Occean vs. Sundgot

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • chrissp
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2004
    • 2403

    Occean vs. Sundgot

    Så er ferien her og jeg synes det kan passe med en liten diskusjon om Occean vs. Sundgot.

    Hvis utgangspunktet er at Myklebust eller Mifsud er sikker, hvem bør spille sammen med de av Occean og Sundgot?

    Occean har jeg nå ventet og ventet på at skal slå til. Det har han noe så til de grader ikke gjort. Jeg er ikke fotballfaglig nok til å vite om dette har noe å gjøre med de taktiske disposisjonene til Uwe, som medfører at Occean ikke får brukt sine kvaliteter, eller om han rett og slett har vært for dårlig.

    Occean imponerte i åpningskampen mot RBK, ellers har han vært mye dårlig. Ballmottaket hans blir jeg sprø av. Det er så dårlig at det er pinlig å se på.

    Når han i tillegg mangler "goalgetter" egenskapene mener jeg han pr nå ikke har noe på dette laget å gjøre. Sundgot bør ta hans plass.
    Bølerkanaris
  • Sem
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2005
    • 1626

    #2
    Opprinnelig skrevet av chrissp
    Når han i tillegg mangler "goalgetter" egenskapene
    Han har scora fem mål...

    Ellers er jeg til dels enig med deg!

    Kommentar

    • Mari
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Jan 2006
      • 195

      #3
      Jeg sier bare slipp til Haddad jeg. Har så trua på den fyren. Sikkert altfor mye trua og, bare tror han virkelig kan skinne, om han bare kommer ut av det lille skallet sitt.
      Yaaa Maaan ;)

      Fugla på topp!

      Kommentar

      • Lars
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6156

        #4
        Haddad vil jeg i alle fall ikke se på banen. Han er _altfor_ dårlig.

        Jeg er av den oppfatning at både Sundgot og Occean bør være på banen. Om det er sammen på topp eller med Sundgot i en dypere rolle spiller egentlig ingen rolle.

        Kommentar

        • Lars
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6156

          #5
          Occean er ingen target man slik Sundgot er. Sundgot/Occean vil nok være en giftig duo på topp, da får Occean kommet mer rettvendt, og da er han virkelig god.

          Kommentar

          • Mari
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Jan 2006
            • 195

            #6
            Lillestrøm trenger no nytt og friskt. Noe som letter humøret deres og gir dem ordentlig trua igjen, for vi vet jo at de kan. Jeg tror bare de har glemt det selv. Personlig er jeg for sundgot om det er de to det står mellom. Occean syns jeg mangler litt teknikk og er klønete. Sundgot har sine feil han og men jeg tror han, veit det høres litt rart ut men håper du skjønner hvordan jeg mener, kjenner laget, lsk og tippeligaen bedre, og at det kan bli en fordel. Veit ikke jeg. Akkurat nå er jeg bare depp...
            Yaaa Maaan ;)

            Fugla på topp!

            Kommentar

            • Lars
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 6156

              #7
              Sundgot/Occean, Sundgot/Myklebust og Sundgot/Mifsud funker fett. Da vil Sundgot være oppspillspunkt og makkeren vil få jobbe med baller rettvendt relativt ofte. Occean/Myklebust og Occean/Mifsud er jeg mer skeptisk til, men det kan funke dersom Sundgot brukes som offensiv midtbane/hengende spiss.

              Nøkkelspilleren er Arild Gilbert Sundgot, som bør få fast plass på laget så fort som overhodet mulig. Gjerne sammen med Occean på topp.

              Kommentar

              • Supermann
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2005
                • 433

                #8
                Occean er faen ikke annet en en overprisa lating!!
                Ultras Felt C
                www.ultrasfeltc.com

                Kommentar

                • Sem
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2005
                  • 1626

                  #9
                  sterke ord her nå, synes jeg...

                  Kommentar

                  • tHuLu
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2003
                    • 730

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Supermann
                    Occean er faen ikke annet en en overprisa lating!!
                    Oi...
                    For det er bedre å værra døv enn vålenga!

                    Kommentar

                    • Gale Isbre
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2005
                      • 1164

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Supermann
                      Occean er faen ikke annet en en overprisa lating!!
                      Kanskje vi burde hatt en gullkorntråd til, med gullkorn fra eget forum.

