Fevennen påsto feilaktig at Start-spillere ble rasehetset av LSK-supportere

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Marianne
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Sep 2005
    • 179

    #41
    Herregud...

    Hurra for TurboJenta! :lsk:


    (Jeg burde kanskje ikke spørre, men hva i all verden betyr det mystiske ordet?)

    Kommentar

    • pal
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2004
      • 422

      #42
      Rasisme er i følge bokmålsordboka: Menneskesyn, politikk el. sett av holdninger som bygger på den oppfatning at visse raser er andre raser overlegne, rasefordommer.

      Hvis de utsagnene som er blitt referert her tidligere, er riktige, så er det ikke snakk om rasisme. Men når det er sagt; utskjelling basert på nasjonalitet eller religion er ikke spesielt gunstig heller... Folk her på forumet bør holde seg for gode til den slags.

      Men det som virkelig er sjokkerende her, er hvilken dekning denne "saken" får i media. Jeg er ikke det minste overrasket, for jeg har visst lenge at det er slik tabloidjournalistene opererer. Men uansett er det trist.

      Den personen jeg er mest skuffet over, er nok likevel meg selv, som fortsetter å kjøpe Dagbladet. Nå må jeg slutte med dette!
      hilsen pål

      Kommentar

      • morten
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 2156

        #43
        Da fikk vi iallefall frem hva noen mener om han. Bra han er brun da sånn at det skapte overskrifter..Heia Oliver! Han er brun og blid
        Badekar
        http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

        Kommentar

        • TurboJenta_FALSK_IDENTITET
          Utestengt
          • Sep 2005
          • 768

          #44
          Opprinnelig skrevet av Marianne
          Herregud...

          (Jeg burde kanskje ikke spørre, men hva i all verden betyr det mystiske ordet?)
          Ordet betyr ingenting. Jeg kaller samboeren min for det samme når jeg blir sint på han.
          Men uansett burde jeg ALDRI sagt noe så dumt på ett fotballforum.
          Det verste er (bortsett fra at mange ble støtt av ordet) at dette kun går ut over KFL og LSK, og det får jeg ikke gjort noenting med dessverre

          Kommentar

          • Kjell.T.Ring
            Poll St. Ring
            --==FORUMRUNKER==--
            • Dec 2005
            • 11796

            #45
            Opprinnelig skrevet av Fetsundramp
            Oppfordrer alle til å sende mail til vidar.enerstvedt@vg.no og be han fjerne/redigere artikkelen. Sjefen hans har mail torry.pedersen@vg.no. Send også til andre medier som har sitert Fædrelandvennens feilaktige artikkel.

            La oss bombardere disse løgnaktige journalistene med mail!
            Stemmer heller for saklige mailer til de.

            Og i tillegg fra en av lederene her.
            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

            Kommentar

            • ChriZza
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 4265

              #46
              "dritt danske" går vel på nasjonalitet og går vel under såkalt rasisme?
              var mange innlegg i den duren..

              Men men, denne saken glemmes nok like fort som den kom opp!

              Kommentar

              • pal
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2004
                • 422

                #47
                Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                Stemmer heller for saklige mailer til de.

                Og i tillegg fra en av lederene her.
                Helt enig. Å bombardere med mail har jeg ingen tro på.
                hilsen pål

                Kommentar

                • Kjell.T.Ring
                  Poll St. Ring
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Dec 2005
                  • 11796

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av ChriZza
                  "dritt danske" går vel på nasjonalitet og går vel under såkalt rasisme?
                  var mange innlegg i den duren..

                  Men men, denne saken glemmes nok like fort som den kom opp!
                  Greit nok at det pr. definisjon er det samme, men alle er vel enige om at rasehets og nationalhets ikke er det samme.
                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                  Kommentar

                  • pal
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2004
                    • 422

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av ChriZza
                    "dritt danske" går vel på nasjonalitet og går vel under såkalt rasisme?
                    var mange innlegg i den duren..
                    Dette er feil. Raisisme dreier seg om å gi folk verdi etter hudfarge eller "rase". Selv om det er nok ikke er noe bedre å rakke ned på folk på grunn av nasjonalitet , religion eller f.eks. seksuell legning.
                    hilsen pål

                    Kommentar

                    • Torolf
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2004
                      • 9574

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av Marianne
                      Herregud...

                      Hurra for TurboJenta! :lsk:


                      (Jeg burde kanskje ikke spørre, men hva i all verden betyr det mystiske ordet?)
                      Ifølge dansk Wikipedia og noen svenske oppslagsverk er blad ***** synonymt med journalist eller ghostwriter. Da skjønner jeg bedre hvorfor Valencia og Nielsen reagerer så sterkt.

