Trenger ingen dispensasjon for Reitmaier

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rønnern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6690

Opprinnelig skrevet av dIsTurBeD
    Glemmer du det faktum at overgansvinduet nå faktisk er stengt?
    Når man søker om dispensasjon så er det for å få lov til å hente en keeper utenfor overgangsvinduet. Derav ordet dispensasjon - fritak (i et enkelt tilfelle) fra å følge en lov, en forskrift el. et påbud.
    Mvh Ronnie "The Runner"
    LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• 10.09.50
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2005
      • 1410

Opprinnelig skrevet av Rønnern
      Når man søker om dispensasjon så er det for å få lov til å hente en keeper utenfor overgangsvinduet. Derav ordet dispensasjon - fritak (i et enkelt tilfelle) fra å følge en lov, en forskrift el. et påbud.
      Jo takk, men problemet var ikke betydningen av ordet dispensasjon. Skal Sportsklubben hente en keeper fra en annen klubb og ha ham spilleklar til søndag må den ha dispensasjon både fra overgangsvinduet og kravet til 12 dagers medlemskap. Men problemstillingen i denne tråden er om dispensasjon er nødvendig for å hente nettopp Claus, og - i så fall - dispensasjon fra hva. Det er ikke klart at overgangsvinduet er et hinder for Claus.

Kommentar

• dIsTurBeD
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2004
        • 668

Opprinnelig skrevet av 10.09.50
        Jo takk, men problemet var ikke betydningen av ordet dispensasjon. Skal Sportsklubben hente en keeper fra en annen klubb og ha ham spilleklar til søndag må den ha dispensasjon både fra overgangsvinduet og kravet til 12 dagers medlemskap. Men problemstillingen i denne tråden er om dispensasjon er nødvendig for å hente nettopp Claus, og - i så fall - dispensasjon fra hva. Det er ikke klart at overgangsvinduet er et hinder for Claus.
        Nemlig. Selv jeg vet faktisk hva ordet dispensasjon betyr.

Nå sier imidlertid Fjørtoft at Misund skal testes i dag før de evnt. forsøker å hente inn en ny keeper til neste kamp, så da må vi vel vente til i kveld eller i morgen før vi finner ut om dette faktisk blir et problem eller ikke.

Kommentar

• superbøffel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 5611

Opprinnelig skrevet av dIsTurBeD
          Nemlig. Selv jeg vet faktisk hva ordet dispensasjon betyr.

Nå sier imidlertid Fjørtoft at Misund skal testes i dag før de evnt. forsøker å hente inn en ny keeper til neste kamp, så da må vi vel vente til i kveld eller i morgen før vi finner ut om dette faktisk blir et problem eller ikke.
          Problemet er vel nettopp det at vi risikerer å måtte stille med Misund i buret...
          Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Rønnern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6690

...og kravet til 12 dagers medlemskap.
            Jeg forstår og ser at du har funnet frem dette i lovene, men dette er helt ukjent for meg. Dog er praksis at så lenge papirene er i orden, så er spilleren berettiget. Ikke noe krav som 12 dagers klubbmedlemskap.

Ref. Reitmaier som skrev kontrakt med LSK 11. mai og var spilleberettiget til kampen 16. mai, dersom det ikke var for at NFF anså Misund som frisk nok til å spille.
            Mvh Ronnie "The Runner"
            LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• Kjell.T.Ring
              Poll St. Ring
              --==FORUMRUNKER==--
              • Dec 2005
              • 11796

Lurer litt på om Müller kommer inn på laget igjen vis Claus får sjansen
              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• RoyVaadal
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2004
                • 4055

Opprinnelig skrevet av Torolf
                Det ser ut som om proffkontrakten må være på minimum ett år.
                Det er ikke sikkert det er noe problem heller. Vi skriver en ettårskontrakt med Reitmaier der han får en årslønn på 40 000 kr pluss reiseutgifter. Og så er begge parter inneforstått med at alle forpliktelser i praksis gjelder en kamp.
                RoyVaadal.

