Noen spørsmål fra media om historikk

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • holmiz
    The kjøkken-kanariz
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 6064

    #41
    Opprinnelig skrevet av pippip
    Siden LSK har hatt så mange bra spillere opp igjennom årene må det være strenge kriterier for å kunne plukke ut "største profiler gjennom tidene".
    Spillerne bør ha vært på laget i flere/mange sesonger og vært god over lang tid. Selv om jeg er fan av Werni og Søgård mener jeg kanskje ikke at de når helt opp dit.

    Disse er vel selvskrevne:

    Grodås
    Bjarmann
    Sundgot
    Schiller
    Bukken

    Et par gode sesonger til, mener jeg Kippe nærmer seg denne lista. Er litt usikker på om Solbakken bør være der, han spilte kanskje ikke lenge nok (3 år?)

    Har selv ikke sett Tommy spille, begynte å luske rundt på Åråsen på slutten av 80-tallet.
    det er rett og slett en bra liste måtte bare kommentere det her midt på natta. MEN mangler mist Werni
    Hilsen Anders

    Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
    Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

    Kommentar

    • RoyVaadal
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2004
      • 4055

      #42
      Opprinnelig skrevet av sparwasser
      LSK-spillere fra Kristiansund/Clausengen. Hjelp, kommer bare på to:

      Frank Tømmervåg
      Georg Hammer

      Er det flere, Franken?
      Pål Forsnes som spilte for LSK i -84-sesongen og Anders Giske som spilte for LSK i -82-sesongen. Ikke lett å huske disse spillerne som bare var hos oss en sesong og da også spilte bare rundt halvparten av kampene.
      RoyVaadal.

      Kommentar

      • Topboy
        Utestengt
        • May 2005
        • 6

        #43
        Hvor mye fikk vi for Runar Normann ?Mener å husket at det var en del, selv om det begynner å bli en stund siden.

        Kommentar

        • okb
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 2377

          #44
          Opprinnelig skrevet av Topboy
          Hvor mye fikk vi for Runar Normann ?Mener å husket at det var en del, selv om det begynner å bli en stund siden.
          Ifølge en VG-artikkel fra 2002 gikk han for 13 milloner:


          1999:
          Runar Normann, Coventry - 13 mill.

          -okb!
          Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

          Kommentar

          • gj
            Seniormedlem
            • Nov 2003
            • 3360

            #45
            Angående Runar Nordmann:

            Opprinnelig skrevet av NTBtekst 04.08.1999
            Oslo (NTB): Salget av Runar Nordmann fra Lillestrøm til Coventry kan bli en gullgruve for Lillestrøm. De to klubbene har blitt enige om en overgangspakke verdt 25 millioner kroner, skriver Romerikes Blad.

            Avisens regnestykke, som verken er bekreftet av Lillestrøm eller Coventry, lyder som følger:
            Coventry betaler 1 million pund nå. Det vil si 12,5 millioner norske kroner. Når Normann har spilt ti kamper, kommer ytterligere 2,5 millioner kroner fra Coventry. Highfield Road-klubben betaler ytterligere 2,5 millioner kroner ved henholdsvis 20, 30, 40 og 60 spilte kamper.

            Til sammen betyr dette en avtale på 25 millioner kroner.
            Lillestrøm får av dette 17 millioner kroner. Spillerens tidligere klubb Harstad får 4,6
            millioner kroner. Normann får selv 2,3 millioner, mens agent Rune Hauge blir en drøy million rikere, under forutsetning av at tallene presentert av Romerikes Blad er korrekte og at Normann spiller minst 60 kamper for Coventry.
            Da er det bare å se på matche og begynne å regne...

            Angående Helguson:

            Opprinnelig skrevet av VG 11.01.2000
            Heidar Helguson gikk i går gjennom legetesten, og ble enig med Watford om den personlige kontrakten. Dermed er overgangen verd 19,7 millioner realisert for Lillestrøm.
            Hva slags medium er det egentlig som kontaktet deg, Petter? Dette er å finne i A-tekst, som jeg vil tro alle medier abonnerer på. Må ha vært slappe journalister?

            Konklusjonen blir uansett at Zane er vår dyreste spiller ut, Occean dyreste inn.

