Occean vs. Sundgot

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Flisby`n
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2004
    • 312

    #21
    Enig i at OO gjør jobben som oppspillspunkt og ballfordeler like bra som AS, men det er egentlig mitt poeng. Jeg kan ikke skjønne at vi har kjøp en spiller til 8 mill som skal gjøre akkurat den jobben som vi allerede har en spiller som løser bra. OO er god inne i boksen, han har tunge skudd med begge ben, og han er absolutt målfarlig hver gang det kommer et innlegg i nærheten av han.

    En annen del som hører denne debatten til, er om det er absolutt nødvendig å spille med en "stor" og en "lien" spiss til enhver tid. I kampen mot Sandefjord, Stabæk og Tromsø, så tror jeg med fordel vi kunne brukt AS og OO i et par på topp i en 4-4-2 formasjon. Fordi når motstanderen gjør alt for å nekte bakrom blir det vanvittig enkelt å plukke opp stussen fra OO mot MM. MM er da 1 mot tre konstant. Jeg tror på å komme rundt på kanta og mate AS og OO i de kampene hvor motstanderen ikke står særlig høyt (og de vil vi ikke møte mange av når vi ligger i toppen av tabellen).
    En kjeeempescoring av tommy!!

    Kommentar

    • Fugl1120
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 3528

      #22
      Pr dags dato mener jeg ikke vi har gode nok kanter til å komme rundt å slå innlegg til Sundgot og Occean, selv om jeg synes det hadde vært en god løsning. Men nå vet lagene vi spiller mot at de møter en liten knert med stor fart, og legger derfor backfirern dypere. Da tror jeg med hell at Myklebust er bedre, fordi han er bedre til å utfordre med fart med ball i beina. Jeg synes Myklebust er bedre enn Mifsud med ball i beina, dra av mann, mens Mifsud er en bedre bakromsspiller enn Myklebust. Myklebust er også sikrere på de "enkle" avslutningene, mens Mifsud plutselig dukker opp med en suser(1-1 på Lerkendal ifjor, 1-0 mot Stabæk i år, for å nevne noen)
      Lauken er vår venn!

      Kommentar

      • Flisby`n
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2004
        • 312

        #23
        Opprinnelig skrevet av Fugl1120
        Pr dags dato mener jeg ikke vi har gode nok kanter til å komme rundt å slå innlegg til Sundgot og Occean, selv om jeg synes det hadde vært en god løsning. Men nå vet lagene vi spiller mot at de møter en liten knert med stor fart, og legger derfor backfirern dypere. Da tror jeg med hell at Myklebust er bedre, fordi han er bedre til å utfordre med fart med ball i beina. Jeg synes Myklebust er bedre enn Mifsud med ball i beina, dra av mann, mens Mifsud er en bedre bakromsspiller enn Myklebust. Myklebust er også sikrere på de "enkle" avslutningene, mens Mifsud plutselig dukker opp med en suser(1-1 på Lerkendal ifjor, 1-0 mot Stabæk i år, for å nevne noen)
        Vel talt, og jeg ville selv dra frem dette poenget med Myklebust vs. Mifsud, men ville ikke spore av på OO diskusjonen
        Jeg mener også at Myklebust er et langt bedre alternativ en Mifsud, nettopp med bakgrunn i ballsikkerhet, men også en god del større porsjon usikkerhet for forsvarsrekka. Myklebust kan dra av tre mann, han kan gå på direkte skudd, han kan gå i bakrom- totalt sett er han veldig bevegelig i flere mønstre.

        Desverre så må jeg også si meg enig i at vi ikke er gode nok til å komme rundt på kantene. Vi ser antydninger på høyre-kanten med Riise, men skulle gjerne sett mer. -Men et sykdomstegn med nordisk fotball er at man på død og liv skal ned til linja før man kan legge inn fra kant. I gamle dager slo Schiller disse innleggene 10 meter inn på motstanderens banehalvdel- dette kan vi også gjøre i dag.
        En kjeeempescoring av tommy!!

        Kommentar

        • Percy Nilegård
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 5146

          #24
          Opprinnelig skrevet av Flisby`n
          I gamle dager slo Schiller disse innleggene 10 meter inn på motstanderens banehalvdel- dette kan vi også gjøre i dag.
          JPW prøvde seg jo på den varianten en del ganger i dag, uten sammenligning forøvring.
          "Alltid blodsprengt"!
          Fong/Macho

          Even Nordlien

          Kommentar

          • Mr. Torri
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Jan 2006
            • 125

            #25
            Occean er ingen target man, men han er heller ingen bakromspiller
            Ingen tvil, Tom Nordlie er Fuglafil!

            Otto Fredrikson, Number One ..

            Kommentar

            • Dinho
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2006
              • 884

              #26
              Jeg tror det store problemet til Occean er at han er ALT for stasjonær. Han står på hæla, venter på ballen, setter ræva til og er nesten alltid feilvendt. Greit Arild står for mye av det samme, men han jobber i det minste. Olivier står bare å dasser!

