Karakterboka, LSK-Newcastle

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7092

    Karakterboka, LSK-Newcastle

    (Jeg må ta høyde for visse unøyaktigheter i det som følger, ettersom klokka er 03:00, jeg har jobbet siden kl. 11.00 i går formiddag og sett kampen gjennom en kameralinse...)

    LSK-Newcastle 0-3 (0-2)
    Sjanser: 3-7
    Cornere: 1-5

    Jeg har hatt følelsen hele denne uka at vi ville få svi for de tre-fire enorme sjansene vi brant i Newcastle, og det viste seg å stemme. Etter disse to kampene er jeg sikker på at lærdommen gutta vil ta med seg videre er det helt store alfa og omega i internasjonal fotball: effektivitet.

    Når jeg hadde fått fordøyd kampen litt i dag forsto jeg i grunn Uwes taktiske disposisjoner til denne kampen ganske godt. Midtveis i førsteomgang var jeg på kokepunktet over hvor langt tilbake LSK lå: taktikken var naturligvis den gamle, klassiske. La Newcastle spille ball, hold tett bakover, og kontre på dem når de blir slitne.

    Det var en god plan, som dessverre ikke lyktes, av flere grunner:
    1. Vi er ikke - noe vi har bevist i hver eneste seriekamp siden 16.5 - gode nok i forsvar til å håndtere en slik taktikk.
    2. Hvertfall ikke mot et lag med spillere i topp europaklasse.
    3. Som for eksempel Newcastle.
    4. Newcastle hadde lært leksa si etter hjemmekampen, lå tett på Kiko og dermed endte hvert eneste tentative fremspill i nada.
    5. Newcastle hadde en ekstra ukes trening i leggene og var veldig mye skarpere her enn sist.
    6. De er rett og slett et veldig godt lag, og de er bedre enn oss.

    Uten at jeg tror så mange tar exit i Intertoto så fryktelig tungt av den grunn.

    En litt likegyldig, men likevel stolt-over-det-vi-gjorde-femtende-juli-karakterbok ser mer eller mindre slik ut:
    Otto - 5: Et par gode parader og sikker og våken på alle tilbakespill, som det var mange av denne gangen. Kunne ikke hindret noen av målene - kanskje et lite minus for passivitet på skuddet til Ameobi ved 0-1. Gjorde jobben sin.
    JPW - 3: Må bedømmes utfra forutsetningene sine, og de synes jeg som alle vet ikke er all verden. Holdt ok unna Milner på siden sin, men når Ameobi kommer helt aleine på bakerste stolpe ved 0-2, gjør han det fordi JPW stopper returløpet sitt ti meter fra mål. Tro meg, jeg har sett tv-bildene cirka femti ganger i kveld. Det var rævva, og bare JPWs feil, såvidt jeg kan bedømme. Ellers var det vanlig JPW-standard over det meste han gjorde, og jeg gleder meg til å få Stille-Anton inn på laget.
    Shane - 3: Newcastle doblet opp på sida til Shane svært ofte og dermed fikk han mye å henge fingra i. Må stille spørsmålet om hvor i 11-te han er når Scott Parker setter fart nedover sida hans før 0-2. Kan noen svare på det? Jeg så ham ikke noe sted. Har i tillegg en horribel klarering på egen femmeter som går rett i beina til Solano, som skyter utenfor fra 16 meter.
    Utover det var det vel sådär.
    Kippe - 3: Fikk det tungt mot Ameobi, en av få som kan matche ham i lufta. Ble avslørt på bakken gang på gang også, men låser tross alt av endel likevel. Hans tekniske mangler ble veldig tydelige i dag. Flott heading millimetre utenfor i andreomgang, vår beste sjanse.
    Rambukk - 5: Må til en viss grad dele skylda for 0-2, Ameobi kommer bak ryggen hans og han har selv ingen spiller å passe på for anledningen. Bortsett fra det var han brillefin og en av få som holdt nivået. Alltid fornuftig med ballen. Jeg synes Anders likner mer og mer på et kapteinsemne; han snakker og dirigerer mye mer enn Kippe utpå der.
    Søgård - 2: Fryktelig urettferdig mot Søgård å bedømme ham når han skal passe på en mann som Emre, etter mitt syn Newcastles eneste spiller som kan betegnes som verdensklasse. Ble lurt opp i stry gang etter gang og så livredd ut hver gang han fikk ballen.
    Moelhi - 3: Den ene som evnet, glimtvis, å gjøre noe tilnærmet fornuftig med ballen før pause, men druknet i en sjø av Newcastlespillere.
    Koren - 4: Pakket inn og sparket ned. Et par gode initiativ i andreomgang, bl.a. et kjempeinnlegg mot Sundgot, men det var alt.
    Riise - 2: Totalt usynlig.
    Occean - 2: Stuper fram og er ti cm unna å heade inn Wehrmans flotte innlegg. Ellers borte vekk.
    Mifsud - 2: Se Riise. Gjesp. Seint nå.

