Kampen går på kunstgresset på Lillestrøm Stadion. Møt opp for en skikkelig dose med Carola og generelt mye pisspreik.
LSK2 - Steigen søndag 20. august kl. 18.00
Collapse
X
-
LSK 2 - Steigen 3-1 (0-1)
Et noe rekruttprega andrelag stilte mot Steigen, antagelig siden mange av A-spillerne er slitne etter 120 minutters klassisk gresk tragedie* på Sørlandet i går, og har en viktig hengekamp i serien mot Lyn allerede onsdag.
Alexander Van Wijk
Christer Næss - Eirik Bertheussen - Lasse Bergan-Foss - Nickolas Sparby
Andreas Castilla - JP Winsnes - Christian Hanssen - Pål Strand
Shkodran Rexhaj - Magnus Myklebust
Etter 60 minutter kommer Jørgen Slorafoss inn for Castilla, etter 87 minutter kommer Jonas Kordahl inn for Næss og tar VB mens Nicko går over på HB før han fire minutter seinere byttes ut med Ragnar Hovind.
Andrefugla dominerte førsteomgangen spillemessig og i sjanser, men det var bortelaget som skårte 0-1 målet etter 43 minutter, på sin første store sjanse. Næss blir lurt av, og Bertheussen ligger for langt unna som andreforsvarer, selv om det skal sies at målet var en perle, skrudd inn i venstre kryss fra høyre hjørne av seksten (sett fra Fuglas side, selvsagt). Midtstopperne gjorde begge ellers meget gode jobber, de yngre og (litt) mindre meriterte backene var litt svakere, men stort sett hadde forsvaret og keeper (en bærtur unntatt) god kontroll de gangene Steigen kom på raske kontringer og overganger. De to spissene Myklebust og Rexhaj var offensive og gode; Shkodran hadde vel fem-seks store sjanser og avslutninger i løpet av kampen og det var mye uflaks at ingen av dem gikk inn. I alt hadde vi vel åtte-ti sjanser mot Steigens tre-fire.
Hovedproblemet i første omgang var for dårlig tempo med ballen fra midtbanen og framover, og at en ikke kom etter med nok folk raskt nok. Det bedra seg fra første spark på ballen i andre omgang, sikkert etter en oppstramming i pausen fra Halle og Co. Et tegn på det var at JP, som hadde spilt solid som anker og ballfordeler også i første omgang, i andre også stadig kom fram på høyrekanten med innlegg fra cornerflagget. Christian Hanssen gjorde en god og aggressiv jobb som ballvinner foran JP, mens Castilla viste flere gode initiativ på høyrekanten. Pål Strand løp mye, men innleggene og dødballene var, spesielt i første omgang, svake eller iallfall svært variable (la gå at Pål med sine spesielle skeive hofter/bekken sliter og mistrives på kunstgras).
Trøkket fra start i andre omgang, da Steigen knapt var over midtstreken det første kvarteret, ga fort resultater. Lasse Bergan-Foss skårte et praktfullt mål med hodet på en god corner fra Strand, fra venstre etter 53 minutter. Etter flere store sjanser for oss og et annullert mål for Steigen (der Nicko ble utspilt og vi har heldige at målskåreren hadde rota seg inn i offside) ga Bertheussen Fugla ledelsen 2-1 med vårt andre midtstoppermål i 81. minutt på innlegg fra JP fra høyre. Noen minutter etter ble Lasse dagens mann med sitt andre mål for dagen, med god hjelp av Magnus, på et frispark fra Pål etter at Shkodran var grundig holdt i trøya.
Andrefugla tok dermed tre meget viktige poeng for å holde de andre lagene godt bak seg i den fortsatt noe åpne bataljen for å unngå nedrykk.
Dagens DJ (med sitt vanlige svensktoppdominerte repertoar) og speaker: Ronnie the Runner.
Dagens ballgutt, på campingstol bak målet der Steigen slapp inn tre mål i andre omgang: Frank Grønlund.
gilbert
*Klassisk gresk tragedie: Der alle vet at gudene brutalt har forhåndsbestemt at det skal ende i gråt, nederlag og fordervelse for de gode krefter, men der publikum likevel stadig forledes av gudene til å fatte fåfengte og desperate håp om at det tross alt likevel kan ende godt, noe det naturligvis aldri gjør.Kommentar
-
Bra summert. Vil si meg enig i det du skriver. Vil bare legge til at jeg syntes Johan Petter dominerer på dette nivået sentralt på midten.. Syntes også Pål Strand spiller noe reservert og trekker seg vel ofte i duellene..Sikkert naturlig med tanke på å holde seg skadefri nå.."Dere kan sitere meg på dette:
Jeg blir heller nummer ni med et lag som drar sammen, enn nummer tre med en møkkagjeng"
FjøraKommentar
-
Antageligvis hadde de sett på cupmatchen i går og registrert en sexy Rønner i bar overkropp og tenkt at den mannen må vi få på TV. Det blir sikkert gode seertall.
Til og med Uwe greide de å lokke ut på glattisen og få ham til å si noen velvalgte ord om denne fantastiske, positive gutten.
Bare å stille inn videoopptakeren, dette blir historisk bra TV.Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!Kommentar
-
Visstnok. TVRomerike var der for å lage en reportasje om undertegnede.
Antageligvis hadde de sett på cupmatchen i går og registrert en sexy Rønner i bar overkropp og tenkt at den mannen må vi få på TV. Det blir sikkert gode seertall.
Til og med Uwe greide de å lokke ut på glattisen og få ham til å si noen velvalgte ord om denne fantastiske, positive gutten.
Bare å stille inn videoopptakeren, dette blir historisk bra TV.
Men hvilket klokkeslett kan vi se denne herligheten på tv da? Kan jo ikke gå glipp av det!
*drømme om Rønnern i bar overkropp i natt*mvh Lsk's nye fysioterapeutKommentar
-
Hey, ikke gjør meg mer innbilsk enn jeg allerede er. Snart begynner jeg vel å drømme om meg selv i bar overkroppMvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
-
Ingen grunn til å stille inn videoopptakeren, TVRomerikes sendinger legges ut på web straks dagens første sending 17.30 er gjennomført:
Her kan du klikke på hvilken dag du vil se, og hvilken del av programmet, i dette tilfellet et innslag som vel vil bli kalt:
"LSK - Rønnern i baris"
gilbert
PS: RBs referat fra kampen, med fokus på Magnus Myklebust, ligger i fulltekst under "Nyheter".
DSLast edited by gilbert; 21.08.2006, 09:59.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Det må de i så fall. Dette programmet sendes før vannskillet (kl. 21, før dette skal hensyn til barn tas, riktignok med unntak av nyhetssendinger ).
Vernet mot levende bilder er så sterkt at det står i Grunnloven:
§100:
"Forhaandscensur og andre forebyggende Forholdsregler kunne ikke benyttes, medmindre det er nødvendigt for at beskytte Børn og Unge imod skadelig Paavirkning fra levende Billeder."
:lsk:
Blåmandagslig hilsen,
GlennKommentar
-
Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
-
Det fikk ikke jeg med meg, men det store, flotte og sjarmerende smilet ditt lyste opp tv-skjermen. Så vakkert at selveste jernmannen ville smeltet i egen nytelse.Lauken er vår venn!Kommentar
-
men var et fint innslag ronnie! all ære til super supporteren!mvh Lsk's nye fysioterapeutKommentar
-
Så bra Ronnie Ble oppriktig glad når jeg så innslaget. Litt kred til Trygve også da....eller?:lsk:Kommentar
Kommentar