Ludvigsen har gjort en bedre jobb enn Fjøra!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • fjacob82
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 1507

    #21
    Opprinnelig skrevet av 10.09.50
    Viktig apropos. Jeg ville også vært bekymret for harmonien i troppen om jeg var Brannsupporter. Historien viser at skal man lykkes med et stort stjernegalleri, trenger man en sterk mann i trenerrollen. Brann har Mons Ivar Mjelde.

    Nå skal vi ikke disse Mons alt for mye. Gjort mye bra for klubben vår han.
    Men støtter deg i det du sier. Spørs om han klarer å håndtere trioen Andresen, Gashi, Bakke, som alle vil spille og nesten kreve spilletid. Pluss en antakeligvis lettere irritert Haugen som nå blir satt rett på benk og bare kan glede seg over spill på andrelaget. For akkurat nå er han 4de valget sentralt. Og det er ikke noe særlig å vite når man har vært med å få laget sitt opp på topp plassen.

    Så det kan for slå litt sprekker i harmonien der, men at Brann nå har en bra sentral midtbane, det er hevet over enhver tvil. Men dette fortegner seg nesten som panikk kjøp, for å prøve å sikre inn seriegullet. Jeg aner en liten sprekk jeg da...

    Og som nevnt tidligere, vil kåre LSK til vinner av overgangsvinduet. Vi har beholdt Koren og Mifsud, som av flere regnes som tippeligaens beste midtbane og spiss..... Gullsjangsene lever med disse to på laget vårt. Hadde de gått så hadde vi ikke hatt sjangs.

    Nei, nå blir det gull. jeg er i god tro...
    Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
    *Brasseberget*

    Kommentar

    • Henrik
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2006
      • 2110

      #22
      Per Ove Ludvigsen har gjort en god jobb for Brann, ingen kan si noe på det. Selv om jeg ikke skjønner hvorfor de kjøper Gashi da... Men at han gjør en god jobb er vel ikke akkurat noe nytt. Han har hentet inn spillere som Vaagan-Moen, Andresen, Scharner, Olifinjana, Miller og Sæternes. Men Fjørtoft har da virkelig gjort en god jobb for oss også, og uansett hvordan vi snur og vender på det har vi mindre resurser enn Brann, og Lillestrøm er ikke akkurat verdens største sted. Men vi har fordelen av nærhet til Oslo da...

      Vi har fortsatt Koren (!!) og Mifsud, vi har fått inn Dan Anton som virker solid, og Husár som det blir spennende å følge fremover.

      Men det beste av alt, det kommer til å bli ekstra bittert for alle bergensere når vi slår dem på målstreken, og blir seriemestere 2006

      Kommentar

      • Forumbikkja
        Juniormedlem
        Bøffelpromp
        • Mar 2006
        • 17

        #23
        Tror ikke noe på at Brann går på sprekk. Det er ønsketenkning.

        Et annet poeng er at her inne har folk gått rundt og ventet på det siste gule kortet til Andresen, som vil gi ham karantene. Helt oppriktig, trenger Brann å frykte det gule kortet nå?
        Forumbikkja

        Kommentar

        • reka
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Aug 2005
          • 13277

          #24
          Brann har vel ikke noe 2. lag å snakke om lenger? Det er vel i 3. divisjon el. lignende. I følge Mat-Mons trengte de ikke noe 2. lag, fordi de nest beste ville bli bedre av å trene med de beste (ettersom jeg husker riktig)? Spillere som ikke får spilletid i den klubben vil råtne på rot, evnt vil det måtte bli hyppige bytter sentralt. Merkelig hvordan de har ordnet seg der.

          Kommentar

          • KimFL
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2003
            • 1410

            #25
            I min verden har Brann skaffet seg seriegullet i dette overgangsvinduet! Godt gjort av en skarrende Peddi! Skal ikke uttale meg om jobben til fjøra og co.
            Kan ikke si jeg er så veldig imponert over spillerkjøpene til Brann....ok, Bakke er absolutt brukbar, som kan forsterke laget. Han er i likhet med Andresen, en sentral midtbane, og veldig lik i spillestilen. Men de 2 samtidig? Ikke sikker på om det styrker laget. Gashi....hmm.....ville ikke hatt han i LSK ihvertfall. En liten sytekopp, som kan være god....når han ikke syter. Vi har vel hatt noen slike på Åråsen før....

            Og så Fugla da.....ok vi har kjøpt 1 ukjent slovak, som visstnok skal være god. Sikker på at Fjøra & co har studert spiller'n nøye, og er han så god som det blir sagt, så vil han helt klart styrke laget, spesielt offensivt på venstrekanten.

