Karakterboka, LSK-Newcastle

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Jeffers
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Aug 2005
    • 186

    #21
    Opprinnelig skrevet av Woia
    hvor kan jeg lese om kanarifansen på engelske sider?
    link pls
    Har ikke funnet noen engelske artikler til nå hvor det står noe særlig om stadionstemning.

    --larsw
    Votis subscribunt fata secundis

    Kommentar

    • Torolf
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2004
      • 9574

      #22
      Opprinnelig skrevet av Jeffers
      Har ikke funnet noen engelske artikler til nå hvor det står noe særlig om stadionstemning.

      --larsw
      Det står litt her: http://www.nufc.premiumtv.co.uk/page...870891,00.html
      "The Lillestrom fans were out in force as well, making a tremendous atmosphere in the 12,000-seater Arasen Stadium."

      Kommentar

      • trigz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 7092

        #23
        Opprinnelig skrevet av Rønnern
        Det var en annen kamp med andre forutsetninger. Uansett, ganske så spenstig å legge stor vekt på valget av JPW som høyreback som grunnlag for hvorfor det gikk galt.

        Du kommer med en påstand, jeg kommenterer den og grunnlaget og så er det jeg som har meningsmonopol... Ja, ja verden vil bedras.
        Sprøtt. Så mange innlegg, og så har du ikke lest noe av det jeg har skrevet i det hele tatt.

        Du har en måte å argumentere på som er både vanvittig barnslig og veldig, veldig lettgjennomskuelig. Og du vil bli tatt på alvor?

        :mrgreen:

        God bedring.
        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

        Kommentar

        • Torolf
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 9574

          #24
          Opprinnelig skrevet av trigz
          Sprøtt. Så mange innlegg, og så har du ikke lest noe av det jeg har skrevet i det hele tatt.

          Du har en måte å argumentere på som er både vanvittig barnslig og veldig, veldig lettgjennomskuelig. Og du vil bli tatt på alvor?

          :mrgreen:

          God bedring.
          Jeg venter i spenning på hvem som får det siste ordet i denne debatten. Jeg tror ikke det blir deg, trigz.

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7092

            #25
            Opprinnelig skrevet av Torolf
            Jeg venter i spenning på hvem som får det siste ordet i denne debatten. Jeg tror ikke det blir deg, trigz.
            Nei, men sånn er det jo å diskutere med kverulanter. Tror jeg bare legger ballen død, så får Rønnern heller få det siste ordet og innbille seg at han har "vunnet" diskusjonen. Pleier å diskutere for å utveksle meninger og ikke for å vinne, selv, men sånn er det visst ikke for alle.

            Hører du, Rønnern? Podiet er ditt...
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • gj
              Seniormedlem
              • Nov 2003
              • 3360

              #26
              Opprinnelig skrevet av trigz
              Uwe - 4 (:lsk: Rønnern): JPW?! Søgård?? Sundgot, Wehrman på benken? Hva er meningen med å hvile spillere når det er åtte dager til neste kamp? Jeg synes han pisser litt på de 144 som brukte tusenvis av kroner på å reise og følge laget i Newcastle når han sender utpå et lag som er såpass svekket. Dårlig gjort, faktisk.
              Enig. For første gang synes jeg det er på tide å kritisere Röslers disposisjoner. Hva pokker var vitsen med å melde seg på Intertoto-cupen hvis man ikke stiller det beste laget når man har mulighet til å avansere en gang!?!

              En liten konspirasjonsteori fra min side er rett og slett at trenerteamet har sett at kampprogrammet har tært på spillerne, og på grunn av at man satser på serie og cup, faktisk ikke ønsket å avansere til UEFA-kvalikk...

              Gikk rykter om at han fikk kritikk på Klimt på lørdag. Da reiste han seg og skjelte ut kritikeren og forlot utestedet i sinne. Du får tåle negative tilbakemeldinger også Rösler.

