juni 2006

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sparwasser
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3185

Sakset fra
    Webs.com has been shut down on the 31st of August 2023. Find out what that means for your site and how to move it to another provider.

Date: Wed Jun 21
    It was reported in a local tv in Malta that Michael might be joining an English Premier League team in the near future. Is this true? Anyone has more information about this?

Webmaster:
    Date: Wed Jun 21

Yes there were speculations that Michael is going to leave LSK and he confermed that but he said also that he is going to finish this season with LSK because they helped him alot while he was injured and he really appreciated that ,and as a show of respect he wants to stay with Lsk until the end of his contract that will expire at the end of the season.

Kommentar

• Lars
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6156

Saksa fra VGD:

Opprinnelig skrevet av kennis82
      Står i dagens Nordlys at TIL dropper Trond Olsen. Lillestrøm forlanger 1,5 millioner kroner for en spiller de fikk gratis, som heller ikke er i nærheten av laget. Attpåtil snakkes det rundt omkring om hans "dårlige" holdninger. Kanskje like greit at han blir på benken på Romerike, eller at Glimt gjør tidenes handel med å betale halvannen million for en spiller de nettopp har måttet la gå gratis til LSK.

Kommentar

• Torolf
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 9574

RB: - Ferien ble et mareritt

http://www.rb.no/lokal_sport/article2159417.ece

- Ferien ble et mareritt

ÅRÅSEN:
        Michael Mifsud hadde gledet seg til ti dagers ferie hjemme på Malta. Det ble et mareritt etter at mistanken om innførsel av ulovlige dopingmidler slo ned som en bombe.

FÅR STØTTE: Michael Mifsud har full støtte i LSK-ledelsen i kampen om å bli helt fri fra beskyldningene om innførsel av dopingmidler. Fra venstre Jan Åge Fjørtoft, leder Per Mathisen, Michael Mifsud og advokat Gunhild Lærum. FOTO: ROAR GRØNSTAD

UFORSTÅENDE: Michael Mifsud stiller seg helt uforstående til beskyldningene om innførsel av ulovlige dopingmidler. FOTO: ROAR GRØNSTAD

Av: Per Kristian Torvik

– Pressen på Malta var etter meg. Foreldrene mine gråt og skjønte ikke hva som holdt på å skje, sier Michael.
        Han sier at Antidoping Norge ikke har vært i kontakt med ham – og at han ikke har problemer med å snakke med dem.
        – De som ønsker det er velkomne. Jeg forstår ikke hva de vil. Saken ble jo henlagt av politiet. Jeg har ikke bestilt noe som helst fra Tyskland.
        Mifsud ble testet etter seriekampen mot Stabæk 21. mai med negativt resultat. Tre dager seinere fikk manager Jan Åge Fjørtoft beskjed om mistanken mot malteseren.
        – Vi spillere er ikke dumme. Vi vet at å prøve doping eller kjøpe ulovlige midler kan ødelegge karrieren vår. Jeg er helt ren, sier Michael.
        – Har du skaffet deg uvenner i fotballen, for eksempel fra tida i Kaiserslautern, som kan ha lyst til å ramme deg?
        – Nei, ingen fiender. Jeg har bare venner i Tyskland.
        Konsentrasjon

LSK-spissen sier han ikke kommer til å tenke på ettermiddagens pressekonferanse i Antidoping Norge, der det vil komme fram om saken blir etterforsket videre.
        – Vi har kamp mot Moss i kveld. Jeg konsentrerer meg fullt og helt om den.
        – Hvor skadelig tror du dette kan være for din videre karriere?
        – Jeg er helt rolig i forhold til det. Jeg vet at jeg ikke har gjort noe galt. Jeg kan ikke gå rundt og være redd for noe når jeg vet jeg ikke har gjort. Men jeg skjønner ikke hvorfor noen vil gjøre dette mot meg.
        LSKs nestleder og advokat Gunhild Lærum er redd Mifsud, som en kjent idrettsutøver, vil høre om saken lenge.
        – Når det er sagt skal jeg legge til at jeg blir forundret hvis Antidoping Norge melder noe annet enn at dette er en avsluttet sak.
        – Vil du eller andre være til stede under pressekonferansen?
        – Vi er ikke invitert. Men vi skal sende beskjed til påtalemyndigheten ved Nils Kjær om at vi eksisterer.
        Opprørt

