Superlaget som aldri ble en vinner.

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KimFL
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2003
    • 1410

Rössler er tilsatt på gamle meritter som spiller. Hans første jobb som trener er et eliteserielag. Mye kan sies om Erlandsen (og det gjør det også). Men faglig og rent pedagogisk har han ingenting å skamme seg over.
    Og hva Tom Nordlie gjelder, hvis du ikke har oppdaget hva den mannen tilfører unge fotballspillere, kan ikke jeg hjelpe deg.
    Er forsåvidt enig i det det du sier om Rössler her, men at trenere ansettes på bakgrunn av meritter som spillere, er jo ikke akkurat uvanlig. Bare her i Norge begynner det å bli ganske vanlig. Bare å se på hvilke trenere som er i de forskjellige klubbene det.....Berg, Mjelde, Sandstø, Rekdal, Grodås, Stavrum og Bjørneby. Bjørneby har riktignok fartstid som landslagassistent, men ingen av disse har hatt trenerjobber i noen særlig grad før de ble ansatt i de klubbene. Solbakken kan jo også nevnes.

I England har det jo stort sett alltid vært slik, at store spiller (ikke fysisk store da ) har gått inn i en trener/manager-rolle etter endt spillerkarriere. Selvølgelig med vekslende hell. Akkurat som her i landet.

Da Rössler ble ansatt, var også jeg skeptisk. Var usikker på om han var den riktige mannen for Fugla, men han har jo faktisk skapt resultater i tråd med klubbens målsetning. 4.plass i serien og cupfinale, samt Royal League-finale i sitt første år som trener er jo ikke akkurat dårlig. Får vi medalje i år, noe som faktisk ikke er umulig, er jeg fornøyd. Skulle vi klare gull, er jeg i ekstase.....og det kan fortsatt skje.

Og hva Nordlie angår....hva har han egentlig oppnådd. Ok...opprykk og 2. plass i serien med Start, og 2 nestenopprykk med Sandefjord. Han har vel også fått sparken, av ulike årsaker, i de toppklubbene han har vært i.

Nei, jeg er faktisk glad for at klubben hadde guts nok til å ansette Rössler. Jeg trur han på sikt kan klare å gjøre LSK til et vinnerlag. Men la han få litt tid på seg. Rom ble heller ikke bygd på en dag.

mvh
    KimFL

Kommentar

• bøllefrø
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2004
      • 462

Jeg skal være forsiktig med å komme med bombastiske uttalelser i etterkant av NOK et poengtap, men som jeg har sagt tidligere lurer jeg på om:

* trenergruppa er sterk nok i defensiv organisering. Uwe har nada erfaring med denne biten, og jeg lurer på om Uwe er sterk nok på dette. Eggen hadde en Bjørn Hansen som var sterk på defensiv organisering, kanskje vi mangler den biten? Mange unødvendige baklengs tyder på at noe mangler her.

* trenergruppa er klar over hvordan spillemønsteret bør være. Vi ser det gang på gang at kamper vi fører - og leder - ender uavgjort eller med tap fordi vi endrer spillermønsteret i defensiv retning. Det arter seg i form av at spillerne begynner å drøye tid unødvendig ved alle faste situasjoner, samt at man bytter ut spisser som er "en trussel", mot en spiller som har større defensive kvaliteter. Man forbereder med andre ord det å legge seg bakpå.

* trenergruppa er sterke nok på motivering gjennom en match. Hvorfor blir spillerne redde når vi leder? Hvorfor faller de ned til egen 16-meter og gir fra seg initiativet? Er det fordi frykten for å feile er større en ønsket om å gjøre riktige ting? Dette er uansett noe trenergruppa har ansvaret for å få løst opp i, slik at spillerne er positive istedetfor redde.