              To bytter i begynnelsen av andre omgang vitner om dårlig disposisjon. Og når Sundgot som siste byttet skader seg litt senere blir skuffelsen komplett. Med bedre disposisjon (les: annerledes startellever) hadde ikke dobbeltbyttet vært nødvendig, og Sundgot antageligvis ha blitt erstattet når han skadet seg.

              Uansett blir det bare spekulasjoner.

              Ellers enig i at Wehrman var solid. Han kjempet og var overalt. Hvordan kampen hadde utviklet seg med ham fra start får vi aldri vite. Newcastle måtte ikke i like stor grad framover i 2. omgang da australieren var på banen. Rambekk får også pluss i boka.

              Kommentar

              • Rønnern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6690

                #27
                Opprinnelig skrevet av Glenn
                Hva pokker var vitsen med å melde seg på Intertoto-cupen hvis man ikke stiller det beste laget når man har mulighet til å avansere en gang!?!
                Det er vel hele fåkkings, forbanna tiden blitt sagt at Intertoto-cupen er tredjeprioritet og noe annet ville jo være hårreisende. Serien og cupen må ha prioritet, det er der vi kan vinne noe og sågar kvalifisere oss til Royal League og muligens UEFA-cupen neste år.

                Vi ble med i Intertoto-cupen fordi vi for første gang på svært mange år har en stall som teller minst 20 gode spillere og fikk en forholdsvis god mulighet for å kvalifisere oss til UEFA-cupen. Men for ikke å slite ut spillerne var det og er det nødvendig med rotering av laget.

                Opprinnelig skrevet av Glenn
                En liten konspirasjonsteori fra min side er rett og slett at trenerteamet har sett at kampprogrammet har tært på spillerne, og på grunn av at man satser på serie og cup, faktisk ikke ønsket å avansere til UEFA-kvalikk...
                En særdeles tynn teori. LSK har stallen til å delta, men da må den også få brukes. Kiko har ikke blitt mongloid den siste uka og helt ute av stand til å spille fotball, ei heller Søgård, så den kjøper jeg rett og slett ikke.

                Opprinnelig skrevet av Glenn
                Gikk rykter om at han fikk kritikk på Klimt på lørdag. Da reiste han seg og skjelte ut kritikeren og forlot utestedet i sinne. Du får tåle negative tilbakemeldinger også Rösler.
                Dersom kritikken ligger på samme nivået som fra dette forumet, forstår jeg godt at han blir forbanna. Småkjipt å beviselig være en god fotballtrener, med drøssevis av erfaring som spiller og en god teoretisk forankring og så måtte stå til rette for fotballfaglige ignoranter.

                Det blir som om jeg skulle belære Blomster-Finn om hvordan man planter petuniar.
                Mvh Ronnie "The Runner"
                LSK for alltid

                Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                Kommentar

                • Gjest

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Rønnern

                  Dersom kritikken ligger på samme nivået som fra dette forumet, forstår jeg godt at han blir forbanna. Småkjipt å beviselig være en god fotballtrener, med drøssevis av erfaring som spiller og en god teoretisk forankring og så måtte stå til rette for fotballfaglige ignoranter.

                  Det blir som om jeg skulle belære Blomster-Finn om hvordan man planter petuniar.
                  Litt drøye påstander vell?

                  For min del har jeg en voldsom respekt for Uwe Røsler, og håper og tror hans ansettelse er noe av det beste som har hendt LSK på mange år.
                  Men ingen er perfekte..
                  I går mener jeg han dummet seg ut med lagoppstilling og med motiveringen av spillerene. Jeg strekker det så langt som å hevde at det var Uwe som tapte gårsdagens kamp. Hvorfor kan leses i tråden LSK - Newcastle.

                  Men det kan jo være at Uwe traff spikeren midt på hodet, og gjorde en taktisk genistrek. Jeg må si jeg har sansen for konspirasjonsteorien til Glenn. Var dette tillfellet fortjener han karakteren 10. For LSK tapte med halen mellom bena. De gjorde aldri noen store forsøk på å tilrive seg initiativet i kampen.

