Sunday Sun: Intervju med Fjøra før et evt. Intertoto-møte med Newcastle United

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7134

Sunday Sun: Intervju med Fjøra før et evt. Intertoto-møte med Newcastle United

Begynner så smått å krible foran denne kampen også. Fjøra har blitt intervjuet av lokalavisen Sunday Sun:

Real deal LilleMay 28 2006

By Neil Farrington, The Sunday Sun
    Newcastle beware - their likeliest obstacle to the UEFA Cup are hellbent on doing a Middlesbrough in next season's competition.
    Not surprising really, as the man charged with making Norwegian club Lillestrom a big hitter in European football is a Boro old boy . . .
    And one wanting to avenge a painful memory against the Magpies, with help from a few other familiar names and faces.
    In two years as their chief executive, Jan-Aage Fjortoft has steered Lillestrom out of debt and to the top of the Norwegian league.
    Now, his sights are set on winning the right to take on the Toon in the Intertoto Cup - and then springing a huge surprise.

Lillestrom must beat either Iceland's IBK Keflavik or Northern Ireland's Dungannon Swifts to face off against United next month for UEFA Cup football next season.
    But Fjortoft (above) is confident not only that they will meet Newcastle, but that they can match them.
    Why? United may be underprepared and, just possibly, over-confident.
    "We hope Newcastle do what every team did to Boro in this season's UEFA Cup - underestimate us," says Fjortoft, who spent almost two years on Teesside in the mid-90s.
    "We would not be happy just to play Newcastle. With us in mid-season and them only just back in pre-season training, we feel we could win that tie.
    "I went to Boro's semi-final game against Steaua Bucharest and saw a banner saying `A Small Town In Europe. . .' That is a major inspiration to us.
    "I can't tell you how much we want to be in the UEFA Cup. We have put this club back on top in Norway but we want to make our mark further afield.
    "We want to keep going forward, and the way to do that is by taking the club into Europe."
    And Fjortoft, now 36, will relish a return to St James's Park despite still wincing at the memory of his last visit.
    "I collided with the post when I scored an equaliser for Barnsley there in 1998 and hurt myself quite badly," he recalls.
    "Unfortunately, Alan Shearer scored a late winner and my team-mates wouldn't even believe I had touched the ball for my goal."
    But Fjortoft is not the only senior figure at Lillestrom who knows how to put one past Newcastle.
    Uwe Rosler, formerly of Manchester City and Southampton, is the club's coach.
    Rosler scored against United during his time with the Saints and is maintaining his attacking mentality since making the move into the dug-out.
    "Both Uwe and I both believe you can't have too many strikers," adds Fjortoft. "That's why we went out and spent £800,000 on Olivier Occean, a Canadian international, in December."
    Rosler is assisted by former Leeds and Oldham defender Gunnar Halle, and Liverpool star John Arne Riise's brother, Bjorn Helge, is a key man in their midfield.
    First things first though, and Lillestrom's need to see off either Keflavik or Dungannon.
    "I don't know a lot about those teams," admits Fjortoft. "But we have so many Icelandic players in Norway that there can't be many left in Iceland!
    "Of course, every team deserves respect. But we would be devastated not to go through."
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

Fjørtoft håper på at Newcastle skal undervurdere LSK, men går i den samme fella selv overfor Dungannon/Keflavik.

Kommentar

• Fugla
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2004
      • 1718

Hvor mye må man regne i kroner for å være med på den evt. bortekampen mot Newcastle? Noen formening?
      Homer Simpson.

www.ultrassarp.no

Kommentar

• trigz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 7134

Opprinnelig skrevet av Fugla
        Hvor mye må man regne i kroner for å være med på den evt. bortekampen mot Newcastle? Noen formening?
        Flybilletten min kostet rundt 700 spenn, tur-retur. Overnatting og...vel...øl... kommer i tillegg. Og mat, hvis du skal spise.

Kommentar

• Fugla- patriot83
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2005
          • 1241

Her bør ikke borte-supportere få flere billetter enn de har krav på, med tanke på at det kommer til å være enorm etterspørsel fra LSK- supportere til denne kampen. Altså bør Diadora(Nordre) være delt denne kampen.

Her blir det evt. rift om billettene...

(Sier eventuellt, vet jo aldri... )
          -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
          Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.

Kommentar

• Torolf
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2004
            • 9574

Opprinnelig skrevet av Fugla- patriot83
            http://www.dagbladet.no/sport/2006/05/31/467674.html

Her bør ikke borte-supportere få flere billetter enn de har krav på, med tanke på at det kommer til å være enorm etterspørsel fra LSK- supportere til denne kampen. Altså bør Diadora(Nordre) være delt denne kampen.

Her blir det evt. rift om billettene...

