Gud, leker du med meg? (Om dramatiske LSK-kamper, spes. Start-cupkampen)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • McGuffy
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 5099

    Gud, leker du med meg? (Om dramatiske LSK-kamper, spes. Start-cupkampen)

    For å si det med en gang, jeg er ikke religiøs. Jeg har intet personlig forhold til Gud, og jeg befinner meg veldig sjelden i kirken.

    Men jeg innrømmer det glatt. Av og til ber jeg!
    I ekstreme situasjoner ser jeg etter hjelp fra oven.

    Så også i dag.
    Klokken viser 93.26. LSK får et innkast på venstre side, ved Starts 16-meter. Robert Koren jogger bort, og det er da det skjer. Jeg kikker ut vinduet, ser opp mot himmelen, og ber salig om litt hjelp. Jeg ber om mål.

    Hva skjer? Jo, som sendt fra oven seiler Gilbert gjennom lufta og dytter inn ballen, til ekstatisk og høyfrenetisk jubel her i stua. Om ikke halve byen hørte meg, så sliter nok nabolaget med piping i ørene ennå.

    Etter at jeg har roet meg ned, fått satt bordet på plass igjen, tørket opp sølet på gulvet, og reparert fjernkontrollen, så sitter jeg og lider gjennom ekstraomganger. Det gjør rett og slett vondt når Valencia hamrer inn nådestøtet. Alt det jeg hadde av håp om seier blir revet fra meg.

    Greit nok. Der kunne historen ha sluttet, men den gang ei. Jeg vil også fortelle om de fire-fem andre gangene jeg har bedt om hjelp fra himmelrik.

    RBK-LSK, cupfinalen i 92. Hjelpen blir requested, Mjelde hamrer inn mål, og så triller ballen inn bak Grodås. Lompe fra Bjørnebye.

    LSK-Odd 2001, Ber om hjelp, og Kim Larsen setter inn 3-3, vi taper seriegullet.

    Molde-LSK, cupfinalen 2005. Ber om hjelp, Arild putter på straffe. Og deretter skjer det samme som i dag. Ekstraomgangene går til helvete.

    Eneste gangen jeg har blitt bønnhørt er under Molde - LSK, 2001. Arne Vidar Moen stanger inn 1-2 målet. Og vi er fortsatt med i kampen om seriegull.
    Men vi vet jo hvordan det gikk, Kim Larsen?

    Så mitt spørsmål er: Gud, jeg tror du har noe i mot meg. Hver gang jeg spør etter hjelp, så gir du meg et håp, et lite magert håp, for så og røske det fra meg etterpå.

    Liker du det? Sitter du der oppe og ler? Hva er vitsen? Hadde jeg ikke visst bedre,(eller gjør jeg det?), så skulle jeg trodd du var en sadistisk liten rakker.

    Slutt og tull med meg. Jeg tåler det ikke!

    Lek med David Nielsen, Kim Larsen, Madio Konate og Stig Inge Bjørnebye i stedet. De fortjener det mer enn meg
  • TurboJenta_FALSK_IDENTITET
    Utestengt
    • Sep 2005
    • 768

    #2
    Konklusjon: Slutt å be.

    Kommentar

    • xeR
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 11206

      #3
      Støttes
      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

      Kommentar

      • AG-3
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2006
        • 1081

        #4
        Tipper GUD er en volleyball-fantast med syk humor...

        Kommentar

        • morten
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 2156

          #5
          [quote=McGuffy;108698]For å si det med en gang, jeg er ikke religiøs. Jeg har intet personlig forhold til Gud,



          Da er det vel også mulighet for at du fornekter gud?
          Med andre ord:Hva er det du klager over? Du kan ikke bare komme her å komme her. Det er gud som eier denna perleporten her.
          Badekar
          http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

          Kommentar

          • Fugla- patriot83
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2005
            • 1241

            #6
            Helvete ass.. At en jævla skam som Nielsen skal kunne tråkke LSK på føttene som han gjør, gjør at jeg blir så jævlig provosert.

            En dag skal det skje... En dag. Så får Gud, Jahve, Allah, Siddharta Gautama(Buddha) eller hvem du er, holde deg langt unna så lenge - vi har fått nok av din sabotasje...
            -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
            Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

            En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.

            Kommentar

            • McGuffy
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 5099

              #7
              Opprinnelig skrevet av morten
              Du kan ikke bare komme her å komme her. Det er gud som eier denna perleporten her.
              Jada, men han trenger ikke bruke makten sin på en slik sadistisk måte.
              Last edited by McGuffy; 19.08.2006, 22:33.

              Kommentar

              • morten
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 2156

                #8
                Opprinnelig skrevet av McGuffy
                Jada, men han trenger ikke bruke makten sin på en slik sadistisk måte.

                Dine ord. Er noen som holder med det andre laget også Som feks Menigheten..de sitter nok på noen sterke kort
                Badekar
                http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                Kommentar

                • McGuffy
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 5099

                  #9
                  Meget godt poeng!

