Opprinnelig skrevet av dIsTurBeD
Trenger ingen dispensasjon for Reitmaier
Collapse
X
-
Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla! -
Opprinnelig skrevet av RønnernNår man søker om dispensasjon så er det for å få lov til å hente en keeper utenfor overgangsvinduet. Derav ordet dispensasjon - fritak (i et enkelt tilfelle) fra å følge en lov, en forskrift el. et påbud.Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av 10.09.50Jo takk, men problemet var ikke betydningen av ordet dispensasjon. Skal Sportsklubben hente en keeper fra en annen klubb og ha ham spilleklar til søndag må den ha dispensasjon både fra overgangsvinduet og kravet til 12 dagers medlemskap. Men problemstillingen i denne tråden er om dispensasjon er nødvendig for å hente nettopp Claus, og - i så fall - dispensasjon fra hva. Det er ikke klart at overgangsvinduet er et hinder for Claus.
Nå sier imidlertid Fjørtoft at Misund skal testes i dag før de evnt. forsøker å hente inn en ny keeper til neste kamp, så da må vi vel vente til i kveld eller i morgen før vi finner ut om dette faktisk blir et problem eller ikke.Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av dIsTurBeDNemlig. Selv jeg vet faktisk hva ordet dispensasjon betyr.
Nå sier imidlertid Fjørtoft at Misund skal testes i dag før de evnt. forsøker å hente inn en ny keeper til neste kamp, så da må vi vel vente til i kveld eller i morgen før vi finner ut om dette faktisk blir et problem eller ikke.Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av 10.09.50...og kravet til 12 dagers medlemskap.
Ref. Reitmaier som skrev kontrakt med LSK 11. mai og var spilleberettiget til kampen 16. mai, dersom det ikke var for at NFF anså Misund som frisk nok til å spille.Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!Kommentar
-
Lurer litt på om Müller kommer inn på laget igjen vis Claus får sjansenAdvarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av TorolfDet ser ut som om proffkontrakten må være på minimum ett år.RoyVaadal.Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av RoyVaadalDet er ikke sikkert det er noe problem heller. Vi skriver en ettårskontrakt med Reitmaier der han får en årslønn på 40 000 kr pluss reiseutgifter. Og så er begge parter inneforstått med at alle forpliktelser i praksis gjelder en kamp.Kommentar
-
Trenger da ikke noe keeper mot sandefjord da. De kommer nok ikke over midten engang!!VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!Kommentar
-
Det er så mange som blander Misund og Mifsud, så hvorfor ikke putte Mifsud i mål?NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.
Mvh
Mr.JordbakkeKommentar
-
Opprinnelig skrevet av TorolfJeg har ikke lest noe om utfallet av denne saken [om Glen Roberts]. Den vanlige reaksjonen vil være at Vålerenga fratas alle poengene i disse kampene fordi de har benyttet en spiller som ikke var spilleberettiget. La oss ikke håpe at det skjer denne gangen.
Hvordan det har gått med Roberts-saken vet ikke jeg heller, men vi kan trygt håpe at det ender med tap av poeng. Når det benyttes som sanksjon etter sanksjonsreglementet, skal ikke poengene tildeles motstanderen. Her er det mao bare upside.Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av 10.09.50Hvordan det har gått med Roberts-saken vet ikke jeg heller, men vi kan trygt håpe at det ender med tap av poeng. Når det benyttes som sanksjon etter sanksjonsreglementet, skal ikke poengene tildeles motstanderen. Her er det mao bare upside.Last edited by Torolf; 22.05.2006, 17:11.Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av mr.JordbakkeDet er så mange som blander Misund og Mifsud, så hvorfor ikke putte Mifsud i mål?
kanskje en smule liten men..Vi skal til cup-finale
og ta pokalen hjemKommentar
-
vi har en gutte keeper som har vært på bla. landslag samling... men tror han skal få slitte med å stå på åråsen.. men det må jo gå ann å få rekrut keepern opp for en kamp?Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av 10.09.50Hvordan det har gått med Roberts-saken vet ikke jeg heller, men vi kan trygt håpe at det ender med tap av poeng. Når det benyttes som sanksjon etter sanksjonsreglementet, skal ikke poengene tildeles motstanderen. Her er det mao bare upside.
Tror NFF nøyer seg med å ilegge klubben bøter, slik som det ble gjort i fjor
med Tromsø.
"Tromsø Idrettslag har bestemt seg for å anke Fotballforbundets dom i forbindelse med bruken av Rune Johansen i kampen mot Odd 24. juli. TIL ble idømt en bot på kr 50000,- for å ha brukt Rune uten formell godkjenning".
Mener at anken ble avvist.
Boten til VIF blir nok langt høyere, da Hr. Roberts har spilt 3 kamper uten å ha hatt lisensen i orden.Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av sparwasser"Tromsø Idrettslag har bestemt seg for å anke Fotballforbundets dom i forbindelse med bruken av Rune Johansen i kampen mot Odd 24. juli. TIL ble idømt en bot på kr 50000,- for å ha brukt Rune uten formell godkjenning".
Mener at anken ble avvist.
Boten til VIF blir nok langt høyere, da Hr. Roberts har spilt 3 kamper uten å ha hatt lisensen i orden.
Det har hendt noen ganger at bruk av ikke-spilleberettigede spillere har ledet til poengtap. Vålerengen ble trukket 3 poeng i 2001 for å ha brukt 3 spillere uten papirene i orden. Den gangen var feilen at det såkalte B-skjemaet ikke var sendt inn. Men jeg mener å huske at Vålerengen hadde begått samme brøler året før uten å ha blitt trukket poeng, og det var sikkert et moment i vurderingen. Ellers ble Pors trukket 2 poeng i 2004 for å ha benyttet flere ikke-spilleberettigede spillere mot Hønefoss, men jeg er ikke i nærheten av å huske nøyaktig hva som manglet da.
Bottom line: Dette er nyanserte saker som byr på ytterst konkrete og finmaskede vurderinger. Jeg tror likevel du har rett i at Vålerengen slipper unna med bot for Roberts-misèren. Om ikke av andre grunner, tror jeg vi kan regne med at dersom det hadde vært aktuelt med poengtap, så ville saken fått en helt annen oppmerksomhet. Dessuten gjetter jeg at manglende proffkontrakt ikke regnes blant dødssyndene. Men det er gjetting.Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av 10.09.50Det første innlegget i denne tråden er langt som en telefonkatalog og enda kjedeligere, men hvis du likevel leser hele vil du se at jeg stiller spørsmål ved om overgangsvinduet gjelder når det er snakk om comeback for egen klubb. Slik regelen er formulert er det mye som tyder på at den ikke rammer Claus.
Bra innsats, 10.09.50 !RoyVaadal.Kommentar
-
Dette var fantastisk gode nyheter. Jeg har stor tro på at Reitmaier holder i massevis for TL.
Har vært redd for at keeperproblemet ville gitt oss en skikkelig smell til søndag, men nå er jeg sikker på at vi stiller med et lag som SKAL slå Sandefjord. Dette så fremt Claus stiller opp selvfølgelig.
Gleder meg enormt!!BølerkanarisKommentar
-
Kommentar