Karakterboka forumfansen - Sytepaver!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • mooph
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2005
    • 1496

    Karakterboka forumfansen - Sytepaver!

    Etter å ha lest en del tilnærmet evneveike innlegg her måtte jeg bare skrive noe (sorry...)
    Det finnes tydeligvis en del folk her som ikke bør være i nærheten av et tastatur de første timene etter kamp.

    Enten er ting jæv... bra (når gutta vinner) eller så stinker hele laget (når vi taper) - dere er omtrent like gode som TV2 (og det sier ikke så lite...)

    Skjerp dere!

    Sånn, da var det sagt...
    Fugla mot nye høyder
  • plern
    Medlem
    Hoffnarr
    • Nov 2005
    • 51

    #2
    Stå på!

    Kommentar

    • gj
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 3359

      #3
      og sånne som du holder kjeft når det går bra, men finner det nødvendig å opprette egne tråder for å opprettholde ditt eget image når det butter litt imot. kikk i historikken så ser du at karakterene kommer etter hver kamp. da må vi også tåle det negative!

      Kommentar

      • mooph
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2005
        • 1496

        #4
        Opprinnelig skrevet av Glenn
        og sånne som du holder kjeft når det går bra, men finner det nødvendig å opprette egne tråder for å opprettholde ditt eget image når det butter litt imot. kikk i historikken så ser du at karakterene kommer etter hver kamp. da må vi også tåle det negative!
        ehh....

        Leste du i det hele tatt hva jeg skrev ?
        Fugla mot nye høyder

        Kommentar

        • gj
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 3359

          #5
          hehe. greit, selve innlegget ditt var kanskje litt mer balansert enm mitt svar tilsier. men at det likevel tross alt fremstår som kritikk mot negative innlegg av kampens prestasjoner, fastholder jeg. ; )

          Kommentar

          • Bolsen3
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2004
            • 1061

            #6
            Helt enig i at det virker som om veldig mange her inne kun kan vurdere kamper på to måter. Enten så er det "fantastisk bra, nå blir det gull" eller så er det "helt elendig, nå må gutta faen meg skjerpe seg". Når man da feks skal sette karakterer på spillerene, så blir det fort 3-4 (kanskje enda mer også?) karakterer bedre hvis man har vunnet en jevn kamp med et mål, enn hvis man taper en jevn kamp med et mål, selv om prestasjonene ikke nødvendigvis er så mye bedre.
            Slik jeg ser det, er mye av dette rett og slett mangel på fotball-kunnskaper. Se heller ikke bort fra at skuffelsen etter et tap har veldig mye å si. Man glemmer fort de gode pasningene, og redningene den og den spilleren hadde, hvis ikke det bli 3 poeng.
            Selv har jeg helt sluttet med å lese kommentarene i kamp-trådene etter tap, enda dårligere humør etter et tap er det siste jeg trenger

            Kommentar

            • Percy Nilegård
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 5146

              #7
              Er det noe som tilsier at kampen i dag ikke var helt elendig? De som vil lure seg selv til å tro at Tromsø er ett godt lag kan gjerne få lov til det, men i dag var det vi som stinka.
              "Alltid blodsprengt"!
              Fong/Macho

              Even Nordlien

              Kommentar

              • Bolsen3
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2004
                • 1061

                #8
                Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
                Er det noe som tilsier at kampen i dag ikke var helt elendig? De som vil lure seg selv til å tro at Tromsø er ett godt lag kan gjerne få lov til det, men i dag var det vi som stinka.
                Ingen god kamp idag, nei. Men helt ærlig, så hadde jeg heller ikke forventet 3 poeng i dag. Faktum er at LSK som regel har hatt store problemer på Alfheim. Dessuten skal man aldri undervurdere et lag som desperat trenger poeng! Sikkert mange som så på tabellen, og tenkte "ja dette blir nok enkelt". Mer feil går det ikke ann å ta!

                Men, ja, en dårlig kamp av LSK i dag (eller i går for å være helt korrekt), men mitt tideligere innlegg var ikke spesielt rettet til denne kampen....

                Kommentar

                • junior
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2006
                  • 492

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
                  Er det noe som tilsier at kampen i dag ikke var helt elendig? De som vil lure seg selv til å tro at Tromsø er ett godt lag kan gjerne få lov til det, men i dag var det vi som stinka.
                  joda, men når folk klarer å lire av seg at de ikke tåler trynet på Søgård osv, da går det litt langt.
                  ------- Forza Fugla! -------

                  Kommentar

                  • Leif A
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 3962

                    #10
                    Skal vi se:
                    TIL ligger på bunnen av tabellen (selv om de fikk forært tre poeng i går), og LSK mumler om seriegull.

