Trening på Lillestrøm stadion torsdag 25. mai

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3218

Trening på Lillestrøm stadion torsdag 25. mai

Hele stallen på 24, med Claus Reitmaier, som altså har vært LSK-spiller siden i fjor og fortsatt er det (med betalt lisens og kontrakt) stilte til trening på gressbanen ved Skedsmohallen i dag fra 10.15 til 11.45. Ingen keepere stilte med krykker, og Otto Fredrikson skal også være aktuell fra start på søndag (hvis det ikke blir fotballstreik). Valget mellom Claus og Otto tas vel ikke før lørdag eller søndag. Uansett kan det vel se ut til at disse to er de keeperne som starter og benker søndag.

Stallen er ellers praktisk talt skadefri (og hvilken stall !), selv om enkelte spillere ikke er helt tilbake i toppform etter skade, og Myklebust trente litt for seg sjøl og ikke deltok i six-a-side spillet på slutten av treninga som de andre (også Bertheussen og Andresen).

gilbert (uttalt "sjilbæ:r" på fransk, som vi vel snart må bruke, med "ållivie", "siril" og "#aled" i stallen, samt "sjeråm" som fysisk trener)
  • Kef1r
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2005
    • 730

takker for en update der veldig fint.

tror claus starter på søndag jeg håper det.

Kommentar

• Vegar Hjermundrud
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2003
      • 423

Opprinnelig skrevet av eLSKer`Kef1r
      takker for en update der veldig fint. tror claus starter på søndag jeg håper det.
      Vel, for Lillestrøms del håper jeg Otto starter. Det er tross alt han som har trent med laget i hele vinter og har kamptrening. Dersom jeg som andrekeeper hadde vært spilleklar, men opplevd at en 42-åring som har lagt opp og ikke trent ordentlig på et halvt år hadde blitt foretrukket foran meg, uansett hvor mye publikumsfavoritt han hadde vært, hadde jeg skjønt tegningen og forlatt klubben på dagen. Nå var det imidlertid Heinz og Claus som voktet målene i den timen de tre lagene spilte med seks på hvert mål og liten bane, mens Otto trente med Kjell Lier. Claus har en naturlig autoritet i det han foretar seg, men av og til ser du at han ikke er tjuefire lenger. Det var noen ganger han var en smule tung i sessen.

Ellers var det mange gode fotballspillere på hovedbanen i dag. For å begynne med angrepsspillerne er Mifsud bevegelig og spillbar og i form (Han var også førstemann fra treningsfeltet. Løpe ned? Nei takk!). Occean blir mer stasjonær og blir en del borte, også på trening. Det ser ut som om Haddad spiller uten selvtillit. Han befinner seg stadig vekk i pasningsskyggen og gir ikke medspillerne mye alternativer i angrep. Det er mulig han vil profitere på tettere oppfølging og coaching når det gjelder bevegelsesmønster. Arild Sundgot er ikke akkurat giftig foran mål, men uansett hvor keitete han virker med ballen fungerer han som oppspillpunkt og får også ofte gitt ballen videre på fornuftig vis. Riise er i form, er komfortabel med ballen og vil mye. Trond Olsen viser i glimt hva han kan, har noen pene raid. men har en del igjen. En spiller jeg lurer på når (om?) kommer tilbake i form er Pål Strand. Han har noen skuddforsøk i dag, men er, etter min mening, et stykke unna førstelaget. Søgård virker tryggere og tryggere med ballen. Winsnes gjør mye pent og riktig på høyrekant gjennom hele treningen, starter ofte presist, er som regel spillbar og har faktisk et par dragninger og hælspark, det som overrasker mest positivt spør du meg. Koren har internasjonalt touch, flikker ballen videre og er kreativ, også i treningssituasjon. Han ble taklet to ganger av Andersson på slutten av treningen og forlot treningen med ispose på leggen - neppe noe alvorlig. Litt verre så det ut for Kasey som nåtte ta telling noen ganger og fikk en smell i kneet på slutten av treningen som også gjorde ispose nødvendig. Internasjonal snitt er det også over Mouelhi med høy løpskapasitet og god ballbehandling. Christoffer er bra, trygg med ballen og tør litt ekstra selv om det er trangt. Cyril Kali har åpenbart kvaliteter, god ballbehandling, tempo etc, og jeg skulle gjerne sett ham i kampsituasjon for å se hvordan han fungerer i en forsvarsfirer. Stefanutto er trygg og god og ser ut som om han etabletr seg. Bertheussen ble ganske anonym i en slik setting, men hadde i alle fall ett raid. Rambekk er i form, bryter mye foran angriperen og igangsetter angrep på egen hånd, men syntes åpenbart Gunnar Halle har hatt bedre dager som dommer. Kippe er mer en typisk stopper og sammen komplementerer de hverandre. Andresen viste seg ikke spesielt mye fram, men er en spillertype som likner mer på Rambekk.

