Olivier Occean årets spiller?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • WAK
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2006
    • 967

    #41
    Opprinnelig skrevet av scages
    Alle vet hva OO er god for.
    Problemet hans er katastrofal mangel på selvtilit, og manglende kamptrening.
    Etter innhoppet mot Start, så man det tydlig. Dog spilte han seg opp utover i den matchen.
    OO kommer til å hammre inn mål, bare vent til det løsner.

    Godt å høre at det er noen som har troa på OO
    :lsk:

    eLSKer

    Kommentar

    • aamodtod
      Juniormedlem
      Bøffelpromp
      • May 2006
      • 10

      #42
      Opprinnelig skrevet av hamkamboy
      Occean må være årets flopp i Tippeligaen. Et så dyrt kjøp, som har gjort det så dårlig. Skuffende!
      Må si meg enig i det... Han har vel ikke prestert noen ting i tippeligaen.
      Han mister ballen alt for lett og er litt for "tung" (finnes ikke fart i han)

      Kommentar

      • Lars
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6156

        #43
        Blir frustrert over å lese en del av innleggene i denne tråden.

        Først: Olivier Occean er den spilleren som har scoret flest mål i LSK-drakta denne sesongen. Det virker som om mange har glemt det, men mannen har faktisk putta 12 mål totalt i obligatoriske kamper denne sesongen.

        Han er inne i en dårlig periode nå, noe som er helt naturlig, spesielt med tanke på at han har hatt et kampprogram denne sesongen han aldri har vært i nærheten av før. På denne tiden i fjor hadde han spilt i underkant av 20 kamper for Odd Grenland. Hittil i år har han spilt nærmere 35 kamper for LSK.

        I tillegg har han hatt et enormt press på skuldrene sine på grunn av prislappen og det faktum at LSK er en mye større klubb enn Odd.

        Tro meg, Olivier Occean kommer tilbake, sterkere og bedre enn noen gang.

        Kommentar

        • Trondeo
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 3062

          #44
          Opprinnelig skrevet av Lars
          Blir frustrert over å lese en del av innleggene i denne tråden.

          Først: Olivier Occean er den spilleren som har scoret flest mål i LSK-drakta denne sesongen. Det virker som om mange har glemt det, men mannen har faktisk putta 12 mål totalt i obligatoriske kamper denne sesongen.

          Han er inne i en dårlig periode nå, noe som er helt naturlig, spesielt med tanke på at han har hatt et kampprogram denne sesongen han aldri har vært i nærheten av før. På denne tiden i fjor hadde han spilt i underkant av 20 kamper for Odd Grenland. Hittil i år har han spilt nærmere 35 kamper for LSK.

          I tillegg har han hatt et enormt press på skuldrene sine på grunn av prislappen og det faktum at LSK er en mye større klubb enn Odd.

          Tro meg, Olivier Occean kommer tilbake, sterkere og bedre enn noen gang.
          Når du sier det på den måten så

          Kommentar

          • Lars
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 6156

            #45
            Hvor god var Robert Koren i 2004 for eksempel?

            Høsten til Mifsud i 2004 var vel heller ikke all verden å skryte av?

            Den første tida i en ny klubb er ofte vanskelig. For Ollie har det gått mye opp og ned, og den siste tida har vært tung. Da er det utrolig viktig at vi som supportere støtter opp.

            Kommentar

            • Lars
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 6156

              #46
              Opprinnelig skrevet av Ola
              Jeg tror han burde prøve seg litt på 3.laget, hvor han forhåpentligvis klarer å sette et par goaller igjen. En angriper av typen Occean skal score mål, i det minste skape sjanser. I DET MINSTE JOBBE FOR LØNNA!

              Å putte alle eggene i samme kurv er jævli dumt, og det tror jeg Sportsklubben har gjort i tilfellet Occean.
              Hvordan går det an å skrive noe så dumt?

              Ja, la oss sette Ollie på 3. laget. Det hjelper helt sikkert for selvtilliten hans.

              Kommentar

              • Fugla
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2004
                • 1718

                #47
                Opprinnelig skrevet av Lars
                Hvor god var Robert Koren i 2004 for eksempel?

                Høsten til Mifsud i 2004 var vel heller ikke all verden å skryte av?
                Dette var 2 spillere man kunne se potensialet til...

