Opprinnelig skrevet av pippip
Noen spørsmål fra media om historikk
Collapse
X
-
Hilsen Anders
Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn -
Opprinnelig skrevet av sparwasserLSK-spillere fra Kristiansund/Clausengen. Hjelp, kommer bare på to:
Frank Tømmervåg
Georg Hammer
Er det flere, Franken?RoyVaadal.Kommentar
-
Kommentar
-
Angående Runar Nordmann:
Opprinnelig skrevet av NTBtekst 04.08.1999Oslo (NTB): Salget av Runar Nordmann fra Lillestrøm til Coventry kan bli en gullgruve for Lillestrøm. De to klubbene har blitt enige om en overgangspakke verdt 25 millioner kroner, skriver Romerikes Blad.
Avisens regnestykke, som verken er bekreftet av Lillestrøm eller Coventry, lyder som følger:
Coventry betaler 1 million pund nå. Det vil si 12,5 millioner norske kroner. Når Normann har spilt ti kamper, kommer ytterligere 2,5 millioner kroner fra Coventry. Highfield Road-klubben betaler ytterligere 2,5 millioner kroner ved henholdsvis 20, 30, 40 og 60 spilte kamper.
Til sammen betyr dette en avtale på 25 millioner kroner.
Lillestrøm får av dette 17 millioner kroner. Spillerens tidligere klubb Harstad får 4,6
millioner kroner. Normann får selv 2,3 millioner, mens agent Rune Hauge blir en drøy million rikere, under forutsetning av at tallene presentert av Romerikes Blad er korrekte og at Normann spiller minst 60 kamper for Coventry.
Angående Helguson:
Opprinnelig skrevet av VG 11.01.2000Heidar Helguson gikk i går gjennom legetesten, og ble enig med Watford om den personlige kontrakten. Dermed er overgangen verd 19,7 millioner realisert for Lillestrøm.
Konklusjonen blir uansett at Zane er vår dyreste spiller ut, Occean dyreste inn.
Edit: ser okb redigerte innlegget sitt... 13 mill er vel det LSK landet på til slutt da...Last edited by gj; 26.07.2006, 11:23.Kommentar
-
Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av GlennEdit: ser okb redigerte innlegget sitt... 13 mill er vel det LSK landet på til slutt da...
-okb!Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av RoyVaadalPål Forsnes som spilte for LSK i -84-sesongen og Anders Giske som spilte for LSK i -82-sesongen. Ikke lett å huske disse spillerne som bare var hos oss en sesong og da også spilte bare rundt halvparten av kampene.Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av sparwasserLSK har både større seire og tap enn dette, men spørsmålet er om resultatene fra den gamle "hovedserien" er noe å ta med seg?
Men etter 2. verdenskrig:
Seier: 10-0 over Geithus 10.04.1953
Tap: 1-10 mot Fredrikstad 16.09.1945
Fikk på pukkelen av min gamle far under familiemiddagen i går, gitt.
Ble kalt en historieløs lømmel og det som bedre var.
1. runde i cupen 1956: LSK mot, storlaget fra Toten, Einastrand IL 11-0.
Så får vi håpe at de gamle fortsatt vet best.
Edit: ser jaggu ut som gammer'n har rett. Fanken å.
Kommentar
-
Når man snakker om en "profil", så er det vel mer enn bare en god spiller? Jeg føler at vedkommende enten må skille seg ut som en klar ener på banen i mange sesonger, eventuelt være en meget god spiller og en stor personlighet i tillegg.
Jeg er selv 76-modell, og første kampen jeg husker å ha vært på, er cupfinalen i -86 (grøss!). Selvskrevne på min liste er bare disse tre:
Torgeir Bjarmann, Dennis Schiller og Bård Bjerkeland
Disse tror jeg også bør være med fra denne tida: Ståle Solbakken, Frode Grodås, Jan Ove Pedersen og Tom Gulbrandsen.
Disse er mer tvilsomme: Mons Ivar Mjelde og Arild Sundgot.
Av dagens spillere er Arild Sundgot fryktelig nær, og fortsetter han som nå, så kommer han på lista etterhvert. De andre er for unge, eller har vært for kort tid i klubben.
Interessant er det forøvrig at Jan Ove Pedersen nok også vil bli trukket fram av mange Brann-supportere når de skal skrive en tilsvarende liste. Imponerende av Pedersen.hilsen pålKommentar
-
Har gått igjennom alle NM-kampene som ligger ute på lskhistroikk.com, både før og etter 2. verdenskrig:
STØRSTE SEIER: NITTEN - NULL
26.05.1949: Søndre Høland - Lillestrøm Sportsklubb 0 - 19
Nå skal det fa.... meg bli litt av en familiemiddag
Kommentar
Kommentar