    ->Sundgot: Sendt på sykehuset for røgnten etter en fæl overtråkk. Pådro seg den i det han stupte frem på den ene av to-tre gode tilløp LSK hadde.
    ->Lillestrøms beste: Wehrman - 6: Kom inn ved pause da alt var umulig og Newcastle ikke ville spille mer fotball, men viste virkelig glød. God med ballen, sterk i kroppen og burde definitivt spilt fra start. Roeder sa han var overrasket over at Wehrman ikke spilte: Newcastle planla å legge en mann på ham fra start. Hva har Roeder skjønt som Uwe ikke har skjønt om Wehrmans innflytelse over spillet vårt?
    ->Strand - 4: Tilførte bredde...æsj, alle veit at kampen var avgjort ved pause. Hakke noe å si. Fin på håret.

    Uwe - 4 (:lsk: Rønnern): JPW?! Søgård?? Sundgot, Wehrman på benken? Hva er meningen med å hvile spillere når det er åtte dager til neste kamp? Jeg synes han pisser litt på de 144 som brukte tusenvis av kroner på å reise og følge laget i Newcastle når han sender utpå et lag som er såpass svekket. Dårlig gjort, faktisk.

    Kanarifansen - 9: Ett poengs trekk for et litt tamt kvarter i andre omgang. Utover det var dere vidunderlige i dag. Britisk media og Newcastles egne supportere - og spillere, i følge Rambekk - er lamslåtte av hvor gode supportere LSK har. Vær stolte!

    Herregud, så trøtt jeg er. Ikke vær for kritiske, takk, jeg gjør så godt jeg kan...god natt.
    Last edited by trigz; 23.07.2006, 13:46.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • Fugl1120
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 3528

    #2
    Skal ikke være så kritisk, trigz, men litt av poenget med karakterboka di er vel respons på andres synspunkter? Her kommer hvert fall litt om mine oppfatninger rundt din karakterbok:

    Fredriksson støtter jeg i at gjorde en ok kamp, men uenig i at han ikke kan klandres for noen av målene. Otto ser utgangen på frisparket før 1-0, men slår ballen rett ut i feltet i stedet for å slå ballen til corner, noe han absolutt burde ha klart etter min mening.

    Johan Petter Winsnes burde, etter min mening settes på samme skala som dine svakeste, Mifsud, Occean og Riise. Jeg er ikke enig i at Riise var like dårlig som JPW, Mifsud og Occean, han kunne nok fått en 3'er av meg. Winsnes vrir ræva til kantspillern HVER gang, det var èn gang han klarte å blokkere et innlegg. Slapp til kanten alt for enkelt, håpløs kamp av Winsnes.

    Det var stort sett mine innvendinger, resten synes jeg ser helt ok ut. Fin karakterbok skrevet klokka 03.00, og for en gutt som normalt sover til 16.00 på ettermiddagen er det lett å være litt kritisk selv på denne tiden av døgnet.
    Lauken er vår venn!

    Kommentar

    • Fugla
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2004
      • 1718

      #3
      Du har ikke fått med deg at Mifsud beina som en gal og pressa forsvarerne deres til tider (i motsetning til de fleste andre..).
      Dette gjorde f.eks. ikke Olivier og hvorfor Miffe blir byttet ut og ikke Olivier synes jeg er merkelig...
      Og helt enig med sistemann. JP var elendig. Han passer bedre på et 3.div-lag...
      Homer Simpson.



      www.ultrassarp.no

      Kommentar

      • Rønnern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6690

        #4
        Opprinnelig skrevet av trigz
        Uwe - 3: JPW?! Søgård?? Sundgot, Wehrman på benken? Hva er meningen med å hvile spillere når det er åtte dager til neste kamp? Jeg synes han pisser litt på de 144 som brukte tusenvis av kroner på å reise og følge laget i Newcastle når han sender utpå et lag som er såpass svekket. Dårlig gjort, faktisk.
        Vi får sette det på kontoen for innlegg kl. 03.00 om natta, for dette var en passe mongo kommentar. Jeg kan mene mye om Uwes manglende evne til å få flyttet laget oppover når vi ligger under 2-0, men disponeringen av spillere var det ingenting å si på.

