Ludvigsen har gjort en bedre jobb enn Fjøra!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • semper fi
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2005
    • 823

    Ludvigsen har gjort en bedre jobb enn Fjøra!

    I min verden har Brann skaffet seg seriegullet i dette overgangsvinduet! Godt gjort av en skarrende Peddi! Skal ikke uttale meg om jobben til fjøra og co.
    -After Dark Ultras-
  • Rønnern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6690

    #2
    Opprinnelig skrevet av semper fi
    I min verden har Brann skaffet seg seriegullet i dette overgangsvinduet! Godt gjort av en skarrende Peddi! Skal ikke uttale meg om jobben til fjøra og co.
    Får følelsen av 2001 tilbake.

    Trøndera henta Rushfeldt og El Fakiri, mens vi hanka inn Håvard Ottesen fra Tromsdalen. På lån! Merkelig at vi ikke vant gull det året....

    Men, jeg synes det blir for enkelt å skylde på Fjøra når en ser på antall kronasjer som er brukt. Brann har Hardball som skyter inn spenn, LSK har dessverre ikke samme summer med risikovillig kapital tilgjengelig.

    Jeg gir ikke opp håpet, men det ser ut som om sangen med 1963 må skrives om.
    Mvh Ronnie "The Runner"
    LSK for alltid

    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

    Kommentar

    • Anders_Bakken
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2004
      • 542

      #3
      Drit nå i hva Brann har foretatt seg...Bakke er over the top....Gashi er en sytepave som er en middelmådighet....som Petter sa: Vi frykter ingen

      Kommentar

      • Lars
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6156

        #4
        Vi har da for faen henta nøyaktig de spillerne vi trenger. Dessuten skal ikke POL ha særlig stor del av æren for Branns spillerkjøp i dette overgangsvinduet. Idiotisk tråd.

        Jeg og de fleste andre synes Fjøra gjør en kjempejobb!

        Kommentar

        • Kølla Riisa
          Seniormedlem
          • Jun 2004
          • 1021

          #5
          Jeg synes dette er herlt greit jeg. Nå kan vi slå oppover som litt underdogs og da er vi alltid gode.

          Det er ingen som forventer at vi tar gullet nå(bortsett fra oss her inne), vi kommer til å ta det.

          Uwe har talt, i år blir det gull.

          Kommentar

          • gj
            Seniormedlem
            • Nov 2003
            • 3360

            #6
            Ifølge vår (les: Skjettens) hardbarka Leeds-supporter har Bakke gjort det meget bra på Leeds-laget i år.

            Spurte ham om det ikke er greit å bli kvitt ham på grunn av lønna (dette var før overgangen).

            Her er det ordrette svaret: "For å nevne det så er det dyrere å skaffe noen av hans kaliber enn å fortsette å betale lønna hans."
            Last edited by gj; 01.09.2006, 00:59.

            Kommentar

            • BennyLem
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 2902

              #7
              Bakke er selvsagt en soleklar forsterkning, men det er ikke sikkert at Brann vinner for det. Bakover er de fortsatt meget sårbare, samtidig som spissene svinger i prestasjoner.

              RBK er den soleklare favoritten, med en bred stall, rutine, og et "bunnivå" som er langt høyere enn LSK og Brann.

              LSK kan ta gull, men er avhengige av at de andre feiler. Den nye vingen er sikkert grei, men jeg er personlig av den oppfatning av Påsan holder mål. Imidlertid gjør ikke Uwe det, og da er det bedre med en ny mann enn Kiko/Søgård på kant. Håper bare han har en god innleggsfot og evnen til å komme rundt. Kanter uten denne egenskapen er etter min oppfatning null verdt.

              Det som bekymrer meg, er at vi ikke har fått lånt ut, solgt eller byttet bort en i trioen Occean, Wehrman, Kiko. I en tøff innspurt trenger vi alle mann tilgjengelig, og da er det råflott med en spiller på tribunen. Kiko (og en del cash) i bytte mot Brenne hadde vært en god løsning f.eks.
              Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

              Kommentar

              • RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

                #8
                Alt i alt er jeg meget fornøyd når vinduet nå har lukket. Husar ser ut til å ha stort potensiale, og kan forsterke laget allerede i høst. Men kanskje viktigst: Koren og Mifsud blir ut sesongen, og dét hadde iallfall ikke jeg vedda på når vinduet åpnet.

                Brann har skrudd opp de allerede store forventningene til seg enda noen hakk ved å signe Gashi og Bakke: Tackler de det ? Jeg er ikke sikker.
                Last edited by RSP; 01.09.2006, 07:08.

