Mifsud-saken henlagt

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MoBee
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2004
    • 958

    Lsk gjorde det bra i RL og i begynnelsen av serien. Bra flyt, og bra stemning, tabelltopp og vilje. Klubben får mye oppmersomhet og spillerne også. Så skjer det noe som knekker stemninga. Flere av spillerne som får oppmerksomhet begynner å konse mer på at de vil bort fra norge og til en større klubb osv... Mifsud er den som har vært klarest på dette, med utspill som: det er ikke vits i å tilby meg kontrakt. Han viser tydelig at han ikke vil være her. Og at han vil til en større klubb, selv om jeg ikke syns han er SÅ god. Koren er så god.
    Jeg vet ikke om han faktisk har bestilt dette her eller om han er uskyldig, men jeg elsker klubben lsk, ikke spillere som ikke vil være her, så å tilby min uforbeholdne støtte på tribunen gidder jeg ikke. Ikke før han og andre lsk'ere begynner å ofre seg og blø for klubben jeg elsker i nitti minutter.

    Kommentar

    • Fugl1120
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 3528

      Opprinnelig skrevet av trigz
      Selvom saken er henlagt kommer jo ryktene til å svirre. Ikke bra for en fyr som er på utkikk etter en ny klubb. Tror dette styrker sjansene for å få signa ham på ny kontrakt kraftig. Og det er jo bra, om enn på den litt kyniske måten.
      Vet ikke helt om jeg er så interessert i å beholde en spiller som egentlig ikke vil være i klubben, men ikke har særlig valg fordi han er mistenkt for smugling av preparater.
      Lauken er vår venn!

      Kommentar

      • egil
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Oct 2005
        • 1119

        Opprinnelig skrevet av MoBee
        .
        Jeg vet ikke om han faktisk har bestilt dette her eller om han er uskyldig, men jeg elsker klubben lsk, ikke spillere som ikke vil være her, så å tilby min uforbeholdne støtte på tribunen gidder jeg ikke. Ikke før han og andre lsk'ere begynner å ofre seg og blø for klubben jeg elsker i nitti minutter.
        Elsker du klubben i nitti minutter??? Jeg har elsket den i mange og tredve år...
        KFL - medlem nr 23

        Kommentar

        • Blakk
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2005
          • 1860

          sikkert noen vif hoder som har sendt det,får og fucke opp.

          Kommentar

          • Torolf
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2004
            • 9574

            Opprinnelig skrevet av Eksil-kanari
            Hvorfor ser VG seg nødt til å gå ut med navn, spesielt når Fjørtoft kommenterer overfor fxt.no at de ser det som sin oppgave å beskytte spilleren?
            Jeg tror ikke Mifsud har problemer med dette. På Malta er det hver dag en liste i avisene over alle som har gjort noe galt - om de har kjørt for fort, brutt vikeplikten eller stjålet en sykkel.

            Kommentar

            • xeR
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Jan 2004
              • 11206

              Opprinnelig skrevet av Torolf
              Jeg tror ikke Mifsud har problemer med dette. På Malta er det hver dag en liste i avisene over alle som har gjort noe galt - om de har kjørt for fort, brutt vikeplikten eller stjålet en sykkel.
              seriøst?? så tøft!! det kunne vært en ide å innføre det i norge også!
              Det er bedre å væra døv enn vålenga.

              Kommentar

              • Gale Isbre
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2005
                • 1164

                Opprinnelig skrevet av Torolf (i en annen tråd)
                P.S. Michael Mifsud har for øvrig en hissig navnebror: The police last Friday arraigned 20-year-old Michael Mifsud of Zabbar who pleaded not guilty to the attempted murder of PC Felix Sammut when he fired a shotgun in his direction during the chase.
                Kanskje det er denne fyren som har vært på ferde igjen?

                Kommentar

                • xeR
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Jan 2004
                  • 11206

                  synd dette ikke kom ut dagen etter enga kampen.... da kunne overskriften i vege vært "Narkis senka narkisene"
                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                  Kommentar

                  • Gullars
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2005
                    • 355

                    Opprinnelig skrevet av maxpayne
                    LSK kollapsen blir litt mere forklarig når dette melder seg. Alle internt i miljøet har selvsagt kjent til dette siden saken dukket opp i midten av mai.
                    Ikke akuratt prestasjonsfremmede og ha en slik sak gående.
                    Tror nok ikke de andre spillerne har kjent til dette...