        Kiko leverte varene i Newcastle og fortjente nok sjansen igjen. Wehrman kommer inn i 2. omgang og får dominere i større grad fordi Newcastle slapper av og surfer på resultatet. Blir ikke rettferdig å sammenligne de to prestasjonene

        Og JPW, som ikke var noe dårligere enn Kippe og Shane i følge deg, kan jo ikke ha vært en sååå dårlig disposisjon.

        Og gjett om Uwe hadde fått høre det om Sundgot hadde startet på bekostning av Occean eller Mifsud. Tørr ikke å tenke på ramaskriket fra sutregjengen på dette forumet.
        Mvh Ronnie "The Runner"
        LSK for alltid

        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

        Kommentar

        • xeR
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 11206

          #5
          Opprinnelig skrevet av Rønnern
          Vi får sette det på kontoen for innlegg kl. 03.00 om natta, for dette var en passe mongo kommentar. Jeg kan mene mye om Uwes manglende evne til å få flyttet laget oppover når vi ligger under 2-0, men disponeringen av spillere var det ingenting å si på.

          Kiko leverte varene i Newcastle og fortjente nok sjansen igjen. Wehrman kommer inn i 2. omgang og får dominere i større grad fordi Newcastle slapper av og surfer på resultatet. Blir ikke rettferdig å sammenligne de to prestasjonene

          Og JPW, som ikke var noe dårligere enn Kippe og Shane i følge deg, kan jo ikke ha vært en sååå dårlig disposisjon.

          Og gjett om Uwe hadde fått høre det om Sundgot hadde startet på bekostning av Occean eller Mifsud. Tørr ikke å tenke på ramaskriket fra sutregjengen på dette forumet.
          godt sagt. Så fort det går bra så er Uwe ett geni, men når vi taper en kamp så er det pga hans manglende taktiske kunnskaper... Dustete.. Ingen skam å tape mot NUFC. Gutta gjorde en fin innsats i en kamp der Newcastle gjorde oss dårlige..
          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

          Kommentar

          • Kay
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2004
            • 763

            #6
            Opprinnelig skrevet av trigz
            Shane - 3: Newcastle doblet opp på sida til Shane svært ofte og dermed fikk han mye å henge fingra i. Må stille spørsmålet om hvor i 11-te han er når Scott Parker setter fart nedover sida hans før 0-2. Kan noen svare på det? Jeg så ham ikke noe sted. Har i tillegg en horribel klarering på egen femmeter som går rett i beina til Solano, som skyter utenfor fra 16 meter.
            Utover det var det vel sådär.
            Er ganske sikker på at han var oppi ryggen på ballførende newcastle spiller, før overlapp kommer og søgård faller av altfor sent.

            Kommentar

            • trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7092

              #7
              Opprinnelig skrevet av Rønnern
              Kiko leverte varene i Newcastle og fortjente nok sjansen igjen. Wehrman kommer inn i 2. omgang og får dominere i større grad fordi Newcastle slapper av og surfer på resultatet. Blir ikke rettferdig å sammenligne de to prestasjonene

              Og JPW, som ikke var noe dårligere enn Kippe og Shane i følge deg, kan jo ikke ha vært en sååå dårlig disposisjon.

              Og gjett om Uwe hadde fått høre det om Sundgot hadde startet på bekostning av Occean eller Mifsud. Tørr ikke å tenke på ramaskriket fra sutregjengen på dette forumet.
              Er det mulig. Dette er kanskje den minst hissige karakterboka som er laget etter 0-3 tap på hjemmebane. OK, herr Propagandaminister, så var det egentlig kanonbra å kjøre Espen "Teknikk" Søgård fra start mot Emre og forvente at han skulle klare å både ta fra ham ballen og gjøre noe fornuftig med den samtidig.

              JPW... . Jeg må glise. Utfra hva som kunne forventes av ham (det vil si omtrent ingen verdens ting) fortjener han (kanskje) en treer. Delvis fordi jeg ikke orker flere av tiradene dine hver gang han fremheves som lagets dårligste, noe han stort sett er hver eneste gang han er på banen. Samme f. Kan godt være brutalt ærlig og gi ham en stolpe, men karakterboka denne gangen skulle være litt hyggelig-sammafaenVålerengataptemotLynsåpytt!-drit-i-Intertotocupen, så jeg var snill me'n. Som sagt gleder jeg meg til Anton kan tre inn på høyrebacken, og det er det en grunn til.

              Wehrman var god, han. Gjorde seg bemerket. Vant en haug med dueller. Gjorde fornuftige ting med ballen, også offensivt. Viste at han er vårt overlegent beste anker. Da får man seksere av meg. LSK hadde et par hederlige oppløp tidlig i annenomgang - jeg tenker på headingen til Occean (pasning fra Wehrman) og innlegget Koren-Sundgot (Koren hadde på forhånd mottatt en suveren stikkball mot venstre flanke fra...Wehrman). Kanskje du ikke mener at regissering av to reelle sjanser er noe å henge seg opp i, men det får stå for din egen regning. Selvsagt lå Newcastle bak og bare trilla ball i andreomgangen, men vi skapte altså objektivt to sjanser som følge av strålende involveringer fra Wehrman.