            Edit: ser okb redigerte innlegget sitt... 13 mill er vel det LSK landet på til slutt da...
            Last edited by gj; 26.07.2006, 11:23.

            Kommentar

            • sniper
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 5254

              #46
              TV3 har kontaktet meg De skal lage en portal av en eller annen sort..

              Petter

              Kommentar

              • okb
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 2377

                #47
                Opprinnelig skrevet av Glenn
                Edit: ser okb redigerte innlegget sitt... 13 mill er vel det LSK landet på til slutt da...
                LSK fikk vel ikke stort mer enn de 13 millionene. Runar Normann fikk ikke mange kampene der borte, hvis jeg ikke tar feil.

                -okb!
                Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                Kommentar

                • Torolf
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 9574

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av okb
                  LSK fikk vel ikke stort mer enn de 13 millionene. Runar Normann fikk ikke mange kampene der borte, hvis jeg ikke tar feil.

                  -okb!
                  Hvis jeg husker riktig, stoppet han på 9.

                  Kommentar

                  • sparwasser
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 3185

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                    Pål Forsnes som spilte for LSK i -84-sesongen og Anders Giske som spilte for LSK i -82-sesongen. Ikke lett å huske disse spillerne som bare var hos oss en sesong og da også spilte bare rundt halvparten av kampene.
                    Likvel utrolig flaut å ikke huske Anders Giske. Jeg skjemmes

                    Kommentar

                    • sparwasser
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 3185

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av sparwasser
                      LSK har både større seire og tap enn dette, men spørsmålet er om resultatene fra den gamle "hovedserien" er noe å ta med seg?

                      Men etter 2. verdenskrig:

                      Seier: 10-0 over Geithus 10.04.1953
                      Tap: 1-10 mot Fredrikstad 16.09.1945

                      Fikk på pukkelen av min gamle far under familiemiddagen i går, gitt.
                      Ble kalt en historieløs lømmel og det som bedre var.

                      1. runde i cupen 1956: LSK mot, storlaget fra Toten, Einastrand IL 11-0.
                      Så får vi håpe at de gamle fortsatt vet best.

                      Edit: ser jaggu ut som gammer'n har rett. Fanken å.

                      Kommentar

                      • pal
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2004
                        • 422

                        #51
                        Når man snakker om en "profil", så er det vel mer enn bare en god spiller? Jeg føler at vedkommende enten må skille seg ut som en klar ener på banen i mange sesonger, eventuelt være en meget god spiller og en stor personlighet i tillegg.

                        Jeg er selv 76-modell, og første kampen jeg husker å ha vært på, er cupfinalen i -86 (grøss!). Selvskrevne på min liste er bare disse tre:

                        Torgeir Bjarmann, Dennis Schiller og Bård Bjerkeland

                        Disse tror jeg også bør være med fra denne tida: Ståle Solbakken, Frode Grodås, Jan Ove Pedersen og Tom Gulbrandsen.

                        Disse er mer tvilsomme: Mons Ivar Mjelde og Arild Sundgot.

                        Av dagens spillere er Arild Sundgot fryktelig nær, og fortsetter han som nå, så kommer han på lista etterhvert. De andre er for unge, eller har vært for kort tid i klubben.

                        Interessant er det forøvrig at Jan Ove Pedersen nok også vil bli trukket fram av mange Brann-supportere når de skal skrive en tilsvarende liste. Imponerende av Pedersen.
                        hilsen pål

                        Kommentar

                        • sparwasser
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2005
                          • 3185

                          #52
                          Har gått igjennom alle NM-kampene som ligger ute på lskhistroikk.com, både før og etter 2. verdenskrig:

                          STØRSTE SEIER: NITTEN - NULL

                          26.05.1949: Søndre Høland - Lillestrøm Sportsklubb 0 - 19

                          Nå skal det fa.... meg bli litt av en familiemiddag

                          Kommentar

                          • trond21
                            Medlem
                            Hoffnarr
                            • Jan 2006
                            • 49

                            #53
                            om ti år vil nok to navn være lag til.
                            Espen Søgård, og Pål Steffen Andresen
                            Forza Fugla

                            Kommentar

                            Working...