                    Kommentar

                    • bøllefrø
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2004
                      • 462

                      Opprinnelig skrevet av xeR
                      synd dette ikke kom ut dagen etter enga kampen.... da kunne overskriften i vege vært "Narkis senka narkisene"
                      Konge

                      Kommentar

                      • xeR
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Jan 2004
                        • 11206

                        ikke sant
                        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                        Kommentar

                        • sparwasser
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2005
                          • 3185

                          Sakset fra dagens RB:

                          "Etter det Romerikes Blad kjenner til, ble også Michael Mifsud dopingtestet i forbindelse med bortekampen mot Stabæk søndag 21. mai – denne testen var negativ".

                          "Pakken skal ha inneholdt stoffet "Trebanol, som i følge flere nettsteder er et anabolt steroid....."

                          Kommentar

                          • Leif A
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 3962

                            Opprinnelig skrevet av Torolf
                            Jeg tror ikke Mifsud har problemer med dette. På Malta er det hver dag en liste i avisene over alle som har gjort noe galt - om de har kjørt for fort, brutt vikeplikten eller stjålet en sykkel.
                            Neivel?
                            Jeg tror Mifsud ikke på noen måte trekker på skuldrene av dette. Og det gjør tydeligvis ikke andre heller:

                            (VG Nett) Michael Mifsud skal ha blitt svært forundret over at det ble sendt dopingmidler fra Tyskland til hans adresse i Norge.


                            Forøvrig anbefales å lese papirutgaven av Dagbladet, side 40. Overskriften er Mifsud vurderer å anmelde medier.
                            Artikkelen dukker sannsynlivis opp på Dagbladet.no i løpet av dagen:

                            LSK-spilleren Michael Mifsud vurderer å anmelde mediene som i går omtalte ham som spilleren som fikk tilsendt dopingmidler fra Tyskland.

                            Saken ble i går ettermiddag henlagt av politiet på Romerike. Men flere medier skrev at det var Lillestrøm-spissen Michael Mifsud postkasse preparatene var adressert til.
                            Ifølge undersøkelser Dagbladet gjorde i går kveld, var det VG-nett som først valgte å identifisere spilleren.
                            - Spilleren føler seg uthengt, og reagerer voldsomt på at han blir omtalt med navn og bilde på flere nettsteder i dag. Vi vil sette oss ned med klubbens jurist når spilleren kommer tilbake fra ferie, og vurdere om vi skal ta saken videre, sier LSK-manager Jan Åge Fjørtoft.

                            Maktesløse
                            Han var i går opptatt av å formidle at saken ikke er en dopingsak, og hvor hardt det kan ramme en spiller å bli knyttet tilen slik sak.
                            - Det er veldig uheldig, og vi som klubb vil selvsagt beskytte spillerne våre. Men man føler seg maktesløse når noen blir uthengt på denne måneden, sier Fjørtoft.
                            Forsendelsen til LSK-spillerens adresse ble stoppet i tollen i midten av mai og tollvesenet anmeldte da forholdet til Romerike politidistrikt.
                            - Vi har visst om saken lenge, og vært beredt til å slå ring om spilleren vår. Han har hele tiden stilt seg uforstående til anklagene, sier Fjørtoft.
                            Spilleren var i går i avhør ved stasjonen, og saken ble henlagt da politiet ikke kunne bevise at midlene var bestilt, og ikke har kunnet spore hvor pakken kommer fra.

                            Presse-etisk interessant
                            Lillestrøm kan velge å anmelde mediene som har omtalt Mifsud med navn til politiet, og de kan også klage mediene inn for Pressens Faglige Utvalg.
                            Dersom man velger å klage inn for PFU, er det mest vanlige at man klager inn det første mediet som har identifisert vedkommende. I dette tilfellet trolig VG-nett.
                            Men alle aviser, Radio- og TV-kanaler har et selvstendig ansvar i å vurdere hvorvidt man bør identifisere personene som omtales.
                            Det har tidligere vært fokusert på at det ofte virker som terskelen for å identifisere idrettskjendiser som anklages for mindre forhold, mens personer som dømmes for alvorlige kriminelle handlinger ikke blir det.
                            generalsekretær Per Edgar Kokkvold i Norsk Presseforbund mener saken kan være interessant dersom den blir klaget inn.
                            - Det er helt klart en interessant sak, som vi vil behandle dersom vi mottar en klage, sier Kokkvold.

                            (Jeg tar overhode ikke ansvar for skrivefeil og merkelige formuleringer fra Dagbladet sin side. )
                            Knurr...