              Du ilegger jo alltid folk som er uenige med deg om noe meninger de ikke har - ingen ny hersketeknikk, det - men å implisere at jeg er en del av "sutregjengen" som ikke liker Sundgot er direkte fjollete, når du vet at det forholder seg stikk motsatt. Om det er noe som er "mongo", som du så elegant sier det, så er det den ekstremt provoserende argumentasjonsteknikken din.
              Last edited by trigz; 23.07.2006, 12:37.
              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

              Kommentar

              • Torolf
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 9574

                #8
                Opprinnelig skrevet av trigz
                Rambukk - 5: ... Jeg synes Anders likner mer og mer på et kapteinsemne; han snakker og dirigerer mye mer enn Kippe utpå der.
                Jeg støtter dette forslaget. Kippe er ingen ledertype. Rambekk har en naturlig autoritet og tør å snakke til medspillerne sine. En annen kandidat er Wehrman, men jeg tror jeg foretrekker Rambekk.

                Kommentar

                • detvarvondtdet
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2006
                  • 398

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Kay
                  Er ganske sikker på at han var oppi ryggen på ballførende newcastle spiller, før overlapp kommer og søgård faller av altfor sent.

                  Vil si at jeg syntes shane er en smule oppskrytt.. Han har initiativ og guts, men han mislykkes for ofte med det han prøver på. Han har gode øyeblikk, men jevnt over syntes jeg ikke shane er så veldig solid..
                  "Dere kan sitere meg på dette:
                  Jeg blir heller nummer ni med et lag som drar sammen, enn nummer tre med en møkkagjeng"
                  Fjøra

                  Kommentar

                  • trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7092

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                    Skal ikke være så kritisk, trigz, men litt av poenget med karakterboka di er vel respons på andres synspunkter? Her kommer hvert fall litt om mine oppfatninger rundt din karakterbok:

                    Fredriksson støtter jeg i at gjorde en ok kamp, men uenig i at han ikke kan klandres for noen av målene. Otto ser utgangen på frisparket før 1-0, men slår ballen rett ut i feltet i stedet for å slå ballen til corner, noe han absolutt burde ha klart etter min mening.
                    Joda, jeg vil ha debatt. Er ofte litt tynnhudet klokka 03.25 om natta bare

                    0-1-scoringa: Synes boksinga til Otto F er ok, egentlig, den går ut og til høyre, men kanskje ikke langt nok ut. Frode Kippe møtte vel sin overmann i duellspillet i den situasjonen der. Stusser litt på at Otto ser litt passiv ut i det skuddet kommer, men han ser muligens at skuddet er så godt plassert at han ikke gir jernet og strekker seg i full lengde?
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                    Kommentar

                    • Rønnern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6690

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av trigz
                      OK, herr Propagandaminister, så var det egentlig kanonbra å kjøre Espen "Teknikk" Søgård fra start mot Emre og forvente at han skulle klare å både ta fra ham ballen og gjøre noe fornuftig med den samtidig.
                      Spør du meg, er det prisverdig at jeg ikke er med på den snu kappa etter vinden vurderingene du bedriver. Du er såpass god til å skrive og argumentere for dine synspunkter, at du får med deg en del av saueflokken her inne, da er det godt at noen kan stå som en motpol og ikke la seg diktere av VM i etterpåklokskap.

                      Søgård og Kiko gjorde det meget godt sammen i bortekampen mot Newcastle og Uwes taktikk gikk ut på å gjøre det samme i denne kampen. Legge seg kompakt, nekte Newcastle sjanser og utnytte kontringene. At han velger et rivjern som Søgård for defensiv styrke, er ingen blunder. Med Kiko, Koren og Riise som makkere på midtbanen var det strengt tatt ikke det kreative som skulle være hans greie. Og du kan da ikke legge skylda på Søgård for at Koren, Kiko og Riise ikke kom opp til standard.

                      Helt naturlig da at Uwe velger å starte med Kiko og Søgård som har hvilt en hel uke siden sist kamp, fremfor å bruke Kasey og Påsan som hadde en tøff kamp på onsdagen i beina.

