Mifsud-saken henlagt

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Mari
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Jan 2006
    • 195

    #81
    Fælt så ampre alle var idag da?!
    Yaaa Maaan ;)

    Fugla på topp!

    Kommentar

    • Håkon Henriksen
      Administrator
      • Nov 2003
      • 6411

      #82
      Det er jo ikke annet å vente fra VG så lenge Torry er i redaksjonen !
      Håkon Henriksen
      -
      Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
      -
      ALT FOR FUGLA

      Kommentar

      • Superdog
        Juniormedlem
        Ferskenpels
        • Jun 2006
        • 5

        #83
        Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen
        Det er jo ikke annet å vente fra VG så lenge Torry er i redaksjonen !
        Ja, hemmelighold pleier jo å funke i saker som dette.....

        Kommentar

        • nateh
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2004
          • 264

          #84
          I følge aftenposten er ikke denne saken over og han kan fortsatt bli utestengt i 4 år etter at antidoping norge er ferdig med sin etterforskning.
          Vi får håpe at det finnes bevis for at Mifsud ikke har bestilt dette selv.
          Vg og de andre avisene er kjappe til å skrive sensasjoner, men en ting skal Vg og Aftenposten ha. De har skrevet at saken er henlagt. Dagbladet derimot har ikke nevnt det med ett ord det jeg har sett til nå.

          Jeg ønsker ikke å spekulere i noen ting men håpe det kan jeg. Mifsud du har ikke gjort noe fryktelig dum håper jeg!!!!!!
          Mvh Renate
          Styremedlem KFL

          Kommentar

          • Kjell.T.Ring
            Poll St. Ring
            --==FORUMRUNKER==--
            • Dec 2005
            • 11796

            #85
            I følge FXT.no er dette snakk om et stoff som ikke er ulovlig og innta, men å innføre. http://www.fxt.no/tippeligaen/article656043.ece
            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

            Kommentar

            • Leif A
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 3962

              #86
              Opprinnelig skrevet av Superdog
              Det er da vel ikke VG Netts feil at noen har sendt en pakke i posten til Miff? Må da være bra at det kommer ut at saken er henlagt, og dermed er død og begravet.
              Hvorfor ser VG seg nødt til å gå ut med navn, spesielt når Fjørtoft kommenterer overfor fxt.no at de ser det som sin oppgave å beskytte spilleren?
              Det er faktisk noe som heter personvern her i landet, og med mindre det skulle være en almenn grunn til at vedkommendes navn bør oppgis, så er faktisk pressen nødt til å ta hensyn til dette.
              Er det noen som helst saklig grunn til å "oute" en person i en sak som av politiet omtales som "fillesak?" Eller er det bare slik at man ser en mulighet til å legge et ekstra press på vedkommende spiller?

              Jeg skulle ønske at LSK eller MM går til sak mot VG. Enten rettslig, eller i PfU.
              Knurr...

              Kommentar

              • ChriZza
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2005
                • 4265

                #87
                Uansett tyyypisk VG å være først ute med navn..

                Kommentar

                • Kjell.T.Ring
                  Poll St. Ring
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Dec 2005
                  • 11796

                  #88
                  Saken er visst ikke helt ute av verden enda: http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...2177#post92177
                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                  Kommentar

                  • Rubinho
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2005
                    • 1501

                    #89
                    Pakken VAR feilsendt..den skulle vært til en profilert DANSKE på BALOO UNITED:twisted:

                    (som forøvrig drar til ålesund for å spille supportercup i helja )

                    Kommentar

                    • hoyt
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2004
                      • 2850

                      #90
                      Det er vel forsåvidt "lov" å gå ut med navn i denne saken.

                      LSK gikk selv ut og sa at det var en av våres spillere. På
                      Lillestrøm er det ni utlendinger. Denne lille gruppen vil feilaktig bli mistenkt
                      dersom vg ikke skriver hvem det er. (jf. 4,7 i vær varsom-plakaten)

                      ** Det er en positiv sak. Spilleren er renvasket. Forholdet er henlagt. Dermed
                      kan det bli slutt på spekulasjonene som har versert de siste ukene.
                      "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                      - Nosa

                      Kommentar

                      • Kjell.T.Ring
                        Poll St. Ring
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Dec 2005
                        • 11796

                        #91
                        Uansett skal vi gjøre ALT for å vise Miffe at vi støtter han gjennom dette, og at han er ønsket hos oss så lenge han vil!
                        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                        Kommentar

                        • Leif A
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 3962

                          #92
                          Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                          Uansett skal vi gjøre ALT for å vise Miffe at vi støtter han gjennom dette, og at han er ønsket hos oss så lenge han vil!
                          Ja, det var dét da.....
                          Han vil jo ikke særlig mye lenger.
                          Knurr...

