Roy Helge Olsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • 10.09.50
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2005
    • 1410

    #81
    Opprinnelig skrevet av dIsTurBeD
    Saken du viser til er 4 år gammel, og selv om jeg husker denne kampen godt, og er enig i at RHO var svært svak i denne kampen, er det vel på tide å la denne diskusjonen ligge snart nå, er det ikke?

    Espen Berntsen har f.eks. unnlatt å dømme straffe mot oss både i Bergen og på Ullevål på klare handser. Og det på under 4 uker.

    Ting jevner seg ut over tid, også dommeravgjørelsene.
    Jeg er enig i at diskusjonen om dømminga på Nadderud kan legges død, og jeg er også enig i at Sportsklubben i det store og hele ikke skal skylde på dommerne hittil i år. Slett ikke. Men under overskriften "Roy Helge Olsen" bør det være greit å diskutere Roy Helge Olsen. Om det hører hjemme på dette forumet eller under generelt, er en annen sak.

    Når det gjelder Roy Helge Olsen dommerkarriere, er jeg enig med Kefirelsker'n. Det har simpelthen blitt for mange saker om ham etter hvert. Han har avgjort for mange kamper og vært hovedperson alt for ofte. Det er tre år siden han lovte å trappe ned. Ikke engang det får han til. Noen bør hjelpe ham. Få fyren vekk.
    Last edited by 10.09.50; 26.05.2006, 12:43.

    Kommentar

    • MobBoss
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2003
      • 900

      #82
      Opprinnelig skrevet av Eksil-kanari
      Det skal bli interessant å se om NFF tar tak i skallingen.
      De kan ikke gjøre noe siden dommeren har sett forelsen og gitt gult kort. Samme som med Hannes Siggurdson saken

      Invicta

      Ingen er større en klubben

      Kommentar

      • Torolf
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 9574

        #83
        Opprinnelig skrevet av Erling Stray
        De kan ikke gjøre noe siden dommeren har sett forelsen og gitt gult kort. Samme som med Hannes Siggurdson saken
        Det de burde tatt tak i, er Stabæk-spillernes provoserende feiring av scoringer foran Kanari-Fansen. Jeg har sendt en e-post til Roger Solheim og Rune Pedersen i NFF om dette, men venter fortsatt på svar.

        Kommentar

        • Kjell.T.Ring
          Poll St. Ring
          --==FORUMRUNKER==--
          • Dec 2005
          • 11796

          #84
          Opprinnelig skrevet av Erling Stray
          De kan ikke gjøre noe siden dommeren har sett forelsen og gitt gult kort. Samme som med Hannes Siggurdson saken
          Men så dommeren at han ble skallet ned eller så han bare dyttingen?

          I tilfellet synes jeg saken burde tas opp i NFF, men vet ikke hvordan reglementet blir da i.o.m. at skallingen ville blitt en "ny" episode.
          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

          Kommentar

          • 10.09.50
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Oct 2005
            • 1410

            #85
            Opprinnelig skrevet av Erling Stray
            De kan ikke gjøre noe siden dommeren har sett forelsen og gitt gult kort. Samme som med Hannes Siggurdson saken
            Men siden den gang har det kommet helt nytt reglement. Den avgjørende bestemmelsen er nå § 5-2 i det nye Advarsel- og utvisningsreglementet:

            "Karantene eller bøter for andre overtredelser

            (1) Disiplinærutvalget kan på eget initiativ eller oppfordring fra andre behandle saker om andre påståtte overtredelser begått i tilknytning til kamp selv om overtredelsen ikke ledet til utvisning eller bortvisning.

            (2) Disiplinærutvalget kan i slike tilfeller ilegge inntil 3 kampers karantene og 5.000 kroner i bot. Dersom Disiplinærutvalget finner at overtredelsen bør sanksjoneres strengere, skal det oversende saken til Doms- og sanksjonsutvalget enten som sanksjonssak etter Sanksjonsreglementet eller som straffesak etter Loven."

            Denne bestemmelsen tyder ikke på at gult kort er til hinder for at Disiplinærutvalget ilegger strengere sanksjoner etter kampen, dersom tv-bilder eller annet viser at det er grunnlag for det.
            Last edited by 10.09.50; 26.05.2006, 12:53.

            Kommentar

            • dIsTurBeD
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2004
              • 668

              #86
              Det mange har etterspurt her er hvilken linje disiplinærutvalget egentlig har lagt seg på, da det virker helt tilfeldig hvilke situasjoner som blir etterforsket nærmere og sanksjonert mot i ettertid. Var det som skjedde i kampen mellom Molde og Tromsø verre enn skallen til Basso mot Kippe, eller Holmviks skalle på Riise?