                Kommentar

                • Rønnern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6690

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av BennyLem
                  RBK er den soleklare favoritten, med en bred stall, rutine, og et "bunnivå" som er langt høyere enn LSK og Brann.
                  I år kan vi vel si at trøndera har vist seg å ha et bunnivå som er lavere enn LSK. 0-3 hjemme mot Ham-Kam, 1-1 hjemme mot Raufoss og 1-0 hjemme mot Mandalskameratene i cupen er veldig dårlig. LSK bunnivå er vel representert 1-2 hjemme mot Sandefjord og et var en kamp LSK nok burde vunnet. Nå viser det seg i ettertid at Sandefjord slett ikke var noe slaktoffer i Tippeligaen og sånn sett er det resultatet, isolert sett, ikke skremmende.

                  Dog synes det som om trøndera er i døtten og jeg tipper de holder seg i toppen helt inn, men Brann må være favoritter.

                  Opprinnelig skrevet av BennyLem
                  Håper bare han har en god innleggsfot og evnen til å komme rundt. Kanter uten denne egenskapen er etter min oppfatning null verdt.
                  Synes du er altfor bastant her. Det å sette en mer typisk midtbanespiller, så som Søgård eller Kiko på kanten, har sine fordeler sett opp mot de alternativene LSK har i dag. Løpsstyrke og duellkraft er i hvert fall to stikkord som faller godt på plass når en skal vurdere de to nevnte. Det beste ville selvfølgelig være å ha en kloning av Riise også på venstresiden. Da får man nesten alt Espen og Kiko har, men i tillegg en presis innleggsfot og en bedre evne til å komme seg i innleggsposisjoner.
                  Mvh Ronnie "The Runner"
                  LSK for alltid

                  Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                  Kommentar

                  • BennyLem
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 2902

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Rønnern
                    I år kan vi vel si at trøndera har vist seg å ha et bunnivå som er lavere enn LSK.
                    Noter forskjellen her forskjellen fra RBK før i år, og til etter trenerbyttet. Som du selv sier, de er i døtten. Tviler på om RBK vil oppleve noe 0-3 på hjemmebane i år.

                    Selv om vårt "verste" tap er 1-2 mot Sandefjord, så må vi heller ikke stikke under en stol at vi var særdeles heldige med domeravgjørelser i vårsesongen. Det har jevnet seg litt ut, men vi ligger fortsatt solid på plussiden der.

                    Det som kanskje er mest skremmende, er at vi er gode i perioder av kamper, typisk maks 30 minutter sammenhengene, for så å enten å bli middelmådige eller kollapse helt.

                    Vi har vel ikke gjennomført en eneste 100% god kamp i år, hvor vi har kjørt over motstanderen fra A til Å? Førsteomgang mot Molde er vel det nærmeste vi kommer, men da var det forferdelig etter pause.
                    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                    Kommentar

                    • Torolf
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2004
                      • 9574

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av BennyLem

                      Vi har vel ikke gjennomført en eneste 100% god kamp i år, hvor vi har kjørt over motstanderen fra A til Å? Førsteomgang mot Molde er vel det nærmeste vi kommer, men da var det forferdelig etter pause.
                      La oss snu på det: LSK har klart mest å gå på av de tre lagene. Brann hadde en periode på forsommeren hvor de spilte over evne. Rosenborg har den perioden akkurat nå, selv om de ikke er veldig overbevisende. Hvis vi får ut vårt potensial i høst, blir dette veldig bra. Occean er en joker i serieinnspurten.

                      Kommentar

                      • BennyLem
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 2902

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Torolf
                        La oss snu på det: LSK har klart mest å gå på av de tre lagene. Brann hadde en periode på forsommeren hvor de spilte over evne. Rosenborg har den perioden akkurat nå, selv om de ikke er veldig overbevisende. Hvis vi får ut vårt potensial i høst, blir dette veldig bra. Occean er en joker i serieinnspurten.
                        Enig. Jeg, som pessimist, mener også at LSK har minst press på seg, selv om de prater om gull. Presset er langt høyere i Brann og RBK, det gir oss en fordel.

                        Occean har også klart potensiale, noe han viste i vinter. Det som bekymrer meg, er at han ikke kommer til mange sjanser. Det er ikke bare det at han har manglet marginer (som mot FFK), han har vært involvert svært lite i sjanser når han har spilt.

                        Det virker som han er både tung i kroppen og forknytt. Spiser han eller trener han feil? Må være litt pinlig for store karen å bli puffet bort av småtasser som Paulsen og Strømstad på Start...
                        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                        Kommentar

                        • gamle-perta
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2004
                          • 2418

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av semper fi
                          I min verden har Brann skaffet seg seriegullet i dette overgangsvinduet! Godt gjort av en skarrende Peddi! Skal ikke uttale meg om jobben til fjøra og co.

                          Meget dyre forsterkninger til Brann, ja.
                          Derfor blir det ekstra moro at de mislykkes igjen...

                          Jeg gleder meg til første helgen i november!