                  Men å kalle forumets kritikere for fotballfaglige ignoranter fordi de ikke er enige i Uwe sine disposisjoner, i en fotballkamp, er kanskje litt på kanten?

                  Jeg tror Uwe er en av Eliteseriens aller beste trenere, og håper han blir i klubben i min 10 år til. Men hvis hans målsetning før denne kampen var å gå videre, så greide han ikke å nå målet. Det er vi sikkert enige om alle sammen, selv de fotballfaglige ignorantene.
                  Jeg tror at Røsler med mer erfaring ikke ville gjort de samme dispsisjone som han gjorde i går, og jeg tror vi ville gått videre.
                  Og det er jeg fantastisk glad for, at mennesker hele tiden lærer nye ting. Slik at de aldri blir ferdig utlært. Og med en så ung, potensiell og vinnende trener som Uwe bak rattet så tror jeg at LSK inne 5 år er en nordisk storklubb. Og kanskje vil vi om noen år, med mer erfaren ledelse, danke ut en bedre klubb en Newcastle?

                  Kommentar

                  • Rønnern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6690

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av biggie
                    Men å kalle forumets kritikere for fotballfaglige ignoranter fordi de ikke er enige i Uwe sine disposisjoner, i en fotballkamp, er kanskje litt på kanten?
                    Jeg ber deg registrere at jeg selv også har uttalt med kritisk til hvordan Uwe opptrådde underveis i kampen. Så det er ikke kritikken i seg selv jeg baserer utsagnet på, det er (det lave) nivået og argumentene bak.

                    Det er fair å hevde at JPW kanskje ikke er den beste løsningen på høyrebacken. Kanskje burde Andresen spilt i stedet. Kanskje burde Kasey spilt fra start fremfor Kiko?

                    Uansett, er dette ikke de disposisjonene som gjorde at LSK ikke gikk videre. Fire av de fem beste spillerne våre fra bortekampen sviktet. Koren, Riise, Occean og Mifsud klarte ikke å true motstanderen slik de gjorde i det første møtet. Den siste spilleren som var outstanding i Newcastle, Kiko, fikk det heller ikke til. Men i følge noen luringer på dette forumet skal Uwe vrake en uthvilt Kiko etter hans gode prestasjoner forrige kamp. For alle kunne jo på forhånd forutsi at Kasey ville være et mye bedre valg....
                    Mvh Ronnie "The Runner"
                    LSK for alltid

                    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                    Kommentar

                    • chrissp
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2004
                      • 2403

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av Glenn
                      Enig. For første gang synes jeg det er på tide å kritisere Röslers disposisjoner. Hva pokker var vitsen med å melde seg på Intertoto-cupen hvis man ikke stiller det beste laget når man har mulighet til å avansere en gang!?!
                      Det har vært uttalt i lang tid at Intertoto er 3. pri. Poenget var jo selvfølgelig å komme videre, men så var det jo da også slik at den brede stallen vi har/hadde skulle gi alle mulighet til å spille.

                      Så Kasey har gjort det bra i et par kamper nå? Ja vel, men han spilte ikke når Newcastle bare klarte 1-1 mot oss for en uke siden. Det gjorde Kiko. Og Det gjorde Espen.

                      I en kamp som er uttalt 3. prioritet ville det vært særdeles urettferdig mot Kiko å ikke ha med han fra start, all den tid han gjorde en glimrende jobb for en uke siden.

                      Samtidig tror jeg at Heinz ville forhindret målet der Otto slo retur, og vi kunne vips hatt en annen kamp. Faktum er at vi ikke sto noe tilbake for Newcastle frem til målet.