Kommentar

• Torolf
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 9574

Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                  Det er ikke sikkert det er noe problem heller. Vi skriver en ettårskontrakt med Reitmaier der han får en årslønn på 40 000 kr pluss reiseutgifter. Og så er begge parter inneforstått med at alle forpliktelser i praksis gjelder en kamp.
                  Jeg tenkte også på den løsningen. Håper Reitmaier kan akseptere noe slikt. Det kan være greit å ha ham som hjemmeværende reserve resten av sesongen.

Kommentar

• maurakanari
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2005
                    • 641

Trenger da ikke noe keeper mot sandefjord da. De kommer nok ikke over midten engang!!
                    VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

Kommentar

• mr.Jordbakke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 3845

Det er så mange som blander Misund og Mifsud, så hvorfor ikke putte Mifsud i mål?
                      NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
                      Mr.Jordbakke

Kommentar

• 10.09.50
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2005
                        • 1410

Opprinnelig skrevet av Torolf
                        Jeg har ikke lest noe om utfallet av denne saken [om Glen Roberts]. Den vanlige reaksjonen vil være at Vålerenga fratas alle poengene i disse kampene fordi de har benyttet en spiller som ikke var spilleberettiget. La oss ikke håpe at det skjer denne gangen.
                        Det er den vanlige reaksjonen hvis det legges ned protest fra motstandernes side. I protestsaker skal som hovedregel det laget som har benyttet en ikke-spilleberettiget spiller fratas poengene det tok i kampen, og motstanderen skal tilkjennes tre poeng. Men hvis saken tas opp som sanksjonssak fra forbundets side - og det var det som skjedde i dette tilfellet - er det ikke automatikk i at laget fratas poeng. Etter sanksjonsreglementet kan tap av poeng benyttes som sanksjon, men Doms- og sanksjonsutvalget kan også nøye seg med mildere sanksjoner - avhengig av hvor grov forseelsen er, om det har skjedd tidligere osv. Hvis poengtap benyttes som sanksjon, er for øvrig maksimalt trekk fire poeng uavhengig av hvor mange poeng laget tok i de aktuelle kampene.

Hvordan det har gått med Roberts-saken vet ikke jeg heller, men vi kan trygt håpe at det ender med tap av poeng. Når det benyttes som sanksjon etter sanksjonsreglementet, skal ikke poengene tildeles motstanderen. Her er det mao bare upside.

Kommentar

• Torolf
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2004
                          • 9574

Hvordan det har gått med Roberts-saken vet ikke jeg heller, men vi kan trygt håpe at det ender med tap av poeng. Når det benyttes som sanksjon etter sanksjonsreglementet, skal ikke poengene tildeles motstanderen. Her er det mao bare upside.
                          Nå tenkte jeg mest på Vålerengas ve og vel, jeg da.
                          Last edited by Torolf; 22.05.2006, 17:11.

Kommentar

• kanari-gul
                            Medlem
                            Hoffnarr
                            • Sep 2005
                            • 46

Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                            Det er så mange som blander Misund og Mifsud, så hvorfor ikke putte Mifsud i mål?
                            det kunne jo blitt artig å sett på

kanskje en smule liten men..
                            Vi skal til cup-finale
                            og ta pokalen hjem

Kommentar

• Bæng
                              Seniormedlem
                              Forumsadist
                              • Nov 2005
                              • 146

vi har en gutte keeper som har vært på bla. landslag samling... men tror han skal få slitte med å stå på åråsen.. men det må jo gå ann å få rekrut keepern opp for en kamp?
                              Fetsund Kanris...

Ufc www.ultrasfeltc.com

Kommentar

• sparwasser
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 3185

Tror NFF nøyer seg med å ilegge klubben bøter, slik som det ble gjort i fjor
                                med Tromsø.

"Tromsø Idrettslag har bestemt seg for å anke Fotballforbundets dom i forbindelse med bruken av Rune Johansen i kampen mot Odd 24. juli. TIL ble idømt en bot på kr 50000,- for å ha brukt Rune uten formell godkjenning".

Mener at anken ble avvist.