Og folkens - vi har ikke tapt noe seriegull ennå. Vi ligger i en trio som kan vinne, og selvom vi har mistet mange tullete poeng, så betyr ikke dette at gullet er en utopi. Litt mindre sannsynlig enn om vi hadde ledet med f.eks. 5 poeng - ja, men vi er der oppe. Fortsetter dette tullet kan vi imidlertid kysse både gull og medaljer farvel. Jeg er helt sikker på at Uwe og Gunnar er fullt klar over problemet, jeg håper bare at de vet hvilke ting som må gjøres og at dette utføres med styrke og autoritet nå i sluttfasen av sesongen.

Kommentar

• soont
        Medlem
        Møteplager
        • Feb 2004
        • 97

119589 vbmenu_register("postmenu_110701", true); -Tom Nordlie

Først vil du at LSK skal tenke langsiktig. Deretter ansette Tom Nordlie?
        æhhhhh.....
        Lørenskog 1/2 sesong -sparken
        Skjetten 1sesong-sa opp
        Odd 2,5 sesonger -sparken
        Enga 2 sesonger-sparken
        Sandefjord 1 sesong-sparken
        Start 1,5 sesong-sparken

Vi snakker kanskje om kortidstrenern av alle korttidstrenere i norge.
        Og han kan da ikke ha vært så himla populær ettehvert i disse klubbene???

Kommentar

• trigz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 7161

Jeg er glad jeg ikke er så kronisk negativt innstilt til alt og alle. Det må være slitsomt.

1. Den nye fotballvirkeligheten: Rå kapitalisme, lykkejegere på treårskontrakter og nødvendigheten av å alltid søke å styrke laget på mellomlang sikt.
          2. Mifsud, Riise, Moelhi, for eksempel. At Moelhi ikke har slått til har like mye å gjøre med at han nesten konsekvent har blitt brukt i feil posisjon eller fått lengre tribuneopphold pga. EU-regelen.
          3. Tror du at LSKs økonomiske rammer er i toppen av Tippeligaen? Sjekk budsjettene til Brann, Vif og RBK først, og sammenlikn.
          4. Lyn hadde kanskje 180 supportere, og har vel nå rundt 4-500. Kanarifansen har gått fra et par tusen til nærmere 5000.

Re Tom Nordli: Hvis du ikke har lagt merke til at han har fått sparken fra alle klubbene sine etter at han har totalt manglet handlekraft og fotballfaglige evner når det har buttet imot, har du ikke fulgt særlig godt med. Om du vil ha inn en fotballfaglig sikkert flink, men mellommenneskelig udugelig trener som spiller mer ekstrem langballfotball enn Arne E og som ikke takler motgang, så er jeg glad for at du ikke bestemmer noen ting på Åråsen. Uwe har sine feil og defekter, men Tom Nordli har ødelagt arbeidsklimaet i alle klubbene han har arbeidet i. Dèt er langt verre.

Opprinnelig skrevet av 119589
          1.Hva er "den nye fotballvirkeligheten"?
          2.Hvilke spillere teker du på at er kommet til klubben på bakgrunn av trener/managers enorme kontaktnett?
          3. Kjenner du til andre eliteserieklubber med LSKs økonomiske rammer som ikke har et uttalt mål om å vinne ligaen?
          4. Til og med Lyn har tredoblet supportergruppa si. Og "Berget det blaa" kan ikke lenger telles på en hånd. LSK er ikke unik å så måte.

Rössler er tilsatt på gamle meritter som spiller. Hans første jobb som trener er et eliteserielag. Mye kan sies om Erlandsen (og det gjør det også). Men faglig og rent pedagogisk har han ingenting å skamme seg over.
          Og hva Tom Nordlie gjelder, hvis du ikke har oppdaget hva den mannen tilfører unge fotballspillere, kan ikke jeg hjelpe deg.
          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• 119589
            Medlem
            Hoffnarr
            • Aug 2006
            • 41

Opprinnelig skrevet av KimFL
            Er forsåvidt enig i det det du sier om Rössler her, men at trenere ansettes på bakgrunn av meritter som spillere, er jo ikke akkurat uvanlig. Bare her i Norge begynner det å bli ganske vanlig. Bare å se på hvilke trenere som er i de forskjellige klubbene det.....Berg, Mjelde, Sandstø, Rekdal, Grodås, Stavrum og Bjørneby. Bjørneby har riktignok fartstid som landslagassistent, men ingen av disse har hatt trenerjobber i noen særlig grad før de ble ansatt i de klubbene. Solbakken kan jo også nevnes.