Både Gunhild Lærum og resten av LSK-ledelsen er opprørt over den manglende rettssikkerheten de mener er blitt Michael Mifsud til del.
        – Jeg er sterkt kritisk til at det ser som om vi har ett sett med regler for vanlige folk og et annet for idrettsutøvere. Dette er en mistenkeliggjøring som er helt uakseptabel. Antidoping Norge velger en måte å presentere saken på som bygger opp om denne mistenkeliggjøringen.
        Gunhild Lærum hevder det er direkte feil når det sies at AD ikke har fått tilgang til de samme dokumentene som politiet, når de har etterforsket saken.
        – Det AD sier er ikke riktig. De har fått alt. Men det blir galt når organisasjonen går til pressen og klager over at de ikke har fått dokumentene før de har bedt om dem.
        Klokka 16.30 i ettermiddag holder Antidoping Norge pressekonferanse. Kl. 19.00 spiller Michael Mifsud for LSK mot Moss i treningskamp på Åråsen.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
          Poll St. Ring
          --==FORUMRUNKER==--
          • Dec 2005
          • 11796

Olsen for dyr for TIL

Relaterte klubber
          Lillestrøm
          Stiftet: 02.04.1917
          Hjemmebane: Åråsen
          Tilskuerrekord: 13595
          Neste kamp: 12.07.2006 Lillestrøm-Odd Grenland
          Mer om Lillestrøm
          Tromsø
          Stiftet: 03.04.1905
          Hjemmebane: Alfheim
          Tilskuerrekord: 10225
          Neste kamp: 03.07.2006 Start-Tromsø
          Mer om Tromsø

Lillestrøm ville ha over én million kroner for Trond Olsen (22). Dermed har TIL gitt opp å hente unggutten til klubben.

Av: Nils-Jarle Sætre
          Publisert: 22.06.2006 kl. 08:40
          Endret: 22.06.2006 kl. 08:41
          Etter det Bladet Tromsø vet så forlangte LSK mer enn én million kroner for den tidligere Bodø/Glimt-spilleren. En spiller som knapt har vært på banen i eliteserien i år. Noe TIL verken kunne, eller ville, matche.
          – Vi vil ikke være med på det nivået som dette ligger på, sier sportssjef Steinar Nilsen.
          – Vi må vurdere ting som er riktig ut fra de økonomiske rammene som vi besitter i TIL.
          Gitt opp
          Dermed har TIL gitt Olsen opp.
          – For vår del er det toget gått i forhold til det som det er realistisk for oss å være med på.
          Det lyser gjennom at Nilsen mener LSK priser Olsen altfor høyt.
          – Dette er en spiller som kom fra Bodø/Glimt og som Lillestrøm kun har betalt utdanningskompensasjon for. Og når han bare har spilt 17 minutter i eliteserien, så går dette over grensen for hva vi vil betale for slike spillere, sier Nilsen. Men det kan finnes en liten mulighet.
          – Det vil ikke skje noe mer i denne saken såfremt ikke Lillestrøm kommer med noe i den nærmeste tiden, sier Nilsen.
          Det var i går ikke mulig å få en kommentar fra Lillestrøm.
          Tre nye
          Sportssjefen mener likevel at TIL i høst vil ha tre nye spillere i forhold til vårsesongen.
          – Christian Steen er tilbake for fullt, Morten Moldskred går det fantastisk med og han setter ny verdensrekord i å komme tilbake fra skade. Sigurd Rushfeldt vil være en enorm styrke i angrep. Så vi vil være styrket i forhold til starten av sesongen, sier Nilsen.
          – Men det betyr ikke at vi er happy med det. Får vi takk i rett person, blir vi å handle. Uansett har vi veldig respekt for økonomi opp i det hele.
          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• Runbernt
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • May 2004
            • 127

www.lsk.no melder at Trond Olsen er klar for Bodø/Glimt.
            Runbernt

Kommentar

• RoyVaadal
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2004
              • 4055