Boten til VIF blir nok langt høyere, da Hr. Roberts har spilt 3 kamper uten å ha hatt lisensen i orden.

Kommentar

• 10.09.50
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Oct 2005
                                  • 1410

Opprinnelig skrevet av sparwasser
                                  "Tromsø Idrettslag har bestemt seg for å anke Fotballforbundets dom i forbindelse med bruken av Rune Johansen i kampen mot Odd 24. juli. TIL ble idømt en bot på kr 50000,- for å ha brukt Rune uten formell godkjenning".

Mener at anken ble avvist.

Boten til VIF blir nok langt høyere, da Hr. Roberts har spilt 3 kamper uten å ha hatt lisensen i orden.
                                  Jeg tror at ankeutvalget satt opp boten til TIL til (3 til på rad, slå den) 60.000, men det er en bagatell. Uansett er det ikke sikkert at overføringsverdien av den saken er så høy. Manglende spilleberettigelse kan skyldes så mangt, og jeg innbiller meg at brudd på noen vilkår anses som mer alvorlige enn brudd på andre. Benytter man f eks en spiller som skulle sonet karantene pga kort, tror jeg det straffes hardere enn brudd på mer formelle kriterier. Og enkelte av de formelle kriterier anses nok viktigere enn andre, men hva som var grunnen til at Rune Johansen ikke var spilleberettiget aner jeg ikke.

Det har hendt noen ganger at bruk av ikke-spilleberettigede spillere har ledet til poengtap. Vålerengen ble trukket 3 poeng i 2001 for å ha brukt 3 spillere uten papirene i orden. Den gangen var feilen at det såkalte B-skjemaet ikke var sendt inn. Men jeg mener å huske at Vålerengen hadde begått samme brøler året før uten å ha blitt trukket poeng, og det var sikkert et moment i vurderingen. Ellers ble Pors trukket 2 poeng i 2004 for å ha benyttet flere ikke-spilleberettigede spillere mot Hønefoss, men jeg er ikke i nærheten av å huske nøyaktig hva som manglet da.

Bottom line: Dette er nyanserte saker som byr på ytterst konkrete og finmaskede vurderinger. Jeg tror likevel du har rett i at Vålerengen slipper unna med bot for Roberts-misèren. Om ikke av andre grunner, tror jeg vi kan regne med at dersom det hadde vært aktuelt med poengtap, så ville saken fått en helt annen oppmerksomhet. Dessuten gjetter jeg at manglende proffkontrakt ikke regnes blant dødssyndene. Men det er gjetting.

Kommentar

• blue
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2004
                                    • 1429

Hvis det går som jeg tror og håper, at Claus spiller på søndag, da håper jeg Fansen kjenner sin besøkelsestid, og lager en enorm velkomst for vår gamle helt!
                                    Fugla 4 Life!

Kommentar

• RoyVaadal
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2004
                                      • 4055

Det første innlegget i denne tråden er langt som en telefonkatalog og enda kjedeligere, men hvis du likevel leser hele vil du se at jeg stiller spørsmål ved om overgangsvinduet gjelder når det er snakk om comeback for egen klubb. Slik regelen er formulert er det mye som tyder på at den ikke rammer Claus.
                                      Fantastisk at 10.09.50 kom med denne spennende saken i går. Det gjorde at Forumet fikk denne informasjonen en dag før RBs lesere.
                                      Bra innsats, 10.09.50 !
                                      RoyVaadal.

Kommentar

• chrissp
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2004
                                        • 2403

Dette var fantastisk gode nyheter. Jeg har stor tro på at Reitmaier holder i massevis for TL.

Har vært redd for at keeperproblemet ville gitt oss en skikkelig smell til søndag, men nå er jeg sikker på at vi stiller med et lag som SKAL slå Sandefjord. Dette så fremt Claus stiller opp selvfølgelig.

Gleder meg enormt!!
                                        Bølerkanaris

Kommentar

• Ketil Cantona
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 6813

Går dette i orden så er det bare å fylle opp Åråsen.

Velkommen tilbake Claus!

Kommentar

Working...