I England har det jo stort sett alltid vært slik, at store spiller (ikke fysisk store da ) har gått inn i en trener/manager-rolle etter endt spillerkarriere. Selvølgelig med vekslende hell. Akkurat som her i landet.

Da Rössler ble ansatt, var også jeg skeptisk. Var usikker på om han var den riktige mannen for Fugla, men han har jo faktisk skapt resultater i tråd med klubbens målsetning. 4.plass i serien og cupfinale, samt Royal League-finale i sitt første år som trener er jo ikke akkurat dårlig. Får vi medalje i år, noe som faktisk ikke er umulig, er jeg fornøyd. Skulle vi klare gull, er jeg i ekstase.....og det kan fortsatt skje.

Og hva Nordlie angår....hva har han egentlig oppnådd. Ok...opprykk og 2. plass i serien med Start, og 2 nestenopprykk med Sandefjord. Han har vel også fått sparken, av ulike årsaker, i de toppklubbene han har vært i.

Nei, jeg er faktisk glad for at klubben hadde guts nok til å ansette Rössler. Jeg trur han på sikt kan klare å gjøre LSK til et vinnerlag. Men la han få litt tid på seg. Rom ble heller ikke bygd på en dag.

mvh
            KimFL

I alle klubber Tom Nordlie har vært trener, har spillerutviklingen hos unge spillere vært bemerkelsesverdig god. Spillerne, spesielt de unge, har en enorm tillit til Tom. Han er en utmerket pedagog og en fotballfaglig ener. Dessverre har han etpar andre sider som ikke er like sjarmerende. Men han lefler ALDRI pengetellerne og marionettene. Nok om det.
            I Norge slipper du ikke til som trener for absolutt noen i organisert idrett medminde du kan dokumentere opplæring av NIF. Kall det et minimum av kvalitetssikring. Men har du et navn og noen meritter, kan du godt mønstre på som eliteserietrener. Litt billedlig sagt; Du er ikke nødvendigvis hest selv om du er født i en stall.
            Roy Johansen og Nils Arne Eggen er utdannede pedagoger fra universitetet. Det er Tom Nordlie også. Noe sier meg at de har en heldigere hånd med de håpefulle enn trenere flest.

Kommentar

• 119589
              Medlem
              Hoffnarr
              • Aug 2006
              • 41

Opprinnelig skrevet av trigz
              Jeg er glad jeg ikke er så kronisk negativt innstilt til alt og alle. Det må være slitsomt.

1. Den nye fotballvirkeligheten: Rå kapitalisme, lykkejegere på treårskontrakter og nødvendigheten av å alltid søke å styrke laget på mellomlang sikt.
              2. Mifsud, Riise, Moelhi, for eksempel. At Moelhi ikke har slått til har like mye å gjøre med at han nesten konsekvent har blitt brukt i feil posisjon eller fått lengre tribuneopphold pga. EU-regelen.
              3. Tror du at LSKs økonomiske rammer er i toppen av Tippeligaen? Sjekk budsjettene til Brann, Vif og RBK først, og sammenlikn.
              4. Lyn hadde kanskje 180 supportere, og har vel nå rundt 4-500. Kanarifansen har gått fra et par tusen til nærmere 5000.

