Trond Olsen er klar for Bodø/Glimt

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6156

    #21
    Opprinnelig skrevet av Nordby
    Hadde satt pris på om Lars også utdyper hvorfor Trond Olsen er en DÅRLIG fotballspiller, og kommer med konkrete ting på hvorfor han har dårlige holdninger.
    Jeg har aldri sagt at Trond Olsen er en dårlig (eller DÅRLIG) fotballspiller.

    Når det gjelder holdningene holder det å sitere gamle-perta:

    Opprinnelig skrevet av gamle-perta
    Mener å huske at enkelte Glimt-supportere, som var innom forumet/lista i fjor, hevdet at Trond Olsen hadde litt dårlige holdninger i forhold til trening, kosthold osv.
    Kanskje dette er det første tegnet på at det stemmer?

    mvh
    Gammer`n
    Opprinnelig skrevet av Nordby
    At et par stykker fra bodø sier det holder ikke som et argument der.
    Hvorfor ikke? Det er mest sannsynlig en grunn til det når noen kommer med slike påstander.

    Kommentar

    • trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7092

      #22
      Med farta han besitter mener jeg han med fordel kunne ha blitt prøvd som en mulig erstatter for Miffe på spissplassen. På venstreflanken passer han ikke inn, visstnok pga at han jobber altfor dårlig bakover og har dårlig kondis. Det er stor forskjell på å være ving i 4-3-3 og flanke i 4-4-2, men dette vet jo alle.
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

      Kommentar

      • Gullars
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2005
        • 355

        #23
        Flere ting som irriterer meg nå: Strand er ikke over toppen, han har vært igjennom en skade periode, og i fjor spilte han back. I år kommer han til bake der han er best, og han er så langt i fra over toppen. (han kommer til å få spille noe mot Tromsø og Lørenskog) Når det gjelder Olsen, så skrev jeg flere inlegg her før han kom, om at han ikke kom til å slå igjennom i LSK, jeg ble hudflettet av flere den gangen, men jeg mener det fortsatt.
        Og dette gjelder ikke fotballferdighetene hans, men alle de andre tingene som skal til for å lykkes, holdninger, kosthold, natteliv, innsatsvilje osv osv, og for dere som har lyst til å spørre om jeg vet noe om dette, så har jeg grunnlag til og utale meg!!!!!

        Kommentar

        • Henrik
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2006
          • 2110

          #24
          Ut fra hva jeg har sett/lest her på forumet er jeg ganske sikker på at Strand er over toppen. Han har ikke det samme rykket, og vil ha seriøse problemer med å komme forbi backen for å legge et innlegg.

          Kommentar

          • Errevs
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Jun 2005
            • 200

            #25
            Olsen er en spiller som er veldig lovende. Synd ikke Uwe vil gi han flere sjanser.

            Tror laget vårt kunne fungert bra i en 4-3-3 formasjon hvor vi brukte olsen og riise på kant og olivier som midtspiss.
            midtbanen med kasey - koren - espen.

            Olsen er en offensiv spiller som ikke kan omskoleres spesielt bra da han ikke har grunnferdighetene i orden, hans styrker er fart, dribling, flyt og et bra skuddben. Ikke markeringer, jobbing defensivt, dueller etc.

            Holdningene hans er det ikke noe iveien med. Han er som Haddad, han vil bli god, det blir man ikke i Bodø/Glimt eller på LSK2. Da må man spille mye i tippeligaen, der de etter min mening har fått prøve seg alt for lite.
            Spilletid gir mer motivasjon til å yte maks på trening.

            Kommentar

            • tHuLu
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2003
              • 730

              #26
              synes mouelhi ut, olsen inn og wehrman enten på midtbanen eller på benken en kamp hadde vært spennende å se... gi gutten en full kamp hvor han får satt seg fra start og blitt spilt til så vi kunne sammenligne med mouelhi/koren-løsningen, og sundgot/koren-løsningen.
              For det er bedre å værra døv enn vålenga!

              Kommentar

              • Gullars
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2005
                • 355

                #27
                Opprinnelig skrevet av Henrik
                Ut fra hva jeg har sett/lest her på forumet er jeg ganske sikker på at Strand er over toppen. Han har ikke det samme rykket, og vil ha seriøse problemer med å komme forbi backen for å legge et innlegg.
                Skjønner ikke hvordan du kan gjøre en vurdering av det utifra forument, når så du Strand sist som kantspiller? og hvorfor vil han ikke komme forbi en back nå? når han gjorde det tidligere? vet du foresten hvordan han gjør det på løpe tester i dag, kontra tidligere? er det teknikken som har blitt dårligere? Syns disse påstandene er helt grunnløse?

                Kommentar

                • Ballkunstneren
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2006
                  • 780

                  #28
                  Olsen!

                  Trond Olsen innehar en ekstrem fart og meget solide kvaliteter som ikke Lillestrøm har råd til å si nei til. Problemet til Olsen er at han ikke har fått tillit.

                  Mistillit kan føre til usikkerhet, dårlige holdninger, mistillit til trener og medspillere. Negative ting.

