Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
Jeg gir Fjøra "the benefit of the doubt" her. Selvom jeg ikke kjenner alle detaljene, har jeg lenge oppfattet Mifsud som ganske sytete, selvhøytidelig og kanskje ikke som den letteste å omgås i en gruppe.
Samtidig er heller ikke Fjøra den letteste heller, kanskje.
Jeg synes forsåvidt ikke LSK har noe å skamme seg over generelt sett når det gjelder personellbehandling. Både Haddad og Romanus ble vel behandlet meget fair til tross for at de ikke nådde opp i konkurransen.
Forskjellen ligger muligens i hvilken instilling den enkelte spiller har til klubben, muligens?
Ellers var det endelig noe positivt på Tv2-Sporten i går, og takk for det. Grønlund imponerer litt i denne saken, må jeg si.
Tipper dette ordner seg til slutt. Fjøra må vise ovenfor hele laget at det er LSK som bestemmer, og ikke enkeltspillere. Mifsud skal egentlig være glad for at han får så mye spilletid som han får, når han syter sånn. Det er ikke i alle klubber at Bosmanspillere får så mye spilletid som han.
Liker Mifsud, og liker målene hans, og håper han blir ett år til. Men vi overlever uten han også. Tipper han og Fjøra setter seg ned og prater litt før FFK matchen, og rensker opp litt. Og får ikke Mifsud den proff kontrakten han vil ha, så går han ihvertfall ikke til noen annen norsk klubb. Og tviler på at han gidder å gå til dansk eller svensk serie. Så mulighetene er der fortsatte. Bare en liten maktkamp innad. Fjøra viser hvem som er sjefen.
Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
*Brasseberget*
Jeg synes forsåvidt ikke LSK har noe å skamme seg over generelt sett når det gjelder personellbehandling. Både Haddad og Romanus ble vel behandlet meget fair til tross for at de ikke nådde opp i konkurransen.
Forskjellen ligger muligens i hvilken instilling den enkelte spiller har til klubben, muligens?
Ellers var det endelig noe positivt på Tv2-Sporten i går, og takk for det. Grønlund imponerer litt i denne saken, må jeg si.
Hva ble sagt på Tv2?
Personlig syns jeg det er greit å ta et oppgjør med "jeg vil bort" kulturen hos spillere. Klubben må alltid komme først, enten det er Ronaldinho eller Romanus.
Partene bør ta en prat i morgen og jekke på sine prinsipper. Mifud har hele tiden sagt at han ikke forlenger. Nå er han skuffet over å ikke bli tilbudt kontrakt. Litt rart, egentlig. Og så har vi Fjøra sin uttallelse.
Ta en prat i morgen og begynn på nytt. Begge parter har uttalt seg klossete. Det blir for dumt om dette skal ødelegge sjansene våre i serien. Ifjor ble Mifsud skadet og dette kostet oss muligens en medalje. Kanskje gull. Ikke rot dette til med dumme uttalelser.
Hør hør. Det er mye som kan oppklares rett og slett ved å ta en prat. Hold media utenfor, der bør det nå være "ingen kommentar" som gjelder til konflikten er løst.
Hør hør. Det er mye som kan oppklares rett og slett ved å ta en prat. Hold media utenfor, der bør det nå være "ingen kommentar" som gjelder til konflikten er løst.
Enig at dette kunne vært oppklart intærnt, men er sikker på at Fjøra gjorde dette helt konsekvent. Riktig å gi uttrykk for at han ikke tolerer spillere som syter. Of for de som lurer så: Ja... Mifsud syter. Greit å ville bort. Ikke greit å si det ved vær eneste anledning. Koren vil også bort, men han maser ikke om det og konsentrerer seg om klubben.
Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.
Uten at jeg husker det ordrett, sa Grønlund at Fjørtoft sitt mye omtalte utspill i bunn og grunn ikke var annet enn en beskjed om at nå er det nok "jeg vil bort fra LSK" prat i mediene.
Mer kommentarstoff om Michael Mifsud. Denne gangen fra papir-VG.
Artikkelen er skrevet av Knut Espen Svegaarden.
Personlig synes jeg den er god. Bortsett fra "Kanarifansen" er skrivefeilene mine.