                            Kommentar

                            • sparwasser
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2005
                              • 3185

                              Opprinnelig skrevet av sparwasser
                              Sakset fra dagens RB:

                              "Etter det Romerikes Blad kjenner til, ble også Michael Mifsud dopingtestet i forbindelse med bortekampen mot Stabæk søndag 21. mai – denne testen var negativ".

                              "Pakken skal ha inneholdt stoffet "Trebanol, som i følge flere nettsteder er et anabolt steroid....."
                              Tror papirutgaven til RB har produsert en trykkleif. Finner svært lite om "trebanol" på nettet - derimot plenty om "Trenabol"

                              " Trenabol is an excellent mass and hardening drug with the majority of gains being muscle fiber, with minimal water retention".

                              Kommentar

                              • reka
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Aug 2005
                                • 13277

                                En oppsummering:

                                * 12. mai - Mifsud senker søpla på hjemmebane rett foran 5000 klansskaller.

                                * Ca. 15. mai - En pakke fra Tyskland (åpenbart uten identifiserbar avsender) med et av de lettest tilgjengelige stereoidene adressert til Mifsud blir stoppet i tollen.

                                * 21. mai Mifsud tester negativt på dopingprøve.

                                Liten tvil om hva som har skjedd her. Kan vel bare være de største optimistene på plata som tror at ingen skjønner opplegget.

                                Kommentar

                                • xeR
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Jan 2004
                                  • 11206

                                  litt skummelt å beskylde folk her da. har jo ingen beviser på at det er noen aper som står bak detta. for alt vi vet kan det være hans første bestilling, han kan ha bestilt for noen andre. like stor sansynlighet for det som det er at en apemann har bestilt det i hans navn. men jeg håber dette er rein sabotasje og jeg velger å tro det også.
                                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                  Kommentar

                                  • RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

                                    Synes det er grunn til å berømme LSK for måten klubben har tacklet saken på, ved å slå ring om Mifsud, bistå ham i politavhør osv. Videre også grunn til å berømme Romerike politikammer for meget rask behandling og henleggelse av saken, som av politet omtales som "en fillesak."

                                    Forøvrig: Kampen mot doping er vel og bra, men en bør adri glemme utøvernes rettssikkerhet og personvern.

                                    Kommentar

                                    • xeR
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Jan 2004
                                      • 11206

                                      Opprinnelig skrevet av RSP
                                      Kampen mot doping er vel og bra, men en bør adri glemme utøvernes rettssikkerhet og personvern.
                                      det er vel det aller viktigste... når det gjelder doping saker synes jeg ikke det bør være noen sak før en person er dømt.. selv om en er usklyldig og en dopingsak er henlagt så kan det ødelegger karrieren til vedkommende.
                                      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                      Kommentar

                                      • trigz
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 7092

                                        Altså, dersom vi skal gå ut fra at Mifsud faktisk er skyldig i denne saken må han i tilfelle være tidenes minst intelligente menneske. Skal du dope deg, bestiller du ikke varer fra utlandet som kan tas i tollen og spores direkte til deg. Da bruker du selvsagt en lokal leverandør. Får håpe Antidoping Norge ser den manglende logikken i å skulle utestenge Mifsud på bakgrunn av dette. I tilfelle er det jo bare å sende anonyme pakker med dop til alle i stallen til Vålerenga neste gang vi er i utlandet, og vips har Vif blitt tvangsnedflyttet til sjuende divisjon.
                                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                        Kommentar

                                        • xeR
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Jan 2004
                                          • 11206

                                          Opprinnelig skrevet av trigz
                                          Altså, dersom vi skal gå ut fra at Mifsud faktisk er skyldig i denne saken må han i tilfelle være tidenes minst intelligente menneske. Skal du dope deg, bestiller du ikke varer fra utlandet som kan tas i tollen og spores direkte til deg. Da bruker du selvsagt en lokal leverandør. Får håpe Antidoping Norge ser den manglende logikken i å skulle utestenge Mifsud på bakgrunn av dette. I tilfelle er det jo bare å sende anonyme pakker med dop til alle i stallen til Vålerenga neste gang vi er i utlandet, og vips har Vif blitt tvangsnedflyttet til sjuende divisjon.
                                          en annen ting er at hvis han er skyldig så er det ganske tåplig av han, kontrakta hans går ut snart, og da vil han aldri i verden få ny kontrakt av oss evt i en annen klubb... og med muligheter for opptil 4 års utestengelse så vil vel det medføre ett betydelig økonomisk tap for en som har budsjettert med millionkontrakt i en europeisk toppklubb...
                                          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                          Kommentar

                                          Working...