Karakterboka: Newcastle - Lillestrøm

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7056

    Karakterboka: Newcastle - Lillestrøm

    Newcastle-LSK 1-1 (0-1)
    Sjanser: 3-6
    Hva skal man si om dette. LSK spilte Newcastle totalt på rævva på St. James Park, Michael Mifsud skulle ha scoret hattrick, vi har et strålende utgangspunkt foran returkampen og engelskmennene så ut til å være fullstendig sjokkert etter at "the part timers from Norway" hadde lekt seg med de overbetalte spillerne til hjemmelaget.

    En imponert karakterbok er denne gangen kraftig preget av at vi sto på de absolutt, desidert verste plassene på stadion: I hjørnet bak det ene målet, helt øverst på den største tribuna jeg har sett med egne øyne, omtrent 50 meter over bakken og 25 meter i luftlinje fra det nærmeste hjørneflagget:

    Heinz - 7: Hadde bare èn virkelig redning å gjøre, frisparket fra Solano som han vippet vekk fra krysset i første omgang. Sjanseløs på Luques nydelige utlikning. Myndig og god i feltet og gode igangsettinger.
    JPW - 6...sting i panna. Synd for ham.
    ->Cyril Kali - 7: STRÅLENDE! Kali spilte som om han aldri hadde gjort noe annet enn å møte Premier League-lag. Tok fullstendig luven av hvem-det-nå-var på sida si, taklet hardt og kontant, lå nesten alltid riktig plassert og bidro ofte offensivt. Konstruktiv og god med ballen - dette må være vår nye høyreback!
    Shane - 7: Kjempekamp av Shane som hadde selveste Solano på sida si. Sistnevnte fikk ikke til en dritt og Shane var kanskje den aller mest boblende happy av alle spillerne etter kampen. Ikke så mye med fremover etter den første halvtimen.
    Rambukk - 5: Gjør bare èn feil, og lærte at mot så gode lag er konsekvensen av å somle med ballen i beina baklengsmål hver gang. Ellers var han myndig og solid som alltid.
    PSA - 6: Stor i lufta og rolig med ballen. Så ut som om han rygga alt for langt da Luque utliknet.
    Moelhi - 8: En stor, stor kamp av Kiko! Vokste seg større etterhver som kampen skred frem og Newcastle ble med mer offensivt. Fordelte ballen superbt, gjorde en stor defensiv jobb
    Søgård - 6: Gjorde jobben sin han også. Holdt på å kløne det til et par ganger med ballen i beina, men vant utrolig mange dueller.
    Koren - 8: Magisk førsteomgang som etter min oppfatning nesten står til 10. Gjorde som han ville med Newcastlelaget. Mente bestemt at jeg hørte tilløp til applaus også fra hjemmesupporterne til Robbie. Drivende god også etter pause, men fikk mer å tenke på bakover da og ble ikke like synlig, inntil han ble tatt ut.
    Riise - 8: Hans beste kamp for LSK? Herjet med rykket sitt utpå høyreflanken og bidro i vesentlig grad til å strekke Newcastle ut og lage luker mellom stopperne og backene. Fikk en gigantsjanse noen minutter før slutt, men manglet omtrent 5 cm på å få panna på ballen på blank goal.
    Occean - 7: Spilte bak Mifsud og var gledelig nok rettvendt stort sett hele tida. Da så vi hvor god han var - veldig god! Var sterkt involvert ved scoringa vår og også i forspillet til de to andre kjempesjansene vi hadde tidlig i kampen. En stor opptur for OO i går!
    BB Mifsud - 9: Dette måtte jo være en drømmekamp for Miffis. Newcastle lå helt flatt i forsvaret, som til alt overmål sto på 35 meter. En fantastisk prestasjon etter rundt 15 minutter da han først går av to forsvarere og runder keeper, før Babayaro (forøvrig banens utvilsomt dårligste spiller) blokkerer skuddet på streken. Titus Bramble og Steven Taylor kommer til å ha mareritt om Mifsud den neste uka. De rutinerte og garvede Premier League-stopperne ble etterhvert drevet til å enten kikke seg panisk over skuldra når de hadde ballen, eller bare måke ballen til himmels. Det eneste som manglet var målet - Miffe kunne ha hatt hattrick før pause.

