Olivier Occean årets spiller?
Collapse
X
-
Kommentar
-
Blir frustrert over å lese en del av innleggene i denne tråden.
Først: Olivier Occean er den spilleren som har scoret flest mål i LSK-drakta denne sesongen. Det virker som om mange har glemt det, men mannen har faktisk putta 12 mål totalt i obligatoriske kamper denne sesongen.
Han er inne i en dårlig periode nå, noe som er helt naturlig, spesielt med tanke på at han har hatt et kampprogram denne sesongen han aldri har vært i nærheten av før. På denne tiden i fjor hadde han spilt i underkant av 20 kamper for Odd Grenland. Hittil i år har han spilt nærmere 35 kamper for LSK.
I tillegg har han hatt et enormt press på skuldrene sine på grunn av prislappen og det faktum at LSK er en mye større klubb enn Odd.
Tro meg, Olivier Occean kommer tilbake, sterkere og bedre enn noen gang.Kommentar
-
Blir frustrert over å lese en del av innleggene i denne tråden.
Først: Olivier Occean er den spilleren som har scoret flest mål i LSK-drakta denne sesongen. Det virker som om mange har glemt det, men mannen har faktisk putta 12 mål totalt i obligatoriske kamper denne sesongen.
Han er inne i en dårlig periode nå, noe som er helt naturlig, spesielt med tanke på at han har hatt et kampprogram denne sesongen han aldri har vært i nærheten av før. På denne tiden i fjor hadde han spilt i underkant av 20 kamper for Odd Grenland. Hittil i år har han spilt nærmere 35 kamper for LSK.
I tillegg har han hatt et enormt press på skuldrene sine på grunn av prislappen og det faktum at LSK er en mye større klubb enn Odd.
Tro meg, Olivier Occean kommer tilbake, sterkere og bedre enn noen gang.Kommentar
-
Hvor god var Robert Koren i 2004 for eksempel?
Høsten til Mifsud i 2004 var vel heller ikke all verden å skryte av?
Den første tida i en ny klubb er ofte vanskelig. For Ollie har det gått mye opp og ned, og den siste tida har vært tung. Da er det utrolig viktig at vi som supportere støtter opp.Kommentar
-
Jeg tror han burde prøve seg litt på 3.laget, hvor han forhåpentligvis klarer å sette et par goaller igjen. En angriper av typen Occean skal score mål, i det minste skape sjanser. I DET MINSTE JOBBE FOR LØNNA!
Å putte alle eggene i samme kurv er jævli dumt, og det tror jeg Sportsklubben har gjort i tilfellet Occean.
Ja, la oss sette Ollie på 3. laget. Det hjelper helt sikkert for selvtilliten hans.Kommentar
-
Jeg har også troen på OO, men sammenligningen din synes jeg ingenting om...
F.eks: Mifsud gikk ikke fra å være treg til å bli lynkjapp...Kommentar
-
Mifsud gikk fra å være en som løp fort, men bomma på hver jævla sjanse til å faktisk score en del mål. Det er en ganske viktig egenskap som spiss.Lauken er vår venn!Kommentar
-
Kommentar
-
Takk skal du ha, men i stedet for å være så ekstremt syrlig kan du kanskje tenke litt på ditt eget utsagn om at Occean/Mifsud saken ikke kan sammenlignes. Skal godt gjøres å få de to sakene til å ikke være sammenlignbare.
Forøvrig handler vel saken om at Occean faktisk har et potensiale, i mine øyne et lagt større potensiale enn Mifsud som tydelig har fler begrensninger.Lauken er vår venn!Kommentar
-
Er ikke i tvil om at mye av problemet med Occean i det siste sitter i hodet. Synes at han har oser av dårlig selvtillit og manglende samspill/takt med resten av laget. Mao: En helt annen OO enn mannen som f.eks. scoret mot FC København på et frekt frispark tidligere i vinter.