                          Mvh
                          Gammer´n
                          Mvh
                          Gammer´n (Per T)

                          Kommentar

                          • Torolf
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 9574

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                            Meget dyre forsterkninger til Brann, ja.
                            Derfor blir det ekstra moro at de mislykkes igjen...

                            Jeg gleder meg til første helgen i november!

                            Mvh
                            Gammer´n
                            Har du begynt å knaske lykkepiller?

                            Kommentar

                            • bøllefrø
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2004
                              • 462

                              #15
                              Snakk om svartmaling og jamring. Hvilken plass er det vi trenger å forsterke da? Nå føler jeg at vi har et godt lag. Vinner vi gull, er det supert. Gjør vi det ikke, har de andre bare vært bedre.

                              Å sammenlinke seg med et lag som har investorer som spytter inn 15 miller siste dagen før deadline, blir bare dumt. Vi kan aldri sloss mot det - og ikke vil vi det heller.

                              Brann er et kjøpelag, og det kan hende de klarer å kjøpe tittelen i år. Men vi skal ikke disse Fjøra fordi han ikke gjør det samme.

                              Kommentar

                              • Raskolnikov
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2005
                                • 1453

                                #16
                                Bare en liten kommentar til Branns storhandel. Branns sentrale midtbane har i år bestått av Helge Haugen og Martin Andresen. Både Gashi og Bakke er sentrale midtbanespillere. Jeg er ikke så sikker på at de nye kjøpene vil styrke Brann noe særlig. Kanskje kan en av de gå inn for Haugen, men mange har påpekt at Brann har et veldig homohent lag og det mister de kanskje litt da. Gashi er i den formen han har vært i dette året uansett ingen forsterkning. Brann har en sterk tropp, der er de bedre enn oss, men jeg tror fortsatt at vår første 11er er bedre enn Branns. Så får vi se da, hvor harmonisk Brann-troppen blir med en sutrende Charlie Miller og "stjernespillere" med fast benketilværelse. Det store spisskjøpet Helstad har fått lite spilletid og til og med har stilt bak Migen i køen om en spissplass.
                                Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                                Kommentar

                                • Totti21
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2004
                                  • 3499

                                  #17
                                  Det at Koren og Mifsud blir er viktigere enn kjøpene av Gashi og Bakke. Og ingen av de når Koren til strømpene engang.
                                  Jeg ville ikke hatt Gashi i laget om de hadde kastet han etter oss, kunne kanskje ønsket Bakke istedenfor Wherman pga at han er Norsk og ikke vil stå i veien for EU-kvota, men ikke pga kvalitet.

                                  Nei, fugla blir som en overgangsvinner å regne når Koren og Mifsud blir i klubben ut sesongen, samt at vi har styrket venstresiden.

                                  Kommentar

                                  • RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Totti21
                                    Det at Koren og Mifsud blir er viktigere enn kjøpene av Gashi og Bakke. Og ingen av de når Koren til strømpene engang.
                                    Jeg ville ikke hatt Gashi i laget om de hadde kastet han etter oss, kunne kanskje ønsket Bakke istedenfor Wherman pga at han er Norsk og ikke vil stå i veien for EU-kvota, men ikke pga kvalitet.

                                    Nei, fugla blir som en overgangsvinner å regne når Koren og Mifsud blir i klubben ut sesongen, samt at vi har styrket venstresiden.
                                    Veldig enig i dette. Virker som at det at Koren og Mifsud blir lett glemmes, når avisene nå begynner å kåre vinnere og tapere på overgangsmarkedet.

                                    Kommentar

                                    • ulfpulf
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2004
                                      • 2505

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                      Får følelsen av 2001 tilbake.

                                      Trøndera henta Rushfeldt og El Fakiri, mens vi hanka inn Håvard Ottesen fra Tromsdalen. På lån! Merkelig at vi ikke vant gull det året....
                                      Forskjellen fra 2001 er at i år har vi en stall med god dekning på det meste av banen, det er til og med kamp om midtbane- og spissplassene.
                                      I 2001 hadde vi en knallbra førsteellever, men med skader og kortkarantener ble det tynt.

                                      Jeg synes kjøpene hittil ser bra ut, og det er helt greit for meg at vi ikke har kjøpt verdensstjerner som ville presset forventningene i været.
                                      Dan Anton kan legge inn til Husár som klinker inn målet som sikrer gullet.
                                      (gamle-perta og jeg spleiset på lykkepillepakka.)

                                      Kommentar

                                      • 10.09.50
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Oct 2005
                                        • 1410

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                                        Så får vi se da, hvor harmonisk Brann-troppen blir med en sutrende Charlie Miller og "stjernespillere" med fast benketilværelse.
                                        Viktig apropos. Jeg ville også vært bekymret for harmonien i troppen om jeg var Brannsupporter. Historien viser at skal man lykkes med et stort stjernegalleri, trenger man en sterk mann i trenerrollen. Brann har Mons Ivar Mjelde.

                                        Kommentar

                                        Working...