              Kommentar

              • mr.Jordbakke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 3845

                #87
                Opprinnelig skrevet av Torolf
                Det de burde tatt tak i, er Stabæk-spillernes provoserende feiring av scoringer foran Kanari-Fansen. Jeg har sendt en e-post til Roger Solheim og Rune Pedersen i NFF om dette, men venter fortsatt på svar.
                Og jeg har sendt e-post til NFF i forbindelse med det Berget det blå sang til Uwe. Tviler på at vi får svar fra den kanten...
                NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                Mvh
                Mr.Jordbakke

                Kommentar

                • tHuLu
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2003
                  • 730

                  #88
                  provoserende feiring?? synes det var ganske morsomt jeg at de tråkker på sine egne "supportere". ved 2 angjørende scoringer mot serielederen og så kommer de ikke til sine egne supportere og feirer... hadde blitt skuffa om det hadde vært våre spillere som hadde svikta oss der... men det er nå ikke ofte det er ordentlig fans på nadderud...
                  For det er bedre å værra døv enn vålenga!

                  Kommentar

                  • mr.Jordbakke
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 3845

                    #89
                    Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                    Og jeg har sendt e-post til NFF i forbindelse med det Berget det blå sang til Uwe. Tviler på at vi får svar fra den kanten...
                    Jeg sendte ny mail idag:

                    "Det at dere ikke svarer på min henvendelse tolker jeg slik at den type atferd er akseptert av NFF."

                    ...men jeg får vel ikke svar denne gangen heller.
                    NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                    Mvh
                    Mr.Jordbakke

                    Kommentar

                    • Vegar Hjermundrud
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2003
                      • 423

                      #90
                      Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                      Når det gjelder Roy Helge Olsen dommerkarriere, er jeg enig med Kefirelsker'n. Det har simpelthen blitt for mange saker om ham etter hvert. Han har avgjort for mange kamper og vært hovedperson alt for ofte. Det er tre år siden han lovte å trappe ned. Ikke engang det får han til. Noen bør hjelpe ham. Få fyren vekk.
                      Jeg synes RHO stort sett dømmer helt greit. Mens vi visstnok kun hadde vunnet en av ti kamper med Tommy Skjerven som hoveddommer før 16. mai kampen mener jeg å ha lest at statistikken er ganske motsatt når det gjelder RHO. Det i seg selv er selvsagt ikke noe argument i en debatt hvorvidt RHO er en god dommer (den eneste i standen som har fått avgjørelser karikert i Humbug & Kanari - ikke bare en, men to ganger), men jeg synes faktisk han stort sett gjør en god jobb.
                      Ha respekt for tradisjoner. Behold bindestreken!

                      Kommentar

                      • Hamburg & Kanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 3006

                        #91
                        Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                        Jeg sendte ny mail idag:

                        "Det at dere ikke svarer på min henvendelse tolker jeg slik at den type atferd er akseptert av NFF."

                        ...men jeg får vel ikke svar denne gangen heller.
                        Bra jobbet. Hva i all verden betyr den hersens "MOT" kampanjen egentlig når de ikke gidder å løfte en finger mot denne pøbelen? Er de feige, eller bare giddalause, eller rett og slett korka dumme??

                        Dette beviser jo bare at det ikke finnes noen substans, ikke noe innhold, i NFF's holdningskampanje, som jeg aldri syntes var noe særlig klart budskap. "MOT" hva ???. "MOT", som i å utvise modighet ?? Snakk om uklart budskap. Hadde de skrevet mot rasisme, så hadde man i alle fall skjønt hva som står på trøyene. Bare "MOT" virker jo komplett tåkete, eller negativt.

                        Fjern da "MOT" fra draktene først som sist, da det ikke betyr noe som helst og la spillerne få tilbake navnene sine på draktene.

                        Slik kan vi også vise at vi ikke finner oss i at noen kødder med treneren og spillerne våre, at vi ikke aksepterer at drittunger som ikke har opplevd krigen likevel fyrer av salvoer mot våre ansatte fra Tyskland som ikke engang var født da krigen alt var over og forbi for lengst og som selvfølgelig ikke kan lastes for all den ugagn som deres forfedre har begått. Dette er jo faen meg helt utrolig, et slags mobbens justismord, og NFF synes det er helt OK? Er det ikke slik hooliganisme trives og vokser?

                        La oss vise vår forakt ovenfor søppel-fansen som finnes innad i Stabæk Fotball og ovenfor den stilltiende aksepten som de gamle gubbene og den ene kamplespa i NFF viser. Fjern "Mot" merkene. De har ikke noe betydning, når NFF godtar rasisme på denne måten så vil vi ikke være med på en kampanje av dobbeltmoral.
                        Last edited by Hamburg & Kanari; 29.05.2006, 15:07.
                        LSK Norges beste lag

                        Kommentar

                        • Torolf
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2004
                          • 9574

                          #92
                          Opprinnelig skrevet av Torolf
                          Det de burde tatt tak i, er Stabæk-spillernes provoserende feiring av scoringer foran Kanari-Fansen. Jeg har sendt en e-post til Roger Solheim og Rune Pedersen i NFF om dette, men venter fortsatt på svar.
                          Da fikk jeg omsider svar fra Rune Pedersen:

                          "Hei,

                          Det vises til dere mail vedr oppførsel av spillere i etterkant av scoring.