                      Opprinnelig skrevet av trigz
                      Kanskje du ikke mener at regissering av to reelle sjanser er noe å henge seg opp i, men det får stå for din egen regning.
                      Poenget mitt er at Kasey fikk det lettere i andre omgang da Newcastle la inn sitt kontrollerende gir og ikke presset LSK så hardt som i første da Kiko spilte. Noe også Kasey selv poengterte. Dermed blir det vel populistisk å slakte Uwe for hans valg med å bruke Kiko på bakgrunn av de to omgangene. Jeg synes Kasey var strålende og jeg er enig med ham i at LSK trolig er best med ham som anker i en diamant og Koren bak spissene.

                      Opprinnelig skrevet av trigz
                      ..men å implisere at jeg er en del av "sutregjengen" som ikke liker Sundgot er direkte fjollete, når du vet at det forholder seg stikk motsatt. Om det er noe som er "mongo", som du så elegant sier det, så er det den ekstremt provoserende argumentasjonsteknikken din.
                      Jeg har ikke implisert at du ikke liker Sundgot, jeg vet at du har sansen for ham. Men dersom Sundgot hadde spilt, så hadde forumet flommet over av slakt av Uwe, verre enn det du lirer av deg.
                      Mvh Ronnie "The Runner"
                      LSK for alltid

                      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                      Kommentar

                      • trigz
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 7092

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Rønnern
                        Spør du meg, er det prisverdig at jeg ikke er med på den snu kappa etter vinden vurderingene du bedriver. Du er såpass god til å skrive og argumentere for dine synspunkter, at du får med deg en del av saueflokken her inne, da er det godt at noen kan stå som en motpol og ikke la seg diktere av VM i etterpåklokskap.

                        Søgård og Kiko gjorde det meget godt sammen i bortekampen mot Newcastle og Uwes taktikk gikk ut på å gjøre det samme i denne kampen. Legge seg kompakt, nekte Newcastle sjanser og utnytte kontringene. At han velger et rivjern som Søgård for defensiv styrke, er ingen blunder. Med Kiko, Koren og Riise som makkere på midtbanen var det strengt tatt ikke det kreative som skulle være hans greie. Og du kan da ikke legge skylda på Søgård for at Koren, Kiko og Riise ikke kom opp til standard.

                        Helt naturlig da at Uwe velger å starte med Kiko og Søgård som har hvilt en hel uke siden sist kamp, fremfor å bruke Kasey og Påsan som hadde en tøff kamp på onsdagen i beina.



                        Poenget mitt er at Kasey fikk det lettere i andre omgang da Newcastle la inn sitt kontrollerende gir og ikke presset LSK så hardt som i første da Kiko spilte. Noe også Kasey selv poengterte. Dermed blir det vel populistisk å slakte Uwe for hans valg med å bruke Kiko på bakgrunn av de to omgangene. Jeg synes Kasey var strålende og jeg er enig med ham i at LSK trolig er best med ham som anker i en diamant og Koren bak spissene.



                        Jeg har ikke implisert at du ikke liker Sundgot, jeg vet at du har sansen for ham. Men dersom Sundgot hadde spilt, så hadde forumet flommet over av slakt av Uwe, verre enn det du lirer av deg.
                        Må du slappe av, Rønnern. En ting er at du stempler brukerne av forumet som saueflokk - antar at du med det er sauerøkteren?

                        Om du mener jeg "snur kappa etter vinden" får du bare mene det. Jeg forsto Uwes taktikk like godt som deg - og at det var riktig utgangspunkt å ligge kompakt for å komme på kontringer er naturlig, hadde LSK stått høyere ville vi blitt rundspilt fra første spark - men det er en forskjell mellom å ligge kompakt og defensivt og å gi fra seg ballen og initiativet fra første stund, slik LSK gjorde i går.

                        Målet var å bryte fort i angrep - javel, men da må man i såfall ha noen som kan plukke opp ballen og bruke den til noe fornuftig i utgangspunktet.

                        Man måtte nødvendigvis ha gått ut fra at Newcastle hadde lært leksa si fra første kamp og dessuten var mer pigge. I det ligger at de ville være raskere i beina, kjappere oppi ballfører og ha mye bedre kunnskap til oppspillsmønsteret til LSK enn hva de hadde sist lørdag.

                        Ergo ville det ha vært behov for et defensivt anker som er kjappere i hodet og bedre med ballen enn Espen S, som hvertfall jeg først og fremst anser for å være en defensiv destroyer, effektiv på sitt arbeidsfelt, men ingen mann å gi ballen til når målet er å skape noe offensivt mot høyt kvalifisert motstand. Kasey er den eneste spilleren vi har som kunne fylt den rollen (noe vi også så etter pause, til tross for at Newcastle...etc.).