"FUGLAS" UROKRÅKE
Michael Mifsud mener han hører hjemme i en ganske annen liga enn den norske. Da kan det ikke kalles direkte smart å skjelle ut treneren sin foran fire-fem interesserte klubber på Viking stadion.
Historien om Michael Mifsud er interessant. Her har vi en spiller som er glimrende for laget på banen. Samtidig er det ingen tvil om at han sliter på omgivelsene utenfor gresset. Der andre spillere i LSK tenker på klubben, tenker Mifsud på seg selv. Hvor lenge går det før det kommer til en direkte og endelig konfrontasjon mellom Mifsud og ledere, trenere eller medspillere?
- Vi i Lillestrøm kan ikke diskutere personalpolitikk i mediene, sier manager Jan Åge Fjørtoft.
Men han legger selvfølgelig merke til følgende:
Der Arild Sundgot gråter over en tapt kamp på Lerkendal, raser Mifsud over å bli tatt av banen på Viking stadion.
Begeret snart fullt
Der rekordkjøpet Olivier Occean lett aksepterer å bli satt på tribunen mot Viking, lar ikke Mifsud en eneste mulighet gå fra seg til å klage over at han ikke starter eller blir tatt av banen underveis. Og det tvinger fram følgende spørsmål: Er noen i en fotballklubb større enn selve klubben?
Uwe Rösler er en krevende trener som er opptatt av lojalitet. Og når han ikke får det fra spillerne sine, kan han bli en vrien motstander for noen hver.
Rösler forklarte i går Mifsud hvorfor han ble tatt av mot Viking ved å vise til eksempler fra kampen. Treneren opptrådte rolig, men det er ingen tvil om at Röslers "Mifsud-beger" snart fullt, om det ikke allerede er det.
I dopingsaken mot Mifsud nylig, støttet LSK malteseren fullt opp. De hjalp ham gjennom en vanskelig periode.
Takken LSK føler de har fått er minimal, med en endeløs rekke av ego-utspill og utenomsportslige mediesaker rundt spissen.
Maktkamp
Michael Mifsud har kvaliteter få andre spillere i norsk toppfotball har.
Farten hans og det at han alltid er på farten, gjør at han blir lagt merke til.
Men i en større liga vil hans sterkeste egenskaper bli ordinære mot minst like raske angripere og langt smartere forsvarere som er vant til å håndtere hurtigtog som Mifsud. Michael Mifsud vil vekk fra Lillestrøm. Det har han villet lenge. Kanskje er det det han prøver på, med alle sprellene sine. Og kanskje er det derfor LSK ikke kvitter seg med ham.
På mange måter har det oppstått en maktkamp på Åråsen, en kamp som uansett vil ende i november. Men den ene parten vil egentlig avslutte det nå. Den andre nekter. Og mellom dem står en kontrakt.
Uvenn med alle
Imens fortsetter Michale Mifsud å score mål for Lillestrøm. Midt oppe i kaoset har LSK en spiller som snart har gjort seg til uvenn med alle i klubben - samtidig som han kan skyte dem til seriegull.
Kanarifansen synger "... vi har Michael Mifsud ...".
Men Åråsen vil bestå, Frank Grønlund vil fortsatt være der.
Michael Mifsud stakk bare innom.
Jeg synes utspillet til Fjørtoft i denne saken var helt på sin plass. Det maset fra enkeltspillere om at de vil bort er en stor uting innen fotballen. Dette skjer i flere klubber enn vår, og det er på tide at noen tar et oppgjør med det.
Davy, Nordlie og Bjørn Johansen diskuterte dette i en fotballsending før forrige serierunde. De var enige om at Fjørtoft her satt fokus på noe som har blitt en ukultur innen fotballen.
For meg handler det om profesjonalitet. Lojalitet. Respekt for klubben. Respekt for sine medspillere og trenere. Respekt for sine fans.
Det er kjempebra at LSK har spillere som har ambisjoner om spill i større ligaer. Heldigvis har vi flere av disse nå. Vi skal også selge noen av disse ut. Det har vært klubbens hverdag mange år, og slik kommer det også til å bli.
Vi skal huske på en ting til her vi sitter og synser om diverse utspill. Når en spiller som Mifsud har gitt uttrykk for at han forsvinner begynner Fjørtoft og klubbledelsen å tenke erstatter umiddelbart. De har ikke tid til å vente på spillere som eventuelt kommer krypende med kalde føtter når ingen "storklubber" ville ha de allikevel. Signalene fra Mifsud har vært klare lenge. Når Fjørtoft sier det han sier, tolker jeg det dithen at han har 100 prosent fokus på den som skal erstatte Mifsud. Hvorfor skal han bruke mer tid og energi på en som reiser uansett?
