Fevennen påsto feilaktig at Start-spillere ble rasehetset av LSK-supportere

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sniper
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 5254

    Fevennen påsto feilaktig at Start-spillere ble rasehetset av LSK-supportere



    Start-spillere rasehetset av LSK-supportere

    Relaterte klubber
    Lillestrøm
    Stiftet: 02.04.1917
    Hjemmebane: Åråsen
    Tilskuerrekord: 13595
    Neste kamp: 23.08.2006 Lyn-Lillestrøm
    Mer om Lillestrøm
    Start
    Stiftet: 19.09.1905
    Hjemmebane: Kristiansand Stadion
    Tilskuerrekord: 16516
    Neste kamp: 24.08.2006 Drogheda United-Start
    Mer om Start

    Relaterte ligaer


    KRISTIANSAND: Alex Valencia (26) og David Nielsen (29) utsettes for grov og rasistisk hets på Kanarifansens hjemmesider etter lørdagens cupkamp i Kristiansand.


    Av: Ole M. Borgersen
    Publisert: 23.08.2006 kl. 09:16
    Endret: 23.08.2006 kl. 09:21
    - Det er forferdelig trist at vi aldri kan bli kvitt rasismen. De som skriver dette, bør se seg selv i speilet, mener en oppgitt Alex Valencia.
    Sammen med lagkameraten David Nielsen har Starts kantspiller blitt omtalt i svært nedsettende ordelag på debattforumet til Lillestrøms supporterklubb Kanarifansen etter lørdagens cupkamp på Kristiansand stadion. En kamp Start vant 3-2.
    Innleggene har ligget ute siden lørdagens kvartfinale, og Fædrelandsvennen har fått flere tips fra publikum på den grove hetsen de siste dagene.
    - Dette er ikke bra. Ikke bra i det hele tatt, sa Starts sportslige leder, Trond Are Gjone, da Fædrelandsvennen viste ham innleggene i går.
    Kontaktet Fjørtoft

    Etter at Fædrelandsvennen gjorde Start og Lillestrøm oppmerksom på saken i går ettermiddag, ble innleggene med rasisme og annet støtende innhold fjernet fra internett.
    Gjone tok umiddelbart kontakt med Lillestrøm-manager Jan Åge Fjørtoft, som igjen tok saken opp med Kanarifansen.
    Da Fædrelandsvennen gikk gjennom nettstedet i går ettermiddag, var de groveste innleggene fjernet.
    - Vi tar avstand fra all rasisme. Overfor Uwe (Rösler) eller Start-spillere. Dette er noe vi ikke vil identifiseres med, sier Jan Åge Fjørtoft til Fædrelandsvennen.
    Han henviser til Kanarifansens ledelse for øvrige kommentarer, og etter gjentatte forsøk på å komme i kontakt med supporterklubben får Fædrelandsvennen følgende tekstmelding fra leder Petter W. Olofsson:
    - Disse innleggene er slettet fra vår side. Ellers ingen kommentar.
    Nielsen: - Idioti

    Avsløringen om rasismehetsen mot Start-spillerne kommer etter at LSK-trener Uwe Røsler selv ble offer for nazi-hets på Kristiansand stadion under lørdagens cupkamp.
    I dagene etter kampen har det imidlertid vært Start-spillerne som har fått unngjelde. Kraftspissen David Nielsen, som scoret to mål og fikk LSK-keeper Heinz Müller utvist, er den det går verst utover på debattforumet til Kanarifansen.
    Dansken, hvis far er fra Kongo, ønsker imidlertid ikke å si for mye om saken.
    - Det er sikkert tre-fire mennesker som har skrevet på hjemmesiden, og de fortjener ikke oppmerksomhet rundt dette. Det har vært sagt og skrevet mye stygt om meg opp gjennom karrieren, men jeg gidder ikke bruke krefter på det. Jeg synes bare det er ren idioti, sier Nielsen.
    Alex Valencia har mor fra Colombia. Heller ikke høyrekanten velger ikke å la mobbingen gå innover ham.
    - Jeg velger å ikke være lei meg eller bitter. Hvis det hadde vært en motspiller eller en venn, da hadde jeg reagert sterkt. Men i dette tilfellet synes jeg bare synd på dem som har skrevet det, sier Valencia.
    Etter det Fædrelandsvennen forstår kommer verken Alex Valencia, David Nielsen eller Start til å forfølge saken videre.
  • Rønnern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6690

    #2
    Hvilke rasistiske utsagn? Jeg har lest gjennom alt og som blodrød fyr med engasjement mot rasisme, la jeg ikke merke til noen rasistiske utsagn.

    Fedrelandsvennen og Start ønsker tydeligvis å endre fokus i denne saken. Antagligvis er denne Borgersen som har skrevet artikkelen en ihuga Start-supporter (tipper han er medlem av Menigheden) og freelancer og på en snedig måte vrir han hele fokus over på KFL.