                      Opprinnelig skrevet av Glenn
                      En liten konspirasjonsteori fra min side er rett og slett at trenerteamet har sett at kampprogrammet har tært på spillerne, og på grunn av at man satser på serie og cup, faktisk ikke ønsket å avansere til UEFA-kvalikk...
                      Eller at man vil spare de antatt beste spillerene til en veldig viktig kamp om en uke, og det gjelder kanskje spesielt de to (les Påsan og Kasey) som har vært lenge skadet.

                      Opprinnelig skrevet av Glenn
                      Gikk rykter om at han fikk kritikk på Klimt på lørdag. Da reiste han seg og skjelte ut kritikeren og forlot utestedet i sinne. Du får tåle negative tilbakemeldinger også Rösler.
                      Det skjønner jeg godt hvis det er sant. Enig med Rønnern om at hvis han blir snakket til av halvfulle folk som tror de kan fotballtaktikk, så hadde faen meg jeg gått også.

                      Opprinnelig skrevet av Glenn
                      To bytter i begynnelsen av andre omgang vitner om dårlig disposisjon. Og når Sundgot som siste byttet skader seg litt senere blir skuffelsen komplett. Med bedre disposisjon (les: annerledes startellever) hadde ikke dobbeltbyttet vært nødvendig, og Sundgot antageligvis ha blitt erstattet når han skadet seg.
                      Eller at Newcastle fikk to mål ut av ingenting og kampbildet endret seg dramatisk.
                      Bølerkanaris

                      Kommentar

                      • tHuLu
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2003
                        • 730

                        #31
                        Vi spilte mot newcastle folkens, et lag som spilte slik som vi gjorde f.eks mot høland, lørenskog og harstad.. var akkurat så gode som de trengte å være for å gå videre.
                        For det er bedre å værra døv enn vålenga!

                        Kommentar

                        • gj
                          Seniormedlem
                          • Nov 2003
                          • 3360

                          #32
                          Jeg orker ikke involvere meg i noen lang diskusjon, men noen kommentarer:

                          1. Jeg er fullt klar over at IT var tredjeprioritet, noe jeg faktisk også skriver i innlegget. Likevel må man innrømme at 1-1 var et fantastisk utgangspunkt foran Åråsen-kampen. Jeg vet også at Newcastle er mange hakk bedre enn LSK, men med SJP-kampen i minnet, så var det muligheter om man ønsket UEFA-cup.

                          2. Til tross for sortie, er jeg sikker på LSK har gjort både nye og gode erfaringer og fått positive opplevelser med IT.

                          3. Selv om jeg synes Rösler disponerte feil her (dersom man ønsket å nå UC), er det ikke noe mer enn det. Jeg håper Rösler forlenger trenerkontrakten med LSK senere i år.

                          4. Grunnen til at jeg ønsket å se Wehrman var at jeg ønsket Koren i den rollen han bekler best. Altså midtbanediamant med Wehrman bak Koren.

                          5. Nettopp at jeg kaller det "konspirasjonsteori" sier vel sitt om hvor "alvorlig" jeg også mener det. Men det er en tanke. Det er en kjent sak at man sier én ting utad, mens den egentlige agendaen er en helt annen (jada, de har ikke uttalt at UC var et mål).
                          Jeg mener å ha et poeng med at trenerteamet nettopp fordi de satser på serien og cupen, ikke ønsket en tredjeprioritert turnering i tillegg. Med det perspektivet ser jeg faktisk positivt på exiten selv. Nå kan vi fokusere på the double.

                          6. Jeg var ikke på Klimt, sannsynligvis de færreste av dere likeså. Om det var en saklig tilbakemelding eller en fyllemelding vet vi derfor ingenting om. Da blir det for dumt å ta utgangspunkt i det verste også. Det er ingen grunn til å spekulere i det. Men vi vet av erfaring at Rösler takler negative spørsmål/tilbakemeldinger dårlig ("Next question, please", forlate Åråsen). Han må lære seg å takle dette og kontrollere temperamentet sitt også.
                          Last edited by gj; 24.07.2006, 01:44.

                          Kommentar

                          Working...