Opprinnelig skrevet av Runbernt
              www.lsk.no melder at Trond Olsen er klar for Bodø/Glimt.
              Trond Olsen til Bodø/Glimt
              Etter gode forhandlinger har LSK blitt enig med Bodø/Glimt om en overgang for Trond Olsen.
              Olsen blir formelt Glimt-spiller fra 1.juli, men LSK har gitt han tillatelse til å trene med klubben frem til denne dato.
              RoyVaadal.

Kommentar

• RoyVaadal
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2004
                • 4055

ULLEVAAL (TV 2 Nettavisen): - Antidoping Norge vil ikke forfølge saken. Vi ser ingen grunn til å anmelde utøveren for brudd på idrettens bestemmelser, opplyste leder Anstein Gjengedal i påtalenemnda i Antidoping Norge under en pressekonferanse torsdag ettermiddag.
                Dermed fastslår de at Lillestrøm-spilleren Michael Mifsud ikke har gjort noe ulovlig.
                TV 2 Nettavisen kommer tilbake med mer.
                22.06.06 16:36, ny 22.06.06 16:47
                RoyVaadal.

Kommentar

• Lars
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 6156

Papir-RB melder om at overgangssummen var på rundt 1,4 millioner kroner, i tillegg til at Glimt må betale ytterligere 200.000 kroner dersom de rykker opp i løpet av en femårsperiode.

Kommentar

• Lars
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6156

Peiler inn ny midtbanesjef

Per-Mathias Høgmo jakter ny spiller til midtbanen sin. ( Foto: Digitalsport )
                    Relaterte klubber
                    Rosenborg
                    Stiftet: 19.05.1917
                    Hjemmebane: Lerkendal
                    Tilskuerrekord: 28619
                    Neste kamp: 27.06.2006 Rosenborg-Haugesund
                    Mer om Rosenborg

TRONDHEIM: RBK-trener Per-Mathias Høgmo ser mot Slovakia i jakten på Rosenborgs neste midtbanegeneral. Spilleren heter Marek Sapara.

Av: Sondre Mikal Knutsen, Yngve Bergli
                    Publisert: 24.06.2006 kl. 09:17
                    Endret: 24.06.2006 kl. 09:20
                    Sapara (24) er kaptein for det regjerende slovakiske serie- og cupmesterlaget MFK Ruzomberok.
                    Rosenborg har allerede vært og sett midtbanespilleren mange ganger, og Adresseavisen vet at spilleren møtte representanter fra Rosenborg i begynnelsen av forrige uke. Sapara er imidlertid ønsket av flere klubber, deriblant Lillestrøm, som allerede skal ha lagt inn et bud på flere millioner for spilleren som har én landskamp for Slovakia.
                    Innom Moskva

Etter møtet med Rosenborg, reiste Sapara til CSKA Moskva for prøvespill og for å se på forholdene i den russiske klubben. Men det som møtte ham der var 40 spillere og en trener som ikke visste hvem han var og hva han gjorde der. Praten med Rosenborg gjorde et mye bedre inntrykk på 24-åringen, og Rosenborg skal nå være spillerens førstevalg.
                    Ingen i Rosenborg ønsket i går å kommentere om klubben er interessert i 24-åringen, men Adresseavisen vet at Sapara har imponert veldig i kampene representanter for Rosenborg har sett.
                    Mesterlia-kval

Det Rosenborg vurderer nå er hvorvidt de skal hente spilleren med én gang, eller om de skal vente til etter at Ruzomberok har spilt 2. kvalrunde til Mesterligaen mot svenske Djurgården i månedsskiftet juli/august.
                    Sportslig sett vil de ha ham hit så snart som mulig, men sannsynligheten er stor for at prisen blir lavere etter at kvalifiseringen er unnagjort.
                    Klubben kommer trolig til å bestemme seg for å hente spilleren så snart som mulig.
                    RBK-trener Per-Mathias Høgmo bekreftet i går overfor Adresseavisen at han i dag ikke har den rette spilleren til den sentrale midtbanerollen i klubben. Å fylle den rollen med en spiller utenfra er derfor høyt prioritert i Rosenborgs spillerjakt.
                    Marek Sapara har kontrakt i to år til med MFK Ruzomberok.