                  Kommentar

                  • semper fi
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2005
                    • 823

                    #10
                    Gud er selvfølgelig synkronsvømmeentusiast!!!!!! Slett ikke noe å kødde med!!!
                    -After Dark Ultras-

                    Kommentar

                    • sniper
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 5254

                      #11
                      Semper te fallant - svikter alltid.
                      Så enkelt er det faktisk. LSK svikter alltid. Slik har det vært siden 1989. Jeg tviler sterkt på at det blir titler på oss de nærmeste 20 åra. Men vi er kanskje fornøyd med å være en evig jagende nummer 2? Ikke vet jeg, men noe skjedde den dagen David Hay ble sparka på Åråsen.

                      Petter

                      Kommentar

                      • xeR
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Jan 2004
                        • 11206

                        #12
                        må ikke glemme seieren i den betydningsfulle wurthcupen tidlig på 90 tallet
                        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                        Kommentar

                        • sniper
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 5254

                          #13
                          1993 var året. Og jeg glemmer den ikke. Men den er bare piss. Jeg vil ha en ekte tittel. Jeg driter i tyske innendørshaller. Jeg driter i La Manga. Jeg vil ha Kongens pokal. Jeg vil ha NFFs pokal. Hvor vanskelig kan det egentlig være når VIF har tatt tre titler de siste 9 årene? Faen ass, helvetes jævla møkkalag. Svikter meg alltid når jeg trenger de.

                          Noen ganger begynner jeg å lure på hva jeg driver med, kjærlighet er en vanskelig ting. argh, argh og atter argh!

                          For faen!

                          Semper te fallant til jeg dør.

                          Kommentar

                          • xeR
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Jan 2004
                            • 11206

                            #14
                            Den som venter på noe godt...................................er nødt til å vente jævla lenge....
                            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                            Kommentar

                            • Torolf
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 9574

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av morten
                              Dine ord. Er noen som holder med det andre laget også Som feks Menigheten..de sitter nok på noen sterke kort
                              Når vi møter et lag som har Menigheden i ryggen, er det ikke akkurat noe sjakktrekk å benke Rambekk og Winsnes, de to spillerne som har sterkest relasjoner til Gud.

                              Kommentar

                              • sniper
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 5254

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Torolf
                                Når vi møter et lag som har Menigheden i ryggen, er det ikke akkurat noe sjakktrekk å benke Rambekk og Winsnes, de to spillerne som har sterkest relasjoner til Gud.
                                Som Rambekk sa til meg etter kongens finale i fjor: Bondevik har dessverre sterkere relasjoner til mannen der oppe...

                                Petter

                                Kommentar

                                • Fugla- patriot83
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2005
                                  • 1241

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av petter
                                  1993 var året. Og jeg glemmer den ikke. Men den er bare piss. Jeg vil ha en ekte tittel. Jeg driter i tyske innendørshaller. Jeg driter i La Manga. Jeg vil ha Kongens pokal. Jeg vil ha NFFs pokal. Hvor vanskelig kan det egentlig være når VIF har tatt tre titler de siste 9 årene? Faen ass, helvetes jævla møkkalag. Svikter meg alltid når jeg trenger de.

                                  Noen ganger begynner jeg å lure på hva jeg driver med, kjærlighet er en vanskelig ting. argh, argh og atter argh!

                                  For faen!

                                  Semper te fallant til jeg dør.
                                  Ja... Av og til kan en begynne å tenke på hva man bruker tiden sin på, når disse overbetalte spillerne roter det til igjen...

                                  Men så er det nå en gang slik at man er født med rødt blod, men et gult og svart hjerte og da går det som det alltid går - man kommer igjen og igjen...

                                  For øvrig vil jeg nok en gang presisere at du er en god leder for KFL, Petter; Stå på!

                                  Sluttvis vil jeg si at nå bør faen meg spillera få øya opp og ofre blod, svette og tårer for stolte LSK-logoen. De som ikke er villig til dette eller heller prioriterer å holde seg skadefri til en evt. overgang til vinteren kan for meg bytte over til LSK2 så lenge. Dere er uinteressante!

                                  mvh,
                                  en skuffet patriot som synes NIELSEN ER EN SKAM FOR NORSK FOTBALL
                                  -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
                                  Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

                                  En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.

                                  Kommentar

                                  • dIsTurBeD
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2004
                                    • 668

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av petter
                                    Som Rambekk sa til meg etter kongens finale i fjor: Bondevik har dessverre sterkere relasjoner til mannen der oppe...

                                    Petter
                                    Nå får du feministene på nakken tenker jeg...

                                    Forøvrig vil jeg si at enhver som har Gud på laget bør diskvalifiseres. Hvis ikke det er feige lag er ingenting feige lag.

                                    Kommentar

                                    • xeR
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Jan 2004
                                      • 11206

                                      #19
                                      Hvorfor ikke prøve å alliere oss med gud, evt satan. Har ikke hørt at han samarbeider med noen lag...
                                      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                      Kommentar

                                      • sniper
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 5254

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av dIsTurBeD
                                        Nå får du feministene på nakken tenker jeg...

                                        Forøvrig vil jeg si at enhver som har Gud på laget bør diskvalifiseres. Hvis ikke det er feige lag er ingenting feige lag.

                                        Det må jo være en kvinne, for det er jo bare kvinner som klarer å føkke opp følelseslivet så til de grader.
                                        Burde ha tenkt det med en gang...

                                        Petter

                                        Kommentar

                                        Working...