Re Tom Nordli: Hvis du ikke har lagt merke til at han har fått sparken fra alle klubbene sine etter at han har totalt manglet handlekraft og fotballfaglige evner når det har buttet imot, har du ikke fulgt særlig godt med. Om du vil ha inn en fotballfaglig sikkert flink, men mellommenneskelig udugelig trener som spiller mer ekstrem langballfotball enn Arne E og som ikke takler motgang, så er jeg glad for at du ikke bestemmer noen ting på Åråsen. Uwe har sine feil og defekter, men Tom Nordli har ødelagt arbeidsklimaet i alle klubbene han har arbeidet i. Dèt er langt verre.
              Å styrke laget kan gjøres på minst tre måter. Den enkleste er å kjøpe nye spillere. Der er LSK ekstremt dyktige. Å utvikle sine egne spillere på aldersbestemt nivå er de mildt sagt svake på. Spør gjerne Bjarne Sognnæs hvis du mistenker meg for å fare med fjas.

Mifsud og Moelhi kom vel ikke til LSK på grunn av Fjørtoft og Rössler. Ei heller Occean. Fjørtoft er forøvrig en flott type, som vil gjøre det skarpt på alle arenaer, så ikke et vondt ord om han.

Jeg spurte deg tidligere om du kjenner til en eliteserieklubb med LSK sitt budsjett som IKKE har gull som målsetting. Kjenner du til en sånn klubb?

Når det gjelder Tom, kan vi være enige om å være uenige. Min påstand er at han går utenpå alle andre norske trenere med et par hederlige unntak. Men han eier ikke oppførsel. Likevel kan problemet hans billedliggjøres ; Er du feit, kan du slanke deg og problemet er ute av verden. Er du bare dum, kan selv ikke guder hjelpe deg. Tom er feit. Ikke dum.

Kommentar

• trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7161

Å styrke laget kan gjøres på minst tre måter. Den enkleste er å kjøpe nye spillere. Der er LSK ekstremt dyktige. Å utvikle sine egne spillere på aldersbestemt nivå er de mildt sagt svake på. Spør gjerne Bjarne Sognnæs hvis du mistenker meg for å fare med fjas.
                Der kan jeg til en viss grad være enig med deg. Ungdomsarbeidet er ikke i toppklassen. Ser du på noen av de som ser ut til å komme nå, dvs. folk som Castilla og Bergan-Foss, må du likevel se at det også her er bedring.

Og det er vanskelig å sammenlikne LSK med klubber som f.eks. RBK. RBK har hele Trøndelag å ta av, LSK kjemper i et segment der alle klubbene på Østlandet vil ha en bit av kaka. Sammenlikn oss gjerne med Vålerenga. Hvor mange egenproduserte spillere har Vålerenga produsert de siste fem åra? Alexander Mathisen springs to mind, men det er også det hele.

Mifsud og Moelhi kom vel ikke til LSK på grunn av Fjørtoft og Rössler. Ei heller Occean. Fjørtoft er forøvrig en flott type, som vil gjøre det skarpt på alle arenaer, så ikke et vondt ord om han.
                Jo, Mifsud var Fjørtoft og Röslers kjøp, Moelhi ditto.

Jeg spurte deg tidligere om du kjenner til en eliteserieklubb med LSK sitt budsjett som IKKE har gull som målsetting. Kjenner du til en sånn klubb?
                Jeg tror du er bedre tjent med å sammenlikne tilstanden i klubben nå med hvordan den var for tre-fire år siden.

Når det gjelder Tom, kan vi være enige om å være uenige. Min påstand er at han går utenpå alle andre norske trenere med et par hederlige unntak. Men han eier ikke oppførsel. Likevel kan problemet hans billedliggjøres ; Er du feit, kan du slanke deg og problemet er ute av verden. Er du bare dum, kan selv ikke guder hjelpe deg. Tom er feit. Ikke dum.
                Dersom Tom Nordli går utenpå alle andre norske trenere vil jeg gjerne vite hvorfor han aldri har klart å holde på en jobb i mer enn to og et halvt år. Og jeg vil i hvert fall helst slippe å skulle prøve å korrigere personligheten til en 44 år gammel, til de grader autoritær mann som gang på gang har demonstrert ovenfor alle som bryr seg at han har en atombombes virkning på samarbeidsmiljøet i klubbene han har trent. For å si det sånn: hadde han fremdeles trent Start, ville de rykka ned, og det er jeg helt sikker på.
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• 119589
                  Medlem
                  Hoffnarr
                  • Aug 2006
                  • 41

Opprinnelig skrevet av trigz
                  Der kan jeg til en viss grad være enig med deg. Ungdomsarbeidet er ikke i toppklassen. Ser du på noen av de som ser ut til å komme nå, dvs. folk som Castilla og Bergan-Foss, må du likevel se at det også her er bedring.