Kommentar

• Lars
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 6156

Saksa fra lista:

Treningen var på Lillestrøm Stadion Bane 1, som var i bra stand. Occean fikk
                      seg en smell i det ene kneet og måtte tidlig avslutte treningen. Jeg var på
                      Åråsen en stund senere og da var han fremdeles til behandling inne hos
                      fysio.
                      Kasey har fått halsbetennelse og trente ikke.
                      Uwe fikk kink i nakken i begynnelsen av oppvisningskampen før treningskampen
                      mot Moss og går med halskrage.
                      I søndagens 2.-divisjonskamp mot Raufoss stiller vi nærmest med et rent
                      rekruttlag.
                      Neste trening søndag kl. 11.00
                      #Forumet er for nerder, Lista er for Folket!#
                      Basse

Kommentar

• Lars
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 6156

Egen kommentar: Ikke verst, en slovener med landskamp for Slovakia!

Kommentar

• Lars
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 6156

Gunnar Halle blir D-trener.

Kai Andersen blir D-trener
                          Kai Andersen er én av 20 norske fotballtrenere som er tatt opp til å delta på den høyeste trenerutdannelsen i Norge.

Kai Andersen er fornøyd etter ettermiddagens lette treningsøkt på morgendagens kamparena, Color Line Stadion.

78 norske trener hadde søkt om trener III-kurs - eller D-trener som det også kalles - men bare 20 fikk plass. En av dem er FK Sparta Sarpsborg-trener Kai Andersen, som setter kursen mot Porsgrunn umiddelbart etter morgendagens treningskamp mot Sandefjord for å ta fatt på trenerutdannelsen.
                          - Det setter jeg pris på. Det var hyggelig å bli vurdert sammen med så mange gode kandidater. Der er det mange gode kandidater som ikke kom med. Det er gøy, og jeg gleder meg veldig. Det blir sikkert mange nye nyttige impulser å få med seg, selv om kurset er lagt til en veldig travel tid. Jeg blir bundet opp i kurset hele den viktige uka nå fram mot seriestart på høsten. Derfor er det så viktig å ha så gode medarbeidere som jeg har i mine assistenter Nils Lexerød og Kenneth Øby. Vi har gjort et godt grunnlag for hva vi skal igjennom denne uka her, så det går helt sikkert bra, sier Kai A. Andersen til FK Sparta Sarpsborgs nettsider.
                          I tillegg til Spartas karismatiske trener, er velkjente navn som Stig Inge Bjørneby, Henning Berg, Gunnar Halle, Roger Nilsen, Lars Bohinen, Dag Riisnæs og Steinar Nilsen med på årets utdannelse.
                          Last edited by Lars; 25.06.2006, 18:05.

Kommentar

• sparwasser
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 3185

RB 26.06.06, papirutgaven:

Ikke alvorlig for Occean.

"Lillestrøm: Etter at Olivier Occean lørdag gikk av treningen med smerter i kneet, ble det i går bekreftet at det ikke er snakk om noe langvarig avbrekk for canadieren. - Han har fått en strekk i leddbåndet på innsiden av det ene kneet. Han trente alternativt i går, og vil nok gjøre det de nærmeste dagene. Men kneet er stabilt og vi regner med at han er tilbake for fullt på onsdag, forteller LSKs fysioterapeut Jørn Karlsen."

Kommentar

• Lars
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 6156

Dagens papir-RB melder om at vi er interesserte i 3 slovakiske spillere. Tidligere er jo Marek Sapara nevnt, men også forsvareren Roman Konecny og spissen Erik Jendrisek er aktuelle. Konecny er på prøvespill nå. Saken kommer vel på nett snart, men hvis den ikke gjør det skal jeg legge ut mer info.

