Dette koster poengene i tippeligaen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

    Dette koster poengene i tippeligaen

    Pengetabellen
    Budsjettet for klubben er delt på antall poeng til nå i årets serie. Tallet er millioner kroner pr. poeng.
    1. Sandefjord 1,38
    2. HamKam 1,72
    3. Molde 1,82
    4. Stabæk 1,86
    5. Odd 1,94
    6. Fredrikstad 2,50
    7. Lyn 2,72
    8. Brann 2,82
    9. Start 3,60
    10. Lillestrøm 4,13
    11. Vålerenga 4,78
    12. Tromsø 5,00
    13. Viking 5,92
    14. Rosenborg 6,00

    Budsjettene
    (Tallene er angitt i millioner kroner)
    Rosenborg 126
    Vålerenga 91
    Lillestrøm 91
    Viking 83
    Brann 79
    Start 54
    Tromsø 50
    Lyn 49
    Stabæk 41
    Fredrikstad 40
    Odd Grenland 37
    HamKam 31
    Molde.5.31
    Sandefjord.5.25
    (Dette er tallene som ble oppgitt ved sesongstart av klubbene)
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.
  • Lars
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6156

    #2
    Tallet for LSK er feil. Det har blitt diskutert mange ganger her på forumet, og det reelle tallet er cirka 2/3 av beløpet nevnt ovenfor. Våre poeng er derfor langt billigere. (Ikke det at det har noe å si, denne artikkelen er verdiløs i mine øyne.)

    Kommentar

    • KanariEngel
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Jun 2006
      • 154

      #3
      Opprinnelig skrevet av Lars
      Tallet for LSK er feil. Det har blitt diskutert mange ganger her på forumet, og det reelle tallet er cirka 2/3 av beløpet nevnt ovenfor. Våre poeng er derfor langt billigere. (Ikke det at det har noe å si, denne artikkelen er verdiløs i mine øyne.)
      Kanskje han bare trener til BI-studiene til høsten...
      Jäg trodda ängarla fanns bara bara i himmalan, jag trodda änglarna fanns bara bara u himmalan, men det var innan jeg møtte mej, nu har jag en ängal her hos mej.

      Kommentar

      • Hamburg & Kanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 3006

        #4
        Slik jeg ser det, og maratontabellen er enig med meg, så er det tre lag i Norge som vinner betydelig fler kamper enn de taper. "Vinnerlag" kan man gjerne kalle de for min del.

        De tre lagene det er snakk om er RBK, LSK og Viking.
        RBK kom til først og fremst etter deres første innbringende CL-deltakelser, før det var de høyst middelmådige.

        Resten har omtrent like stor sjans for å vinne, som å tape (middelhavsfarere, medel-svenson, kall det hva du vil). Herunder VIF, som også rykker ned med jevne mellomrom, hvis man ser over tid.

        Tabellen over viser RBK, LSK, Viking på bånn, så hva skal den si meg egentlig?
        At hvis jeg stiller opp med et lag utelukkende bestående av amatører, betaler kr 0,- i lønn og 0-busjett, klarer poeng mot FFK hjemme dagen etter at de tok seg en tur på fylla el. likn. og taper resten, så er vi innmari flinke? Noe seriemasterskap vinner jeg trolig aldri likevel...

        LSK vil gjerne vinne serien igjen. Da må det ofres MYE. Realize.
        LSK Norges beste lag

        Kommentar

        • bjarmann
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 2889

          #5
          prøver noe, så ikke bry dere om denna meldingen
          I år så tar vi alt

          Kommentar

          • Kjell.T.Ring
            Poll St. Ring
            --==FORUMRUNKER==--
            • Dec 2005
            • 11796

            #6
            Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
            Slik jeg ser det, og maratontabellen er enig med meg, så er det tre lag i Norge som vinner betydelig fler kamper enn de taper. "Vinnerlag" kan man gjerne kalle de for min del.

            De tre lagene det er snakk om er RBK, LSK og Viking.
            RBK kom til først og fremst etter deres første innbringende CL-deltakelser, før det var de høyst middelmådige.

            Resten har omtrent like stor sjans for å vinne, som å tape (middelhavsfarere, medel-svenson, kall det hva du vil). Herunder VIF, som også rykker ned med jevne mellomrom, hvis man ser over tid.

            Tabellen over viser RBK, LSK, Viking på bånn, så hva skal den si meg egentlig?
            At hvis jeg stiller opp med et lag utelukkende bestående av amatører, betaler kr 0,- i lønn og 0-busjett, klarer poeng mot FFK hjemme dagen etter at de tok seg en tur på fylla el. likn. og taper resten, så er vi innmari flinke? Noe seriemasterskap vinner jeg trolig aldri likevel...

            LSK vil gjerne vinne serien igjen. Da må det ofres MYE. Realize.
            Dette er jo ikke serietabellen... Bare en indikasjon på pengebruk vs. resultater. Synes maratontabellen har langt mindre å si pr. dato, men er helt enig i at oversikten er mer eller mindre verdiløs. Spillerlønningene til første 11. hadde vært en morsommere sammenligning en budsjettet.
            Last edited by Kjell.T.Ring; 28.07.2006, 12:06. Begrunnelse: skriveleif
            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

            Kommentar

            • Hamburg & Kanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 3006

              #7
              Det er noe veldig signifikant når en klubb over si en 20-30 år har klart å holde ett snitt på 2 seire for hver uavgjort og hvert tap. De fleste ligger på 1-1-1, og 2-1-1 er da en betydelig forskjell. Det betyr at det gjøres noe riktig i den klubben, over tid.

              I eliten er det RBK, Viking, LSK som er "flinkest", på samme måte som det i Adeccoen, tidl. 1. div har vært lag som Bryne og Sogndal som er dyktige.

              Slik jeg ser det er maratontabellen fryktelig relevant og interessant lesning...
              LSK Norges beste lag

              Kommentar

              Working...