Bør Kasey spille? Blir få poeng til tross for en god(!) Kasey på banen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KFL41
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 3648

    #21
    Jeg mener å ha lest ett sted at Koren får mindre å jobbe med når Kasey spiller. Det har Koren selv sagt. Mulig det var i ett av intervjuene med Rønnern, men er ikke sikker.

    Jeg er uansett av den oppfatning at Kasey må spille seg inn på laget igjen. Dårlige kamper samt at han må ta endel av skylda for poengtapet mot Lyn der han ryker på en idiotisk utvisning.

    I tillegg er jeg av den oppfatning av at Søgård og Riise må spille pga løpskraft. De siste åtte kampene blir krig der vi må løpe mer enn motstanderne for å vinne. Så jeg vil ikke ha Kiko og Wehrman på banen samtidig da jeg er redd for rolleforviklinger. Dette fungerte overhode ikke mot Start.

    Kommentar

    • Fugl1120
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 3528

      #22
      Opprinnelig skrevet av KFL41
      Jeg mener å ha lest ett sted at Koren får mindre å jobbe med når Kasey spiller. Det har Koren selv sagt. Mulig det var i ett av intervjuene med Rønnern, men er ikke sikker.

      Jeg er uansett av den oppfatning at Kasey må spille seg inn på laget igjen. Dårlige kamper samt at han må ta endel av skylda for poengtapet mot Lyn der han ryker på en idiotisk utvisning.

      I tillegg er jeg av den oppfatning av at Søgård og Riise må spille pga løpskraft. De siste åtte kampene blir krig der vi må løpe mer enn motstanderne for å vinne. Så jeg vil ikke ha Kiko og Wehrman på banen samtidig da jeg er redd for rolleforviklinger. Dette fungerte overhode ikke mot Start.

      Kasey fordeler fler baller ut på kantene i stedet for å tre de inn i midten til Koren, som er grunnen til at Koren blir mindre innvolvert. Når Espen spiller sentralt, sender han ballen til Koren med en gang han har gjenvunnet den, fordi Espen kjenner sine begrensninger og styrker. Han vinner ballen, men Koren er bedre med kula i beina.
      Lauken er vår venn!

      Kommentar

      • Rønnern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6690

        #23
        Opprinnelig skrevet av Fugl1120
        Kasey fordeler fler baller ut på kantene i stedet for å tre de inn i midten til Koren, som er grunnen til at Koren blir mindre innvolvert. Når Espen spiller sentralt, sender han ballen til Koren med en gang han har gjenvunnet den, fordi Espen kjenner sine begrensninger og styrker. Han vinner ballen, men Koren er bedre med kula i beina.
        Glimrende analyse! Enten har du lest det jeg har skrevet eller så er du faen meg et lyst hode.
        Mvh Ronnie "The Runner"
        LSK for alltid

        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

        Kommentar

        • Ola
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 1651

          #24
          Opprinnelig skrevet av Torolf
          Jeg stemmer for trygghet og trepoengere. Kiko, Sundgot og Søgård på banen i hver kamp.
          Definitivt enig! Wehrman gir meg dårlig hjerte og snusen i halsen av de få, men avgjørende dårlige tversoverpasninger, duelltap og spesielle løsninger.

          Det laget vi spilte med i går burde begynne neste kamp. (= Occean og Wehrman på benk/tribune)

          Kommentar

          • Fugl1120
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 3528

            #25
            Opprinnelig skrevet av Rønnern
            Glimrende analyse! Enten har du lest det jeg har skrevet eller så er du faen meg et lyst hode.
            Du er jo mitt store idol, og jeg trekker inn hvert eneste ord fra dine tastetrykk som livskunnskap. Kanskje det er en kombinasjon av begge deler?
            Lauken er vår venn!

            Kommentar

            • Ballkunstneren
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2006
              • 780

              #26
              Sentral Linje

              Alle lag som gjør det godt i alle ligaer har en sterk sentrallinje, med stor spilleforståelse og mye spilletid sammen. For eksempel Terry - Lampard - Drogba i chelsea. Dette er viktig for å ha kontinutet i laget. Det som samtidig er sant med disse spillerne er at de er pådrivere i laget som bidrar med mer enn bare godt spill. De motiverer også spillerne rundt seg.

              Og som vi hørte fra forrige kamp var det Kippe & Søgård som bidro til at laget holdt seg oppe og presses HamKam gjennom 90 minutter i stedet for bare 85. Dette var grunnen til at Lillestrøm endelig vant igjen.