                  Tillit og spilletid fører til selvtillit, kampferdigheter, trening av spillemønster og samspill med medspillere i kampsituasjon, trygghet og vilje. Positive ting.

                  Bare når en spiller har positive vibber har han flyt og form til å kunne utnytte de ferdigheten han har. Derfor er det viktig at han endelig får vist hvor god han er. Hvis han får spiller kommer han til å vise oss det, men ikke før.

                  Nå er det opp til rösler å la ham få spille fra start. Vis ham tillit.
                  Last edited by Ballkunstneren; 01.06.2006, 21:02. Begrunnelse: fet skrift...

                  Kommentar

                  • Henrik
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2006
                    • 2110

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av Gullars
                    Skjønner ikke hvordan du kan gjøre en vurdering av det utifra forument, når så du Strand sist som kantspiller? og hvorfor vil han ikke komme forbi en back nå? når han gjorde det tidligere? vet du foresten hvordan han gjør det på løpe tester i dag, kontra tidligere? er det teknikken som har blitt dårligere? Syns disse påstandene er helt grunnløse?
                    Testresultater har jeg ikke, men ut fra det jeg har sett på treninger i det siste virker han tregere, og jeg har ingen tro på at han ere like rask som det han har vært. Teknikken eller innleggene har jeg ikke nevnt, det virker bra. Det er rykket og farten jeg snakker om.

                    Kommentar

                    • dIsTurBeD
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2004
                      • 668

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av Nummer10
                      Nå er det opp til rösler å la ham få spille fra start. Vis ham tillit.
                      Tja... Jeg vil heller snu det litt på hodet og si at tillit er noe du gjør deg fortjent til, ikke noe du får tredd ned over hodet. Hvis Uwe Rösler ikke har tillit til Trond Olsen, er jeg sikker på at det er fordi han ikke har vist seg denne tilliten verdig.

                      Jeg skulle veldig gjerne ha sett Trond Olsen løpe fra høyrebacker i det ganske land, da han i sine beste øyeblikk er en veldig bra kantspiller med ekstrem fart og et bra venstre bein. Dette har vi dessverre ikke sett stort til i de innhoppene han har fått. Hvis Uwe Rösler mener Trond Olsen ikke fortjener mer tillit enn han har fått, er jeg sikker på at Uwe Rösler gjør rett i dette. Den dagen han gir Olsen denne tilliten er jeg sikker på det er fortjent!

                      Kommentar

                      • Gullars
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2005
                        • 355

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Henrik
                        Testresultater har jeg ikke, men ut fra det jeg har sett på treninger i det siste virker han tregere, og jeg har ingen tro på at han ere like rask som det han har vært. Teknikken eller innleggene har jeg ikke nevnt, det virker bra. Det er rykket og farten jeg snakker om.
                        Da kan jeg informere deg om at han ikke er tregere en tidligere!

                        Kommentar

                        • Henrik
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2006
                          • 2110

                          #32
                          Da kan vi vel bare slå fast at jeg trenger briller eller husker Påsan som en bedre spiller enn det han har vært, for jeg er ikke blitt imponert over det rykket.

                          Kommentar

                          • Gullars
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2005
                            • 355

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av Henrik
                            Da kan vi vel bare slå fast at jeg trenger briller eller husker Påsan som en bedre spiller enn det han har vært, for jeg er ikke blitt imponert over det rykket.
                            Selfølgelig, han har vært skadet lenge, og trenger noe mer spilletid på høyeste nivå før han er i topp form, men det er ingen ting på testene som tyder på at han er svakere en tidligere. Men i kampen mot Eidsvoll begynte det og løsne, og det har gått bra for han på trening denne uken.

                            Kommentar

                            • Ketil Cantona
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 6813

                              #34
                              Jeg håper og tror han vil kunne kjempe seg inn på laget i løpet av sesongen. Du ser farten og skuddet, det skorter en del på at han blir litt vel varm i toppen i avsluttnings øyeblikket. Gi han litt mer spille tid og han kommer. Hvem glemmer i R.L hvor han drar av 3 spillere og klinker ballen i stolpen. Mot Sandefjord så kommer han inn og er litt for gira, men alikevel nære assist på overtidsom forøvrig kunne gitt 2-2.

                              Avsluttningsvis så syntes jeg spillere som sutrer i media ikke har noe i klubben å gjøre så nå er du advart Olsen - siste sjans:-)

                              Kommentar

                              • bøllefrø
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2004
                                • 462

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av Nummer10
                                Trond Olsen innehar en ekstrem fart og meget solide kvaliteter som ikke Lillestrøm har råd til å si nei til. Problemet til Olsen er at han ikke har fått tillit.

                                Mistillit kan føre til usikkerhet, dårlige holdninger, mistillit til trener og medspillere. Negative ting.

                                Tillit og spilletid fører til selvtillit, kampferdigheter, trening av spillemønster og samspill med medspillere i kampsituasjon, trygghet og vilje. Positive ting.