            Også beholder vi tross alt Koren og Mifsud. Vil si det står 3-2 til oss i "overganger", jeg


            KimFL

            Kommentar

            • Fugl1120
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 3528

              #26
              Opprinnelig skrevet av BennyLem
              Vi har vel ikke gjennomført en eneste 100% god kamp i år, hvor vi har kjørt over motstanderen fra A til Å? Førsteomgang mot Molde er vel det nærmeste vi kommer, men da var det forferdelig etter pause.

              Dette er jo tilnærmet umulig. Ingen i Tippeligaen som klarer å kjøre over motstanderen fra A til Å, da har du urealistiske forventninger til LSK.

              Når det gjelder trådens tema, synes jeg det er håpløst å sammenligne Fjørtoft og Ludvigsen. Ludvigsen har gjort en god jobb med å få spillerne til å ønske og spille for Brann, men det er klart at LSK ville vært interessert i norske toppspillere om de også hadde hatt økonomien. Brann er sammen med Rosenborg et av lagene som gjør det tilnærmet umulig for andre norske klubber å hente gode, etablerte norske spillere fordi prisen har blitt urealistisk høy. Jeg leste et sted at Brann har brukt omkring 40 millioner på spillerkjøp de siste 2 årene. Det er vel et sted mellom 3 og 4 ganger så mye som LSK har brukt.

              Hvis jeg skal være ærlig, vil jeg si at LSK med Fjørtoft i spissen har gjort en bedre jobb. Med et langt trangere budsjett ligger vi 1 poeng bak Brann. Jeg vil si at Riise har vært bedre enn Vaagan Moen, hvert fall i år, og han kom for flere millioner mindre. Sålangt kan man betrakte Occean's prislapp som alt for høy, og det blir spennende å se høstsesongen hans, samt neste år. Hvis han ikke infrir har vi floppa 8 millioner kroner, men da kan man jo sette opp regnestykket på hvor mange millioner Brann har floppet bort.
              Lauken er vår venn!

              Kommentar

              • kunden
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 2364

                #27
                det er mulig fjøra har vært best om man kan si noe sånt. men det er vel ingen tvil om at occean er årets flopp, spesielt med tanke på prisen. tror mye av kjøpet ble gjort ut fra hva han viste på åråsen mot oss ifjor da odd vant 3-2.

                jeg er også ening med bennylem. vi har ikke klart å dominere kampene hjemme slik vi skulle, kun i få perioder, og selv mot bunnlag. jeg regner ikke med at lsk skal bombardere motstanderen med sjanser. men vi har ikke klart å spille ut hverken sandefjord, ffk, hamkam for å nevne noen hjemme. de har møtt oss høyt og det har vært jevne kamper. mot brann ble vi overspilt, og i store deler av kampen hjemme mot rbk også. de eneste kampene vi så ut som gullkandidat var mot viking og molde hjemme.
                mulig det er for lite harmoni i laget. tror også at vi lider litt under at vi har to midstoppere som ikke kan levere en bra pasning. både kippe og rambekk er gode som stoppere, men i det offensive spillet og oppbygningen er de hjelpesløse. ikke mye silkefot å spore der.

                Kommentar

                • Lars
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 6156

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av kunden
                  det er mulig fjøra har vært best om man kan si noe sånt. men det er vel ingen tvil om at occean er årets flopp, spesielt med tanke på prisen. tror mye av kjøpet ble gjort ut fra hva han viste på åråsen mot oss ifjor da odd vant 3-2.
                  Det tror ikke jeg. Occean var sterkt ønsket på Åråsen leeenge før den kampen.

                  Kommentar

                  • Fugla
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 1718

                    #29
                    Hva er poenget med den headingen??

                    Man har alltid en eller annen i en eller annen klubb som gjør det bedre enn personen som har den tilsvarende jobben i sin egen klubb.

                    Slutt med sytingen! Fjøra har gjort en god jobb!
                    Homer Simpson.



                    www.ultrassarp.no

                    Kommentar

                    • Hamburg & Kanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 3006

                      #30
                      Det er det beste laget, og det laget som viser den beste innsatsen som står igjen som vinner til slutt.

                      Vi har forsterket med to backer, som har vært billige og trolig gode.

                      Hva Brann og RBK shopper inn av spillere om sommeren er likegyldig, selv om det er ufint å si "uansett hva motstanderen byr..." som Rompe gjør
                      LSK Norges beste lag

                      Kommentar

                      • Fugl1120
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2005
                        • 3528

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av kunden
                        jeg er også ening med bennylem. vi har ikke klart å dominere kampene hjemme slik vi skulle, kun i få perioder, og selv mot bunnlag. jeg regner ikke med at lsk skal bombardere motstanderen med sjanser. men vi har ikke klart å spille ut hverken sandefjord, ffk, hamkam for å nevne noen hjemme. de har møtt oss høyt og det har vært jevne kamper. mot brann ble vi overspilt, og i store deler av kampen hjemme mot rbk også. de eneste kampene vi så ut som gullkandidat var mot viking og molde hjemme.
                        mulig det er for lite harmoni i laget. tror også at vi lider litt under at vi har to midstoppere som ikke kan levere en bra pasning. både kippe og rambekk er gode som stoppere, men i det offensive spillet og oppbygningen er de hjelpesløse. ikke mye silkefot å spore der.