                        JPW på backen: Om målet er å skape kontringssjanser mener jeg helt soleklart at Rambekk, subsidiært PSA, hadde vært langt bedre menn å ha på høyrebacken. Hvis du i det hele tatt har lest det jeg skrev i natt vil du se at Uwe ikke får noe kritisk for bruken av Moelhi. Han var kanon i Newcastle og fortjente en ny sjanse.

                        Om det er "prisverdig" at du til enhver tid nekter å kritisere får du tenke over selv. For min egen del kritiserer jeg verken taktikken eller innsatsen - herregud, det var Newcastle United vi møtte - men mener Rösler gjorde endel blundere i laguttaket som stridte imot muligheten for den praktiske gjennomføringen av hans uttalte taktiske plan for kampen. LSK har nedprioritert Intertoto-cupen, toppet ikke laget til denne kampen og det er jo en ærlig sak - men med det utgangspunktet vi hadde fra den første kampen mener jeg det var korttenkt, med tanke på at vi nå har en ukes spillefri.

                        Det er altså det jeg "lirer av meg" i det jeg "snur kappa etter vinden" så "saueflokken" skal følge meg også etter kampen mot Newcastle. Banalt! Tydelig at du har studert kommunikasjon, tok du fordypning i hersketeknikker?
                        Last edited by trigz; 23.07.2006, 13:27.
                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                        Kommentar

                        • Rønnern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6690

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av trigz
                          Om det er "prisverdig" at du til enhver tid nekter å kritisere får du tenke over selv. For min egen del kritiserer jeg verken taktikken eller innsatsen - herregud, det var Newcastle United vi møtte - men mener Rösler gjorde endel blundere i laguttaket som stridte imot muligheten for den praktiske gjennomføringen av hans uttalte taktiske plan for kampen.
                          Det er ikke rom for kritikk, når en må bruke all tid på å forsøke å gi et balansert bilde. Det ville være for ille om du og dine likesinnede fikk dominere debatten uten å bli sagt i mot.

                          Når det er sagt, så er jeg langt mer kritisk til hvor lang tid det tok før Uwe gjorde noen taktiske grep i minuttene etter at Newcastle gikk opp til 1-0. Da hadde LSK spilt over en halv time uten å skape noe særlig.

                          Du skrev selv at Kiko spilte strålende borte mot Newcastle. Han viste seg frem, fikk en ukes hvile og var helt sikkert sugen på gjentagelse. Og for Uwe mener jeg spørsmålet er Kiko eller Kasey. Med Kasey på banen, er det ikke rom for Kiko, da han ikke kler hverken en offensiv posisjon i en diamant eller en rolle på venstrekanten.

                          Det er faktisk ikke så stor forskjell på kvalitetene til spillerne i stallen og hva er egentlig poenget med en såpass stor stall om man ikke skal bruke den.

                          Skal jeg tippe, vil jeg tro at spill med Kasey i første muligens ikke hadde gjort all verdens forskjell. Men du vil tro at etterpåklokskapens konge hadde slaktet Uwe fordi han ikke brukte en uthvilt Kiko som dominerte borte mot Newcastle.

                          Du bestemte deg for karakteren din av Uwe kl. 03.00 i natt, sliten, trøtt og matt. Det er tydelig.
                          Mvh Ronnie "The Runner"
                          LSK for alltid

                          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                          Kommentar

                          • trigz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 7092

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Rønnern
                            Det er ikke rom for kritikk, når en må bruke all tid på å forsøke å gi et balansert bilde. Det ville være for ille om du og dine likesinnede fikk dominere debatten uten å bli sagt i mot.

                            Du skrev selv at Kiko spilte strålende borte mot Newcastle. Han viste seg frem, fikk en ukes hvile og var helt sikkert sugen på gjentagelse. Og for Uwe mener jeg spørsmålet er Kiko eller Kasey. Med Kasey på banen, er det ikke rom for Kiko, da han ikke kler hverken en offensiv posisjon i en diamant eller en rolle på venstrekanten.
                            Hva mener du med "meg og mine likesinnede"? Dersom du impliserer at jeg alltid er kritisk kjenner du meg så dårlig at jeg tror vi må prate sammen. Jeg kan knapt nok noen gang minnes at du har ytret et eneste kritisk ord (unntatt da du mente en spiller hadde fått for positiv omtale etter Odd-kampen, kryss i taket!). "Balanse" betyr å se både de negative og de positive aspektene. Det er alltid rom for ros, og det er alltid rom for kritikk, noen ganger mer av det ene enn det andre. Jeg elsker Sportsklubben like mye som deg selv, tro meg.

