Koren og Mifsud blir ut sesongen i følge TV2 Nettavisen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • chrissp
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2004
    • 2403

    Koren og Mifsud blir ut sesongen i følge TV2 Nettavisen

    Koren: - Jeg blir

    Først holdt han oppvisning mot HamKam. Så sa han det alle LSK-supportere har drømt om.

    ÅRÅSEN (TV 2 Nettavisen): LILLESTRØM – HAMKAM 3-3:
    Endelig var Lillestrøm «av gammelt kaliber», og endelig viste Robert Koren gammel klasse. Det var nok til å sende hjem HamKam med tre baklengs og null poeng og bagasjen.

    Ikke skrevet under
    Nå lover sloveneren at han blir hos romerikingene ut sesongen. Samtidig avkrefter han ryktene om at han allerede skal ha undertegnet for en annen klubb.
    - Nei, det har jeg ikke gjort. Det har vært en viss interesse fra flere klubber, men jeg har ikke skrevet under på noe.
    - Det er 100 prosent sikkert at jeg blir her ut sesongen, så får vi se hva som skjer etter den tid.
    Lillestrøms midtbaneelegant utelukker sågar ikke at han kan komme til å fortsette å spille sin fotball på Romerrike.
    - Vi får se på hva Lillestrøm tilbyr, sier den slovenske landslagsspilleren, som lenge har vært åpen på at ambisjonene er å spille for en større klubb. Helst i Spania.

    Tilbake for fullt
    Etter en liten downperiode i Lillestrøm-drakta, hvor både fans og presse begynte å stille spørsmål om fokus og innsats var helt slik det skulle, har Robert Koren kommet godt tilbake. Mot Start gjorde han et godt innhopp, mot Lyn var han igjen sentral i det meste av Lillestrøms offensive spill – og mot HamKam var 25-åringen tilbake som banens beste, for tredje gang i år.
    Trener Uwe Rösler mener slovenerens beskjed om å bli værende er – nettopp – gull verdt for Lillestrøm.
    - I utgangspunktet har vi ingen å miste, vi trenger alle 18-19 spillerne for å være med i kampen om gullet, sier LSK-treneren diplomatisk.
    Likevel må han innrømme at det er noe spesielt med hans to «rebeller», Robert Koren og Michael Mifsud.
    - Koren har vist alle hva han er god for etter kritikken, og er nå tilbake i den samme formen han hadde i vår. Sammen med Michael Mifsud er han selvfølgelig svært viktig i vår jakt på tittelen, sier Rösler til TV 2 Nettavisen.

    Mifsud blir også?
    Akkurat det er det Lillestrøm trenger for at det skal bli alvor av det seriegullet Uwe Rösler lovet dagen etter poengtapet mot Lyn. Når så samme Mifsud sier at han selv også «ikke regner med å bli solgt den neste uka», og at «han skal gjøre sitt aller beste i sine siste måneder i Lillestrøm-drakta», så betyr det at Lillestrøm etter alle solemerker får beholde sine to viktigste matchvinnere ut sesongen.
    Da kan det fort bli mer jubel enn den man så etter HamKam-seieren, presentert gjennom dagens blideste, Espen Søgård.
    - Jævlig deilig, innrømmet midtbanemotoren, som bare brukte det første ordet da han oppsummerte kampen mot Lyn overfor TV 2 Nettavisen fire dager tidligere. Bare et regnvær uten sidestykke stoppet smilet å stige opp i himmelske høyder.
    «Fetsundråneren», Søgårds klengenavn blant LSK-supporterne, mener at usikkerheten kom snikende da HamKam reduserte til 1-2 tidlig i andreomgangen, men at Lillestrøm for en gangs skyld klarte å holde tempoet oppe og unngå å legge seg bakpå mot slutten – slik de har sluppet inn mål på fire-fem ganger tidligere denne sesongen.
    - Viktig og utrolig deilig, mente Bjørn Helge Riise, mens HamKam-trener Frode Grodås var alt annet en lykkelig etter tomålstapet. Grodås var skuffet over resultatet, dommeren og sin egen keeper, Ivar Rønningen.
    - Vi gjør en bra kamp de første 35 minuttene, men deretter svinger vi voldsomt i prestasjonene, sier Grodås, som var tilbake på Åråsen ti år etter han selv ga seg som spilelr for Lillestrøm.

