Ull/Kisa - LSK2 15. august kl. 19.00
Collapse
X
-
Forøvrig, alle vurderinger er godkjent av Finn Bjerk og JofleMvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!Kommentar
-
Jeg mer enn antar at de færreste av førstelagsgutta som spiller reservekamper ofrer sjela si for å vinne, også. Moro for Kisa og ikke minst viktig; med ny stadion på gang og greier ville det vært litt dumt å rykke ned til 3. divisjon...Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
-
Kommentar
-
Fra Eidsvoll/Ullensaker Blad:
Tre velfortjente poeng
Ull/Kisa møtte, som ventet, et sterkt LSK-mannskap. Men respektløst og konstruktivt greide ullsokningene å hente alle tre poengene. Sterkt, selv om vi etter hvilen å tendensen til å spolere store sjanser
AV TROND NORDAHL
MÅLSCORER. Anders Eriksen og Kisa viste ingen respekt for LSK-spillere som Eirik Bertheussen i første omgang.
Anders Eriksen dempet nervene hos Kisa-supporterne tidlig da han gjorde 1-0 fra skrått hold. LSK-keeper Otto Fredrikson ventet innlegg, men Eriksen la ballen frekt og freidig ballen i korthjørnet.
Utover i startomgangen bølget spillet fram og tilbake. Hjemmelaget var i lange perioder førende, men det ble ikke skapt mange sjanser. Truls Jørstad førte an på midtbanen og fikk vist seg skikkelig fram for laget han har prøvespilt for tidligere.
Lillestrøm, med vanlig sterkt mannskap når kampene går i nærmiljøet, skapte en eneste sanse før hvilen. En stjernespiller som Oliver Occean ble pakket inn av Harald Hauge og evigunge Odd Karl Stangnes.
STRÅLENDE OMGANG
- Jeg er strålende fornøyd med startomgangen. Aggressivt og godt spill, slik vi har vist i flere kamper nå. Forskjellen er at nå fikk vi Anders Eriksens mål, mente trener Harald Fjeldberg.
- Det gleder meg at vi tør å spille vårt eget spill og ikke lar oss affisere at vi møter folk som Oliver Occean, Pål Strand, Khaled Mouheli, Pål Steffen Andresen og Johan Petter Winsnes, sa assistenttrener Jan Olav Skibakk — og la til:
- Vi brukte veldig mange offensive spillere, men de viste seg å gjøre en veldig god defensiv jobb. Uansett må vi være fornøyd med viljen til å stå på. Ingen respekt ble vist.
Rett etter pause skapte Kisa flere gode sjanser og var veldig nær å legge på. Derfor var det ekstra ergerlig at Lillestrøm utliknet på sin første store sjanse etter hvilen.
GJORDE JOBBEN
11 minutter etter at LSK utliknet, gjorde Oliver Occean det han var kommet til Jessheim stadion for å gjøre: Ga sitt lag ledelsen - og hjemmelaget var plutselig på defensiven etter å ha vært så godt med en time. To LSK-nikker så ut til å avgjøre kampen. Andresens etter corner, Occeans etter presist innlegg
Men også Kisa kunne score med hodet. Ola Jørstad omsatte Tom-Øyvind Risangers innlegg - ikke knallhardt - men presist nok. Kisa spilte seg til et par store sjanser like etterpå, før Roger Vaaler vartet opp med en flott redning. Fem minutter før slutt smelte Nahom Debesay til, og LSK-keeperen slo til corner. Enda et par sjanser produserte hjemmelaget, men ivrige spisser gikk litt for ofte i offside. Til slutt feide imidlertid Anders Eriksen inn vinnermålet på overtid. Deilige poeng i en avdeling som gjør store hopp mulig bare ved en eneste seier.
Fakta
Fotball 2. div. avd. 4
Ull/Kisa - LSK(2) (1-0)
Jessheim stadion
Mål:
1-0 7. min.: Anders Eriksen
1-1 56. min.: Pål Steffen Andresen
1-2 67. min.: Oliver Occean
2-2 78. min.: Ola Jørstad
3-2 90. min.: Anders Eriksen
Gult kort: Mohammed Abdullah, Anders Eriksen, Truls Jørstad, Ull/Kisa
Dommer: Mads Ahlsen, Hafslund
Tilskuere: 210
Ull/Kisas lag: Roger Vaaler, Ola Jørstad, Harald Hauge, Odd Karl Stangnes, Mohammed Abdullah, Tom-Øyvind Risanger, Truls Jørstad, Mato Grubisic, Nahom Debesay, Kim Brenna (Marius Lilleeidet i 1 min), Anders Eriksen
EUB-børsen
Truls Jørstad 2
Tom-Øyvind Risanger 2
Harald Hauge 2Kommentar
Kommentar