                    Så stiller man på Alfheim uten evne til å kjempe. Da bør det vel for f... være mulig å få lov til å være skuffet/frustrert.
                    Knurr...

                    Kommentar

                    • ChriZza
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 4265

                      #11
                      Enig i at det er masse syting på forumet om dagen.. Men er klart man blir frustrert og for mange er det befriende å la denne frustrasjonen komme ut igjennom tastaturet.
                      Selv om det er trist å se at det er lett å legge skylden på enkeltspillere.
                      En spiller kan ikke gjøre alt alene. It takes two to tango, og et helt lag for å spille skikkelig fotball.
                      For mange individuelle feil vil da gjøre så alt rakner. Sånn er det bare.
                      Greit å få sprengt denne idyllen med en gang så alle fugler får beina litt ned på jorda igjen.

                      Synes de som griner over at "Nå har vi mista gullet *hyl*" kan teipe fingra sine.. !
                      Er da ingen andre enn oss : supporterne, som har sagt vi skal ta gull i år. (merk: jeg har ikke sagt noe om at fugla skal ta gull i år, det tør jeg nemlig ikke..)

                      Jeg sier ikke at alle gauler om gullet, men det er de man legger best merke til, og det har vært lett å forveksle oss med en annen supporterskare.. (-Som faktisk har grunn til å være ganske så happyhappy..) :roll:

                      Cluet mitt er at målet for i år har vært å kjempe i toppen, og å få høyere plassering enn ifjor. Altså medalje, men at det skal bli det edleste har ikke vært nevnt. Sånn sett holder vi skjema.

                      At gutta trenger en ferie er også klart. Det har vi sett de siste tre kampene.
                      Jeg var redd for at da det først kom til å smelle, kom vi også til å merke etterskjelvet.
                      Men forhåpentligvis vil ferien gjøre godt og gutta komme sterkere tilbake..
                      Da blir det kanskje søte toner på forumet igjen også..

                      Kommentar

                      • Bolsen3
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2004
                        • 1061

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Eksil-kanari
                        Skal vi se:
                        TIL ligger på bunnen av tabellen (selv om de fikk forært tre poeng i går), og LSK mumler om seriegull.

                        Så stiller man på Alfheim uten evne til å kjempe. Da bør det vel for f... være mulig å få lov til å være skuffet/frustrert.
                        Poenget er ikke at det ikke skal være lov å være skuffet etter et tap, men at det må gå ann å holde kritikken på et saklig nivå etter tap...

                        Kommentar

                        • Bolsen3
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2004
                          • 1061

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av ChriZza
                          Enig i at det er masse syting på forumet om dagen.. Men er klart man blir frustrert og for mange er det befriende å la denne frustrasjonen komme ut igjennom tastaturet.
                          Selv om det er trist å se at det er lett å legge skylden på enkeltspillere.
                          En spiller kan ikke gjøre alt alene. It takes two to tango, og et helt lag for å spille skikkelig fotball.
                          For mange individuelle feil vil da gjøre så alt rakner. Sånn er det bare.
                          Greit å få sprengt denne idyllen med en gang så alle fugler får beina litt ned på jorda igjen.

                          Synes de som griner over at "Nå har vi mista gullet *hyl*" kan teipe fingra sine.. !
                          Er da ingen andre enn oss : supporterne, som har sagt vi skal ta gull i år. (merk: jeg har ikke sagt noe om at fugla skal ta gull i år, det tør jeg nemlig ikke..)

                          Jeg sier ikke at alle gauler om gullet, men det er de man legger best merke til, og det har vært lett å forveksle oss med en annen supporterskare.. (-Som faktisk har grunn til å være ganske så happyhappy..) :roll:

                          Cluet mitt er at målet for i år har vært å kjempe i toppen, og å få høyere plassering enn ifjor. Altså medalje, men at det skal bli det edleste har ikke vært nevnt. Sånn sett holder vi skjema.

                          At gutta trenger en ferie er også klart. Det har vi sett de siste tre kampene.
                          Jeg var redd for at da det først kom til å smelle, kom vi også til å merke etterskjelvet.
                          Men forhåpentligvis vil ferien gjøre godt og gutta komme sterkere tilbake..
                          Da blir det kanskje søte toner på forumet igjen også..
                          Helt enig i det med at vi hittil har nådd målet vårt. Målet var medalje, og vi ligger på sølvplass, 6 poeng foran bronsje-plassen. Sesongen har vært kanon-bra sett under ett. De som forventer gull, kan gå hjem og legge seg. Ingen har rett til å forvente gull når plasseringene de siste 4 åra har vært: 7, 7, 7, 4...