                        Vi overkjørte jo Lyn med både 11 og 10 mann, spesielt i førsteomgang da vi var 11 stykker. Jeg skjlnner ikke hva du mener med å spille ut, mot feks Ham-Kam hadde jo Ham-Kam tilnærmet null spill, men de er farlige på de lange oppspillene og dødballer fordi de har krigere. Det blir alltid farlig når Ham-Kam har dødball, uansett om de møter RBK, Brann, Sandefjord eller LSK. Vi scorer mest i hele tippeligaen og spiller god angrepsfotball, hadde vi vært like bunnsolide bakover som vi er framover hadde det ikke vært tvil om at LSK hadde vunnet årets tippeliga suverent. Det er likevel ikke så enkelt at LSK bare kan putte 3 mål og surfe inn til seier.

                        Jeg kan tildels være enig i deg at Kippe ikke er en kreativ stopper, han slår mye langt. Men det er svært få tippeligastoppere som er flinkere enn Rambekk til å bryte ball og sende den videre. Rambekk er flink til å komme med framover, og har et bra driv. Du må likevel huske på at de er midtstoppere, og er ikke de som skal sende de fantastiske stikkerne fra midtstreken til angriperne. Se i internasjonal fotball, hvordan forsvarerne spiller. Rio Ferdinand, Cannavaro, you name it. De spiller fra seg ballen til en midtbanespiller, og lar midtbanen gjøre sin jobb, mens de konsentrerer seg om å forsvare. Det ser kanskje ut som de er mer innvolverende da det hvert fall i England er vanlig at forsvarsfireren står høyere enn i Tippeligaen. Jeg mener det er helt riktig av LSK å ligge med en dyp forsvarsfirer, da farten er vårt svakeste punkt bak.
                        Lauken er vår venn!

                        Kommentar

                        • Rønnern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6690

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av kunden
                          mot brann ble vi overspilt, og i store deler av kampen hjemme mot rbk også.
                          Overspilt mot Brann? Da kan vi ikke ha sett samme kamp. Sikker på at du ikke møtte opp på Lillestrøm Stadion

                          Kampen mot Brann var jevn. LSK produserte de fleste sjansene og hadde det meste av spillet. Brann hadde færre sjanser, men de var nok hakket større. Men Mifsud kom inn og goalet to og vi dro i land et jevnt oppgjør mot serielederen, en gullkandidat verdig!

                          Kampen mot trøndera blei veldig prega av kampen mot FCK tre dager før. Den satt voldsomt i beina på spillerne og det var tydelig. Så lenge det var ork, var det ett lag på banen og elleve rundingsbøyer.

                          Men, jeg skal gi deg rett i at vi ikke har prestert til meget godt i en hel kamp så langt i sesongen. De beste prestasjonene var nok borte mot Brann og borte mot Kamma. Men til gjengjeld har vi ikke spilt en eneste kamp hvor vi har blitt utspilt og pissa på heller, det har både trøndera og Brann opplevd.
                          Mvh Ronnie "The Runner"
                          LSK for alltid

                          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                          Kommentar

                          • Kimito
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 2601

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av pajarito amarillo
                            Tror ikke noe på at Brann går på sprekk. Det er ønsketenkning.
                            Noen vil kunne hevde at man ikke tror Brann klarer å reise seg igjen.

                            Branns fire siste:

                            Lillestrøm - Brann 2 - 0
                            Brann - Start 0 - 1
                            Vålerenga - Brann 2 - 1
                            Brann - Molde 2 - 1

                            Seieren i sist runde var for sikkehets skyld mot Stavrums håpløse menn.
                            Last edited by Kimito; 01.09.2006, 20:44. Begrunnelse: Klippe- og limevanskeligheter
                            Ferdigskåra

                            Kommentar

                            • semper fi
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2005
                              • 823

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av Fugla
                              Hva er poenget med den headingen??
                              Jeg var riktignok rimelig bedugget når jeg skrev dette innlegget, men jeg har rønnern mistenkt for å opprette en egen tråd om emnet ut fra mitt innlegg? Poenget var dog ikke å rakke ned på Fjøras jobb.

                              Bare så det er sagt!