              Kippe - Søgård - Sungot, de har alle vært i klubben nesten hele sine karrierer og er spillere som kjenner Åråsen inn og ut. Det er spillerne som setter stemningen i garderoben. De som sier velkommen til nye spillere. Nå som serien drar seg mot slutten er det utrolig viktig at disse får spille og at disse yter sitt beste. Det vil inspirere resten av laget.

              I tillegg så har vi en Koren som er tilbake i form og leverer noe av det beste jeg har sett av fotball i norge. Og hvis mifsud holder seg i den formen han er så er det bare å la han kjøre på!

              Lykke til i Champions League LSK & Gratulerer med seriegull!

              Kommentar

              • KFL41
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2004
                • 3648

                #27
                Viktig å ha spillere som vil blø for drakta ja. Det vil Kippe, Søgård og Sundgot. I tillegg har vi Mifsud og Koren som må spille best mulig for å komme til en best mulig klubb.

                Kommentar

                • cyberspud
                  Medlem
                  Møteplager
                  • May 2004
                  • 86

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av KFL41
                  Viktig å ha spillere som vil blø for drakta ja. Det vil Kippe, Søgård og Sundgot. I tillegg har vi Mifsud og Koren som må spille best mulig for å komme til en best mulig klubb.
                  Søren klype for et bra lag vi har:lsk:
                  2004 Lillestrøm

                  spud

                  Kommentar

                  • tHuLu
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2003
                    • 730

                    #29
                    Hvis vi har Espen og Kasey på midten så er jo alternativene på venstre Kiko, Påsan og Koren. Med Koren på venstre får vi plass til gode pasninger til flanken fra Kasey, Sundgot bak Ollie og en av de små. Ollie vil da kanskje få flere pasninger rettvendt etter at vi har ballvinnere i flust sentralt og pasningsguder på begge kantene.
                    For det er bedre å værra døv enn vålenga!

                    Kommentar

                    • xeR
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Jan 2004
                      • 11206

                      #30
                      ikke dum den der morten.
                      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                      Kommentar

                      • Leif A
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 3962

                        #31
                        Jeg tror det var Bengt Eriksen som i ett av sine innlegg i bloggen på fxt.no som dro frem Søgård som "ordensmannen" i LSK. Spilelren som du kanskje ikke legger så mye merke til, men som sørger for at det er luftet godt ut på midtbanen, og at det er mest mulig pent og ryddig foran forsvaret.
                        Nei, han er ikke den glimrende teknikkeren selv om han faktisk har blitt bedre på dette området. Men av og til er det kanskje ikke så dumt å velge enkleste løsning? Jeg kan ikke helt se det dumme i å få ballen fortest mulig fremover, fremfor å spille på kryss og tvers på midten slik at motstanderen får tid til å komme seg i forsvar med flest mulig. Eller enda verre: snapper ballen og kontrer.
                        Det står åtte tette kamper igjen, og hvert eneste mål vil bli like viktig enten det kommer i LSK sin favør eller som baklengs. Og for min egen del blåser jeg en lang marsj i om vi mister "finspillet" så lenge målforskjellen i hver enkelt kamp ender med fordel LSK.

                        Det er altfor lenge siden '89. Og da vant vi ikke serien med finspill!
                        Knurr...

                        Kommentar

                        • Fugl1120
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2005
                          • 3528

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av tHuLu
                          Hvis vi har Espen og Kasey på midten så er jo alternativene på venstre Kiko, Påsan og Koren. Med Koren på venstre får vi plass til gode pasninger til flanken fra Kasey, Sundgot bak Ollie og en av de små. Ollie vil da kanskje få flere pasninger rettvendt etter at vi har ballvinnere i flust sentralt og pasningsguder på begge kantene.
                          Kasey, Mouelhi og Occean kan ikke spille samtidig. Hvert fall ikke i norsk tippeliga, og det er vel det utgangspunktet vi burde forholde oss til.
                          Lauken er vår venn!

                          Kommentar

                          • tHuLu
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2003
                            • 730

                            #33
                            Men med det jeg sier der så spiller ikke Kiko, han er en av alternativene til venstrekanten om Kasey skal spille sentralt. Om Kiko blir dytta inn på venstre så blir også de andre flytta på, Koren inn bak Arild og en liten en og vips var Ollie borte igjen, selv om jeg aller helst vil se denne mannen på banen. Han har ikke tørke forever
                            For det er bedre å værra døv enn vålenga!

                            Kommentar

                            Working...