Frode Kippe sliter med konsentrasjonen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • lsk_fugl
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2004
    • 864

    #21
    jeg mener ikke frode kippe er en dårlig spiller. han er veldig bra! men sammen med rambekk fungerer pål steffen bedre en rambekk kippe gjør, og et bedre sammarbeid huker kanskje bort småfeilene som kan føre til enkle mål bakover!

    Kommentar

    • Leif A
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 3962

      #22
      For min egen del synes jeg at Brann-kampen beviste hvilket par som passer best sammen. Brann kom vel strengt tatt ikke til mer enn én eneste sjanse utenom skuddforsøk fra langt hold. Det meste ble ryddet unna i stor stil av PSA og Rambekk.
      Men det er muligens ikke bare enkelt å sette ut kapteinen???
      Knurr...

      Kommentar

      • Vicarious
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2006
        • 391

        #23
        Opprinnelig skrevet av Rønnern
        Snakk for deg sjæl og de som har uttrykt seg i samme ordelag i denne tråden her. Jeg, en av alle andre, er ikke enig at dette er innlysende og jeg er neppe alene om å mene det.
        Ok da... Beklager ordbruken, men det er bare en uttrykksmåte vettu.
        Er basicly bare enig med hovedbudskapet i hele tråden her: En midtstopper som gang på gang mister konsentrasjonen og tilsynelatende er skyld i jævlig kjipe mål i mot oss, bør settes på benken sjøl om han heter Kippe.

        Fugl1220 mener at Steffi spilte seg ut av laget i Lyn-kampen, det er jeg uenig i. "Tabben" til Steffi i denne kampen var hverken like åpenbar eller viktig som mye av det Kippe har gjort i det siste. Allikevel ble han nærmest hengt ut av Uwe på intervjuet etter kampen... "Even Pål Steffen did pretty good", eller noe.
        Syns det er tydelig at Steffi ikke akkurat er favoritten til Uwe!

        Generelt er det en uting at Uwe trekker fram enkeltspillere på en negativ måte.

        Kommentar

        • Fugl1120
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 3528

          #24
          Opprinnelig skrevet av Vicarious
          Fugl1220 mener at Steffi spilte seg ut av laget i Lyn-kampen, det er jeg uenig i. "Tabben" til Steffi i denne kampen var hverken like åpenbar eller viktig som mye av det Kippe har gjort i det siste. Allikevel ble han nærmest hengt ut av Uwe på intervjuet etter kampen... "Even Pål Steffen did pretty good", eller noe.
          Syns det er tydelig at Steffi ikke akkurat er favoritten til Uwe!

          Generelt er det en uting at Uwe trekker fram enkeltspillere på en negativ måte.
          Tabbene(!) til Pål Steffen var langt mer åpenbare for publikum enn Kippe sine, da det er mye lettere å se hvem som glipper i markering osv på tv-bildene etterpå, enn under kampsituasjon hvor alt skjer fort. Pål Steffen bommet på ballen 2 ganger, han føret ballen som bakerste forsvarer og ble tatt fra ballen, noe som kunne ført til en livsfarlig overgang. I tillegg header han ballen bakover slik at Espen Hoff scorer for LYN. Tabbene til Pål Steffen ble heldigvis ikke utslagsgivende, nei, men de kunne meget fort blitt det. For min del synes jeg også cupen er viktig, og cupfinalen ifjor var et av mine største øyeblikk noensinne! Tror Pål Steffen stilles på lik linje med Kippe og Rambekk, Rösler er for profesjonell til å gi klippekort. Jeg synes likevel kanskje at de som har mest fornuftig å si i disse diskusjonene er de som følger treningene, og kan se om Kippe's markeringsfeil, Pål Steffen's klønete juniorfeil osv også skjer på trening, eller om dette er arbeidsuhell som bare skjer i kamp.
          Lauken er vår venn!

          Kommentar

          • RoyVaadal
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2004
            • 4055

            #25
            Jeg tror Fugl1120 er inne på hovedårsaken til at Kippe foretrekkes foran Steffi.
            Frekvensen av de riktig store tabbene er langt høyere hos Steffi enn de er hos Kippe. Jeg husker Kippes giganttabbe mot Sandefjord, mens Steffi har langt flere giganttabber i år. Da snakker jeg om situasjoner der vi har full kontroll eller svært enkelt kan avklare på en trygg måte, og så kommer en tabbe som gir motstanderen en kjempesjanse ut av ingenting.

            Jeg ser at det samtidig er en stor bevegelse som vil ha Steffi inn på laget, og jeg tror dette har mye med følelser å gjøre. Hadde Steffi vokst opp på Kolbotn 25 min. fra Åråsen og Kippe vært ekte Lillestrøm-gutt så hadde vi aldri hatt denne diskusjonen. Hadde Kippe vokst opp på Eidsvoll 30 min. fra Åråsen så er det også mulig at vi ikke hadde hatt denne diskusjonen.

            Samtidig så skjønner jeg frustrasjonen over at en veldig god spiller som Steffi ikke får plass på laget.
            RoyVaadal.

            Kommentar

            • Vicarious
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2006
              • 391

              #26
              Ok, må bare bøye meg i støvet for at andre har mer innsikt i denne saken enn meg sjøl. Må innrømme at jeg hittil ikke har fulgt en eneste trening..
              Allikevel... ut fra mitt ydmyke, subjektive og lite gjennomanalyserte syn har jeg bare dannet meg et inntrykk av at Kippe er langt mer utrygg nå enn det Andresen er. I tillegg har jeg inntrykk av at Steffi er både raskere og sterkere på hodet enn Kippe.

              Hvilken bygd gutta kommer fra har ingenting med saken å gjøre for min del. Er selv ikke fra Lillestrøm, og i mine øyne er både Steffi og Kippe så ekte Fugler det er mulig å få blitt.

              Jeg hadde håpet dette skulle bli sesongen Steffi tok steget opp på landslaget. Steffi + Rambekk som norges stopperpar, det hadde vært noe det!

              Kommentar

              • Ballkunstneren
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2006
                • 780

                #27
                For flere måneder siden!

                Når jeg ville gjøre denne forandringen for flere måneder siden så var det ingen somm var enige med meg... Mener også fortsatt at cyril burde fått sjansen i stedet for å kjøpe inn en ny en...

                Kommentar

                • Lars
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 6156

                  #28
                  Cyril ble jo skadet og er ute for resten av sesongen.

                  Kommentar

                  Working...