    Synd at sånne personer får være med og bestemme dagsorden.
    Mvh Ronnie "The Runner"
    LSK for alltid

    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

    Kommentar

    • trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7092

      #3
      Jeg kan heller ikke huske å ha sett noen rasistiske utsagn på debattforumet, og det kan jeg love, hadde noen kommet med sånne halvbrune utsagn hadde jeg eksplodert!

      Dersom det er tilfelle regner jeg med at de skyldige får en ettertrykkelig reprimande. Sånt går faen meg ikke an.
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

      Kommentar

      • veiron
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6267

        #4
        Jeg kalte denne usympatiske juksemakeren av en danske for en "stygg dritt". Mulig de mener det er "rasisme"... Hyklere!

        Kommentar

        • holmiz
          The kjøkken-kanariz
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 6064

          #5
          Jeg kan ikke huske å ha sett noen rasistiske utsagn mot nevnte spillere her. Ikke skjønner jeg hva Valencia og Nilsen skal lese kfl sitt forum for heller...

          Men om tilfellet var at noen gikk over streken er det selvsagt bra å få ryddet opp i det med en gang.
          Hilsen Anders

          Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
          Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

          Kommentar

          • Lillestrøm Kirke
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Oct 2004
            • 1470

            #6
            Fra menighedens forum:




            Skummet gjennom kanarifansens forum og fant mye morsomt lesestoff, og mye mindre morsomt.

            LSK fansen reagerte kraftig på disse såkalte ropene til Uwe under kampen, og ik start måtte legge seg flate.
            Dette er utdrag av hva jeg fant på den politiske korrekte kanarifansens forum:


            -Han derre danske støggen igjen!! Faens dritt!
            -Bra å se "fucking" Kasey banke litt gladkristen møkk!
            -Faen som jeg skulle likt å gå løs på Bjørnebye med sauesaksa! Det svinet
            -Han derre JÆVLA Nielsen Fy faen!!!
            -Jævla dansk skuespiller jævel!!!!!!!!!!
            -Sparken i kne og sørk for at'n blir sendt i rullestol!!!
            -tror jeg skal sende ett lite brev til vår kjære dommer og ett brev til den helvettes horesønnen av en danske
            -en horedanske ødelegger kvelden. Faen ta!
            - Faen så ræva disse stinkende rekespiserne og gladkristne sørlandsmongoene er på tribunen!
            -Har noen sett keepern til kristenhelvete i andre omgang??
            -Den Jævla Blad*****n Valencia Spretter Opp Som Troll I Eske!!
            -In your face, kristenhelvetesmøkkatryner!!!
            -Jo det skal jeg fortelle deg din jævla dust. Fordi du filmer, får en motspiller utvist, fordi du er en dansk tulling
            -Bjørnebye & CO inkludert den jævla menigheden kan råtne i helvete hele gjengen.
            Dommerjævel´n og danskepølsa kan hoppe i havet.
            -Jeg tenker på den jævla danske blad*****n på tut og kjør (start)-

            Her har vi en innslag av:
            *Rasisme
            *personhets
            *æreskrenkelser
            *Trusler

            Hva med å ordne opp i egne rekker uwe ?
            "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

            Kommentar

            • Chessheim-kanaris
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2005
              • 1022

              #7
              det var et innlegg her et sted med link til vgd. og på denne siden stod det masse sitater fra kfl. utsagnene var av typen "jævla danske dritt" osv..

              men uansett, det er flaut at vi kicker sånn på uwes nazi hets, for så å være like teite selv..

              Edit: se innlegget over.. litt treg..
              mvh Lsk's nye fysioterapeut

              Kommentar

              • dIsTurBeD
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2004
                • 668

                #8
                Opprinnelig skrevet av veiron
                Jeg kalte denne usympatiske juksemakeren av en danske for en "stygg dritt". Mulig de mener det er "rasisme"... Hyklere!
                "En drittsekk er en drittsekk, uansett hudfarge" het det i slagordet til en av de antirasistiske organisasjonene for noen år siden.

                Jeg kan ikke huske å ha sett noe som kan likne et rasistisk innlegg på forumet her tilknyttet denne saken, så enten ble det oppdaget og slettet veldig kjapt, eller så har artikkelforfatteren en egen agenda her...

                Kommentar

                • gj
                  Seniormedlem
                  • Nov 2003
                  • 3360

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Fedrelandsvennen
                  Etter at Fædrelandsvennen gjorde Start og Lillestrøm oppmerksom på saken i går ettermiddag, ble innleggene med rasisme og annet støtende innhold fjernet fra internett.
                  Som en saksopplysning kan jeg informere om at første innlegg ble slettet allerede lørdag 19. august kl. 23:22, og deretter ble størstedelen av slettede innlegg slettet mandag 21. august rundt kl. 11.*

                  Når var det dere gjorde Start og LSK oppmerksom på saken, sa du, hr. artikkelforfatter? Her ble det tatt tak før FVN banket på døra.