                          Spillereglene gir anledning til å gi gult kort for overdreven, upassende oppførsel i forbindelse med scoring.
                          Enkelte tilfeller vil dette kunne være vanskelig for dommerne å se. I tillegg kan selvsagt NFF henvende seg til lag, klubber der hvor man er gjort oppmerksom på denne type oppførsel.
                          Om handlingen medfører dårlig stemning, oppførsel blant tilskuere, vil arrangør laget ha ansvar for sikkerhet etc på tribunen. Det vil da ofte i etterkant av kamper være kontakt for å avdekke hva som har skjedd og NFF’s organer kan i enkelte tilfeller gi irettesettelser, bøter etc. NFF kan også benytte video, tv bilder på denne type hendelser i etterkant av kampene for å avdekke hva som har foregått.


                          Med hilsen/Kind regards
                          Norges Fotballforbund/The Football Association of Norway
                          Rune Pedersen"

                          Et meget generelt svar, som ikke sier noe om hva NFF har tenkt å foreta seg i denne konkrete saken.
                          Last edited by Torolf; 01.06.2006, 13:26.

                          Kommentar

                          • Leif A
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 3962

                            #93
                            Med andre ord har de ikke tenkt å gjøre noe som helst.:roll:
                            Knurr...

                            Kommentar

                            • Hamburg & Kanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 3006

                              #94
                              Dette var et standars klipp og lim svar. Faen så elendig.

                              Suppegjøker !!!

                              Et slikt pisse-svar er kun egnet til en ting. å miste sin respekt.
                              Forakt for NFF
                              LSK Norges beste lag

                              Kommentar

                              • e.d
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2005
                                • 688

                                #95
                                Hva er det egentlig som er problemet her?
                                skal liksom Nff blande seg inn i dette:
                                -At stabekksupportene synger sanger vi tar avstand fra?
                                -at stabekk spillerne feirer målet slik de gjorde?
                                snakk om hårsåre supportere.
                                synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                                Kommentar

                                • Percy Nilegård
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 5146

                                  #96
                                  Opprinnelig skrevet av e.d
                                  Hva er det egentlig som er problemet her?
                                  skal liksom Nff blande seg inn i dette:
                                  -At stabekksupportene synger sanger vi tar avstand fra?
                                  -at stabekk spillerne feirer målet slik de gjorde?
                                  snakk om hårsåre supportere.
                                  Synes du det er greit å hetse Uwe for noe hans forrfedre gjorde før han ble født? Om ikke Nøff, hvem skal isåfall ta tak i det?
                                  "Alltid blodsprengt"!
                                  Fong/Macho

                                  Even Nordlien

                                  Kommentar

                                  • ON
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3639

                                    #97
                                    Hva var det de sang? Har jo forstått inneholdet i sangen, men hva var det sånn korrekt?

                                    Kommentar

                                    • Torolf
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2004
                                      • 9574

                                      #98
                                      Opprinnelig skrevet av Nordby
                                      Hva var det de sang? Har jo forstått inneholdet i sangen, men hva var det sånn korrekt?
                                      Reis hjem, som i førtifem

                                      Kommentar

                                      • jonrog
                                        Medlem
                                        Møteplager
                                        • May 2006
                                        • 95

                                        #99
                                        Opprinnelig skrevet av Torolf
                                        Reis hjem, som i førtifem
                                        Patetisk at NFF ikke tar tak i dette. Virker for meg som om dette med rasisme er totalt missforstått, i grunn i hele samfunnet. De eneste situasjonene der rasisme får konsekvenser er hvis noen av hvit hudfarge trakaserer noen med mørkere hudfarge. Jeg kan verken fatte eller begripe at der kan være verre å lage apelyder mot en mørk spiller enn tilfellet vi har med å gjøre her. Men vi kan ikke forlange for mye av NFF heller, de er tross alt den mest imkompetente, selvmotsigende organisasjonen i verden. Jeg lurer på hvor mye kaffe som går med på møtene deres, for jeg kan ikke forstå hva annet de bruker tiden på.

                                        Korriger meg gjerne hvis jeg tar feil, men var det ikke slik at NFF før året annonserte at dårlig oppførsel blandt supportere kunne føre til at laget deres mistet poeng? Eller er jeg helt ute på jordet?
                                        Last edited by jonrog; 04.06.2006, 13:14.

                                        Kommentar

                                        • xeR
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Jan 2004
                                          • 11206

                                          Opprinnelig skrevet av jonrog
                                          .

                                          Korriger meg gjerne hvis jeg tar feil, men var det ikke slik at NFF før året annonserte at dårlig oppførsel blandt supportere kunne føre til at laget deres mistet poeng? Eller er jeg helt ute på jordet?
                                          det stemmner det, de skulle også slå hardt ned på holding.... ser hvor langt det har kommet.... nøff har det i kjeften, men handling??? Nada....
                                          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                          Kommentar

                                          Working...