                            Kiko har spilt kanonbra i den sentrale, offensive rollen tidligere i år. Jeg mener han utmerket godt kunne ha blitt forsøkt der igjen i går. Min idealoppstilling til i går ville vært:

                            Otto (Heinz var skada)
                            PSA-Rambekk-Kippe-Shane
                            Kasey
                            Riise Koren/Strand
                            Koren/Moelhi
                            Occean
                            Mifsud

                            Da hadde vi hatt folk som kunne gitt oss de rette pasningsalternativene og den kreative gløden vi ville ha behøvd for å kunne komme motstrøms, noe vi ikke klarte før Strand kom inn på vingen, Koren gikk inn sentralt og Wehrman kom inn og styrte spillet vårt strålende etter pause. Jo, Newcastle hadde allerede gjort jobben da - der er vi faktisk enige... - men hva om vi hadde begynt kampen sånn i stedet for å vente i 45 minutter, da alt håp var ute?

                            Om jeg var trøtt 03.30 i natt? Kan du vedde ræva di på, jeg er faktisk trøtt fremdeles (men he-heey, fra i dag har jeg ferie til og med 14.8!!). Skal vi kompromisse og si 4 på Rösler?
                            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                            Kommentar

                            • Rønnern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6690

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av trigz
                              Jeg kan knapt nok noen gang minnes at du har ytret et eneste kritisk ord.
                              Nok en gang: De gangene ting ikke går fullt så bra, så hagler det med kritikk mot alle og enhver. Det er vel strengt tatt bare assistenten til banemesteren, som ikke har fått passet sitt påskrevet. Jeg kan være kritisk, men det vil drukne i tiradene som lires ut her på forumet, så da tar jeg heller på meg rollen som den balanserende. På den måte skiller jeg meg i hvert fall ut og du får kommentarene du etterlyser, selv om du neppe synes det er ok at jeg er uenig med deg.

                              Opprinnelig skrevet av trigz
                              Skal vi kompromisse og si 4 på Rösler?
                              I don't fucking care hvilken karakter du gir Uwe, jeg kan godt ende på en treer selv all den tid det så ut som om han var fornøyd med å tape 2-0. Det irriterte meg at han ikke evnet å få budskapet inn i spillera om å stå høyere og heller ryke på en skikkelig blemme, men da på bakgrunn av et ærlig forsøk. Rett skal være rett, det var antydninger i andre, men ikke merkbar forskjell.

                              Det jeg kicker på er etterpåklokskapen med hensyn til lagoppstilling og manglende forsøk på å forstå hva Uwe tenker og hvorfor disposisjonene ble som de ble. I tillegg til syrlige kommentarer om at han pisser på de som reiste til Newcastle ved å sende utpå et såpass svakt lag (som forøvrig var nærmest identisk med laget som spilte 1-1 borte).
                              Mvh Ronnie "The Runner"
                              LSK for alltid

                              Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                              Kommentar

                              • trigz
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 7092

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                Nok en gang: De gangene ting ikke går fullt så bra, så hagler det med kritikk mot alle og enhver.
                                Når?

                                Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                På den måte skiller jeg meg i hvert fall ut og du får kommentarene du etterlyser, selv om du neppe synes det er ok at jeg er uenig med deg.

                                Jeg setter pris på at folk er uenige med meg, så lenge de klarer å diskutere på et saklig grunnlag og uten å komme med ufine personkarakteristikker og bruke hersketeknikker jeg kjenner godt fra den tida jeg var politisk aktiv. Hvor stor pris setter du på at folk har motstridende meninger til dine egne?

                                Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                ...jeg kan godt ende på en treer selv all den tid det så ut som om han var fornøyd med å tape 2-0. Det irriterte meg at han ikke evnet å få budskapet inn i spillera om å stå høyere og heller ryke på en skikkelig blemme, men da på bakgrunn av et ærlig forsøk.
                                Dette skjønner jeg ikke. Vi var på pressekonfen begge to, der Uwe fortalte om at spillerne og han ble enige om å stå høyt i andre omgang og gjøre et ærlig forsøk. Det ble blant annet signalisert gjennom byttene ved halvtid. Og det var visse tegn på at LSK kunne ha fått pressa inn en redusering eller to, helt til Arild måtte ut. Da ble det selvsagt umulig (...vent litt, nå har vi plutselig bytta roller. Whazzup?!)