Kommentar

• Torolf
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2004
                                • 9574

LSK leter i Slovakia

ÅRÅSEN:

I går ankom backen Roman Konecny (22) fra slovakiske Artmedia Bratislava Lillestrøm. Han skal trene med LSK ut uka. Men det er større fisker i Slovakia Åråsen-klubben egentlig jakter på.

DUKKET OPP: Roman Konecny. Han skal trene med LSK ut uka. FOTO: PER KRISTIAN TORVIK

Av: Per Kristian Torvik

– Roman er forsvarsspiller og kan brukes i hele backlinja. Han har vært i Norge før og spilte U20-VM i landet, sier agent Lars-Petter Fosdahl, som er kontaktmann for Roman i Norge.
                                – Jeg kjenner ikke spilleren, men vi skal se ham i noen treninger nå, sier Uwe Rösler.
                                LSK-sjefen bekrefter at det er andre slovakiske spillere han har sett og ønsker til LSK. Det gjelder spissen Erik Jendrisek og midtbanespilleren Marek Sapara fra Ruzomberok.
                                – Det er riktig at jeg har sett disse to i kamp, og at det er spillere vi har på blokka, sier Uwe.
                                Men han vil ikke si mer om situasjonen – og om eller når klubben har lagt inn bud på spillerne.
                                – Når så du dem sist i kamp?
                                – Det er noen uker siden.
                                FC København har også sett de to, blant annet i en kamp Erik Jendrisek scoret tre ganger på mindre enn 20 minutter mot Banket Bystrica. Han er ifølge klubbens hjemmeside 1,70 meter høy og veier 64 kg – og ligner dermed på en Michael Mifsud erstatter. Jendrisek er også en av de målfarligste spillerne i den slovakiske serien.
                                Adresseavisen skriver at Rosenborg har sett midtbanespilleren Marek Sapara en rekke ganger, og at trønderne hadde møte med ham forrige uke. Han skal også har vært i Russland for å se på forholdene i CSKA Moskva.
                                Ruzomberok skal spille kvalifisering for Champions League mot Djurgården i månedsskiftet juli/august.
                                – Der blir vi neppe den eneste klubben som kommer til å følge de to, sier Uwe Rösler.
                                Han ser sannsynligvis Sapara som en mulig erstatter for Robert Koren. Spørsmålet er om LSK vil ha Jendrisek og Sapara så mye at de legger ut et tilbud det er umulig å si nei til før kampene mot det svenske mesterlaget.

Kommentar

• sparwasser
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2005
                                  • 3185

Det tok noen dager, men nå er saken om Mifsud og Anti-Doping Norge
                                  gjengitt i "The Times of Malta":

In Norway

Anti-doping body dismisses Mifsud case

Kevin Azzopardi

Norway's anti-doping body will not institute proceedings against Michael Mifsud over the discovery of a doping package that was addressed to the Malta striker's residence.

Newspapers in Norway reported last week that, after a thorough evaluation of the case, the country's anti-doping commission concluded that there were no grounds to pursue the matter any further.

The closure of the anti-doping commission's probe dispels the threat of a ban for Mifsud.

Earlier this month, Mifsud found himself at the centre of controversy after it emerged that a package, containing prohibited substances and bearing the player's name and address in Norway, had been intercepted by customs officials some time around mid-May.

Norwegian police launched a probe into the case but after quizzing Mifsud, they announced that no charges were to be filed against the 25-year-old Lillestrom forward.

In comments he gave to The Times two weeks ago, Mifsud firmly denied any knowledge of the suspect package.

"This was news to me as I was not expecting anything from abroad and I don't know the person who mailed the package," Mifsud said.
                                  A product of the Sliema Wanderers nursery, Mifsud, who has played 39 times for Malta, joined Lillestrom, one of the top clubs in Norway, in the summer of 2004.