Og det er vanskelig å sammenlikne LSK med klubber som f.eks. RBK. RBK har hele Trøndelag å ta av, LSK kjemper i et segment der alle klubbene på Østlandet vil ha en bit av kaka. Sammenlikn oss gjerne med Vålerenga. Hvor mange egenproduserte spillere har Vålerenga produsert de siste fem åra? Alexander Mathisen springs to mind, men det er også det hele.

Jo, Mifsud var Fjørtoft og Röslers kjøp, Moelhi ditto.

Jeg tror du er bedre tjent med å sammenlikne tilstanden i klubben nå med hvordan den var for tre-fire år siden.

Dersom Tom Nordli går utenpå alle andre norske trenere vil jeg gjerne vite hvorfor han aldri har klart å holde på en jobb i mer enn to og et halvt år. Og jeg vil i hvert fall helst slippe å skulle prøve å korrigere personligheten til en 44 år gammel, til de grader autoritær mann som gang på gang har demonstrert ovenfor alle som bryr seg at han har en atombombes virkning på samarbeidsmiljøet i klubbene han har trent. For å si det sånn: hadde han fremdeles trent Start, ville de rykka ned, og det er jeg helt sikker på.

Mulig Fjørtoft og Rössler har kjøpt disse spillerne du nevner. Men det er ikke med egne penger. Byr du høyest, får du tilslaget. Derimot tror jeg kanskje at Riise og Myklebust kan ha kommet til LSK på personkjemi.

Jeg tilhører den eksklusive gruppa av LSK-patrioter som tror på Arne Erlandsens treningskultur. At han har minimalt med sjarm og utstråling får så være. Derfor mener jeg også at dagens LSK har Arnes filosofi i bunnen. Og si hva du vil, Arne er rett i ryggen og har selvtillit nok til å bære tap og sure meldinger. Uwe Rössler har ikke i overflod av selvtillit i forhold til trenergjerningen. Det har han heller ingen grunn til. Et eliteserielag med høye ambisjoner og kravstort publikum er et fryktelig dårlig sted for en nybegynner å lære seg en ny jobb.

Som sagt, du må ikke like Tom. Og det er det slett ikke alle som gjør heller. Med ta en kikk bak mannen, og du vil se at han har gjort en flott jobb med unge og umodne fotballgutter.

Kommentar

• KFL109
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 1958

Som sagt, du må ikke like Tom. Og det er det slett ikke alle som gjør heller. Med ta en kikk bak mannen, og du vil se at han har gjort en flott jobb med unge og umodne fotballgutter.
                    Det siste her tror jeg ikke det er så mange som motsier. Hvis ambisjonene om å være hovedtrener ikke hadde vært der (og behovet for å være en markant skikkelse?) kunne nok Tom vært glimrende i et team hvor han hadde en oppgave som spillerutvikler.

Som hovedtrener blir det for mange begrensninger, sjøl om jeg når som helst som styreleder hadde ansatt han på 1-1,5 årskontrakt for et lag som sleit i sumpa og trengte et spesialfokus for å løfte i flokk. Dette er Toms store styrke. Dessverre ser det ikke ut som om det er mer å hente når han er ferdig med "redningsaksjonen".
                    Vidar Evje

Kommentar

• soont
                      Medlem
                      Møteplager
                      • Feb 2004
                      • 97

Flott! Da kan han få jobb i ungsdomsavdelingen. Det er jo nettopp dette som har vært Toms hemsko.Han sliter med tillit hos eldre,erfarne spillere. Og da kan vel ikke trene seniorlag?