                                Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                Det jeg kicker på er etterpåklokskapen med hensyn til lagoppstilling og manglende forsøk på å forstå hva Uwe tenker og hvorfor disposisjonene ble som de ble. I tillegg til syrlige kommentarer om at han pisser på de som reiste til Newcastle ved å sende utpå et såpass svakt lag (som forøvrig var nærmest identisk med laget som spilte 1-1 borte).
                                Mener du det er feil å kritisere startoppstillingen og mene at den kunne ha vært annerledes??! Det er pussig. JPW ville aldri ha kunnet gjøre en fornuftig jobb mot Newcastle. Jeg forbeholder meg retten til å mene det (selvom du er uenig, antar jeg, og jeg forbeholder meg retten til å mene at det var en feilaktig og dessuten veldig lite ambisiøs disposisjon å sette inn Søgård i Wehrmans posisjon. Uwe burde forstått at kampen i går ville bli en helt annen skål enn i Newcastle, og hadde du sett hvor pillråtne Newcastle var i den kampen ville du skjønt hva jeg mener.

                                Men til syvende og sist var LSK ikke gode nok og møtte et mye bedre lag. Derfor har jeg et temmelig avslappa forhold til at det ble 0-3 til slutt. Hadde vi møtt Sandefjord ville pipa hatt en helt annen låt, men det gjorde vi jo ikke. Det var moro - veldig moro - så lenge det varte, og øyeblikket da vi scora på St. James' Park kommer jeg aldri til å glemme. Dermed er siste setning i denne polemikken forhåpentligvis skrevet for min del.
                                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                Kommentar

                                • Rønnern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 6690

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av trigz
                                  Dette skjønner jeg ikke. Vi var på pressekonfen begge to, der Uwe fortalte om at spillerne og han ble enige om å stå høyt i andre omgang og gjøre et ærlig forsøk.
                                  Allerede etter en halv time burde klokkene ha begynt å kime og endringer burde blitt foretatt. Koren lå fremdeles på venstre kant, Occean fremdeles som hengende spiss og alene på topp lå Michael. Vi skapte nærmest ingenting, vi takla som om vi spilte mot Team Strømmen og vi lå veldig lavt. Selv om han sa at vi skulle ligge høyere i andre, var det lite vi så til det. Han burde absolutt også vurdert tre mann bak. Det hadde vært et ærlig forsøk.

                                  Opprinnelig skrevet av trigz
                                  Mener du det er feil å kritisere startoppstillingen og mene at den kunne ha vært annerledes??! Det er pussig. JPW ville aldri ha kunnet gjøre en fornuftig jobb mot Newcastle.
                                  JPW kunne gjøre en like god som Kali, det er ikke derfor vi tapte kampen. Disse analysene dine.... ja, jeg sier ikke mer....

                                  Kritiser gjerne lagoppstillingen. Det gjør også jeg, all den tid jeg mener at LSK er best (dog ikke kjempeforskjell) i en diamant med Kasey og Robbie sentralt. Men, jeg forstår også hvorfor Uwe valgte Kiko og Espen på laget, sett ut fra prestasjonene i bortekampen, Espens defensive egenskaper, taktikken og det faktum at spillerne var uthvilte.

                                  Opprinnelig skrevet av trigz
                                  jeg forbeholder meg retten til å mene at det var en feilaktig og dessuten veldig lite ambisiøs disposisjon å sette inn Søgård i Wehrmans posisjon.
                                  Nuvel, nå lå ikke Espen i Kasey sin posisjon, all den tid LSK spilte med to mann sentralt og ikke diamant.
                                  Mvh Ronnie "The Runner"
                                  LSK for alltid

                                  Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                  Kommentar

                                  • Woia
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Sep 2005
                                    • 108

                                    #18
                                    hvor kan jeg lese om kanarifansen på engelske sider?
                                    link pls
                                    slap that ho like a domino

                                    Kommentar

                                    • trigz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 7092

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                      JPW kunne gjøre en like god som Kali, det er ikke derfor vi tapte kampen. Disse analysene dine.... ja, jeg sier ikke mer....
                                      Ja, ikke sant. Hvor var du da vi spilte på SJP og Kali spilte seg ut av forsvar ved fornuftige pasningsvalg ved så godt som hver eneste anledning? Dette meningsmonopolet ditt...ja, jeg sier ikke mer.
                                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                      Kommentar

                                      • Rønnern
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6690

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av trigz
                                        Ja, ikke sant. Hvor var du da vi spilte på SJP og Kali spilte seg ut av forsvar ved fornuftige pasningsvalg ved så godt som hver eneste anledning? Dette meningsmonopolet ditt...ja, jeg sier ikke mer.
                                        Det var en annen kamp med andre forutsetninger. Uansett, ganske så spenstig å legge stor vekt på valget av JPW som høyreback som grunnlag for hvorfor det gikk galt.

                                        Du kommer med en påstand, jeg kommenterer den og grunnlaget og så er det jeg som har meningsmonopol... Ja, ja verden vil bedras.
                                        Mvh Ronnie "The Runner"
                                        LSK for alltid

                                        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                        Kommentar

                                        Working...