Hvor mange kampers karantene får Kasey

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RoyVaadal
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 4055

    Hvor mange kampers karantene får Kasey

    Kasey fikk direkte rødt kort for slag mot spiller.
    Jeg fikk ikke med meg episoden sjølv, for jeg så et annet sted, men det sies at det var et slag. Ulike rykter sier albue og knyttneve, mot bryst og mot hode.
    Noen som har sett noen gode bilder eller så situasjonen godt som kan gjengi hva som skjedde.

    Direkte rødt kort etter slag gir normalt flere kampers karantene. Mellom 2-4 kamper vil vel være normalt.

    Hvor mange røde kort er Kasey oppe i nå? Han blei jo også utvist i sin aller første opptreden for Fugla, borte mot Molde.
    Er det fortsatt ingen i LSK som har fått 3 røde kort i seriekamper?


    Mifsud fikk i går gult kort for å feire med å ta trøya over hodet. Uansett hvor tåpelig regel dette er, så burde yrkesfotballspillere klare å forholde seg til regelen. Men det er kanskje litt vel mye å forlange av en LSK-spiller?
    RoyVaadal.
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

    #2
    Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
    Kasey fikk direkte rødt kort for slag mot spiller.
    Jeg fikk ikke med meg episoden sjølv, for jeg så et annet sted, men det sies at det var et slag. Ulike rykter sier albue og knyttneve, mot bryst og mot hode.
    Noen som har sett noen gode bilder eller så situasjonen godt som kan gjengi hva som skjedde.

    Direkte rødt kort etter slag gir normalt flere kampers karantene. Mellom 2-4 kamper vil vel være normalt.

    Hvor mange røde kort er Kasey oppe i nå? Han blei jo også utvist i sin aller første opptreden for Fugla, borte mot Molde.
    Er det fortsatt ingen i LSK som har fått 3 røde kort i seriekamper?


    Mifsud fikk i går gult kort for å feire med å ta trøya over hodet. Uansett hvor tåpelig regel dette er, så burde yrkesfotballspillere klare å forholde seg til regelen. Men det er kanskje litt vel mye å forlange av en LSK-spiller?

    Var en "åpen" albue som traff han i armen/brystet. Ingen stygg eller farlig sak, men korrekt rødt kort
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

    Kommentar

    • trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7092

      #3
      Hvis NFF fastholder at han slo og dømmer ham etter det er tre kamper ganske vanlig. Men regner med at det blir maks to, han knakk jo ikke akkurat kjeven på den islandske filmeren.
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

      Kommentar

      • McGuffy
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 5099

        #4
        Kasey får en kamp i mine øyne, "slaget" var et dask mot bryst/hånd på Gislason, som reagerte med å ta seg til anskiktet.

        Jeg tror ikke det engang var kontakt mellom Kasey og Gislason.

        Kommentar

        • Torolf
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 9574

          #5
          Opprinnelig skrevet av McGuffy
          Kasey får en kamp i mine øyne, "slaget" var et dask mot bryst/hånd på Gislason, som reagerte med å ta seg til anskiktet.

          Jeg tror ikke det engang var kontakt mellom Kasey og Gislason.
          Jeg er faktisk glad for at Kasey får karantene, slik at Rösler kan bruke Occean og Kiko isteden, uten at Kasey begynner å furte.

          Kommentar

          • Henrik
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2006
            • 2110

            #6
            Det er ikke jeg...

            Kommentar

            • Leif A
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 3962

              #7
              Jeg tror det er helt greit at Kasey får hvile litt nå.
              De siste kampene har han gjort en del rart, og falt tilbake til gamle synder med tversoverpasninger som kun er egnet til å fjerne den siste rest av negler hos den tilfeldige supporter.
              Knurr...

              Kommentar

              • RoyVaadal
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2004
                • 4055

                #8
                Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                Hvor mange røde kort er Kasey oppe i nå? Han blei jo også utvist i sin aller første opptreden for Fugla, borte mot Molde.
                Quizen er over. Ingen klarte svaret.
                Svaret står i dagens RB. Det er bare disse to røde korta i serien.
                RoyVaadal.

                Kommentar

                • RoyVaadal
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2004
                  • 4055

                  #9
                  Hvor mange kampers karantene blei det egentlig på Kasey. Er han disponibel til neste kamp?
                  RoyVaadal.

                  Kommentar

                  • iL
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Jan 2004
                    • 10771

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                    Hvor mange kampers karantene blei det egentlig på Kasey. Er han disponibel til neste kamp?
                    Blir ikke dette bestemt i morgen?
                    Kanarifugla flyr høyt i år!

                    Kommentar

                    • 10.09.50
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Oct 2005
                      • 1410

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av iL
                      Blir ikke dette bestemt i morgen?
                      Jo, antakelig. Disiplinærutvalget skal møtes innen 48 timer etter at serierunden er ferdigspilt, dvs innen onsdag kveld. Men hittil har det vanligvis holdt møtene på tirsdager.