                              semper fi- med dundrende hodepine.
                              -After Dark Ultras-

                              Kommentar

                              • kunden
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 2364

                                #35
                                Vi overkjørte jo Lyn med både 11 og 10 mann, spesielt i førsteomgang da vi var 11 stykker. Jeg skjlnner ikke hva du mener med å spille ut, mot feks Ham-Kam hadde jo Ham-Kam tilnærmet null spill, men de er farlige på de lange oppspillene og dødballer fordi de har krigere
                                jeg er enig i at vi storspilte mot lyn. særlig de 35 første minuttene. kanskje det beste vi har levert denne sesongen (bortsett fra djurgården borte), og hadde det vært en magisk kveld kunne vi ha ledet 3-0 før straffe og utvising.

                                men dette er borte. hjemme er vi litt like norge. klarer ikke koble et solid grep om kampen tvinge motstanderne over midtstreken.
                                ettersom du nevner hamkam var det jo guds lykke at vi fikk 1-0, og på det mest gunstige tidspunkt for å bruke en floskel. inntil målet var kampen helt jevn, kamma hadde drept kampen og fått den inn i sin bane. det var en sann lidelse å se på. og det er jo det jeg mener. selvom om kamma er slik de er burde vi allikevel tvunget dem bakover på banen, men de stod likevel like høyt som oss. derimot på briskeby, spesielt i 2.omg kjørte vi over de.

                                skal ikke klage for mye på rambekk og kippe, legge all skyld bak der. men det er fundamentale tekniske mangler, noe som straffer seg defensivt og offensivt. du kan se hva som har skjedd under sluttsekundene når vi har tapt poeng. både dårlig kroppskontrol og teknikk har ført til baklengs og straffer.

                                Overspilt mot Brann? Da kan vi ikke ha sett samme kamp. Sikker på at du ikke møtte opp på Lillestrøm Stadion:wink:

                                Kampen mot Brann var jevn. LSK produserte de fleste sjansene og hadde det meste av spillet. Brann hadde færre sjanser, men de var nok hakket større.
                                for meg var denne kampen nesten en blåkopi av hjemmekampen mot start ifjor. brann hadde mesteparten av spillet og de største sjanse i 1.omgang. i andre omgang kommer vi med, kampen er jevn og vi goaller to stk ut av ingenting. det var vel heller ikke uten grunn at mjelde satte innpå enda en spiss? han så absolutt muligheten til tre poeng. men la oss ikke krangle over en kamp vi vant, om det var helt fortjent eller ikke, det spiller jo ingen rolle.
                                hovedpoenget er at vi hjemme ikke har vært så solide som vi burde ha vært. jeg tipper at hvis vi hadde sett en samlet ballbesittelse statistikk over samtlige hjemmekamper hadde den vært nær 50-50, noe jeg mener bør ihverttfall være 60-40.


                                Kommentar

                                • Ketil Cantona
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 6813

                                  #36
                                  Jeg vil heller si at Fjøra slår POL langt ned i støvlene... For slikk og ingenting har vi hentet Otto, Rambekk, Riise, Danton, Myklebust, Husâr. Dette bygges for fremtiden!! Brann kjøper dyrt og en gjeng med spillere som er mer opptatt av seg selv og sminke!

                                  Kommentar

                                  • Rønnern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6690

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av semper fi
                                    Jeg var riktignok rimelig bedugget når jeg skrev dette innlegget, men jeg har rønnern mistenkt for å opprette en egen tråd om emnet ut fra mitt innlegg? Poenget var dog ikke å rakke ned på Fjøras jobb.
                                    Det gjorde jeg, for å unngå denne diskusjonen i tråden om nye spillere.

                                    Jeg mener at overskriften er dekkende for innholdet i posten, men dersom du ønsker å endre den i lys av edruskapens forbannelse, så gjør jeg selvfølgelig det, skulle bare mangle. Send meg en PM dersom det er aktuelt.
                                    Mvh Ronnie "The Runner"
                                    LSK for alltid

                                    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                    Kommentar

                                    • semper fi
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2005
                                      • 823

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                      Det gjorde jeg, for å unngå denne diskusjonen i tråden om nye spillere.

                                      Jeg mener at overskriften er dekkende for innholdet i posten, men dersom du ønsker å endre den i lys av edruskapens forbannelse, så gjør jeg selvfølgelig det, skulle bare mangle. Send meg en PM dersom det er aktuelt.
                                      He he. Alles in ordnung, Ronnie.
                                      -After Dark Ultras-

                                      Kommentar

                                      • sigurdsen
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2006
                                        • 1822

                                        #39
                                        brann har jo kjøpt seg to nye midtbanespillere, pluss at de har martin andresen. bakke eller gashi må sitte på benken og bakke er jo gammel og dårlig mens vi har koren som er suveren

                                        Kommentar

                                        • Dole
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2004
                                          • 1585

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av sigurdsen
                                          bakke er jo gammel og dårlig mens vi har koren som er suveren
                                          Ja, en olding på 29 år

                                          Kommentar

                                          Working...