Frode Kippe sliter med konsentrasjonen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Håkon Henriksen
    Administrator
    • Nov 2003
    • 6411

    Frode Kippe sliter med konsentrasjonen

    Jeg vil bare si at jeg syns Frode stort sett gjør det bra, men jeg vil påstå at en spiller som ikke klarer å være konsentert 100% hele tiden, han bør settes på benken.

    Han har ikke gjort god nok jobb ved flere av baklengsmålene imot, senest i dag, der han enkelt kunne ryddet opp.

    Jeg tok meg dermed tid til å se igjenom flere av baklengsmålene på fxt.no, og suprise... Han har direkte skyld i flere.

    Hva med å sette inn Pål Steffen litt nå, tror nok han kunne gjort en god jobb sammen med Anders Rambekk.

    Takk for meg.
    Håkon Henriksen
    -
    Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
    -
    ALT FOR FUGLA
  • Lars
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6156

    #2
    Pål Steffen er et must i midtforsvaret i mine øyne. Han er den eneste som har hurtigheten til å rette opp feil (som uansett kommer i løpet av en kamp).

    Kippe er en god enkeltspiller, men Rambekk og Andresen utgjør det desidert beste paret i mine øyne.

    Kommentar

    • Torolf
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2004
      • 9574

      #3
      Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen

      Hva med å sette inn Pål Steffen litt nå, tror nok han kunne gjort en god jobb sammen med Anders Rambekk.

      Takk for meg.
      Tiltres. Vi så jo at PSA og Rambekk klarte å holde nullen mot Brann. Kippe har også slutta å score. I dag hadde han en kjempesjanse i boksen, men klarte ikke å stokke beina sine.

      Kommentar

      • Harald_88
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2006
        • 550

        #4
        Kippe er en god spiller, men enig i at det kansje er en bedre løsning å bruke Anders og Pål steffen i kampene framover
        Alt For Fugla

        Gå Av Grønlund

        Kommentar

        • MagnetMagne
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jun 2004
          • 446

          #5
          Kippe har vært en eneste stor langpasning denne sesongen! Ja til Steffi og Party i midtforsvaret.. Dem har vist gang etter gang at de funker sææærs godt sammen!
          Snart neste hælj.....

          Always Hardcore
          TS05

          Kommentar

          • Ketil Cantona
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 6813

            #6
            Enig i mye her nå... Kippe mister markeringen og må påta seg skylda for baklengsmålet. Jeg håper han blir satt en tur på benken for det eneste han gjør om dagen er å måke ballen opp til keeper på motsatt ende.

            Kommentar

            • bjarmann
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 2889

              #7
              så enig, så enig. kippe gjør stygge og skjebnesvangere feil, for all del han er en jævla god spiller men han må holde seg konsentrert. og de pasningene han sender, uten adresse kan han spare seg
              I år så tar vi alt

              Kommentar

              • fotball_marthe
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2005
                • 1069

                #8
                Jeg irriterer meg grønn over han i vær eneste kamp han starter!
                Hvorfor i hælvete setter ikke røsler ham på benken og setter inn Pål Steffen når han ser at Kippe ikke klarer noen ting untatt å nikkke ballen bort til motstandern???
                Enig med alle sammen her ass!
                Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltid

                Kommentar

                • sniper
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 5254

                  #9
                  Kippe har dessverre tapt seg som ballspiller. Han er en dyktig forsvarsspiller, men som fotballspiller synes jeg ikke han holder nivået vi skal ha for å vinne kamper.

                  Det er Frode som setter linja, og i går falt forsvaret langt bakpå, som gjorde at ffk kunne boltre seg i et rom der kun Kasey opererer. Og Kasey er ikke SÅ god. Og det er ikke første gang de gjør det, frykten er for å tape er større enn lysten til å vinne, kan det virke som.

                  Når Frode i tillegg av uviss grunn har mistet pasningsfoten, og konsekvent mæler eller spiller tilbake til Heinz, vil jeg heller se Pål Steffen sammen med Rambukk bak der.

                  Rambukk som kaptein 2007!