(Sier eventuellt, vet jo aldri... )
            Jeg tror vi skal være glad for alle billetter vi får solgt. Det er tross alt bare intertoto og midt i ferien.

Kommentar

• trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7134

Tror ikke det blir den gedigne riften om billettene. Det er midt i fellesferien og i Intertotocupen. Åråsen ble ikke fylt opp da vi spilte kvalik til Champions League en gang. Gi nå disse anglofile tullingene et par tusen billetter. Kan umulig skade.

Tipper maks 8000 tilskuere.

Kommentar

• Fugla
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2004
                • 1718

Dette blir stort! Gleder meg til å se Kippe gi Owen en "norsk" takling...
                Homer Simpson.

www.ultrassarp.no

Kommentar

• Fugla- patriot83
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2005
                  • 1241

Skal bli moro å se noen hundre nordmenn stå der og kun synge engelske sanger. Ligger mye sjel og historie bak det... Jeg kunne aldri hatt en utenlandsk klubb foran Lillestrøm.

LSK - Evig Og For Alltid!
                  -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
                  Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.

Kommentar

• Mr.Lee
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2006
                    • 736

Newcastle har 1423 betalende medlemmer i Norge.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                      Poll St. Ring
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Dec 2005
                      • 11796

"I don't know a lot about those teams," admits Fjortoft. "But we have so many Icelandic players in Norway that there can't be many left in Iceland!"

Hehe. Bra komentar
                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• trigz
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 7134

Dungannon er knapt nok norsk 2. divisjonsstandard, tror jeg. Kom et hav bak Linfield i serien i år og endte som nummer fire. Linfield er et lag som vel holder god Adeccoligastandard.

Keflavik aner jeg ikke. Hafjnarfjördur var suverene på Island i fjor (16-0-2) og serien i år har såvidt begynt. Men de er nok bedre enn Dungannon. Typ dårlig Adeccoligalag.

Over to kamper skal det ikke være mulig å ryke for noen av dem mener jeg nå selv. Men mitt synspunkt er som alle ser i utgangspunktet forholdsvis ignorant og basert på antakelser. For alt jeg vet kan spissene til Keflavik være de nye Eidur Gudjonsson og Heidar Helguson...

Kommentar

• Henrik
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2006
                          • 2110

Jeg tar nå sjangsen på at dette skal gå bra og bestiller.

Kommentar

• gj
                            Seniormedlem
                            • Nov 2003
                            • 3360

Intertoto vekker større interesse i Europa nå. Søker daglig på news.Google nå, og artiklene handler ofte om Newcastle som tar denne turneringen på alvor. Noe av det andre jeg har lest er at flere mener Intertoto kommer til å bli mye viktigere i fremtiden med årets endring av formatet. De 11 vinnerne kvalifiserer seg som kjent til 2. kvalikkrunde av UEFA-cupen.

Kommentar

• Gale Isbre
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2005
                              • 1164

Turen er forlengst bestilt, men for sikkerhets skyld: Er det noen som kan noen populære Keflavik-sanger?

Kommentar

• Ted Nugent
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2004
                                • 851

Opprinnelig skrevet av Gale Isbre
                                Turen er forlengst bestilt, men for sikkerhets skyld: Er det noen som kan noen populære Keflavik-sanger?
                                De synger blant annet: Aåh vi er Keflavik oh ah. (Keflavik-gospel). De har fått mye kritikk fra andre islandske supportergrupperinger for bruk av norske ord i sangene sine.

Kommentar

• trigz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 7134

Are you Rolvsrud in disguise?

Etter å ha sett et høyoppløselig satelittbilde av hjemmebanen til Keflavik på Google Earth i dag tviler jeg sterkt på at de har noen supportersanger i det hele tatt.

Kommentar

• OsloFugl
                                    Medlem
                                    Hoffnarr
                                    • Aug 2005
                                    • 46

Noen som vet om ståplassene på kanari-feltet blir stengt under Intertoto matchene? UEFA godkjenner jo kun all-seater stadioner til Europacup spill....men intertoto er kanskje ikke helt der enda? Kan det være duket for KFL på RB mot Newcastle?

OsloFugl

Kommentar

• iL
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Jan 2004
                                      • 10771

Opprinnelig skrevet av trigz
                                      Etter å ha sett et høyoppløselig satelittbilde av hjemmebanen til Keflavik på Google Earth i dag tviler jeg sterkt på at de har noen supportersanger i det hele tatt.
                                      Hvordan gikk du frem for å finne den?
                                      Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

• Torolf
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2004
                                        • 9574

Opprinnelig skrevet av iL
                                        Hvordan gikk du frem for å finne den?
                                        Søk på Keflavik, Iceland. Banen ligger rett sør for markøren og rett øst for nordre ende av rullebanen. You can't miss it! Ser ut som det er begrensede tribunefasiliteter.

Kommentar

Working...