                      Kommentar

                      • trigz
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 7092

                        #12
                        OO var absolutt ikke vår dårligste i dag. Men som enslig spiss får han en drittjobb med å ta alle dueller som kommer. Dessuten havner han alltid feilvendt. Hvor mange mål scores med ryggen mot mål?

                        Jeg har tro på Sundgot/OO og har ikke gitt opp OO enda. Det jeg absolutt ikke skjønner er hvordan Rösler har kommet fram til at OOs jobb i dette LSK-laget er å være target man. Det var nemlig ikke rollen han hadde i Odd, og han er heller ikke spesielt eslet til det. Han er best når han er rettvendt og har ballen i beina. Det er på tide å åpne øya og innse det.

                        Rösler har gjort endel absurde valg i det siste som jeg vil ha svar på. Kampen i dag var nok et tilfelle av det. Hvorfor insisterer han på å bruke Søgård når Søgård åpenbart er både sliten og helt ute av form? Hvorfor endrer han formasjon etter å ha hatt gode resultater og tålig godt spill i 4-4-2 i hele år? Hvorfor setter han innpå den karismatiske brasilianeren Johan Petter Winsnes når vi må opp på banen og score mål? Hvorfor spiller Mifsud venstreving?!!!!!! Hva har Rösler i det hele tatt gjort på treningsfeltet denne uka for å få laget sitt til å spille på en måte som får kampen mot Sandefjord forrige søndag til å se ut som Min Drømmekamp??!

                        Nei, gi dem ferie. Og gi Rösler noen uker til å tenke seg kraftig om. Jeg kan ikke fatte at elleve så gode fotballspillere på noen få uker kan miste alt som heter samspill, bevegelsesmønster og angrepsrytme. Det er ubegripelig.
                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                        Kommentar

                        • fotball_marthe
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2005
                          • 1069

                          #13
                          Jeg mener Haddad burde få prøve seg! Haddad og Mifsud på topp!
                          Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltid

                          Kommentar

                          • Gale Isbre
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2005
                            • 1164

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av fotball_marthe
                            Jeg mener Haddad burde få prøve seg! Haddad og Mifsud på topp!
                            Så du synes ikke Haddad burde bevise bittelitt på andrelaget før han får sjansen? Er nysgjerrig på begrunnelsen for at Haddad bør spille.

                            Kommentar

                            • Lars
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 6156

                              #15
                              Det eneste ved Haddad som holder Tippeliganivå er sangen hans. Det sier det meste.

                              Kommentar

                              • trigz
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 7092

                                #16
                                Tull å trekke Haddad inn i denne diskusjonen. Han er jo den nye Pål Strand. Skadd hver andre uke. Dessuten sies det at han ikke brenner en kvart kalori for reservelaget, og da kommer han aldri inn i førstelagsdiskusjonen. Primadonnanykker i andredivisjon, liksom?

                                Jeg vil prøve 4-4-2, Sundgot/Mifsud på topp og Koren bak dem. Pål Strand i kampform på venstreving, subsidiært Moelhi. Wehrman på defensiv midtbane og Riise, under tvil, på høyre flanke. På høyrebacken er jeg ikke så fussy, så lenge JPW ikke spiller der. Gi OO en kamp på tribuna, han fortjener det snart nå.

                                Jeg vil IKKE prøve 4-2-3-1 med OO som enslig og feilvendt spiss med mottak-som-en-gaffeltruck-Søgård på midtbanen og den høyrebeinte spissen Mifsud som venstreflanke!

                                Tanken på Keflavik ble plutselig litt uggen etter kampen i kveld.
                                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                Kommentar

                                • HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6082

                                  #17
                                  Synes OO viste mye mer lovende takter nårt han spilte ved siden av Myklebust som det nok er lettere å spille med enn mifsud. Tror kanskje Myklebust/Occean, Mifsud/Sundgot eller Sundgot/occean kan være bedre kobinasjoner.

                                  Kommentar

                                  • Smukken
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2004
                                    • 720

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av trigz
                                    OO var absolutt ikke vår dårligste i dag. Men som enslig spiss får han en drittjobb med å ta alle dueller som kommer. Dessuten havner han alltid feilvendt. Hvor mange mål scores med ryggen mot mål?