Under spillsekvensen er det lite coaching fra sidelinjen og det må bety at Røsler/Halle var fornøyd(?) med kvaliteten og intensiteten. Etterpå ble det skutt mye på Reitmaier som virkelig fikk kjørt seg. Selv Fjøra var frampå med noen susere, men du kan se at det begynner å bli noen år siden han var oppe i full hastighet - en smule daukjørt...
      Last edited by Vegar Hjermundrud; 25.05.2006, 13:24.
      Ha respekt for tradisjoner. Behold bindestreken!

Kommentar

• Ola
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 1651

Basert på hva du så i dag... med hvilke 11 i hvilke formasjon ville du startet mot sandefjord?

Kommentar

• Henrik
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2006
          • 2110

Må si at det du beskriver høres positivt ut... Laget er i form, og flere av de mindre profilerte (brukte) spillerne viser at de har noen kvaliteter som kan gjøre de til førstelagsspillere.

Skulle gjerne sett en midtbane med
          Olsen - Koren - Wehrman - Riise
          tror det kunne vært en ytters spennende og giftig kominasjon, spesielt sammen med en kjapp Mifsud på topp. Lite morsomt å være back da tror jeg.

Kommentar

• Vegar Hjermundrud
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2003
            • 423

Opprinnelig skrevet av Ola
            Basert på hva du så i dag... med hvilke 11 i hvilke formasjon ville du startet mot sandefjord?
            Dette var ingen formasjonstrening så det var ikke mulig å lese noe ut av hvordan lagene var sammensatt, men forsvarsfireren gir seg vel selv. Det knytter seg mer spenning til keepervalget og midtbane/angrep og det følgende er bare spekulasjoner. Basert på de siste kampene og det som ble vist i dag er Mifsud selvsagt som den ene angriperen (Myklebust trente alternativt, men jeg oppfattet han dithen at han ville være klar til søndag) og da står det mellom Occean og Sundgot framme. Høyre kant er Riise, Søgård dekker området foran midtstopperne, det er sammensetningen ellers som er utfordringen. Jeg synes Mouehli nærmer seg førsteelleveren igjen og dersom Sundgot foretrekkes foran Occean i spissrollen er det rom for både Koren og Mouehli på midtbanen. Da kan også diskusjonen om hvem av dem som da bør spille sentralt og hvem som skal spille på venstre kant begynne... Dersom Occean starter på topp må vel enten Sundgot eller Mouehli starte på benken. Blir det Sundgot får vi samme diskusjon som nevnt over, blir det Mouehli som varmer treverket skyves vel Koren ut på kanten.
            Last edited by Vegar Hjermundrud; 25.05.2006, 13:25.

Kommentar

• Anders_Bakken
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2004
              • 542

Haddad er åpenbart ikke i form....noe han viste da han klarte å sette ballen 3 meter over mål fra 2-3 meters hold,ellers så synes jeg det var mye upresise pasninger og mange opplagte målsjanser som ble brent i spillsekvensen. Intensiteten og nivået hevet seg betraktelig mot slutten...

Kommentar

• RoyVaadal
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2004
                • 4055

Opprinnelig skrevet av Vegar Hjermundrud
                Dersom jeg som andrekeeper hadde vært spilleklar, men opplevd at en 42-åring som har lagt opp og ikke trent ordentlig på et halvt år hadde blitt foretrukket foran meg, uansett hvor mye publikumsfavoritt han hadde vært, hadde jeg skjønt tegningen og forlatt klubben på dagen.
                Hehe. Hva hadde du gjort hvis en 41-åring hadde blitt foretrukket foran deg i over en halv sesong?
                RoyVaadal.