                      Kommentar

                      • RoyVaadal
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2004
                        • 4055

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                        Jo, antakelig. Disiplinærutvalget skal møtes innen 48 timer etter at serierunden er ferdigspilt, dvs innen onsdag kveld. Men hittil har det vanligvis holdt møtene på tirsdager.
                        Men nå snakker vi vel om forrige serierunde, og 48 timer etter forrige serierunde må da ha passert? Eller blir det hele litt annerledes når det er hengekamper?
                        RoyVaadal.

                        Kommentar

                        • iL
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 10771

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                          Men nå snakker vi vel om forrige serierunde, og 48 timer etter forrige serierunde må da ha passert? Eller blir det hele litt annerledes når det er hengekamper?
                          Tror det er fordi disiplinærkomiteen har møte en gang i uka (tirsdager)
                          Last edited by iL; 28.08.2006, 15:14. Begrunnelse: skrivefeil
                          Kanarifugla flyr høyt i år!

                          Kommentar

                          • Torolf
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 9574

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av iL
                            Tror det er fordi disipelitærkommiteen har møte en gang i uka (tirsdager)
                            Hva slags komité er dette?

                            Kommentar

                            • 10.09.50
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Oct 2005
                              • 1410

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                              Men nå snakker vi vel om forrige serierunde, og 48 timer etter forrige serierunde må da ha passert? Eller blir det hele litt annerledes når det er hengekamper?
                              De skal ha møte innen 48 timer etter at hver serierunde er avsluttet. På det møtet behandles alle saker fra serierunden, samt fra eventuelle hengekamper.

                              Kommentar

                              • RoyVaadal
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2004
                                • 4055

                                #16
                                Dette ble ikke noe klarere for min del.
                                Hører hengekampene med til den serierunden de opprinnelig var med i?
                                Når kamper flyttes i ukesvis så blir det jo litt lenge å vente på om spilleren må sone eller ikke.
                                RoyVaadal.

                                Kommentar

                                • 10.09.50
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Oct 2005
                                  • 1410

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Torolf
                                  Hva slags komité er dette?
                                  Komiteen ble etablert på siste fotballting i mars i år. Bakgrunnen var at de alminnelige domsutvalgene (Doms- og sanksjonskomiteen og Ankeutvalget) hadde problemer med å ta unna sakene raskt nok til at karantener kunne fastsettes før de strengt tatt burde vært sonet. Dette skyldtes både at Doms- og sanksjonsutvalget har mye på sitt bord (saker fra alle nivåer), og at det er full ankeadgang over alle avgjørelser.

                                  Den nye disiplinærkomiteen behandler utelukkende saker fra toppfotballen (Tippeligaen, Adeccoligaen og 2. divisjon menn og Eliteserien og 1. divisjon kvinner), og vesentlig raskere enn de andre organene har mulighet til. Komiteen møtes ukentlig, har en noe enklere saksbehandling enn de andre organene, og det er begrenset ankeadgang over komiteens avgjørelse. Men den har bare kompetanse til å behandle mindre graverende saker. Den kan ilegge inntil tre kampers karantene og/eller 5000 kroner i bot. Mener komiteen at overtredelsen gjør krav på strengere sanksjoner, skal den oversende saken til Doms- og sanksjonsutvalget som tar den til behandling på den "gamle" og mer omstendelige måten.

                                  Disiplinærkomiteen har sju medlemmer og ledes av Einar Bergum, som jeg innbiller meg at er strømling. I den enkelte sak skal minst tre av medlemmene delta.

                                  Den slags komité er dette.

                                  Kommentar

                                  • 10.09.50
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Oct 2005
                                    • 1410

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                                    Dette ble ikke noe klarere for min del.
                                    Hører hengekampene med til den serierunden de opprinnelig var med i?
                                    Når kamper flyttes i ukesvis så blir det jo litt lenge å vente på om spilleren må sone eller ikke.
                                    Jeg presiserer: De skal ha møte innen 48 timer etter at hver ordinære serierunde er avsluttet. På det møtet behandles alle saker fra serierunden, samt fra eventuelle hengekamper spilt siden forrige møte.

                                    Nå mener jeg det skal være ganske klart. Det kan bare misforstås av en kverulant som unner seg litt ekstra på bursdagen sin. Og vi har vel ikke med en sånn å gjøre?

                                    Kommentar

                                    • Torolf
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2004
                                      • 9574

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                                      ...

                                      Disiplinærkomiteen har sju medlemmer og ledes av Einar Bergum, som jeg innbiller meg at er strømling. I den enkelte sak skal minst tre av medlemmene delta.

                                      Den slags komité er dette.
                                      Disiplinærkomiteen har jeg hørt om. Spørsmålet mitt gjaldt disipelitærkommiteen. Men takk for utfyllende svar.

                                      Kommentar

                                      • iL
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Jan 2004
                                        • 10771

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Torolf
                                        Disiplinærkomiteen har jeg hørt om. Spørsmålet mitt gjaldt disipelitærkommiteen. Men takk for utfyllende svar.
                                        Trodde du holdt deg for god til og kommentere skrivefeil slik Torolf, men der tok jeg altså feil.
                                        Kanarifugla flyr høyt i år!

                                        Kommentar

                                        Working...