Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
- Legg merke til det store gapet mellom Start og Brann. Her kan en trekke ett skille, føler jeg, når det er skiller 25 millioner kroner her, og dele opp i to grupper.
- Imponerende av LSK å være så høyt oppe, med tanke på at de fire andre klubbene som ligger øverst er fra Norges fire største byer (Oslo, Bergen, Trondheim, Stavanger).
-- Lenge Leve Lillestrøm!! --
Galskap er bare begynnelsen når du blir med...
Fant svaret nå. Budsjettet for A-laget er på 55 millioner kroner.
Opprinnelig skrevet av Alexander
Jeg sendte en mail til Frank Grønlund i LSK og lurte på dette og nå har jeg fått svar.
Her er svaret jeg fikk: (litt forkortet)
"Budsjettet for A-laget er på ca 55 millioner.
A-laget er LSK AS og eies i sin helhet av Øie AS
Åråsen eiendom AS eies av LSK
Åråsen Stadion AS eies av LSK
Skedsmo Storhall AS eies av LSK
Skedsmo kunstgress eies av LSK
LSK driver selv den ideelle organisasjonen med ca 50 lag fra old boys /
til mini.
Summerer vi omsetningen til alle og trekker fra internfakruering er vi
på tallet Aftenposten oppgir.
Størst omsetning utenom fotballen har Åråsens Eiendom som leier ut
arealer til næringslivet, i første rekke A-hus - totalt ca 18.000 m2"
Og det er kun for LSK sin del at tallene er litt "sammensatte"?
Man kan jo ikke holde f.eks. stadionomsetninga helt utenfor. Dette er jo en del av satsinga vår. Vi har inntekter fra utleie av stadionarealer, utgifter på betjening av lånet. Andre betaler direkte leie til tredjeparter.
For å få sammenlignbare tall så må vi også vite hvordan de andre klubbenes tall er "sammensatt".
Kommentar