                      Jeg synes det er idiotisk å bruke sånne ord i en opphetet debatt om usportslige spillere (eller i enhver annen sammenheng). Men hvorfor er det helt greit å bruke ord som Turbo*****? Jeg tror svaret er ironi. Så lenge folk skjønner at man er ironisk, er det lov å si og skrive hva som helst.

                      Kommentar

                      • Marianne
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Sep 2005
                        • 179

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av TurboJenta
                        Ordet betyr ingenting. Jeg kaller samboeren min for det samme når jeg blir sint på han.
                        Men uansett burde jeg ALDRI sagt noe så dumt på ett fotballforum.
                        Det verste er (bortsett fra at mange ble støtt av ordet) at dette kun går ut over KFL og LSK, og det får jeg ikke gjort noenting med dessverre

                        Du burde selvsagt ikke gjort det nei, men du har vært veldig flink jente og gjort det du kan gjøre, nemlig å si unnskyld, og dermed forsvinner antakeligvis denne saken raskere ut av verden. Flink jente.

                        Og jeg tror ærlig talt ikke at noen virkelig ble støtt av ordet ditt, dette bunner nok mest i at enkelte følte behov for å vende fokus i dette kaoset vekk fra nazihets og alt, og dermed ble en liten sak blåst fullstendig opp.

                        Kommentar

                        • ulfpulf
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2004
                          • 2505

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av Torolf
                          Ifølge dansk Wikipedia og noen svenske oppslagsverk er blad ***** synonymt med journalist eller ghostwriter. Da skjønner jeg bedre hvorfor Valencia og Nielsen reagerer så sterkt.
                          Akkurat!
                          For meg har blad-n-e-g-e-r alltid bare vært et synonym for journalist, og med den jobben journalistene har gjort i denne saken, ville jeg også blitt dypt krenket av å bli sammenlignet med dem.
                          Rasistisk er det ihvertfall ikke.

                          Opprinnelig skrevet av Marianne
                          Og jeg tror ærlig talt ikke at noen virkelig ble støtt av ordet ditt, dette bunner nok mest i at enkelte følte behov for å vende fokus i dette kaoset vekk fra nazihets og alt, og dermed ble en liten sak blåst fullstendig opp.
                          Bedre tror jeg ikke det er mulig å treffe spikeren på hodet!

                          Kommentar

                          • Nr.10
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2006
                            • 597

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av TurboJenta
                            Ordet betyr ingenting. Jeg kaller samboeren min for det samme når jeg blir sint på han.
                            Men uansett burde jeg ALDRI sagt noe så dumt på ett fotballforum.
                            Det verste er (bortsett fra at mange ble støtt av ordet) at dette kun går ut over KFL og LSK, og det får jeg ikke gjort noenting med dessverre
                            Jeg må vel nesten be om unnskyldning for noe av det jeg skrev jeg også. Tror ikke jeg kom med noe rasistisk, men jeg var nok desverre med å fyre GODT oppunder debatten som pågikk under kamp og rett etter kamp. Man er sint(og litt småfull i mitt tilfelle) og man fyres opp av andre, desverre. Nå veit ikke jeg hvor krass jeg var i mine meldinger, men jeg vil uansett beklage!

                            Men, jeg vil også si at dette var en voldsom storm i et lite vannglass. Jeg veit at rasisme er totalt uakseptabelt, men mange av de andre meldingene det ble referert til, var medinger det florerer av på div. forum hele tiden. Som jeg nevnte i en anne tråd, så er det flere som støtter rasehetsen av Rösler, selv etter det ble mediekjent. I og med at det var så få meldinger, så hadde det vært bedre om noen av de som følte seg støtt, kunne tatt kontakt med KFL, istedetfor å gå til div. medium. Dette kan i værste fall ha blitt skadelig for klubben. Får håpe dette rettes opp i fort!