Fjørtoft; Taler klubbens sak, taler fotballens sak. Klart, tydelig og helt på sin plass.
Mifsud; Takk for innsatsen og noen viktige mål. Lykke til videre, i Sliema Wanderers, Barcelona eller hvorhen du måtte havne.
.. og mens du mener LSK er tjukke i huet fordi de tar dette opp i media, roser flere fotballkyndige folk både Fjørtoft og Grønlund på grunn av nettopp dette.
På TV2s direktesendte fotballstudio igår fikk Jan Åge Fjørtoft (fra Åråsen) uttale seg rundt temaet, og blant annet Tom Nordlie var helt enig. Norge må ta et oppgjør med at norske og utenlandske spillere hele tiden vil videre. At man i alle fall holder tett om det, og uttaler seg korrekt og lojalt overfor klubben.
Mini-skrekkeksempelet for min del er Patrik Gerrbrand som fikk spørsmålet fra TV2 om han var fornøyd med å være i Fredrikstad, og han svarte at han inntil videre var det. Inntil videre? Han burde sagt at han var veldig glad for å være i FFK. Punktum.
-okb!
Jeg er enig i at en åpen debatt rund tema på generelt grunnlag ville vært bra og nyttig, men jeg syntes ikke det er nødvendig av klubben å gå ut i media og kritisere Mifsud. Det kunne de tatt internt. At han ikke klarer å holde kjeft er en ting, men Fjøra trenger ikke være like dum. Denne saken har kun medført en ting: fokus på interne problemer i stede for at vi har funnet flyten igjen. Det syntes jeg er synd. Jeg syntes det er bedre å ta saker internt enn å bruke media som en mellompart.
Etter gårsdagens unnskyldninger og utspill fra Mifsud er det på tide og tilgi og kanskje også glemme. Viser att han har ballene og fortåelsen til å unnskylde seg ovenfor spillergruppa og det der det viktigste. Lykke til videre Miffe, og håper du drar hjem seriegullet før du drar. :lsk:
Etter gårsdagens unnskyldninger og utspill fra Mifsud er det på tide og tilgi og kanskje også glemme. Viser att han har ballene og fortåelsen til å unnskylde seg ovenfor spillergruppa og det der det viktigste. Lykke til videre Miffe, og håper du drar hjem seriegullet før du drar. :lsk:
Kan du utdype denne, det er tydeligvis noe jeg ikke har fått med meg.
Synes ikke noe særlig om denne "unnskyldningen", den kommer fordi nå har han ikke noe valg lengre. Han burde selv skjønt at han har tråkket over streken for lenge siden, og Kasey skulle aldri ha trengt og si det til ham engang.
Don't let the door hit you on your way out Michael.
Der menn er noen stae dyr. Ofte er det enklere å bare la seg styre av egne tanker og meninger enn å stoppe opp og tenke over hvordan man oppfattes av andre.
Sånsett var dte bra av Kasey og si ifra. Ikke minst bra av Michael og skjønne at har har bæsja på leggen og å unnskylde seg til spillerne.
Der menn er noen stae dyr. Ofte er det enklere å bare la seg styre av egne tanker og meninger enn å stoppe opp og tenke over hvordan man oppfattes av andre.
Sånsett var dte bra av Kasey og si ifra. Ikke minst bra av Michael og skjønne at har har bæsja på leggen og å unnskylde seg til spillerne.
Enig med "opjektive" ChriZza her. Med et forbehold om at han ikke gjør flere dumme ting før han drar.
Enig med "opjektive" ChriZza her. Med et forbehold om at han ikke gjør flere dumme ting før han drar.
Hehe, jo takk for det.
Sier ikke han er en kjernekar (men v skal såklart gifte oss for det :lol: ) men vil tro mange er for stolte til å innrømme feil ovenfor andre.
Oftere er det da lettere å ri det ut.
Også er det bra at han unnskyldte seg sirekte til spillerne, og ikke til media som har blitt brukt som kommunikasjonsmiddel unødvendig mye. (fra begge parter)
Kommentar