NRK:Koren i konkrete forhandlinger med utenlandsk klubb

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sparwasser
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3185

NRK:Koren i konkrete forhandlinger med utenlandsk klubb

Fra NRK:

De beste vil bort fra LSK

Robert Koren og Michael Mifsud er begge på vei bort fra Lillestrøm. (Foto: SCANPIX)- Jeg kan ikke si noe om hvor langt vi har kommet, men det skjer ting, så vi får se, sa Robert Koren til NRK etter kampen onsdag.

Publisert 03.08.2006 07:47. Oppdatert 03.08.2006 10:41.

Av Hans Petter Blom og Tommy Barstein

Lillestrøm er i ferd med å miste en stor del av sentrallinjen sin.

Spissen Michael Mifsud gjentok i går, etter 2-0 seieren over Brann, at han vil bort, mens midtbane-juvel Robert Koren er i konkrete forhandlinger med en utenlandsk klubb.

Skjønner det

Det at to av de mest sentrale kanarifuglene ønsker seg bort, kan være positvt. Det mener LSK-kaptein Arild Sundgot:

- De vil jo selvfølgelig vise seg fram for klubber som kommer her for å se på spillerne. Sånn sett er det på en måte positivt for oss. De er gode spillere og de er ikke fra Norge, derfor skjønner jeg at de vil videre til større klubber.

Lillestrøm-trener Uwe Røsler er inneforstått med at hans to juveler er på vei ut i verden:

- Vi vet hva de ønsker, og det beste de kan gjøre er å spille så godt som de gjorde i dag, sier Rösler.

(Noen som vet hvilken klubb dette er snakk om?)
  • Totti21
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3501

Håper bare de ikke går til en klubb i Tyrkia, Hellas, Russland eller lignende. Koren er iallefall god nok til å spille for ett topp 5 lag i en av de store ligaene. Blir ordentlig skuffa hvis Lokeren eller Zenith henter Koren, selvom det er mer penger å hente der.

Kommentar

• Eriksve
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2006
      • 885

Koren: - Viktig at Lillestrøm blir fornøyd

ÅRÅSEN (VG Nett) Robert Koren håper å forlate Lillestrøm raskest mulig. Samtidig håper han at Lillestrøm får en best mulig pris.

Fotball-Norges heiteste bein tilhører Robert Koren. Lillestrøms briljante slovener følges tett av flere klubber og forsvinner garantert når kontrakten utløper etter sesongen.

- Jeg kom hit for å ta et steg videre i karrieren, nå har jeg tatt det steget og ønsker å gå videre, sier Koren til VG Nett, og gjentar det han har sagt til det kjedsommelige denne sesongen.

- Best å dra nå

Det store spørsmålet på Åråsen er om Koren blir med på gulljakta i høst, eller om han forlater Romerike før overgangsvinduet stenger natt til 1. september. Scoringene mot Lyn i cupen og Newcastle på St. James' Park dempet ikke presset fra utlandet.

- Det beste vil være å dra nå og få med seg seriestarten i Europa. Samtidig er det flere spillere som er på markedet nå, så ... det blir kanskje vanskeligere å komme til den rette klubben. Jeg kan også dra i desember, da kommer jeg midt i sesongen, men samtidig er det større etterspørsel etter spillere, resonnerer Koren.

- Har du konkrete tilbud å forholde deg til nå?

- Det er flere interesserte klubber. Du kan si at det er ett tilbud som er bra for Lillestrøm og ett som er bra for meg. Men det er viktig at alle blir fornøyde, også Lillestrøm.

Koren ønsker ikke å tallfeste antall interesserte klubber, men sier bare at det er mange.

Lillestrøm-manager Jan Åge Fjørtoft har ikke mottatt noen summer på papir som gjør at han vil selge Koren. Eller noen andre LSK-spillere for den saks skyld.

- Lillestrøm har ikke mottatt noen bud som er tilfredsstillende bud på noen av våre spillere, sier Fjørtoft til VG Nett.

Startet samtlige kamper

Robert Koren er en av to LSK-spillere som har startet samtlige kamper denne sesongen (Anders Rambekk er den andre), og Kanarifansen ønsker selvsagt ikke at han forsvinner nå når LSK endelig er på vinnersporet.

To tapte cupfinaler det siste året skal snus til seriegull. Det er planen til Uwe Rösler, og den tyske treneren har en tro tjener i Koren. Hvor mye penger skal til for at Lillestrøm slipper juvelen i august og ikke har han med seg ut sesongen? Koren har selv sagt flere ganger, og gjentok i går overfor VG Nett, at han er innstilt på å fullføre kontrakten om LSK ikke vil selge.

For i alt overgangssnakket som har hjemsøkt Koren hele sesongen, så er han selv mest opptatt av å snakke om Lillestrøm - og gullsjansene. 2-0-seieren over Brann onsdag smakte i så måte søtt og godt for sloveneren.

- Dette var en slags matchball for oss. Vi måtte vinne. Vi forberedte oss meget godt og gjorde akkurat som vi ble enige om på forhånd.

Lært å «presse»

Og så var det gulljakta - som han kanskje går glipp av om overgangsdrømmen går i oppfyllelse:

- Det er bare seks poeng opp til Brann nå, tre poeng med seier i hengekampen ...