                  *Kilde: Admin-loggen for kfl.no debatt
                  Last edited by gj; 23.08.2006, 09:09. Begrunnelse: Lagt til kilden

                  Kommentar

                  • Fugla
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 1718

                    #10
                    Hvilke rasistiske utsagn? Jeg har lest gjennom alt og som kongeblå fyr med engasjement mot rasisme, la jeg ikke merke til noen rasistiske utsagn!
                    Homer Simpson.



                    www.ultrassarp.no

                    Kommentar

                    • e.d
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2005
                      • 688

                      #11
                      dette er det verste,- hva er Aftenpostens poeng ved å sverte kanarifansen på denne måten. Forumet her har jo nettopp flommet over av innlegg og diskusjoner om temaet, og hvor samtlige tar avstand fra både nazihets og rasisme. Og de få innleggene det her referes til ble jo slettet umiddelbart.
                      Aftenposten boikottes fra nå av fra meg.
                      synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                      Kommentar

                      • iL
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Jan 2004
                        • 10771

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Fugla
                        Hvilke rasistiske utsagn? Jeg har lest gjennom alt og som kongeblå fyr med engasjement mot rasisme, la jeg ikke merke til noen rasistiske utsagn!
                        utifra hukommelsen var det ETT rasistisk innlegg, men mange var på kanten med hetsing av kristendom etc.
                        Kanarifugla flyr høyt i år!

                        Kommentar

                        • Kjell.T.Ring
                          Poll St. Ring
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Dec 2005
                          • 11796

                          #13
                          Sitter på forumet til menigheten nå, og prøver å fine ut konkret hva dette er. Har ikke fått med meg hvilke utsagn det er snakk om.
                          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                          Kommentar

                          • Rønnern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6690

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av iL
                            utifra hukommelsen var det ETT rasistisk innlegg, men mange var på kanten med hetsing av kristendom etc.
                            Av alle Kanaris på denne sida her, så er det vel strengt tatt bare jeg som henvender meg til Allah når jeg ber til høyere makter. Og jeg har definitivt ikke skrevet et eneste vondt ord om noen i Start. Resten her definerer seg trolig som kristne evt. ateister og da blir det pinlig om man prøver å lage en rasisme sak ut av generell hets av bibelbeltets innbyggere i sør.
                            Mvh Ronnie "The Runner"
                            LSK for alltid

                            Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                            Kommentar

                            • sniper
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 5254

                              #15

                              Kommentar

                              • iL
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Jan 2004
                                • 10771

                                #16
                                synd den ikke fikk en annen tittel da.
                                Kanarifugla flyr høyt i år!

                                Kommentar

                                • Lillestrøm Kirke
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Oct 2004
                                  • 1470

                                  #17
                                  "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

                                  Kommentar

                                  • Kjell.T.Ring
                                    Poll St. Ring
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Dec 2005
                                    • 11796

                                    #18
                                    Vis ikke de (den) som har kommet med disse utsagnene blir bannet herfra stikker jeg. Holder ikke å fjærne innleggene. Blir kvalm bare av tanken om at noen av våre kommer med sånt.
                                    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                    Kommentar

                                    • bøllefrø
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2004
                                      • 462

                                      #19
                                      Jeg har heller ikke sett ett eneste rasistisk innlegg, men jeg ga meg selv forumkarantene etter tapet på lørdag. Kanskje en idé for flere av oss, for etter et aånt surt tap - med så usympatisk oppførsel fra motstanderen - kan det renne over for de beste av oss. Og det vi skriver leses av Akersgata, motstanderes fans etc...

                                      Men det her gjør at sytinga som har vært her på forumet over "Reis hjem, som i 45" virker jævlig patetisk. Hvis tilfellet er at det er kommet rasistiske innlegg på KFL-sidene, burde 1. pri være å rydde opp i eget hus før vi kritiserer (og forventer bøter) til andre for mye mer uskyldige ting enn det her...

                                      Synd uansett - for selvom jeg ikke synes NOEN av de utklippene han sørlendingen har funnet er rasistiske, så fremstår vi nå i media (og for hele Norge) som en gjeng halvbrune fans som attpåtil sitter og griner for mindre saker mot oss. Det gir oss ikke plusspoeng når vi reiser rundt på matcher fremover.

                                      Kommentar

                                      • supermike
                                        Medlem
                                        Hoffnarr
                                        • Apr 2006
                                        • 45

                                        #20
                                        latterlig

                                        Javel, en del av beskrivelsene av disse nevnte to herrer var muligens litt i overkant uintelligente, men det er en vesens- forskjell på mindre intelligente beskrivelser og rasisme. Når man ser hvordan denne saken blir blåst opp, kan man jo begynne å lure på hva som egentlig er av substans i andre lignende saker. Jeg trodde avisene faktisk måtte ha håndfaste bevis før de skrev om slike ting, ikke bare særdeles subjektive tolkninger fra "menigheden". Spesielt "rørende" er det å se "hardhausen" valencia fortvile over rasehetsen på kfl - forumet- en rasehets han umulig kan ha bevitnet med egne øyne.
                                        Nei, jeg håper alle tar ut sinnet over denne saken i kveld, og synger fugla til toppen av tabellen!:twisted:

                                        Kommentar

                                        Working...