Kommentar

• Jumbo
                        Medlem
                        Hoffnarr
                        • May 2004
                        • 66

Mulig Fjørtoft og Rössler har kjøpt disse spillerne du nevner. Men det er ikke med egne penger. Byr du høyest, får du tilslaget. Derimot tror jeg kanskje at Riise og Myklebust kan ha kommet til LSK på personkjemi.

Jeg tilhører den eksklusive gruppa av LSK-patrioter som tror på Arne Erlandsens treningskultur. At han har minimalt med sjarm og utstråling får så være. Derfor mener jeg også at dagens LSK har Arnes filosofi i bunnen. Og si hva du vil, Arne er rett i ryggen og har selvtillit nok til å bære tap og sure meldinger. Uwe Rössler har ikke i overflod av selvtillit i forhold til trenergjerningen. Det har han heller ingen grunn til. Et eliteserielag med høye ambisjoner og kravstort publikum er et fryktelig dårlig sted for en nybegynner å lære seg en ny jobb.
                        Har ikke kjøpt spillerne for egene penger? Hva for et uttalelse er det og komme med? Det er fortsatt de som har fått de til klubben, og er vel strengt talt ikke så mange andre trenere som bruker sine egene kroner på å kjøpe spillere heller, så litt kreditt må de jo få....

Den ekslusive gruppa de, har den mange medlemmer?

Uwe/halle har hvert trenere for Lillestrøm i 1 sessong, den klarte de å skaffe oss en 4. plass i samt Royal deltagelse. Denne sessongen her har de klart laget til å sloss HELT i topp, nei ikke i bunnstriden som Arne klarte, og ser heller ikke ut som det skal bli en av Arne sine 7 plasser.

Jeg er enig i at det var et helt utrolig bytte han gjorde i går når han tok ut vår "kjære" malteser og dytta inn på Occean, menne å begynne å skrike at mannen ikke er rett mann for Lillestrøm? tja, den er vel heller tvilsom.

Kommentar

• Bolsen3
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2004
                          • 1061

Jeg har fulgt LSK siden 1975. Oppturene har vært enorme, og det har sjelden og aldri luktet nedrykk av laget. En fantastisk prestasjon!
                          Så hvorfor klarer ikke klubben å etablere en vinnerkultur, som får lov til å bo i klubbens vegger? Per Bergs inntreden i klubben har gjort den til en vinner på overgangsmarkedet. Apparatet er stort og profesjonelt. Men medaljene og pokalene er kvantesteg unna. Hvorfor?

- Vinnerkultur skapes, den kan ikke kjøpes
                          - Gamle helter er ikke annet enn gamle helter. I Rosenborg bærer noen av
                          dem vann på treningsfeltet. Andre er sidekommentatorer på TV. I LSK preger de hele klubben. På godt og vondt. LSK har en lang historie med å ansette feil mennesker.
                          - Klubben handler kortsiktig. Det meste handler om å vinne neste års liga.Rykkvise napp i medaljene med påfølgende nedturer bekrefter denne påstanden
                          - Klubben rekrutterer så å si ikke spillere med lokal tilknytning. Dette er et stort arbeid som krever tålmodighet, planlegging og faglig/menneskelig dyktighet. LSK synder i alle ledd.

Personlig mener jeg at Uwe Rössler er en ulykke for klubben. Han mangler det meste bortsett fra spillererfaring. Løs Rössler fra kontrakten og inviter Tom Nordlie inn i varmen. Han vil garantert gripe muligheten. Og levere varene.

Når var det vi sist vannt noe? Jo, det var i 1989. Hvordan i hælvete kan man da forvente at Uwe skal vinne noe når han kun har vært i klubben siden høsten 2005? Uwe har reddet oss bort fra 7.ende plassen, han har fått oss til vår første cupfinale siden 1992, og han fikk oss også til royal leauge finalen! Resultatene har blitt mye bedre etter at Uwe kom, så du kan egentlig bare holde kjeft! Du aner jo ikke hva du prater om! Tom Norlie er kanskje den mest kortsiktige løsningen du kan finne!