    ->Kasey - 6: Kom inn og tilførte ro og ballbesittelse i de bakre rekker. Solid, og skapte et lattermildt øyeblikk for oss med årets mest teatralske forsøk på å filme til seg et frispark.
    ->Påzan - 5: Knallhard jobbing på vingen, fikk inn et par bra innlegg; blant annet (tror det var han) innlegget til Riises gigantsjanse litt før slutt.

    Uwe - 8: Gikk ut i fyr og flamme og så at laget hans rævkjørte Newcastle de første 45 minuttene. I etterkant kan vi se at forsøket med OO som hengende spiss bak Mifsud var en strålende taktisk disposisjon som hvertfall jeg mer enn gjerne ser gjentatt, OO var god i den posisjonen. Var stolt som en hane over laget sitt på pressekonferansen etter kampen og kan jaggu være kry over seg selv også. Uwe er en stor taktisk kapasitet.

    Kanarifansen - 10: For å si det sånn: etter kampen, faktisk helt frem til ti minutter før jeg gikk på flyet i dag, kom det folk opp til meg som hadde vært på kampen og var målløse over at 150 mennesker kunne lage et så vanvittig bråk. En fyr jeg prata med i går kveld sa først at det var fantastisk at vi hadde syngi så bra til å ha bare vært "5-600". Da jeg påpekte at vi var i underkant av 150 mistet han nesten mål og mæle.

    Før kampen var alle hyggelige mot oss, men likevel på en sånn litt nedlatende måte ("dette er vel gøy for dere"). Etter kampen merket alle jeg prata med at folka i Newcastle hadde fått respekt for oss: vi rundspilte dem på banen, og vi sang høyere enn hele St. James' Park.

    Som en fyr sa til meg: "you've done yourselves proud"

    Respekt!
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • iL
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 10771

    #2
    morsom lesning trigz.

    Uten å ha sett kampen er det vanskelig og si noe på karakterene dine, for håpe gutta gjør en like bra kamp til onsdag.
    Kanarifugla flyr høyt i år!

    Kommentar

    • KFL41
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2004
      • 3648

      #3
      Håper vi overfører spillet mot Newcastle til norske kamper. Vi hevet oss etter bra spill i RL.

      Men jeg er nøktern optimist frem mot returen. Jeg tror vi vinner kampen 3-1 foran 6500 tilskuere.

      Kommentar

      • Lars
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6156

        #4
        Var moro da tusenvis av Newcastle-supportere snudde seg rett etter "JA, FOR FAEN!" og lurte på hvor i alle verden all lyden kom fra.

        Og alle de andre gangene folk snudde seg og beundret Kanari-Fansen. :lsk:

        Legendarisk kamp!

        Kommentar

        • Ted Nugent
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2004
          • 851

          #5
          Morsom lesning ja. Utifra det du skriver synes jeg noe av det mest positive er at noen av de som gjorde det best er spiller som mange vel omtrent har gitt opp; som Stefanutto, Khaled og Kali. At disse storspiller lover bra for fortsettelsen. Men det er mulig det rett og slett er det norske spillet som passer de dårlig, at de trives best å spille mot utenlandske lag som kanskje ikke spiller så fysisk. Dette gjelder jo også Koren og Mifsud forsåvidt.

          Kommentar

          • Fugl1120
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 3528

            #6
            Kult å lese litt om spillerne etter kampen, trigz. Mitt spørsmål til deg er som følger:

            Spilte spillerne SÅ mye bedre i denne kampen enn i kampene hjemme, eller har opplevelsen og resultatet i denne kampen(som var meget, meget bra) en innvirkning på karakterene?

