LSK2 - Nidelv: 7-1

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3197

    LSK2 - Nidelv: 7-1

    Andrefugla stilte fra start:

    Misund
    Thorbjørnsen Orjinta Powell Stefanutto
    T Bjerk Wehrman Soltvedt
    Berget Grubisic Thorud

    1-0 etter 37 minutter, frispark gjennom (ikke over !) muren av Thorud
    2-0 etter 47 minutter, ved Soltvedt, etter å ha fått ballen av motspiller inne i femmetersboksen
    3-0 etter 52 minutter, ved Mato, fint løp og presis plassert skudd, skrått i motsatt hjørne
    4-0 etter 56 minutter, ved Wehrman, hardt og presist langskudd, pressa under tverrliggeren
    4-1 på straffe etter 62 minutter, Powell feller innafor seksten
    5-1 etter 68 minutter, heading av Thorud etter corner fra Wehrman
    6-1 etter 84 minutter. pent langskudd av Soltvedt
    7-1 etter 91 minutter, Soltvedt dribler seg gjennom og plasserer pent til side for keeper

    Førsteomgang var omgangen for lange feilpasninger, upresise avslutninger, og bra lagt, men dårlig utnytta cornere (spesielt) og frispark. Bl.a. hadde Orjinta fire-fem frispark og langskudd som alle gikk ca to meter over mål (bare i første omgang).

    Andre omgang ble helt annerledes effektiv. Midtstopper Powell, sammen med Wehrman, samt naturligvis tremålsskårer Soltvedt, tomålsskårer Thorud (som også fikk to andre STORE sjanser) og hardt jobbende møtende spiss Mato var vel blant de beste i gult og svart. Jeg var spent på hvem som ville spille stopper sammen med Orjinta, men Powell er altså ikke mer skadebelasta enn at han spiller 53 minutter dagen etter 37 minutter med tøff førstelagskamp. Meget bra !

    Straks etter straffa ble Powell bytta med Martin Rosenkilde, og Berget med Daniel Gullerud, som begge bidro til trøkket den siste halvtimen, og Thorbjørnsen ble bytta ut noen minutter seinere med Andreas Castilla (?) på høyre back.

    gilbert
  • King_Raymond
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 4987

    #2
    Veldig bra resultat... Noe annet å melde fra kampen? Hvordan var Powell som midtstopper i dag? Jeg tolker det at han spiller som midstopper i dag som at han kommer til å spille midtstopper mot bartene hvis ikke Kippe blir klar...
    Ultras Felt C Lillestrøm

    Kommentar

    • JS
      Medlem
      Hoffnarr
      • May 2004
      • 44

      #3
      Veldig imponerende. Hvorfor spiller egentlig Berget og Stefanutto på 2 laget?? Åssen spilte Orjinta? Lurer på om Soltvedt noen gang skal få prøve seg på 1 laget..
      Åååh! Vi er Lillestrøm oh ah!
      Vi er Lillestrøm, Lillestrøm, vi er Lillestrøm!

      OPPFORDRER ALLE TIL Å TRYKKE SOM FAEN PÅ GOOGLE-ANNONSENE! KFL TJENER CASH!

      Kommentar

      • gilbert
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 3197

        #4
        Powell spilte igjen meget solid som midtstopper, ro, overblikk, duellstyrke og gode avklaringer og pasninger framover. Det eneste minuset er straffa, Powell bør nok ha en rask midtstopper ved siden av seg, kan bli litt avslørt på farta av særlig raske spisser.

        Shane har vært en skygge av seg selv (det han viste i første halvåret, fra januar til mai) også på andrelaget. Dels merker han nok de uvante treningsmengdene, dels kan det være at han trives best i 4-4-2 ? I kampen mot Molde 2 var han iallfall med offensivt på en helt annen måte etter at andrefugla la om fra 4-3-3. Men også i denne kampen kom han langt mer med i andre omgang, da fugla fikk opp trøkket, også i 4-3-3, så jeg er overbevist om at Shane kommer tilbake i enda bedre form enn de første fem-seks månedene i år (og det trengs, for Tom har gjort en god, til dels imponerende jobb på VB, men bare til dels, og ser ikke ut til å få ny kontrakt).