                Jeg har også troen på OO, men sammenligningen din synes jeg ingenting om...

                F.eks: Mifsud gikk ikke fra å være treg til å bli lynkjapp...
                Homer Simpson.



                www.ultrassarp.no

                Kommentar

                • Fugl1120
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 3528

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av Fugla
                  Dette var 2 spillere man kunne se potensialet til...

                  Jeg har også troen på OO, men sammenligningen din synes jeg ingenting om...

                  F.eks: Mifsud gikk ikke fra å være treg til å bli lynkjapp...
                  Mifsud gikk fra å være en som løp fort, men bomma på hver jævla sjanse til å faktisk score en del mål. Det er en ganske viktig egenskap som spiss.
                  Lauken er vår venn!

                  Kommentar

                  • Fugla
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 1718

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                    Mifsud gikk fra å være en som løp fort, men bomma på hver jævla sjanse til å faktisk score en del mål. Det er en ganske viktig egenskap som spiss.
                    Du er så sylskarp...
                    Homer Simpson.



                    www.ultrassarp.no

                    Kommentar

                    • Fugl1120
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 3528

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av Fugla
                      Du er så sylskarp...
                      Takk skal du ha, men i stedet for å være så ekstremt syrlig kan du kanskje tenke litt på ditt eget utsagn om at Occean/Mifsud saken ikke kan sammenlignes. Skal godt gjøres å få de to sakene til å ikke være sammenlignbare.

                      Forøvrig handler vel saken om at Occean faktisk har et potensiale, i mine øyne et lagt større potensiale enn Mifsud som tydelig har fler begrensninger.
                      Lauken er vår venn!

                      Kommentar

                      • RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

                        #51
                        Er ikke i tvil om at mye av problemet med Occean i det siste sitter i hodet. Synes at han har oser av dårlig selvtillit og manglende samspill/takt med resten av laget. Mao: En helt annen OO enn mannen som f.eks. scoret mot FC København på et frekt frispark tidligere i vinter.

                        Er enig i at han ikke har vært god in det siste. Men jeg håper og tror at han kommer igjen.
                        Last edited by RSP; 13.09.2006, 15:33.

                        Kommentar

                        • hoyt
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2004
                          • 2850

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av RSP
                          Mao: En helt annen OO enn mannen som f.eks. scoret seiersmålet mot FC København på et frekt frispark tidligere i vinter.
                          Seiersmål og seiersmål fru Blom. Ble vel 1-1. Men enig i det du sier.
                          "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                          - Nosa

                          Kommentar

                          • RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av hoyt
                            Seiersmål og seiersmål fru Blom. Ble vel 1-1. Men enig i det du sier.
                            Takk for rettelse. Har allerede endret innlegget.

                            Kommentar

                            • fjacob82
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2005
                              • 1507

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                              Takk skal du ha, men i stedet for å være så ekstremt syrlig kan du kanskje tenke litt på ditt eget utsagn om at Occean/Mifsud saken ikke kan sammenlignes. Skal godt gjøres å få de to sakene til å ikke være sammenlignbare.

                              Forøvrig handler vel saken om at Occean faktisk har et potensiale, i mine øyne et lagt større potensiale enn Mifsud som tydelig har fler begrensninger.

                              Nå har vel OO noen begrensninger også da...
                              Tror han kan blir bra neste sesong. Men ser ut som denne er kjørt for hans del. Men håper han viser at jeg tar feil. Scorer han mot enga så blir alt bra igjen.
                              Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                              *Brasseberget*

                              Kommentar

                              • holmiz
                                The kjøkken-kanariz
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 6064

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av fjacob82
                                Nå har vel OO noen begrensninger også da...
                                Tror han kan blir bra neste sesong. Men ser ut som denne er kjørt for hans del. Men håper han viser at jeg tar feil. Scorer han mot enga så blir alt bra igjen.
                                Ening med du.

                                Litt off topic, man husker jo Kjetil Nilsen for et par++ sesonger siden. En stor dag for meg på åråsen da vi spilte mot enga. Nilsen var vel ikke akkurat den største helten, men da han scora 3-2 målet på overtid mot enga var alt glemt! :lsk:
                                Hilsen Anders

                                Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                Kommentar

                                • supermike
                                  Medlem
                                  Hoffnarr
                                  • Apr 2006
                                  • 45

                                  #56
                                  Skadet?

