Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
Å påstå at RH Olsen gjør en dårlig kamp, er vel å ta i litt. Men han overser et par ting som kunne vært avgjørende for kampen:
1) Holmvik. Drar i trøya, klipper ned og skaller til Riise. Får utrolig nok bare gult kort, og fortsetter med å forårsake det ene frisparket etter det andre resten av kampen. Keeper-Olsen på TV2 Zebra mente forøvrig at Holmvik skulle hatt gult FØR han klippet ned og deretter skallet ned Riise, og fortsatte jevnlig med å kommentere hvor mye på grensen Holmvik spilte.
Det skal bli interessant å se om NFF tar tak i skallingen.
2) På corneren hvor Stabæk utligner, er det tydelig på TV-bildene at Fjoll Gunnarsson dytter Shane overende med begge armene før han stusser ballen bakover til IA Olsen.
Men alt i alt er det vel neppe dommerens skyld at LSK ikke vinner denne kampen.
Å klage på dommer'n pga straffa blir uansett for dumt....
Spesielt når vi fikk en feilaktig straffe på Hamar, og ikke fikk straffer mot oss i Bergen, Fredrikstad og på Ullevål.....
Men straffa i går var grei nok den....til og med Søgård sa at det var straffe.
Er jo bare rutinert gjort av Nannskog og fly med ballen inn i mølja foran mål.
Men at RHO ikke viser ut stabæk-spillern for skalling er en skandale. Han skaller jo Riise såpass hardt at han selv går i bakken. Utrolig feigt av dommern. Han viser jo tydelig at han ikke lenger har noe i Tippeligaen å gjøre. Her bør NøFF komme på banen, å gi både stabæk-spillern og dommer'n en 4-5 kampers pause.
Unnlater å blåse for dytten på Stefanutto forut for 1-1
Unnlater å gi rødt kort til Stabæk for nedskallinga av Riise
Tillater Stabæk-spillerne å feire scoringene sine foran Kanari-Fansen (men er raskt borte for å stoppe LSK-spillernes feiring på 0-1)
Gir Müller gult kort for å kaste ball på motstanderen. Dette er likestilt med slag, og skal straffes med direkte rødt kort, uavhengig av om han har gult fra før. Flaks for Müller, som slipper unna med en kamps karantene.
Kort sagt noen grove feil, men ellers synes jeg han klarer seg bra.
Unnlater å blåse for dytten på Stefanutto forut for 1-1
Unnlater å gi rødt kort til Stabæk for nedskallinga av Riise
Tillater Stabæk-spillerne å feire scoringene sine foran Kanari-Fansen (men er raskt borte for å stoppe LSK-spillernes feiring på 0-1)
Gir Reitmaier gult kort for å kaste ball på motstanderen. Dette er likestilt med slag, og skal straffes med direkte rødt kort, uavhengig av om han har gult fra før. Flaks for Reitmaier, som slipper unna med en kamps karantene.
Kort sagt noen grove feil, men ellers synes jeg han klarer seg bra.
Som en kuriositet kan det nevnes at RHO var av de få dommerne i årets serie som ikke hadde gitt verken rødt kort eller straffe. Dette endret seg brått.
rødt kort og straffe er greit, det jeg reagerer på er at han ikke blåser av når tileggstiden har gått ut, synes ikke nannskog var i en god scoringsposisjon når han blir taklet av søgård første gang...
men til det uendlige; vi får gult kort for å hale ut tiden, kippe bruker over ett minutt på å snøre på seg skoene. I tllegg gjøres det ett bytte etter det 90. spilleminutt, noe som igjen medfører ekstra 30 sekunder spilletid. RHO er i sin fulle rett, og jeg vil faktisk si at han gjør en korrekt vurdering, når han lar det bli tillegg på tilleggstiden ut i fra kampsituasjonene som beskrevet over. Dette er også i henhold til reglementet hvor tilleggstiden som vises på tavlen er minimumstid for tillegg.
At dommerene ellers praktiserer dette svært ulikt er en annen debatt jeg mer enn gjerne er med på.
Som en kuriositet kan det nevnes at RHO var av de få dommerne i årets serie som ikke hadde gitt verken rødt kort eller straffe. Dette endret seg brått.
Vi fikk han i mot oss spesielt etter at vi ikke klarte å få tatt ett frispark i det 91. minutt.... Skuffet over våre spillere som ikke fikk ut fingeren der. De har vært raske nok til å ta frispark før i år (Occean i Køben, Kippe banan reit im Winkel mot Viking)
Orker ikke å klage på dommeren lenger. Er så lei av at dommerne blir hovedpersoner. Har vært så deilig å være Lillestrøm supporter hittil i sesongen å slippe alt å være med på alt det maset om dårlige dommere. Gjør de noen tabber spiller ikke det noen rolle.
På grunn av utlendighet gikk jeg glipp av kampen på Nadderud og kom sent inn i denne tråden, men ser at limericken jeg sendte til mailinglista for noen år siden kan resirkuleres med jevne mellomrom:
Nybakte foreldre må velge
et navn som de begge kan svelge.
I Lillestrøm går
det nok enda noen år
før et guttebarn heter Roy Helge.
ulfpulf - For tiden Wienerkanari, men hjemme i tide til å ta med to kompiser (familiemedlemmer) på Claus-/Stoffe-/Halleluja-/streik-kampen.
Jeg har sesongkort til streik!
AKP m/l - gå hjem og vogg.
Saken du viser til er 4 år gammel, og selv om jeg husker denne kampen godt, og er enig i at RHO var svært svak i denne kampen, er det vel på tide å la denne diskusjonen ligge snart nå, er det ikke?
Espen Berntsen har f.eks. unnlatt å dømme straffe mot oss både i Bergen og på Ullevål på klare handser. Og det på under 4 uker.
Ting jevner seg ut over tid, også dommeravgjørelsene.
Kommentar