                          Kommentar

                          • xeR
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Jan 2004
                            • 11206

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av mooph
                            Etter å ha lest en del tilnærmet evneveike innlegg her måtte jeg bare skrive noe (sorry...)
                            Det finnes tydeligvis en del folk her som ikke bør være i nærheten av et tastatur de første timene etter kamp.

                            Enten er ting jæv... bra (når gutta vinner) eller så stinker hele laget (når vi taper) - dere er omtrent like gode som TV2 (og det sier ikke så lite...)

                            Skjerp dere!

                            Sånn, da var det sagt...
                            ååååå, så sur....
                            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                            Kommentar

                            • chrissp
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2004
                              • 2403

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av ChriZza
                              Er da ingen andre enn oss : supporterne, som har sagt vi skal ta gull i år. (merk: jeg har ikke sagt noe om at fugla skal ta gull i år, det tør jeg nemlig ikke..)
                              Du tar feil. Det er mange såkalte "eksperter" som har tippet LSK som gullfavoritt. Både blant aviser, magasiner og kommentatorer.
                              Bølerkanaris

                              Kommentar

                              • ChriZza
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2005
                                • 4265

                                #16
                                Men disse "ekspertene" skifter jo mening etter hver uke så de bryr meg midt mellom skinkene..

                                Kommentar

                                • Kjell.T.Ring
                                  Poll St. Ring
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Dec 2005
                                  • 11796

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av ChriZza
                                  Men disse "ekspertene" skifter jo mening etter hver uke så de bryr meg midt mellom skinkene..
                                  Word!
                                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                  Kommentar

                                  • veiron
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6267

                                    #18
                                    Faen heller! Skal man ikke få lov å være forbanna over innsatsen etter to tap på rad?? Mot Sandefjord og Tromsø??
                                    Har vi ikke ambisjoner om gull kanskje? Da kan vi ikke være fornøyd med den latterlige innsatsen de har vist i de tre siste kampene.
                                    Og selv om vi var ubeseiret før de to siste kampene synes jeg ikke gutta har fått ut potensialet.

                                    La oss håpe at det blir bedre etter sommerferien...

                                    Kommentar

                                    • Håkon Henriksen
                                      Administrator
                                      • Nov 2003
                                      • 6411

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av veiron

                                      La oss håpe at det blir bedre etter sommerferien...
                                      For å følge opp : FAEN !

                                      Vi er nødt til å heve oss til i morra, ellers kommer Lørenskog å "tar" oss !
                                      Håkon Henriksen
                                      -
                                      Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                                      -
                                      ALT FOR FUGLA

                                      Kommentar

                                      • jonrog
                                        Medlem
                                        Møteplager
                                        • May 2006
                                        • 95

                                        #20
                                        Jeg syntes folk har all mulig grunn til å være forbanna etter en kamp som den i går. Tror de fleste har hatt høye forventninger etter vinteren. Når tippeligaen så startet, har det vist seg at vi ikke har spilt så bra fotball som vi kanskje kunne forvente. Det toppet seg med de siste tre kampene.

                                        Tenk over det, hvor mange kamper har vi egentlig hatt overtaket hele kampen? Mot Molde, Viking og Enga syntes jeg vi var veldig gode, men ellers har det vært ganske mange enkeltprestasjoner og litt flaks inne i bildet.

                                        Mot Brann berget vi ett poeng, i en forholdsvis god kamp, men bergenserne hadde en gedigen munlighet i sluttminuttene til å avgjøre kampen. Mot Kamma fikk vi en feilaktig tildømt straffe, som gav oss tre poeng, og mot Fredrikstad vant vi takket være et glitrende skudd av Robert Koren i en ellers ganske tafatt match der ingen av lagene utpreget seg særlig. RBK kampen var spesiell, ettersom det var den første i årets serie, men her ble vi tidevis overkjørt av trønderne.

                                        Alt i alt syntes jeg det er greit å konkludere med at LSK ikke har holdt et jevnt, godt nivå i år. Vi har spilt omtrent like mange gode som dårlge kamper, og har ikke vist oss frem som et lag som kan kjempe mot Brann, som har glimtet i en lang periode. Men nå er pausen kommet, og etter pausen er det et tett program med hele 9 kamper i juli. De som benytter ferien godt vil utvilsomt sanke mange poeng før høsten. Jeg venter i spenning på fortsettelsen, men er meget skuffet over det laget har vist den site tiden!

                                        Kommentar

                                        Working...