I går var han nok en gang å finne ute på kanten da Rösler ønsket duellstyrke sentralt ved Kasey Wehrman og Espen Søgård. Uten at han mukker av den grunn. Bildet øverst i denne saken viser at Koren og Rösler har «en egen greie» - og da er det også greit å ta noen kamper på kanten om det gagner laget.

- Hva er det du har lært i norsk fotball?

- Jeg har lært mye om hvordan man presser og jobber defensivt. Jeg har også lært hvordan jeg forbereder meg til en sesong fysisk og mentalt, sier Koren, som nå ønsker nye utordringer.

Kommentar

• Kef1r
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2005
        • 730

faen at ikke han kan bli til serien er slutt... tror vi sliter om vi mister både han og mifsud nå...

Kommentar

• Hamburg & Kanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 3006

Opprinnelig skrevet av Kef1r
          faen at ikke han kan bli til serien er slutt... tror vi sliter om vi mister både han og mifsud nå...
          I teksten over står det jo nettopp at han meget vel kan bli ut sesongen - sjansen for å komme til en virkelig bra klubb er bedre i desember i flg. Koren selv.

Syns hylekoret skal slutte jamre og forholde seg til fakta. Hvis LSK fortsetter å utvikle spillere såpass at de kan komme seg til større ligaer herfra så er det KUN POSITIVT. Vi vil da få nye talenter som ønsker å komme hit, som igjen forsterker vårt lag.
          LSK Norges beste lag

Kommentar

• jonrog
            Medlem
            Møteplager
            • May 2006
            • 95

Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
            I teksten over står det jo nettopp at han meget vel kan bli ut sesongen - sjansen for å komme til en virkelig bra klubb er bedre i desember i flg. Koren selv.

Syns hylekoret skal slutte jamre og forholde seg til fakta. Hvis LSK fortsetter å utvikle spillere såpass at de kan komme seg til større ligaer herfra så er det KUN POSITIVT. Vi vil da få nye talenter som ønsker å komme hit, som igjen forsterker vårt lag.
            Selvfølgelig er det bra at vi får penger for spillere vi har utviklet, men i dette tilfellet kan et eventuelt salg av Koren koste oss seriegullet!

Hvis det er slik at koren er i forhandliger med utenlandske klubber, tror jeg dette løpet er kjørt. Dersom han tilbys en årslønn på 10 millioner kroner, eller mer for den saks skyld, går det ikke ann å holde ham fast lengre. Det ville tatt bort all motivasjonen hans.

Kommentar

• holmiz
              The kjøkken-kanariz
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 6064

er ening der, får vi 10mill for han eller noe vel, kjekt det.

Men et evt. seriegull, cupseier huskes MYE lenger!!:lsk:
              Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
              Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• Totti21
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3501

Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari

Helt enig med deg. Det er vel så viktig at Lillestrøm viser seg som en klubb som ikke står i veien hvis det rette tilbudet dukker opp, som det sportslige hvis vi skal få gode spillere til klubben i fremtiden.
                Nettopp dette er ting spillere vurderer før de signerer for en klubb.
                Så ett salg av Koren til en profilert klubb kan være positivt for fremtiden, og kanskje på kortere sikt også med tanke på hans erstatter.

Kommentar

• xeR
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Jan 2004
                  • 11206

Vet ikke hvor mye penger vi kan få for Koren hvis vi lar han gå nå, jeg vil tippe at ett sted mellom 5-8 mill er realistisk, kanskje opp mot 10 mill hvis det er en storklubb. Hvis vi lar han gå for det og legger det sammen med de 6-7 mill klubben var villige til å bruke på sapara så bør det være muligheter for å hente erstatter av ganske god kvalitet. Håber for guds skyld at klubben går ut ifra at Koren går nå og har konkrete navn på blokka når det gjelder erstattere.Er krise hvis han går og vi ikke har en erstatter før overgangsvinduet stenger.
                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• xeR
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Jan 2004
                    • 11206

Opprinnelig skrevet av pippip
                    Er ikke nødvendigvis enig i det må hentes inn en erstatter for Koren. Har tro på at Mouehli kan overta hans rolle og bli en like viktig spiller for laget.
                    ja, hvem skal ut da? OO eller Desmond?

Kommentar

• McGuffy
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 5102

Opprinnelig skrevet av pippip
                      Er ikke nødvendigvis enig i det må hentes inn en erstatter for Koren. Har tro på at Mouehli kan overta hans rolle og bli en like viktig spiller for laget.
                      Hvordan har du tenkt å løse det evigvarende EØS-problemet?

Kommentar

• xeR
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Jan 2004
                        • 11206

Opprinnelig skrevet av McGuffy
                        hvorfor ikke bare få Tunisia, Canada og Australia inn i europa, så inn i EU/EØS... dermed får vi plass til 2 nye spillere utenfra EU/EØS... Kanskje morgan/shitty kan tipse oss om noen gullgruver i nigeria

Kommentar

• Rolergra
                          Medlem
                          Møteplager
                          • Aug 2004
                          • 80

Opprinnelig skrevet av McGuffy
                          Har ikke Desmond en søknad om norsk statsborgerskap til behandling?

Kommentar

• Torolf
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 9574

Opprinnelig skrevet av Rolergra
                            Har ikke Desmond en søknad om norsk statsborgerskap til behandling?
                            Det er mulig, men det er urealistisk at han får innvilget søknaden hvis han ikke gir fra seg kengurupasset sitt.

Kommentar

• xeR
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Jan 2004
                              • 11206

og det gjør han aldri

Kommentar

Working...