                            Kommentar

                            • Kjell.T.Ring
                              Poll St. Ring
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Dec 2005
                              • 11796

                              #94
                              LSK avventer keeper-søknad


                              Jan Åge Fjørtoft, Lillestrøm. ( Foto: Digitalsport )

                              Heinz Müller måtte forklare seg for pressen etter utvisningen mot Stabæk. ( Foto: KURT PEDERSEN / DIGITALSPORT )
                              Relaterte klubber
                              Lillestrøm
                              Stiftet: 02.04.1917
                              Hjemmebane: Åråsen
                              Tilskuerrekord: 13595
                              Neste kamp: 28.05.2006 Lillestrøm-Sandefjord
                              Mer om Lillestrøm



                              Først etter en test av Per Magne Misund i kveld vil Lillestrøm avgjøre om de søker dispensasjon for å hente inn en ny keeper.


                              Av: Per Christian Johansen
                              Publisert: 22.05.2006 kl. 11:47
                              Endret: 22.05.2006 kl. 12:00
                              Etter utvisningen av Heinz Müller mot Stabæk i går kveld, var Jan Åge Fjørtoft klar på at klubben trenger en ny keeper. Og tenkte på fjorårskeeper Claus Reitmaier.
                              TV2-ekspert Nils Johan Semb derimot mente at en så stor klubb som Lillestrøm burde ha keepere nok å velge i.
                              - Vi ser det litt an i dag, og sjekker regelverket nærmere. Så skal vi teste Misund i kveld. Vi tar en avgjørelse på om vi sender søknad om dispensasjon i morgen, sier Fjørtoft til 100 % Fotball mandag formiddag.
                              Forbundsstyret avgjør
                              Norges Fotballforbund er foreløpig avventende til en eventuell søknad. Og vil ikke uttale seg spesielt om situasjonen for øyeblikket.
                              - Det får vi ta hvis vi mottar en søknad. Da blir det opp til forbundsstyret å ta en avgjørelse, sier informasjonssjef i NFF, Roger Solheim.
                              Jan Åge Fjørtoft er ikke i tvil om at "mosjonisten" Claus Reitmaier vil være det beste alternativet dersom behovet viser seg realistisk.
                              - Claus holder uansett bedre nivå enn de andre kandidatene, legger Fjørtoft til.
                              I tillegg til tredjekeeper Per Magne Misund, som sliter med et vondt kne, har Lillestrøm andrekeeper Otto Fredriksson ute av spill.
                              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                              Kommentar

                              • Bæng
                                Seniormedlem
                                Forumsadist
                                • Nov 2005
                                • 146

                                #95
                                Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                På Nettavisen står det at Heinz fikk to gule, og Inge Andre Olsen sa at både han og Müller fikk gult for usportslig oppførsel, så tror ikke det var direkte rødt kort. Uansett håpløst ræva. Søgård var forøvrig heldig som slapp unna det røde i taklingen som førte til frispark, men både Stenvoll og høyrebacken deres kan vel også takke høyere makter for at de bare fikk gult.

                                helt enig skulle ha vært rødt til dem
                                Fetsund Kanris...

                                Ufc www.ultrasfeltc.com

                                Kommentar

                                • Franken
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2004
                                  • 1036

                                  #96
                                  - Claus holder uansett bedre nivå enn de andre kandidatene, legger Fjørtoft til.

                                  Dette uttalte Fjørtoft. Og som tidligere trener for aldersbestemte lag i CFK (Clausenengen FK) stiller jeg meg undrende til slike uttalelser. Er dette måten å gi unggutter i LSK den nødvendige selvtillit? Hva nå NFF ikke lar LSK hente inn keeper, og det ender opp med at en junior må stå? Neppe noe moro for vedkommende at Fjøra da har gått ut med slike holdninger. Ikke helt etter min bok ihvertfall!
                                  Fra Baillsund

                                  Kommentar

                                  • Torolf
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2004
                                    • 9574

                                    #97
                                    Opprinnelig skrevet av Franken
                                    - Claus holder uansett bedre nivå enn de andre kandidatene, legger Fjørtoft til.

                                    Dette uttalte Fjørtoft. Og som tidligere trener for aldersbestemte lag i CFK (Clausenengen FK) stiller jeg meg undrende til slike uttalelser. Er dette måten å gi unggutter i LSK den nødvendige selvtillit? Hva nå NFF ikke lar LSK hente inn keeper, og det ender opp med at en junior må stå? Neppe noe moro for vedkommende at Fjøra da har gått ut med slike holdninger. Ikke helt etter min bok ihvertfall!
                                    Jeg tror alle keepertalenter som så Reitmaier i aksjon i fjor vil være enige i den påstanden.

                                    Kommentar

                                    • Franken
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2004
                                      • 1036

                                      #98
                                      For all del. Reitmaier var god igår. Men verken du eller jeg har vel sett han i år? kanskje har han likestor mage som undertegnede nå. Poenget mitt er at en bør ta var på talentene i egne rekker, og ikke komme med slike utspill. Det kan tenkes at Claus er bedre, men ungguttene i LSK trenger vel ikke oppleve å lese slike kommentarer om seg selv?
                                      Fra Baillsund

                                      Kommentar

                                      • Kjell.T.Ring
                                        Poll St. Ring
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Dec 2005
                                        • 11796

                                        #99
                                        Opprinnelig skrevet av Franken
                                        For all del. Reitmaier var god igår. Men verken du eller jeg har vel sett han i år? kanskje har han likestor mage som undertegnede nå. Poenget mitt er at en bør ta var på talentene i egne rekker, og ikke komme med slike utspill. Det kan tenkes at Claus er bedre, men ungguttene i LSK trenger vel ikke oppleve å lese slike kommentarer om seg selv?
                                        Trur talentene tar det med fatting. Van Weijk (var det han het?) har selv uttalt att han ikke føler seg moden for TL, og han er beste junioralternativ. Dessuten har Fjøra snakke med Claus, og jeg er helt sikker på at han er i rimelig god form. Trernger ikke all verdens kondisjon for å stå i mål heller...
                                        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                        Kommentar

                                        • Trondeo
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2005
                                          • 3062

                                          Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                                          Jeg tipper at det er fordi folk har hørt hvordan navnet skal uttales.
                                          Etternavnet er nederlandsk (evt. flamsk(Belgia)):

                                          - van Wijk som uttales "fan væjk"

                                          Har han nederlandsk (eller belgisk) far eller mor?
                                          Nederlandsk far, i alle fall det jeg har fått med meg etter å ha gått i klasse med lillebroren hans i flere år nå

                                          Kommentar

                                          Working...