                                Bare når en spiller har positive vibber har han flyt og form til å kunne utnytte de ferdigheten han har. Derfor er det viktig at han endelig får vist hvor god han er. Hvis han får spiller kommer han til å vise oss det, men ikke før.

                                Nå er det opp til rösler å la ham få spille fra start. Vis ham tillit.
                                Det der med spillere og manglende tillit er jeg litt skeptisk til. Det er riktig at en spiller kan få en "go" av å spille flere gode kamper, men i utgangspunktet viser enhver spiller hva han er god for på hver dags trening. Jeg tror ikke at Uwe og Gunnar er så blinde på spilleres kvaliteter at de tar ut andre spillere på grunn av navnet.

                                Noen momenter som kan holde Trond utenfor laget, kan være:

                                * dårlig vilje til å ta returløp
                                * spiller på veldig høy risiko, også når laget er på hurtig vei frem
                                * lite taktisk skolert
                                * velger av og til feil løsninger (skudd fra spiss vinkel istedetfor innlegg)
                                * kondisen hans har vært et tema, jeg må innrømme at jeg ikke har sett pulsmåleren hans etter en times trening, men det kan være en sak

                                I tillegg kan jo trenerstaben se en hel del andre momenter som tidligere nevn her (kosthold, holdninger etc.)

                                Selvom Trond har et kjempepotensiale KAN det være at noen av disse tingene gjør at Uwe ikke tar han ut. Jeg er nemlig ganske sikker på at Uwe både ser mer til spillerne enn oss, og er bedre egnet til å vurdere det han ser.

                                Men jeg håper virkelig at Trond slår til, for han har noen ekstreme kvaliteter vi kunne hatt god nytte av.

                                Kommentar

                                • RoyVaadal
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2004
                                  • 4055

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av Henrik
                                  Testresultater har jeg ikke, men ut fra det jeg har sett på treninger i det siste virker han tregere, og jeg har ingen tro på at han ere like rask som det han har vært. Teknikken eller innleggene har jeg ikke nevnt, det virker bra. Det er rykket og farten jeg snakker om.
                                  Påsan har vel aldri vært særlig rask eller hatt noe særlig til rykk?
                                  RoyVaadal.

                                  Kommentar

                                  • Leif A
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 3962

                                    #37
                                    Det er vel litt overdrevet å påstå at hr. Olsen "sutrer" i mediene. Slik jeg leser artikkelen (dvs litt mer enn kun overskrift og evt. ingress), så er han nøye med å påpeke at han primært ønsker å spille seg inn på laget til LSK, og at han kun forholder seg til at det er LSK han har kontrakt med.
                                    Når det gjelder hvorvidt han er god nok, så tror jeg at Uwe er bedre skikket til å vurdere det, enn de fleste på forumet. Antagelig er han hentet inn som et alternativ om laget skal legge om til 4-3-3, noe Uwe tidlig signaliserte at han ville ha som et alternativ.
                                    Om det ble mumlet om holdningene hans i Bodø, vil jeg tro at LSK sjekket ut FØR de signerte kontrakt.

                                    Til slutt: Olsen var ikke spesielt inne i varmen i Glimt i første del av sesongen i fjor, men kom grusomt tilbake etter sommerferien. Se ikke bort ifra at det samme kan skje i år også.
                                    Knurr...

                                    Kommentar

                                    • Henrik
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2006
                                      • 2110

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                                      Påsan har vel aldri vært særlig rask eller hatt noe særlig til rykk?
                                      Ikke utpreget nei, men jeg syns nå å erindre at det var bedre før.

                                      Kommentar

                                      • soont
                                        Medlem
                                        Møteplager
                                        • Feb 2004
                                        • 97

                                        #39
                                        synes det er godt gjort av de som ikke hadde trua på Trond Olsen før han kom til fugla. Fordi 2 nordlendinger har sagt at han har dårlige holdninger.
                                        20 åring som har herja på alder bestemte landslag. Vært veldig god for Bodø Glimt og u-21.
                                        Jeg slenger ut en påstand: Han kommer til å være stejerne i TL i løpet av 2 år,landslagsaktuell inne 3 år og utenlandsproff i løpet av 4 år.

                                        For unge talentfulle spillere dreier det seg ofte om å komme inn i et miljø som gir trygghet og selvtillit.Uheldigvis har han havnet i norges beste stall der konkurransen er knallhard. Noe som medfører at selvtilliten hos spillern svekkes.

                                        Og si at en rask,teknisk bakromspiller IKKE passer inn i fuglas 4-4-2 er noe av det dummeste jeg har hørt.

                                        Kommentar

                                        • ON
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2004
                                          • 3639

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av Lars
                                          Hvorfor ikke? Det er mest sannsynlig en grunn til det når noen kommer med slike påstander.
                                          Jepp, 100 % sikkert at de to bodø folka har rett. Selvfølgelig, dumt å gi gutten en sjanse til å vise seg fram, og vise frem holdningene hans. Smart å stemple han som en med dårlig holdninger fordi NOEN sier at han har hatt det FØR.Gi gutten en sjans, han er et stort talent.

                                          Kommentar

                                          Working...