        Berget har ikke selvtillit, etter lite tillit og årevis med skader og sykdom. Så enkelt er det dessverre. Han tør ikke utfordre som han gjorde det første året i LSK, og har ikke utvikla potensialet sitt. Det kan hende han personlig vil ha godt av et klubbskifte, enda så leit det vil være å se han få ut dette potensialet, som jeg alltid har syntes er meget stort, i en annen klubb.

        Soltvedt kan kanskje få sjansen snart. Jeg er bare i tvil om på hvilken plass, men mest sannsynlig som indreløper (dvs for Gylfi), ettersom Erlandsen ser ut til å ville ha innleggsføttene fremst i 4-3-3, avslutterne (som Gylfi og Soltvedt) i midtbane-treern. Jeg innrømmer at det kan være litt rart å kalle Winsnes for innleggsfoten (Strand er opplagt); det er jo nettopp en slik fot Winsnes mangler, men hans styrke er bl.a. at han kommer til veldig MANGE innleggsmuligheter (innsatsvillig og vanskelig å ta fra ballen), selv om kvaliteten på innleggene er under middels blir det faktisk mange målsjanser og assist av det likevel. Men det er vel JP som er det svakeste leddet for tida, og her blir det spennende å se hvordan Michael Mifsud passer inn, og hva slags innleggsfot han har.

        Orjinta begynner jeg nå å miste trua på at LSK vil kunne bruke på førstelaget. Før i år har jeg sett klar framgang, men ikke nå i de siste kampene for andrelaget. Han strever fortsatt veldig med spillemønsteret og med kvaliteten på langpasninger. Da hjelper det dessverre ikke mye med gode egenskaper teknisk, mann-mot-mann-styrke, og med knallharde skudd med begge bein.

        gilbert

        Kommentar

        • King_Raymond
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 4987

          #5
          Okey. Trist å høre at Berget ikke viser noen jevn progresjon, hadde håpet at han skal ta seg opp å kjempe seg inn på laget innen sesongslutt. Godt å høre at Shane viser litt bedre takter så kanskje han kan få tilbake plassen sin om ikke så altfor lang tid. Situasjonen med Romanus virker jo bare mer å mer håpløs. Så vi får håpe for han sin del at han finner seg en annen klubb ganske fort.
          Ultras Felt C Lillestrøm

          Kommentar

          • Rønnern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6690

            #6
            Re: LSK2 - Nidelv: 7-1

            Opprinnelig skrevet av gilbert
            ....Thorbjørnsen ble bytta ut noen minutter seinere med Andreas Castilla (?) på høyre back.
            Pst! Edmir Asani.

            kfl.no er oppdatert med et lite referat fra kampen, pluss kampfakta.
            Mvh Ronnie "The Runner"
            LSK for alltid

            Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

            Kommentar

            • Baron
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Nov 2003
              • 187

              #7
              Veldig uenig med Gilbert når det gjelder Orijenta. Syns han spilte en av sine beste kamper for andrelaget. Var god mann mot mann og glimrende teknisk + flere bra skudd og pasninger. Han bommet på 2-3 langpasninger og mistet ballen i angrep et par ganger, men syns det var det eneste dårlig han gjorde i dag. Har vært veldig oppgitt over det Orijenta har prestert på andrelaget denne sesongen, men det han presterte i dag fant jeg svært oppløftende.

              Ellers syns jeg gutta gjorde en bra kamp. Spesielt Soltvedt, Powell, Orijenta og Kasey.
              Baron!

              Kommentar

              • gilbert
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 3197

                #8
                Takk til Rønnern for korrigering.