                          Kommentar

                          • gj
                            Seniormedlem
                            • Nov 2003
                            • 3360

                            #93
                            Ved å "oute" spilleren gjør VG saken til sin egen. Det er som kjent Addresseavisa som har avslørt denne saken og kjørt den i dag.

                            Forøvrig tror jeg det er vanskelig å vinne frem i PFU for å klage på outing. De siste årene har mediene hellet mer mot at det skal være særlig grunn til ikke å navngi personer. Selv om det nok mest gjelder i kriminalsaker.

                            Selv Prinsesse Märtha Louise AksjeSelskap tapte en sak i PFU for publisering av et bilde av ett av barna. Mange i befolkningen er nok egentlig enig i at barn bør skjermes, men det sier noe om hvor høyt vernet om pressen er.
                            Last edited by gj; 08.06.2006, 11:45.

                            Kommentar

                            • maxpayne
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2006
                              • 1260

                              #94
                              LSK kollapsen blir litt mere forklarig når dette melder seg. Alle internt i miljøet har selvsagt kjent til dette siden saken dukket opp i midten av mai.
                              Ikke akuratt prestasjonsfremmede og ha en slik sak gående.

                              Kommentar

                              • Superdog
                                Juniormedlem
                                Ferskenpels
                                • Jun 2006
                                • 5

                                #95
                                Jo lenger man hadde ventet med å gå ut med navnet (hvis det hadde vært et alternativ, da), jo lenger hadde den negative saken levd i media.

                                Fjøra skyter seg selv i foten hvis han tror det er en fordel å la spekulasjonene rundt en negativ sak som dette leve lengst mulig. Folk i Lillestrøm og på forumet hadde jo allerede hørt ryktene før saken sprakk i media. latterlig å tro at man kunne holde navnet til Mifsud utenfor diskusjonen.

                                Og hvor moro er det for Koren, Occean etc. å bli mistenkeliggjort over lengre tid?

                                Kommentar

                                • Kjell.T.Ring
                                  Poll St. Ring
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Dec 2005
                                  • 11796

                                  #96
                                  Opprinnelig skrevet av Eksil-kanari
                                  Ja, det var dét da.....
                                  Han vil jo ikke særlig mye lenger.
                                  Spiller ingen rolle. Et bra signal å sende ut til spillerne, og man vet jo aldri. Kanskje Miffe blir en sesong eller 2 til. Er jo ingen voldsom interesse, og dette kan være med å sverte navnet hans.
                                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                  Kommentar

                                  • Ballen
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • May 2004
                                    • 227

                                    #97
                                    Hvordan kan antidoping norge forfølge denne saken når politiet har henlagt den??? presseansvarlig i antidoping norge sier:
                                    - Henleggelsen betyr ikke nødvendigvis at påtalenemden også henlegger saken, sier presseanvarlig i Antidoping Norge, Andreas Høistad.
                                    - Innførsel av ulovlige dopingmidler skal i utgangspunktet straffes med minimum fire års utestengelse, opplyser han. (aftenposten)

                                    Alt dette er jo greit nok til opplysning men hvordan skal antidoping norge bevise at Mifsud innførte disse preparatene dersom politiet har kommet til konklusjonen at det ikke finnes bevis. Dersom antidoping norge er et bedre etterforskningsorgan enn politiet er det vel noe galt et sted??

                                    Dersom du har har blitt tiltalt for et lovbrudd og deretter fått saken henlagt av politiet så skal du vel være relativt 100% frikjent, det var iallfall min oppfatning.....

                                    Kommentar

                                    • Flisby`n
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jun 2004
                                      • 312

                                      #98
                                      Opprinnelig skrevet av Ballen
                                      Dersom du har har blitt tiltalt for et lovbrudd og deretter fått saken henlagt av politiet så skal du vel være relativt 100% frikjent, det var iallfall min oppfatning.....
                                      Tror også dette er helt uaktuelt, men Antidoping Norge har alltid hatt tradisjon på å "markedsføre" seg selv når slike spekulasjoner dukker opp. Tror de gjør det med et forebyggende formål (dette er selvfølgelig uheldig når de på mange måter drar spekulasjonene ytterligere videre, men vi får trøste oss med at de gjør en hederlig jobb med å holde idretten "ren")
                                      En kjeeempescoring av tommy!!

                                      Kommentar

                                      • Ketil Cantona
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 6813

                                        #99
                                        Dette er bare tull fra start til slutt.... Hvis Mifsud skulle kjøpt/bestilt dette hadde han ikke gjort dette gjennom posten. Dette er fantestreker av høy klasse!

                                        Dette går rolig over, de skulle nok til Rekdal:-)

                                        Kommentar

                                        • trigz
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 7092

                                          Selvom saken er henlagt kommer jo ryktene til å svirre. Ikke bra for en fyr som er på utkikk etter en ny klubb. Tror dette styrker sjansene for å få signa ham på ny kontrakt kraftig. Og det er jo bra, om enn på den litt kyniske måten.
                                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                          Kommentar

                                          Working...