Kommentar

• gilbert
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 3218

Winsnes gjør mye pent og riktig på høyrekant gjennom hele treningen, starter ofte presist, er som regel spillbar og har faktisk et par dragninger og hælspark, det som overrasker mest positivt spør du meg.
                  Som nevnt på sidelinja har Winsnes (litt som Gylfi tidligere, uten sammenlikning for øvrig) i lang tid nesten alltid vært en av de beste, og spesielt en av de mest innsatsvillige, på trening. Så for meg var det mer overaskende at han prøvde seg på ei ny finte - får han til den vil han nå kunne ha TO finter å velge mellom....

gilbert

Kommentar

• Vegar Hjermundrud
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2003
                    • 423

Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                    Hehe. Hva hadde du gjort hvis en 41-åring hadde blitt foretrukket foran deg i over en halv sesong?
                    Likhetene med i fjor er selvsagt til stede, men Reitmaier har vært i opplag dobbelt så lenge som i fjor, har kun fire dager på å komme i kampform, har blitt ett år eldre og reelt sett er det kun snakk om èn kamp han er aktuell som førstekeeper. Claus ble hentet inn fordi det er usikkert om såret tillater Otto å spille. Dersom Otto blir klar, men Claus likevel foretrekkes, er det et tydelig signal om at finnen ikke er god nok. Claus var bra i fjor, men ikke sååå god.

Kommentar

• Vegar Hjermundrud
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2003
                      • 423

Opprinnelig skrevet av gilbert
                      Som nevnt på sidelinja har Winsnes (litt som Gylfi tidligere, uten sammenlikning for øvrig) i lang tid nesten alltid vært en av de beste, og spesielt en av de mest innsatsvillige, på trening. Så for meg var det mer overaskende at han prøvde seg på ei ny finte - får han til den vil han nå kunne ha TO finter å velge mellom....

gilbert
                      Og det er alt en god spiller trenger!

Kommentar

• McGuffy
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 5102

Og det er alt en god spiller trenger!
                        Trenger vel strengt tatt bare én, hvis den fungerer gang på gang.

Kommentar

• lp
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Dec 2003
                          • 223

Får gi folket litt skryt for oppmøtet også.
                          Var ganske bra med folk på dagens trening.
                          Spesielt når man tenker på at treninga starta kl 10 og at det
                          regnet ganske kraftig under store deler av treninga.
                          Skjetten gutta
                          Wenche Myhre,
                          "Muligens Hooligans" ;)

Kommentar

• Bekkis
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2005
                            • 441

noen som vet når treninga i morgen starter??

Kommentar

• Per Arne
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 2347

Opprinnelig skrevet av Bekkis
                              noen som vet når treninga i morgen starter??
                              LSKs ukeprogram
                              Lagt inn 22.05.06

Ukeplanen: (legges ut hver mandag )

Mandag 22.05: Fri
                              Tirsdag 23.05: Trening kl. 10 00
                              Onsdag 24.05: Trening kl. 10 00 og kl. 15 00
                              Torsdag 25.05: Trening kl. 10 00
                              Fredag 26.05: Trening kl. 11 00
                              Lørdag 27.05: Trening kl 11 00
                              Søndag 28.05: Kamp, LSK-Sandefjord kl. 18 00
                              Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

Kommentar

• Jeffers
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Aug 2005
                                • 186

Hvor går treningene? Borte på Lillestrøm stadion?

--larsw
                                Votis subscribunt fata secundis

Kommentar

• lp
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Dec 2003
                                  • 223

Opprinnelig skrevet av Jeffers
                                  Hvor går treningene? Borte på Lillestrøm stadion?

--larsw

Stemmer.

Bane 1. Ved parkerings plassen.

Bare å møte opp folkens!

Skal prøve å ta noen bilder i morgen, for å legge ut her.
                                  Skjetten gutta
                                  Wenche Myhre,
                                  "Muligens Hooligans" ;)

Kommentar

• PA
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Mar 2004
                                    • 500

Det var litt tidlig:S
                                    folk er jo på jobb

Kommentar

• Fugl1120
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2005
                                      • 3528

Likhetene med i fjor er selvsagt til stede, men Reitmaier har vært i opplag dobbelt så lenge som i fjor, har kun fire dager på å komme i kampform, har blitt ett år eldre og reelt sett er det kun snakk om èn kamp han er aktuell som førstekeeper. Claus ble hentet inn fordi det er usikkert om såret tillater Otto å spille. Dersom Otto blir klar, men Claus likevel foretrekkes, er det et tydelig signal om at finnen ikke er god nok. Claus var bra i fjor, men ikke sååå god.
                                      Jo, han var sååå god. Han reddet oss fler ganger, jeg nevner strafferedning borte mot Rosenborg, Start hjemme med flere feberredninger. Claus var enorm ifjor.
                                      Lauken er vår venn!

Kommentar

• gj
                                        Seniormedlem
                                        • Nov 2003
                                        • 3360

Jeg skjønner ikke dette. I vinter var det vel snakk om at Otto var oppe og kniva med Heinz om førstekeeper-plassen.

Og nå kan det hende Claus står selv om Otto er frisk? Hva skjedde med Otto?

Kommentar

Working...