                            (denne ble skrevet i overkant raskt, så hvis dere ikke skjønner, så er det forståelig )

                            Mvh

                            En litt flau og litt sint Nr.10
                            Those are my prinsiples! And if you don`t like them, i have others

                            RÅGG 19116

                            Kommentar

                            • Fugl1120
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2005
                              • 3528

                              #54
                              Jeg kan ærlig talt ikke huske at det har kommet noe hets rundt Alex Valencia. Det var noen som sa at de hadde mistet respekten for han osv, men rasisme kommentarer kan jeg ikke skjønne de mener har forekommet. Jeg har fulgt trådene hele veien, lest alle innleggene, og det er klart det kommer personhets mot David Nielsen. Det er jo heller ikke unaturlig slik som han opptrådde mot oss. Jeg synes likevel avisen "utnytter" at han er mørkhudet, for den samme personhetsen kommer vi med til Martin Andresen, Morten Berre, Magne Hoseth osv. Jeg så ikke at noen av innleggene var rettet mot hudfargen til Nielsen, de var rettet mot hans nasjonalitet og oppførsel. De som burde føle seg mest støtt etter mitt skjønn, er Menigheden. Tror dette er et forsøk på å vri litt av fokuset på nazi-hetsen vekk, men synes det er utrolig at nyheten har spredd seg såpass uten noen som helst sikre kilder eller bevis på rasisme.

                              Når sant skal sies, ***** er ikke lenger et ord som omtales som rasistisk i Norge. I mine øyne finnes ikke ***** negativt ladet, akkurat som "mørkhudete". Kommer man med ord som "svarting" , "nigger" og i den duren, da blir det rasistisk. Kjære media, disse ordene ble brukt FOR Å STATUERE ET EKSEMPEL! Jeg vil avslutte med å si at jeg tar sterkt avstand fra rasisme, nazisme og den slags tull. Men jeg synes også det er håpløst at man prøver å utnytte personers hudfarge til å lage en sak.
                              Lauken er vår venn!

                              Kommentar

                              • holmiz
                                The kjøkken-kanariz
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 6064

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av Nr.10
                                I og med at det var så få meldinger, så hadde det vært bedre om noen av de som følte seg støtt, kunne tatt kontakt med KFL, istedetfor å gå til div. medium. Dette kan i værste fall ha blitt skadelig for klubben. Får håpe dette rettes opp i fort!
                                Helt enig! Denne saken burde aldri vært i media. Selv mistenker jeg at dette var litt "takk for sist" med tanke på at Uwe gikk ut på tv2 etter kampen og reagerte på ropene mot seg.

                                Og voksent gjort av TurboJenta forresten! Det står stor respekt av å si unnskyld!

                                Og bare for å ha sagt det, jeg tar selvfølgelig avstand fra alt som har med rasehets, sjikane av person osv. Men dette var storm i et vannglass som aldri skulle vært på forsiden av vg og aftenposten.
                                Hilsen Anders

                                Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                Kommentar

                                • Torolf
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2004
                                  • 9574

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                                  Akkurat!
                                  For meg har blad-n-e-g-e-r alltid bare vært et synonym for journalist, og med den jobben journalistene har gjort i denne saken, ville jeg også blitt dypt krenket av å bli sammenlignet med dem.
                                  Rasistisk er det ihvertfall ikke.
                                  En liten digresjon: Jeg jobbet tidligere som korrekturleser i Aftenposten. Der moret vi oss over oppslagsordet
                                  "n-e-g-e-r-arbeid" i bokmålsordboka. Under forklaringen av ordet sto det "dårlig ansett, slitsomt arbeid, f.eks. korrekturlesing".

                                  Kommentar

                                  • trigz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 7092

                                    #57


                                    Nyheten har nådd Romerikes Blad, og de er ikke nådige.

                                    Ellers må jeg få si jeg er uenig i de som mener at bruken av ordet "*****" ikke er negativt ladet, og "blad*****" i den sammenhengen det her er snakk om synes jeg fremdeles er et motbydelig ordvalg.
                                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                    Kommentar

                                    • Rønnern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6690

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av trigz
                                      Nyheten har nådd Romerikes Blad, og de er ikke nådige.
                                      Ikke overraskende er den ført i pennen av Per Kristian Torvik. At RB lar ham fortsette sin vendetta?
                                      Mvh Ronnie "The Runner"
                                      LSK for alltid

                                      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                      Kommentar

                                      • Christa
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2005
                                        • 326

                                        #59
                                        Snakk om storm i vannglass da dere :???:

                                        Herre min hatt.. Og at en avis som RB kaster seg på lynsjebølgen uten å sjekke først... Måtte jo bare skje det..

                                        Kommentar

                                        • Torolf
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2004
                                          • 9574

                                          #60
                                          Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                          Ikke overraskende er den ført i pennen av Per Kristian Torvik. At RB lar ham fortsette sin vendetta?
                                          Han sitter som en gribb og bare venter på byttet sitt.

                                          Kommentar

                                          Working...