                Når det gjelder Berget og Orjinta så har jeg alltid venta meg mye av Stian. Selv om han var ganske frisk i dag, venter jeg meg fortsatt langt mer, men det er og blir vrient å vurdere innsatsen i toer-kamper ifht hva som kreves på A-laget.

                Det gjelder også Orjinta. Jeg setter også stor pris på teknikk, duellstyrke og knallharde skudd, men jeg er fortsatt fundamentalt utrygg når "Agga" har ballen. Mulig jeg er er for kritisk og pessimistisk: Jeg vil veldig gjerne at Orjinta blir en suksess og får prøvd seg på førstelaget, men jeg klarer ikke helt å se det for meg. Enda.

                gilbert

                Kommentar

                • Mor_10
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Jun 2004
                  • 131

                  #9
                  Antar at det er mening med at Powell spilte sin andre kamp som midstopper.

                  Slik som referatene er så er han førstevalget som stopper hvis ikke Kippe i samråd med LSK sitt medisinske støtteapperat får klarsignal til 8/8 ????

                  Orjinta er på rett vei men veien er lang....
                  --------------------------------------------
                  Mor10

                  Kommentar

                  • Mingus
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Mar 2004
                    • 193

                    #10
                    Så bare 2. omgang i dag og har tidligere ikke sett denne Edmir Asani. Ble imponert over spillet hans den tiden han fikk. Skal bli spennende å følge denne unge herremannen fremover. Gledelig å se at Soltvedt er på gang. Mato var litt slapp og spilte vel ikke sin beste LSK kamp selv om han var bra i enkelte situasjoner og lagde ett mål. Har kanskje fått litt vel store forventninger til han etter Fredrikstad kampen? Orjinta var ganske bra i dag, men har fortsatt en lang vei før han er 1.lagsmateriale.

                    Kommentar

                    • Anders_Bakken
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2004
                      • 542

                      #11
                      Dagens klare ener på banen er etter min mening Kasey.....trist å ha en så god spiller og ikke få brukt han, fortsetter han slik bør det ikke ta lang tid før han får sjansen. Mannen har jo faktisk begynt å jobbe og slite...i tillegg til det eminente overblikket og kreativiteten som han har i seg.
                      Når det gjelder Romanus så er jeg positiv....meget god i første omgang, men etter hvilen foretok han seg et par rare ting som ikke skal skje.
                      Tror terping på valg i spillsituasjoner og spillemønster er det som må til...ingen tvil om at det bor fotball i gutten.

                      Kommentar

                      • hertz
                        Medlem
                        Hoffnarr
                        • Jan 2004
                        • 57

                        #12
                        Man kan diskutere seg i hjel om hvem som kommer til å spille stopper mot rbk, jeg tror helt sikkert at det blir powell.
                        Men som legene sier kan ikke han spille hele kamper enda, da må ihvertfall Orijenta være med på benken på bekostning av Kasey.

                        Men A.E pleier å finne løsninger som ingen er i nærheten av å finne ut av.
                        Som da Indy spilte stopper borte mot Bryne i 2002.

                        Så jeg tror fort at A.E vil bruke dette laget.

                        Baron

                        Christoffer-PSA-Winsnes/shane-Tom
                        Espen-Koren-Gylfi
                        Berget/Winsenes-Sundgot-Strand
                        HAT

                        Kommentar

                        • Baron
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Nov 2003
                          • 187

                          #13
                          Håper Mifsud blir spilleklar til denne kampen.
                          Baron!

                          Kommentar

                          • Håkon Henriksen
                            Administrator
                            • Nov 2003
                            • 6411

                            #14


                            Thorud om kampen !!

                            .
                            Håkon Henriksen
                            -
                            Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                            -
                            ALT FOR FUGLA

                            Kommentar

                            • King_Raymond
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 4987

                              #15
                              Den kommunistiske filosofen skal ha for at han er flink til å oppdatere siden sin, i motsetning til de fleste andre fotball spillere...
                              Ultras Felt C Lillestrøm

                              Kommentar

                              Working...