Kommentar

• Bolsen3
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2004
                            • 1061

LSK har 31 sesonger bak seg i den øverste ligaen. Ingen andre klubber i Norge kan vise til en slik prestasjon. Det alene skal gi klubben et forsprang både sportslig og økonomisk. Her har klubben høstet som de har sådd.
                            Liten tvil om at du er den type person som alltid ser det negative i ting. At Lillestrøm (som er en veldig liten by, har du glemt det?) har klart 31 sesonger i øverste divisjon, er en kjempeprestasjon! Alikevel klarer du å vende det til noe negativt, det er jo rett og slett underlig. Hvordan klarer du det? Må jeg minne deg om at siden opprykket på midten av 70-tallet, så har klubben 4 seriemesterskap? I tillegg har har det også blitt mange medaljer, senest i 2001. Forresten har vi også vunnet cupen noen ganger. Hvis du tar en titt på maratontabbelen, fra 1963 til 2005, så vil du se at LSK er nummer 3. Det vil altså si at vi har vært den tredje beste klubben i Norge siden 1963! Jeg må vel også minne deg på hvilken plassering vi har idag: vi ligger nummer 3, et jævla poeng bak gullet!

Alikevel klarer du å vri dette til noe negativt. Det må da virkelig være slitsomt å være deg! Synes synd på deg!

Kommentar

• Leif A
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 3962

For å spisse plassen på Adelskalenderen litt, så kan man kanskje trekke fra årene 63-74 hvor LSK befant seg utenfor det selskapet som ble medregnet på Adelskalenderen.
                              Tredjeplassen er altså oppnådd i perioden 75-06.

Ikke helt gærn't.
                              Knurr...

Kommentar

• 119589
                                Medlem
                                Hoffnarr
                                • Aug 2006
                                • 41

Opprinnelig skrevet av Bolsen3
                                Når var det vi sist vannt noe? Jo, det var i 1989. Hvordan i hælvete kan man da forvente at Uwe skal vinne noe når han kun har vært i klubben siden høsten 2005? Uwe har reddet oss bort fra 7.ende plassen, han har fått oss til vår første cupfinale siden 1992, og han fikk oss også til royal leauge finalen! Resultatene har blitt mye bedre etter at Uwe kom, så du kan egentlig bare holde kjeft! Du aner jo ikke hva du prater om! Tom Norlie er kanskje den mest kortsiktige løsningen du kan finne!
                                Nei, og hvis du hadde tatt deg tid til å lese trådstarten innen du satt deg ned å hamret så indignert på tastaturet, ville du ha oppdaget at tråden handler om å skape vinnerkultur. Den handler i liten grad om Uwe Rössler. Klubben hadde ikke vinnerkulturen boende i veggene da Uwe Rössler tok på seg treneransvaret. Det er et faktum. Klubben har ikke vinnerkultur boende i veggene når Uwe Rössler går av som trener. Det er en påstand.
                                At Rössler har mange små,dumme og ubetydelige advokater med gul caps får så være. Men de kan jo med fordel øve seg på å :

1. Lese et helt innlegg
                                2. Forstå det
                                3. Jekke seg ned og droppe å bruke pub-sjargongen fra Martins.
                                4. Notere på en gul post-it at Erlandsen faktisk dro med seg en seriemedalje innimellom alle 7.plassene

Kommentar

• 119589
                                  Medlem
                                  Hoffnarr
                                  • Aug 2006
                                  • 41