                  Petter

                  Kommentar

                  • Håkon Henriksen
                    Administrator
                    • Nov 2003
                    • 6411

                    #10
                    Det er godt å se at flere enn jeg har et ønske om å se PSA snarest, men innfrir Uwe ønsket ?
                    Håkon Henriksen
                    -
                    Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                    -
                    ALT FOR FUGLA

                    Kommentar

                    • KFL109
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 1958

                      #11
                      Sjeldent har det vel vært så mye enighet i en tråd som denne. Supporterne mener i hvert fall at PSA bør få fler sjanser på bekostning av Kippe.

                      Trådstarter Henriksen stiller et spørsmålstegn ved Kippes konsentrasjon. Ennå mer betenkelig i mine øyne er at det må være lov å stille spørsmål om holdninger og lederegenskaper.

                      Jeg siterer Kippe i Rønnerns KFL-intervju etter matchen nå mot Fredrikstad: "Det var bare et tidsspørsmål før Fredrikstad kom til å score." Samme type uttalelse ble også gitt etter at vi slapp til Rosenborg hjemme i sesongstarten.

                      Jeg kjente at jeg blei mektig provosert over denne uttalelsen. Vi kan ikke ha forsvarsspillere på banen (og i hvert fall ikke lagkapteinen) som ikke har trua på at de kan hjelpe keeper med å holde buret reint.

                      Kippe på benken!
                      Vidar Evje

                      Kommentar

                      • RuneK
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2003
                        • 861

                        #12
                        Så sant, så sant!!
                        Støtt FuglaTifo
                        Kontonr: 6201 05 41919

                        Kommentar

                        • ap4
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2004
                          • 271

                          #13
                          Helt enig! Begynte virkelig å lure da jeg så at Kippe spilte igjen mot Viking. Her spiller PSA og Rambekk en nesten perfekt kamp mot Brann, LSK holder nullen igjen for første gang på lenge, og så må PSA på benken igjen? Og hva skjer? Jo, vi slipper inn mål både mot Viking og Fredrikstad... Kippe er en meget god spiller, og han ligger ofte høyt på børsene, men det hjelper ikke så mye når forsvaret totalt sett ikke fungerer optimalt når han spiller.

                          Kommentar

                          • RuneK
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2003
                            • 861

                            #14
                            Betydningen av Espens deffensive spill er heller ikke å skimse av, han har også mye å si for hvordan resultatet blir og antall baklengs.
                            Synes helt klart at det var feil å ta han av når vi skulle sikre seieren.
                            Støtt FuglaTifo
                            Kontonr: 6201 05 41919

                            Kommentar

                            • Vicarious
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2006
                              • 391

                              #15
                              Jeg slutter meg gladelig til hylekoret!
                              Fint at noen tar opp dette på en egen tråd. Hvorfor greier ikke Uwe å se det som er innlysende for alle andre?
                              Jeg frykter at Pål Steffen lett blir henvist til benken fordi han er en stille og beskjeden kar som ikke syter om han blir satt ut. Det er isåfall bare for dumt..

                              Kommentar

                              • Eriksve
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2006
                                • 885

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Vicarious
                                Jeg slutter meg gladelig til hylekoret!
                                Fint at noen tar opp dette på en egen tråd. Hvorfor greier ikke Uwe å se det som er innlysende for alle andre?
                                Jeg frykter at Pål Steffen lett blir henvist til benken fordi han er en stille og beskjeden kar som ikke syter om han blir satt ut. Det er isåfall bare for dumt..
                                Tror nok det du sier der er rett ja! Kippe ville nok ikke ha godtatt å sitte på baneken så lenge som PSA har gjort uten å klage. I tillegg til at det faktum at Kippe er kaptein kanskje også gjør det vanskeligere å sette han ut......!?

                                Men må si meg enig med resten her, PSA og Rambekk er det beste stopperparet vi har, og jeg er også rimelig overbevist om at vi har mange som kan gjøre en MINST like god innsats som kaptien som det Kippe gjør! (Rambekk, Wehrman, Sundgot, Søgård....)