    Dommeren avgjorde kampen

    Noen lykkelig retur ble det imidlertid aldri, og Grodås sa til TV 2 Nettavisen at han mente utfallet fort kunne ha vært annerledes, hadde keeperen fulgt keeperboka - og dommeren dommerboka.
    - Ivar (Rønningen) vet han skal bokse den første (der han gir en retur som Arild Sundgot enkelt dytter over streken, journ. anm.).
    - Og dommer Sandmoen?
    - Er med på å avgjøre kampen. Heinz Muller ligger på ballen i ti sekunder, og når Marcus Ringberg spør hva han skal gjøre, så får han gult kort. Helt utrolig, sukker HamKam-treneren oppgitt.
    Bølerkanaris
  • chrissp
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2004
    • 2403

    #2
    I såfall varmer det ekstra godt å se gleden, spesielt fra Koren, etter seieren mot Kamma. Var nervøs for at det var hans siste kamp...
    Bølerkanaris

    Kommentar

    • hoyt
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2004
      • 2850

      #3
      Opprinnelig skrevet av TV2 Nettavisen

      Lillestrøms midtbaneelegant utelukker sågar ikke at han kan komme til å fortsette å spille sin fotball på Romerrike.
      - Vi får se på hva Lillestrøm tilbyr, sier den slovenske landslagsspilleren
      Gi den mannen et tilbud han ikke kan avslå! Fort!
      "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
      - Nosa

      Kommentar

      • gulf
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Oct 2005
        • 210

        #4
        Oi, dette var da virkelig gode nyheter. Ingen tvil om at med et stk. Koren og ditto antall Mifsud som sikre LSK-spillere (minst) ut denne sesongen øker gullsjansene betraktelig!
        :lsk:

        Kommentar

        • Serbern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 5496

          #5
          Fantastisk nyhet på en fantastisk dag... Gi Koren det han vil ha pluss litt til og en livstidskontrakt....:lsk:

          Kommentar

          • Messias
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2005
            • 624

            #6
            Gi de kontrakter de ikke kan si nei til... dette er spillere av stort kaliber som burde bli i sportsklubben.

            Kommentar

            • Leif A
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 3962

              #7
              Robert sier da vel forsåvidt ikke noe annet enn det han har sagt hele tiden?
              Mulig at de "store" tilbudene har uteblitt, og at han derfor foretrekker LSK fremfor alternativer som f.eks. The Wankership eller Østerrike e.l.
              Knurr...

              Kommentar

              • veiron
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6267

                #8
                Bra Koren! Sånn skal det høres ut. Det er gutten sin det!
                Hadde vært utrolig digg om han signerte en ny kontrakt med LSK.

                :lsk:

                Kommentar

                • RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

                  #9
                  Som musikk i mine ører: Fine toner fra Koren. Utelukker ikke at et LSK i gullkampen, og muligheter for CL-kvalifisering neste år, kan friste mer enn f.eks. spansk annendivisjon. Håper og tror at klubben jobber seriøst med et tilbud om forlengelse, om nødvendig med en klausul om at han har rett til å gå hvis det kommer et tilbud over en viss sum.

                  Kommentar

                  • Rønnern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6690

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av RSP
                    ... om nødvendig med en klausul om at han har rett til å gå hvis det kommer et tilbud over en viss sum.
                    Sånne klausuler for forbudt i henhold til NFF. En gentlemans agreement er den eneste løsningen på akkurat det spørsmålet.
                    Mvh Ronnie "The Runner"
                    LSK for alltid

                    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                    Kommentar

                    • RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Rønnern
                      Sånne klausuler for forbudt i henhold til NFF. En gentlemans agreement er den eneste løsningen på akkurat det spørsmålet.

                      Takk for oppklarende info, Rønnern. Da bør partene snakke sammen, slik at Koren får en klar forståelse av at klubben vil la ham gå forutsatt det rette tilbud.

                      Kommentar

                      • Torolf
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 9574

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av RSP
                        Takk for oppklarende info, Rønnern. Da bør partene snakke sammen, slik at Koren får en klar forståelse av at klubben vil la ham gå forutsatt det rette tilbud.
                        Jeg synes ikke LSK skal sabotere NFFs regelverk. Gi Koren en god kontrakt. Hvis han spiller godt nok og LSK får et godt tilbud fra en storklubb, vil de uansett selge.