Opprinnelig skrevet av Bolsen3
                                  Liten tvil om at du er den type person som alltid ser det negative i ting. At Lillestrøm (som er en veldig liten by, har du glemt det?) har klart 31 sesonger i øverste divisjon, er en kjempeprestasjon! Alikevel klarer du å vende det til noe negativt, det er jo rett og slett underlig. Hvordan klarer du det? Må jeg minne deg om at siden opprykket på midten av 70-tallet, så har klubben 4 seriemesterskap? I tillegg har har det også blitt mange medaljer, senest i 2001. Forresten har vi også vunnet cupen noen ganger. Hvis du tar en titt på maratontabbelen, fra 1963 til 2005, så vil du se at LSK er nummer 3. Det vil altså si at vi har vært den tredje beste klubben i Norge siden 1963! Jeg må vel også minne deg på hvilken plassering vi har idag: vi ligger nummer 3, et jævla poeng bak gullet!

Alikevel klarer du å vri dette til noe negativt. Det må da virkelig være slitsomt å være deg! Synes synd på deg!
                                  Trenger du briller?

Kommentar

• 119589
                                    Medlem
                                    Hoffnarr
                                    • Aug 2006
                                    • 41

Opprinnelig skrevet av Jumbo
                                    Har ikke kjøpt spillerne for egene penger? Hva for et uttalelse er det og komme med? Det er fortsatt de som har fått de til klubben, og er vel strengt talt ikke så mange andre trenere som bruker sine egene kroner på å kjøpe spillere heller, så litt kreditt må de jo få....

Den ekslusive gruppa de, har den mange medlemmer?

Uwe/halle har hvert trenere for Lillestrøm i 1 sessong, den klarte de å skaffe oss en 4. plass i samt Royal deltagelse. Denne sessongen her har de klart laget til å sloss HELT i topp, nei ikke i bunnstriden som Arne klarte, og ser heller ikke ut som det skal bli en av Arne sine 7 plasser.

Jeg er enig i at det var et helt utrolig bytte han gjorde i går når han tok ut vår "kjære" malteser og dytta inn på Occean, menne å begynne å skrike at mannen ikke er rett mann for Lillestrøm? tja, den er vel heller tvilsom.
                                    Tror ikke du fikk med deg poenget med pengene og spillerne. Og jeg har ikke tålmodighet til å forklare deg det.
                                    Og igjen, Erlandsen fikk med seg en seriemedalje innimellom alle 7.plassene. Trenerteamets taktiske disposisjon kan jeg ikke erindre å ha sagt eller skrevet så mye som et ord om. Har du lest noen sitater fra meg om temaet?
                                    Ei heller har jeg hylt og skreket om Rösslers avgang. Jeg tilkjennegav min høyst pesonlige mening (synsing på godt norsk) og ymtet frempå at Nordlie kan være mannen som er kapabel til å lage vinnerkultur i klubben. Her kan jeg selvfølgelig ta diametralt feil. Men jeg ber likevel om å bli sitert korrekt, like mye som jeg fraber meg tillagte meninger jeg overhodet ikke har tilkjennegitt.

Get wise, not cocky.

Kommentar

• Torolf
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2004
                                      • 9574

Jeg har et kompromissforslag: Ansett Tom Nordlie som trener med ansvar for de ti siste minuttene + tilleggstid. Vi husker vel alle Starts gode sluttspurter i fjor.

Kommentar

• 119589
                                        Medlem
                                        Hoffnarr
                                        • Aug 2006
                                        • 41

Opprinnelig skrevet av Torolf
                                        Jeg har et kompromissforslag: Ansett Tom Nordlie som trener med ansvar for de ti siste minuttene + tilleggstid. Vi husker vel alle Starts gode sluttspurter i fjor.
                                        Glimrende, Torolf. Det gjelder å tenke nytt og kreativt!
                                        Last edited by 119589; 25.08.2006, 09:34.

Kommentar

• Marianne
                                          Seniormedlem
                                          Forumonanist
                                          • Sep 2005
                                          • 179

Opprinnelig skrevet av Torolf
                                          Haha, herlig

Denne diskusjonen kan uansett avsluttes, nå har jo Uwe sagt at vi tar gull, og Uwe ord er lov. Basta! :lsk:

Kommentar

Working...