Mifsud has scored three goals in 11 league matches for Lillestrom this season and is currently ranked among the top four foreign players in Norwegian football.

The Norwegian league resumes next weekend following a short World Cup break. Lillestrom, currently second in the 14-team league, will not be involved in the weekend's domestic fixtures as on Saturday they host Iceland's Keflavik in the first leg of their Intertoto Cup second round tie.

Kommentar

• Torolf
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2004
                                    • 9574

RB: Straffetur fra Åråsen til Opaker

http://www.rb.no/lokale_nyheter/article2168732.ece

Straffetur fra Åråsen til Opaker

ÅRÅSEN :
                                    Ikke vær for stor i kjeften! Det vet Fu/Vo-formann Tom Hagen, som nå må gå de 45 kilometerne fra Åråsen til Funnefoss stadion på Opaker.

UT PÅ GÅTUR: Fu/Vo-formann og LSK-supporter Tom Hagen var skråsikker på at LSK skulle vinne cupfinalen i fjor. Nå må han gå fra Åråsen og hjem til Opaker. BEGGE FOTO: GEIR EGIL SKOG

Av: Sun Iren Bjørnås

De fatale ordene falt da klubben var i Karlstad på avslutningstur samme helgen som LSK møtte Molde i cupfinalen i fjor høst. Tom Hagen har vært LSK-tilhenger siden 1977 og var skråsikker på at de gule og svarte denne gangen skulle ta hjem cupseieren.
                                    – Tom sa at hvis LSK tapte så skulle han gå hjem, forteller Allan Hegli, VIF-supporter og lagkamerat med Hagen på Fu/Vo 3 i 8. divisjon.
                                    – Det bare datt ut av meg, for jeg var bombesikker på seier, sier Hagen.
                                    Som kjent tapte LSK 2-4.
                                    Stor i kjeften

Nå må Hagen ta konsekvensene. Førstkommende lørdag skal han gå fra Åråsen til Funnefoss stadion på Opakermoen i Nes, en tur på om lag 45 kilometer. Det er ikke fritt for at 34-åringen gruer seg.
                                    – Jeg gruer meg hele turen, og håper at det ikke blir så varmt. Men jeg gruer meg nok aller mest til lørdag kveld og søndag. Jeg kommer nok til å ha fryktelig vondt i beina da, sier Hagen.
                                    Og det er en særdeles utrent Fu/Vo-formann som legger ut på landeveien til helgen.
                                    – Jeg hadde planer om å trene, men så brakk jeg armen og fikk ikke trent. Jeg angrer nok litt nå og ser at jeg kanskje burde ha trent litt før, nikker Hagen.
                                    Hagens ytringer rundt cupfinalen ble trukket fram igjen på klubbens årsfest i desember, der Hagen ikke nektet for det han hadde sagt. En passende dag måtte finnes for gåturen og valget falt på lørdag. Målet er å rekke fram til A-lagskampen til Fu/Vo som starter klokka15.00.
                                    Pleier du å være så stor i kjeften?
                                    – Ja, men nå skal jeg veie mine ord i framtida, slår Hagen fast.

Går for veldedighet
                                    Men gåturen finner ikke sted utelukkende for kameratenes skadefryd og Hagens slit. Den har også en annen side; Hagen samler inn penger til veldedighet mens han går. Pengene som kommer inn skal gå til SOS-barnebyer og deres arbeid med å etablere Fotballens barnebyer.

– Det er en stor motivasjon og trøst at når jeg først skal gå, så kan jeg gjøre noe nyttig samtidig, sier Hagen.
                                    Han har utfordret alle seniorspillerne til Fu/Vo til å gi to kroner per kilometer han legger bak seg.
                                    – De har ikke noe tro på at jeg skal klare dette, så de tror det blir en billig affære. Men jeg skal gjennomføre det, sier Hagen bestemt.
                                    Samme forespørsel har gått til alle de andre klubbene i Nes.
                                    – I tillegg har vi utfordret LSK til å gi ti kroner per kilometer, siden det indirekte er dem som er skyld i at Hagen må gå, siden de tapte, smiler Hegli.