                                  Flopp eller ikke flopp, det er muligens tvilsomt om olli spiller på mandag uansett. Jeg registrerte ham nemlig på venteværelset til sentrum røntgen i dag. Så ikke veldig skada ut, men dro litt på beinet i det han gikk på do. Noen som har hørt om en skade, eller hadde han bare forvillet seg inn på feil venteværelse?

                                  Kommentar

                                  • Fugla
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2004
                                    • 1718

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                    Takk skal du ha, men i stedet for å være så ekstremt syrlig kan du kanskje tenke litt på ditt eget utsagn om at Occean/Mifsud saken ikke kan sammenlignes. Skal godt gjøres å få de to sakene til å ikke være sammenlignbare.

                                    Forøvrig handler vel saken om at Occean faktisk har et potensiale, i mine øyne et lagt større potensiale enn Mifsud som tydelig har fler begrensninger.
                                    OO har 5 mål på 1187 minutter i serien. Det er 237,4 min. pr. scoring
                                    I fjor hadde Mifsud 6 mål på 1078 min. Det er 179,66 min. pr. scoring

                                    I år har Mifsud 9 mål på 1298 min. Det er 144,22 min. pr. scoring
                                    I fjor hadde OO 8 mål på 1980 min. Det er 247,5 min. pr. scoring

                                    Potensialet du ser og har sett, må, som du sier, være i dine øyne...
                                    Homer Simpson.



                                    www.ultrassarp.no

                                    Kommentar

                                    • Lars
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 6156

                                      #58
                                      Det er mange faktorer du glemmer. F.eks. at Mfisud i fjor spilte på et mye bedre lag enn Occean. Odd Grenland lå jo helt sist ved halvspilt serie.

                                      En annen ting er at Mifsud sjelden gjør lagkompisene gode. Han har en ekstremt individuell spillestil. Occean kan brukes i flere faser av spillet, i tillegg til at han binder opp folk, noe som igjen skaper rom for andre. Hvor ofte har du ikke sett Occean i duell med 2-3 forsvarsspillere i år? At motstanderen er så oppmerksom på ham skaper rom for resten av laget.

                                      En annen ting er at LSK de siste årene har hatt en spillestil som favoriserer Mifsud og ikke Occean. Angrepsspillet vårt har dreid seg veldig mye om Koren med stikkere til Mifsud etc. Med et bedre vingspill og mange gode innlegg ville en spillertype som Occean scoret flere mål. Garantert.

                                      Kommentar

                                      • Ballkunstneren
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2006
                                        • 780

                                        #59
                                        Riise og Husar

                                        Vi får håpe at Husar vil bidra til at vi blir farlige på begge kanter og ikke bare på høyre. Lag har ofte kunne spillt en skjev defensiv formasjon mot oss som fokuserer og setter ut høyresiden vår. Ved å ha trussler i alle ledd på midtbanen vil de skape mer rom for hverandre. Etter det jeg har sett har husar også et godt skudd.

                                        husar - koren - Riise tre potensielle matchvinnere...
                                        + occean, mifsud & sundgot og skadefri mykle mykle fortjener bedre... håper han kommer sterkt tilbake!

                                        Håper rösler tør å bruke martin nå snart som mulig...

                                        Kommentar

                                        • Fugla
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2004
                                          • 1718

                                          #60
                                          Opprinnelig skrevet av Lars

                                          En annen ting er at LSK de siste årene har hatt en spillestil som favoriserer Mifsud og ikke Occean. Angrepsspillet vårt har dreid seg veldig mye om Koren med stikkere til Mifsud etc. Med et bedre vingspill og mange gode innlegg ville en spillertype som Occean scoret flere mål. Garantert.
                                          Det blir jo for søkt å si hvor god en spiller hadde vært med den eller den spillestilen. Vi må gå ut i fra fakta og i dagens situasjon gjør Mifsud en bedre jobb enn OO.

                                          Jeg er ikke i tvil om at OO er en knallgod spiller som ikke får vist seg selv i dagens system, men slik er det nå en gang og i det systemet gjør Mifsud en meget god figur...
                                          Homer Simpson.



                                          www.ultrassarp.no

                                          Kommentar

                                          Working...