            Om spillerne kun spiller sitt beste i slike kamper blir jeg litt bekymret, for det virker som spillerne har hevet seg 3 hakk i denne kampen, ikke bare utifra dine vurderinger, men spillemessig det som har blitt gjenfortalt gjennom medier av aviser og lignende. Vi skal klare å være motiverte til å spille, om ikke fullt like godt, ikke mye dårligere enn vi gjorde mot Newcastle!
            Lauken er vår venn!

            Kommentar

            • okb
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 2377

              #7
              Opprinnelig skrevet av Fugl1120
              Spilte spillerne SÅ mye bedre i denne kampen enn i kampene hjemme, eller har opplevelsen og resultatet i denne kampen(som var meget, meget bra) en innvirkning på karakterene?
              Man kan jo ikke unngå å bli påvirket av resultatet etter en sånn kamp, men spillere som Shane Stefanutto, Cyril Kali og Khaled Moelhi hevet seg i forhold til motstanden. De var meget gode, og jeg håper de fortsetter dette.

              Trigz har nok forresten vondt i kroppen etter 1-0 fortsatt. Trodde nesten jeg skulle klare å dra med meg han nedover på tribunen. Fantastiske sekunder :-)

              -okb!
              Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7056

                #8
                Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                Kult å lese litt om spillerne etter kampen, trigz. Mitt spørsmål til deg er som følger:
                Spilte spillerne SÅ mye bedre i denne kampen enn i kampene hjemme, eller har opplevelsen og resultatet i denne kampen(som var meget, meget bra) en innvirkning på karakterene?
                Spillere som Stefanutto, Moelhi og hvertfall Kali!, som var så god at jeg må sette et utropstegn etter navnet hans, hevet seg ugjenkjennelig i forhold til det nivået man kunne forvente. Shane var feilplassert ved to anledninger, men ellers helt prikkfri. Hadde fullstendig kontroll på Solano, som ikke fikk til noen verdens ting. Moelhi spilte som om han var Makelele, en tilnærmet perfekt defensiv kamp av ham.

                Det eneste negative med 1-0-scoringa var at jeg fikk se puletrynet til OKB
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • Hadeland kanari
                  Medlem
                  Bøffel
                  • Jan 2006
                  • 30

                  #9
                  Toon Army er noe helt annet i premier league en i en intertoto kamp. mot vålerengen sang dem ikke i det hele tatt. sang dem nå egentlig? men veldig bra av så få kanarifans!! spesielt når dem tror at dere er 4 ganger så mange
                  Møkka mann i fra Hadeland

                  Kommentar

                  • okb
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 2377

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av trigz
                    Det eneste negative med 1-0-scoringa var at jeg fikk se puletrynet til OKB
                    Haha. Kan vel ikke si annet enn takk det samme. Du fikk i tillegg se mine 83-kilo i fri utfoldelse på tribunen, UTEN drakt.

                    -okb!
                    Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                    Kommentar

                    • Canário
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2005
                      • 1471

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Hadeland kanari
                      Toon Army er noe helt annet i premier league en i en intertoto kamp. mot vålerengen sang dem ikke i det hele tatt. sang dem nå egentlig?
                      De sang minimalt, kun en ørliten gang hvis ikke hukommelsen svikter. Var kun en del ti talls personer som brukte stemmebåndet noen rader bortenfor oss, men det ble rått parti i fravør KFL.

                      Kommentar

                      • trigz
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 7056

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Canário
                        De sang minimalt, kun en ørliten gang hvis ikke hukommelsen svikter. Var kun en del ti talls personer som brukte stemmebåndet noen rader bortenfor oss, men det ble rått parti i fravør KFL.
                        Supportergruppa til NUFC sitter vel helst på den andre kortsida. SÅ få var de ikke

                        Men helt enig i at de var tamme. Utrolig tamme. Gjalla skikkelig et par ganger, men det var det hele. Bekreftet det jeg har visst i fem år: Engelsk fotball har solgt sjela si til Sky Sports.
                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                        Kommentar

                        Working...