Kommentar

• sparwasser
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2005
                                      • 3185

Fra FXT/Nettavisen:

LSK prøver tre backer

Mer jubel for Johan Petter Winsnes i tiden fremover?
                                      (Foto: SCANPIX )

i tillegg til den de har på prøvespill.

Av Marius Vik

ÅRÅSEN (TV 2 Nettavisen): Etter Christoffer Anderssons overgang til Hannover etter vårsesongen, har Lillestrøm fått et solid problem på høyrebacken.

Nå letes det med lys og lykte i egne rekker etter erstatter for den svenske landslagsbacken, og før neste seriekamp (hjemme mot Odd 12. juli) regner Uwe Rölser å ha prøvd tre mann på høyresiden av forsvaret.

- Ja, det er riktig det. Vi spiller tre kamper før den neste seriekampen, to i Intertoto-cupen mot Keflavik, og innimellom dem har vi Harstad borte i cupen.

Winsnes starter
                                      Akkurat nå er det den evige reserven Johan Petter Winsnes som ligger best an.

- Johan Petter (Winsnes) har prøvd seg i den posisjonen før, og han ligger best an akkurat nå bekrefter trener Uwe Rösler. - Winsnes er den som får starte kampen hjemme mot Keflavik på lørdag, sier LSK-sjefen til TV 2 Nettavisen.

Det kan være 30-åringens siste sjanse til å etablere seg på Åråsen, hvor han er i sin femte sesong. Tross 62 kamper, noen lengre periode fast på laget har det aldri blitt, og alle årets tre kamper er kommet som innbytter.

Sjansen bør trønderen gripe med begge beina. Rett bak ham står nemlig en meget spillesugen Pål Steffen Andresen. Fra å være fast i Lillestrøms midtforsvar de to siste sesongene, har det i år blitt kun en kamp fra start. På høyrebacken har han ikke spilt siden 2003-sesongen, men han er likevel den som har lengst erfaring på «Andersson-plassen».

- Pål Steffen har ikke spilt back på tre år, men vil få prøve seg på høyrebacken, enten borte mot Keflavik eller borte mot Harstad, lover Rösler.

Vurderer utlendinger
                                      Det vil også Cyril Kali. Den franske backen har ikke fått noe spilletid siden overgangen fra franske Lille i vinter. Kjapp og teknisk, men mangler noe på plasseringsevnen, og har ikke fått markert seg som den Andersson-erstatteren LSK håpte han ville være da de kjøpte 22-åringen.

Dermed har Romerike-laget brukt sommeren til å se på andre alternativer, og mandag kom den 22-år gamle backen Roman Konecny på besøk for å trene med LSK inneværende uke.

- Roman er forsvarsspiller og kan brukes i hele backlinjen, og har tidligere spilt U20-VM i Norge sier norske kontaktmann Lars-Petter Forsdal til Romerikes Blad.

28.06.06 11:21, ny 28.06.06 11:27

Kommentar

• sparwasser
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 3185

Sakset fra UEFAs "monthly review"
                                        UEFA.com is the official site of UEFA, the Union of European Football Associations, and the governing body of football in Europe. UEFA works to promote, protect and develop European football across its 55 member associations and organises some of the world’s most famous football competitions, including the UEFA Champions League, UEFA Women’s Champions League, the UEFA Europa League, UEFA EURO and many more. The site features the latest European football news, goals, an extensive archive of video and stats, as well as insights into how the organisation works, including information on financial fair play, how UEFA supports grassroots football and the UEFA HatTrick funding scheme.

Lillestrøm test

Meanwhile, Lillestrøm are adamant their UEFA Intertoto Cup campaign, which starts with the home leg of their tie against Iceland's Keflavík this weekend, will not distract them from domestic concerns. "We don't see our European games as distractions, more as a chance for the players to get the feel for what level is required to challenge for international honours," said coach Uwe Rösler.

Kommentar

• morten
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 2156

Jakter Korens erstatter

Badekar
                                          http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

Kommentar

Working...