                                Kommentar

                                • Rønnern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 6690

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Vicarious
                                  Hvorfor greier ikke Uwe å se det som er innlysende for alle andre?
                                  Snakk for deg sjæl og de som har uttrykt seg i samme ordelag i denne tråden her. Jeg, en av alle andre, er ikke enig at dette er innlysende og jeg er neppe alene om å mene det.

                                  Det går opp og ned og summa summarum har Kippe spilt meget godt i de to siste kampene. Og dersom man klarer å legge skylda på Kippe for at hele laget detter sammen i et kvarter mot Fredrikstad, så har man ett alvorlig handicap om man ønsker å legge inn en søknad om å bli hovedtrener i LSK.

                                  Steffi har hatt sine kamper hvor han har vært under forventet nivå, Kippe har vært stabilt bra, uten å være outstanding. Det er så jevnt om midtstopperplassen blant de tre aktuelle, at det er nærmest meningsløst å tro at det et av alternativene er vesentlig bedre enn noen av de andre.

                                  Når det er sagt, så er det lite som ville glede meg mer enn at Steffi klarte å klå Anders eller Frode i kampen om en plass i midtforsvaret. Han er en ekte Fuglagutt med hjertet i klubben som har gått gradene i klubben.
                                  Mvh Ronnie "The Runner"
                                  LSK for alltid

                                  Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                  Kommentar

                                  • semper fi
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2005
                                    • 823

                                    #18
                                    Kippe har ikke gjort seg spesielt bort, enig i det rønnern. Men jeg må likevel si meg enig med flertallet her inne i at PSA og Rambekk virker mer solide sammen enn andre konstelasjoner.
                                    Kippe er en eminent duellspiller, og taper sjelden i lufta. Gode egenskaper, for all del, men for laget i sin helhet, mener jeg Steffi og Rambekk burde få sjansen. Begynner også å se meg lei av Kippes uttallige, meningsløse klareringer/langballer i enhver situasjon(ja, det er nok en smule satt på spissen, men uansett).
                                    Kippe kan også være et godt angrepsvåpen å hive innpå mot slutten av kamper som mot FFK. OO er jo vaksinert, ser det ut til?
                                    -After Dark Ultras-

                                    Kommentar

                                    • sniper
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 5254

                                      #19
                                      Jeg synes det er betimelig å forvente såpass av våre spillere enn at de er gode forsvarsspillere. Jeg ser helst at de kan klare å levere fra deg ballen, evnt føre den oppover, slik både Rambekk og Steffi har vist flere ganger de kan.
                                      Tiden der forsvarsspillerne bare skulle kælke ballen opp er forbi.
                                      Og hvor i helvete ble det av den småfølsomme foten til Kippe? Den var der jo før.

                                      Ja til et spillende forsvar.

                                      Petter

                                      Kommentar

                                      • Fugl1120
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2005
                                        • 3528

                                        #20
                                        Jeg synes ikke det er innlysende overhodet at Kippe skal ut for Pål Steffen. Pål Steffen spilte seg ut av laget i LYN-kampen, og da sa alle at han måtte ut i neste kamp. Nå sier de fleste at Kippe må ut, men da stiller jeg spørsmålet:

                                        Hvilken trygghet gir dette forsvarsrekka når det skjer utskiftninger der hele tiden? Hvordan skal forsvarsspillerne bygge opp selvtilliten sin når det skal skiftes med en gang en spiller gjør småfeil?

                                        Jeg synes Uwe burde ta spilleruttakene utifra trening, hvor han ser hvem som presterer best. Ikke om en spiller har vært uheldig i en kamp. Det tror jeg også han gjør. Forsvarsrekka er den plassen på banen hvor det er farligst å gjøre bytter, og vi burde derfor prøve å bygge en stamme hvor forsvaret føler seg trygge på seg selv og at de har den nødvendige tilliten. Se hvordan Shane har blomstret i år, det var mange av oss som var grinebitre og skreik etter ny venstreback i vinter.
                                        Lauken er vår venn!

                                        Kommentar

                                        Working...