              Sundgodt og Mifsud på topp. Occean på benken.
              twitter @amundsakis
              ΘΥΡΑ 13

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6082

                #27
                Opprinnelig skrevet av Flisby`n
                Enig i at OO gjør jobben som oppspillspunkt og ballfordeler like bra som AS

                Har noen sagt det? Det er jeg ikke enig med i det heletatt. Occean fordeler ikke ball i det heletatt.

                Kommentar

                • RuneK
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2003
                  • 861

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Dinho88
                  Jeg tror det store problemet til Occean er at han er ALT for stasjonær. Han står på hæla, venter på ballen, setter ræva til og er nesten alltid feilvendt. Greit Arild står for mye av det samme, men han jobber i det minste. Olivier står bare å dasser!

                  Sundgodt og Mifsud på topp. Occean på benken.
                  Er så enig med deg her.
                  Jeg synes det startet ok i RL, men nå er det kun rompe fotball og dårlig første berøring.
                  Håper og tror dette er grunnet dårlig fysisk form og at formkurven vil vise en annen vei etter ferien. OO mangler mye på alle ferdighetene en spiss skal ha pr dags dato, men har sikkert mye å gå på ennå.

                  Holder en knapp på at han vil vise en bedre figur etter ferien. Tvi tvi
                  Støtt FuglaTifo
                  Kontonr: 6201 05 41919

                  Kommentar

                  • RuneK
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2003
                    • 861

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av HSft
                    Har noen sagt det? Det er jeg ikke enig med i det heletatt. Occean fordeler ikke ball i det heletatt.
                    hehe ja, lettere å spille vegg med en vegg enn med OO.
                    Støtt FuglaTifo
                    Kontonr: 6201 05 41919

                    Kommentar

                    • Håkon Henriksen
                      Administrator
                      • Nov 2003
                      • 6411

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av Mr. Torri
                      Occean er ingen target man, men han er heller ingen bakromspiller
                      Nettopp, derfor :

                      Jeg mener at hvis vi har disse 3 på topp :

                      -----Gilbert --------- Mykle-----
                      ---------------Olivier-------------

                      Så har vi flere valmuigheter på topp, Gilbert kan ta ned, få med segen rettvendt Olivier og putte mål, eller Gilbert kan stusse/passe igjenom til Mykle, evnt. Mifsud som ligger å vaker i bakrommet og putter mål.
                      Håkon Henriksen
                      -
                      Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                      -
                      ALT FOR FUGLA

                      Kommentar

                      • bøllefrø
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2004
                        • 462

                        #31
                        Jeg mener at spørsmålet hverken er 2 eller 3 spisser eller Arild eller OO. Sakens kjerne her er hvordan vi spiller. Vi spiller med en "target man" og en liten kjapp en. Dette har alle forutsetninger for å funke.

                        OO vinner stort sett de fleste duellene han går inn i. Han er ikke så god til å holde ballen, men når et innlegg kommer innafor 16 er det vanskelig å skubbe seg på den mannen. Han knuser de fleste i lufta og han er rå på å komme seg først på ballen med føttene også. Mannen er den fødte duellspiller.

                        Men nå spiller vi sånn at OO må ta alle duellene 40 meter fra mål med ryggen mot. Sånt blir det ikke mål av.

                        Vi må utnytte Mifsud bedre. Når han spiller spiss, vil forsvaret automatisk ta ut dybde for å nekte gjennombruddsrom. Det gir egentlig en spiss som OO perfekte arbeidsforhold. Forsvaret ligger lavt, og han kan stå ganske rett på mål og stange presise innlegg rett i mål fra kort hold. Det forutsetter imidlertid 2 ting:

                        * at Mifsud går mindre i offside. Sånn det er nå er det nesten ikke en midtstopper som tar han seriøst, for de vet at ved gjennombrudd er sjansen veldig stor for at han avblåses (både fordi han er for hissig og fordi linjemennene ikke kan tro noen er så kjappe)

                        * at flankespillet kommer seg. Hvis vi begynner å spille flankespill med overlappende backer vil innlegga komme. Da behøver vi heller ikke å legge OO med ryggen mot mål 40 meter fra mål. Da kan han være rettvendt, på vei inn i boksen og møte innlegg på 10-15 meter.

                        Jeg tror ikke det så mye handler om HVEM som spiller, men HVORDAN vi spiller. Jeg tror ikke det hjelper om Arild spiller, når han hele tiden skal fylle OO-rollen og møte Kippes "presise" langballer et sted på midtbanen med to forsvarere i ryggen. Vi må heller tørre å trille ball, tørre å bruke mer enn 3 trekk, vi må tørre å skyve fra kant til kant sånn at det til slutt er rom på en av dem. Vi må tørre å sette opp rom for BHR og vi må be om at Påsan kommer seg i matchform igjen.

                        Og så mener jeg ganske definitivt at vi må tørre å bruke Kasey på midten. Greit at han er en risko av og til, men han er utrolig mye bedre enn Søgård (selv på Espens gode dager) til å spille pasninger i laget. Jeg tror vi nå må prioritere å spille de gode BALLSPILLERNE i form for å få tilbake litt av det tempoet i pasningsspillet vi vet at gutta har inne.

                        Kommentar

                        Working...