                                    Jeg har tro på Sundgot/OO og har ikke gitt opp OO enda. Det jeg absolutt ikke skjønner er hvordan Rösler har kommet fram til at OOs jobb i dette LSK-laget er å være target man. Det var nemlig ikke rollen han hadde i Odd, og han er heller ikke spesielt eslet til det. Han er best når han er rettvendt og har ballen i beina. Det er på tide å åpne øya og innse det.

                                    Rösler har gjort endel absurde valg i det siste som jeg vil ha svar på. Kampen i dag var nok et tilfelle av det. Hvorfor insisterer han på å bruke Søgård når Søgård åpenbart er både sliten og helt ute av form? Hvorfor endrer han formasjon etter å ha hatt gode resultater og tålig godt spill i 4-4-2 i hele år? Hvorfor setter han innpå den karismatiske brasilianeren Johan Petter Winsnes når vi må opp på banen og score mål? Hvorfor spiller Mifsud venstreving?!!!!!! Hva har Rösler i det hele tatt gjort på treningsfeltet denne uka for å få laget sitt til å spille på en måte som får kampen mot Sandefjord forrige søndag til å se ut som Min Drømmekamp??!

                                    Nei, gi dem ferie. Og gi Rösler noen uker til å tenke seg kraftig om. Jeg kan ikke fatte at elleve så gode fotballspillere på noen få uker kan miste alt som heter samspill, bevegelsesmønster og angrepsrytme. Det er ubegripelig.
                                    Nuff said
                                    Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

                                    Kommentar

                                    • Flisby`n
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jun 2004
                                      • 312

                                      #19
                                      Jeg skal ikke gå så langt som å kalle OO en overprisa lating, men jeg tør stå for påstanden: hvis han ikke hadde kostet 8 mill for sportsklubben, så hadde han vært benke for lengst. Jeg er langt fra enig i at han har innfridd, og jeg mener vi for tiden har blant tippeligaens dårligste spisspar på banen.

                                      OO er konstant feilvendt (noe som faktisk er taktikken), og han vinner ofte 1. ballen, men når han skal ta ned 2. ballen og gjøre noe konstruktivt fremstår han som en klønete småguttspiller. I tillegg er han faktisk lat, for selv om vi har Mifsud så er det ikke forbudt for andre og true bakrom innimellom.

                                      Mifsud har jeg aldri skjønt at man er så sinnsykt begeistra for. Mannen lever jo i offside og ødelegger nesten annenhvert angrep med dette. I tillegg blir han helt anonym når motstanderen legger seg litt lavere og nekter bakrom. Ja , jeg også ser at han glimter til innimellom (som feks scoringa mot Stabæk), men han er langt bedre når han kommer inn som innbytter på slutten da motstanderene er slitne, og i tillegg løpshurtigheten blir et slags overraskelsesmoment.

                                      De eneste TL lagene som for tiden har dårligere spisser enn oss er Start og Lyn. Dette gjør at vi ikke henger med i gull-kampen er jeg redd.
                                      En kjeeempescoring av tommy!!

                                      Kommentar

                                      • Fugl1120
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2005
                                        • 3528

                                        #20
                                        At Occean er konstant feilvendt er et fakta. Men jeg mener likevel ikke at taktikken alltid er gal. Om Occean vinner hodeduellen og ballen blir plukket opp, så kan den spilles ut på kant og legges inn hvor Occean kan ha startet løp innover. Mye av det som skjer i etterkant av situasjonen hvor Occean er oppspillspunkt er det som fører til vår frustrasjon, nemlig at vi ikke klarer å vinne ballen å komme oss oppover. Occean er ikke like god til å legge ut ballene til medspillere som Sundgot, men han vinner mange dueller og det burde være mulig for de andre å plukke opp ballen. Da kan Occean skyte fart inn i boksen. For det er jo ikke utenfor boksen med ballen rettvendt at Occean er best?

                                        Enig at det er latterlig at Mifsud hele tiden skal ligge helt på grensen til offside, med den farten han har så løper han fra stopperne uansett, om han da ligger en halvmeter foran stoppern så løper han forbi ved gjennomspill uansett, og vi unngår alle offsidene(enten de er feilaktige eller korrekte).
                                        Lauken er vår venn!

                                        Kommentar

                                        Working...