                        Kommentar

                        • BennyLem
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 2902

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Torolf
                          Jeg synes ikke LSK skal sabotere NFFs regelverk. Gi Koren en god kontrakt. Hvis han spiller godt nok og LSK får et godt tilbud fra en storklubb, vil de uansett selge.
                          LSK sitt største forhandlingskort her er vel hvordan de har forholdt seg til tidligere overganger. LSK har en god historikk på å ikke lage vanskeligheter for sine spillere. Ledelsen burde oppgi flere av våre mange eksporter som referanse til Koren.

                          Her burde det være muligheter som gjør alle parter til lags. Vi bør tilby Koren en skikkelig "pakke", med lønn, forsikringer, etc. Det er uansett langt billigere, og ikke minst sikrere, enn å skulle hente en erstatter.
                          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                          Kommentar

                          • Torolf
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 9574

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av BennyLem

                            Her burde det være muligheter som gjør alle parter til lags. Vi bør tilby Koren en skikkelig "pakke", med lønn, forsikringer, etc. Det er uansett langt billigere, og ikke minst sikrere, enn å skulle hente en erstatter.
                            Jeg mener det kan være verdt å betale 3-4 mill. i årslønn til Koren, evt. en skikkelig sign-on-fee + et par mill. i årslønn mot at han signerer en lang kontrakt. Vi kan fort får 20-30 mill. for ham om et par år hvis han fortsetter framgangen og får vist seg fram i Europa.

                            Kommentar

                            • Mikael
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Oct 2005
                              • 203

                              #15
                              Dette er veldig gode nyheter. Enig i at LSK kan ofre en del for å få Koren til i signe. Gi han en kontrakt han ikka kan si nei til, i tillegg til at han kan få gå for en viss sum i fremtiden hvis han ønsker. Tror Koren kan være forskjellen på å vinne tippeligaen eller at det ryker.
                              Forza fugla!

                              LSK for evig og alltid

                              Kommentar

                              • Henrik
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2006
                                • 2110

                                #16
                                Jeg mener vi bør betale han så mye selv om han ikke skriver en kontrakt lengre enn to år. Alternativet er å hente inn en ny spiller og da må vi antageligvis en dårligere spiller og må bruke mer penger på det. Det beste hadde selvfølgelig vært en lengre kontrakt dog. Er han villig til å gjøre det burde vi legge på bordet de millionene vi måtte brukt på en ny spiller som "sign on fee" til Koren.

                                Kommentar

                                • Kjell.T.Ring
                                  Poll St. Ring
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Dec 2005
                                  • 11796

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Mikael
                                  Dette er veldig gode nyheter. Enig i at LSK kan ofre en del for å få Koren til i signe. Gi han en kontrakt han ikka kan si nei til, i tillegg til at han kan få gå for en viss sum i fremtiden hvis han ønsker. Tror Koren kan være forskjellen på å vinne tippeligaen eller at det ryker.
                                  Problemet er jo at vi ikke er i nærheten av å kunne gi han et tilbud han ikke kan si nei til ift f.eks. Newcastle som har tittet på han.
                                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                  Kommentar

                                  • AG-3
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2006
                                    • 1081

                                    #18
                                    Sponser gladelig Koren med en europall blandingsved hvis det kan få han til å bli. Alle monner drar og...

                                    Kommentar

                                    • KimFL
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2003
                                      • 1410

                                      #19
                                      Var rett og slett deilig å lese denne artikkelen på nettavisen....

                                      Håper også klubben strekker seg langt i å få han til å skrive under på en ny kontrakt. Skulle det skje, at vi vinner serien, så er det tross alt en Champions League-kvalik til høsten, og i slike "store" kamper, er Koren gull verdt. I tillegg er det jo også et bra utstillingsvindu for Koren selv, til å få napp hos de store klubbene.



                                      mvh
                                      KimFL

                                      Kommentar

                                      • Kjell.T.Ring
                                        Poll St. Ring
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Dec 2005
                                        • 11796

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av KimFL
                                        Var rett og slett deilig å lese denne artikkelen på nettavisen....

                                        Håper også klubben strekker seg langt i å få han til å skrive under på en ny kontrakt. Skulle det skje, at vi vinner serien, så er det tross alt en Champions League-kvalik til høsten, og i slike "store" kamper, er Koren gull verdt. I tillegg er det jo også et bra utstillingsvindu for Koren selv, til å få napp hos de store klubbene.



                                        mvh
                                        KimFL
                                        Trur desverre dere legger alt for mye i dette. Koren forsvinner etter sesongen.
                                        Han er bare smart nok til å unngå uproffe uttalelser.
                                        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                        Kommentar

                                        Working...