Er enig i at han ikke har vært god in det siste. Men jeg håper og tror at han kommer igjen.Last edited by RSP; 13.09.2006, 15:33.Kommentar
-
"A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
- NosaKommentar
-
Takk skal du ha, men i stedet for å være så ekstremt syrlig kan du kanskje tenke litt på ditt eget utsagn om at Occean/Mifsud saken ikke kan sammenlignes. Skal godt gjøres å få de to sakene til å ikke være sammenlignbare.
Forøvrig handler vel saken om at Occean faktisk har et potensiale, i mine øyne et lagt større potensiale enn Mifsud som tydelig har fler begrensninger.
Nå har vel OO noen begrensninger også da...
Tror han kan blir bra neste sesong. Men ser ut som denne er kjørt for hans del. Men håper han viser at jeg tar feil. Scorer han mot enga så blir alt bra igjen.Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
*Brasseberget*Kommentar
-
Litt off topic, man husker jo Kjetil Nilsen for et par++ sesonger siden. En stor dag for meg på åråsen da vi spilte mot enga. Nilsen var vel ikke akkurat den største helten, men da han scora 3-2 målet på overtid mot enga var alt glemt! :lsk:Hilsen Anders
Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namnKommentar
-
Skadet?
Flopp eller ikke flopp, det er muligens tvilsomt om olli spiller på mandag uansett. Jeg registrerte ham nemlig på venteværelset til sentrum røntgen i dag. Så ikke veldig skada ut, men dro litt på beinet i det han gikk på do. Noen som har hørt om en skade, eller hadde han bare forvillet seg inn på feil venteværelse?Kommentar
-
Forøvrig handler vel saken om at Occean faktisk har et potensiale, i mine øyne et lagt større potensiale enn Mifsud som tydelig har fler begrensninger.
I fjor hadde Mifsud 6 mål på 1078 min. Det er 179,66 min. pr. scoring
I år har Mifsud 9 mål på 1298 min. Det er 144,22 min. pr. scoring
I fjor hadde OO 8 mål på 1980 min. Det er 247,5 min. pr. scoring
Potensialet du ser og har sett, må, som du sier, være i dine øyne...Kommentar
-
Det er mange faktorer du glemmer. F.eks. at Mfisud i fjor spilte på et mye bedre lag enn Occean. Odd Grenland lå jo helt sist ved halvspilt serie.
En annen ting er at Mifsud sjelden gjør lagkompisene gode. Han har en ekstremt individuell spillestil. Occean kan brukes i flere faser av spillet, i tillegg til at han binder opp folk, noe som igjen skaper rom for andre. Hvor ofte har du ikke sett Occean i duell med 2-3 forsvarsspillere i år? At motstanderen er så oppmerksom på ham skaper rom for resten av laget.
En annen ting er at LSK de siste årene har hatt en spillestil som favoriserer Mifsud og ikke Occean. Angrepsspillet vårt har dreid seg veldig mye om Koren med stikkere til Mifsud etc. Med et bedre vingspill og mange gode innlegg ville en spillertype som Occean scoret flere mål. Garantert.Kommentar
-
Riise og Husar
Vi får håpe at Husar vil bidra til at vi blir farlige på begge kanter og ikke bare på høyre. Lag har ofte kunne spillt en skjev defensiv formasjon mot oss som fokuserer og setter ut høyresiden vår. Ved å ha trussler i alle ledd på midtbanen vil de skape mer rom for hverandre. Etter det jeg har sett har husar også et godt skudd.
husar - koren - Riise tre potensielle matchvinnere...
+ occean, mifsud & sundgot og skadefri mykle mykle fortjener bedre... håper han kommer sterkt tilbake!
Håper rösler tør å bruke martin nå snart som mulig...Kommentar
-
En annen ting er at LSK de siste årene har hatt en spillestil som favoriserer Mifsud og ikke Occean. Angrepsspillet vårt har dreid seg veldig mye om Koren med stikkere til Mifsud etc. Med et bedre vingspill og mange gode innlegg ville en spillertype som Occean scoret flere mål. Garantert.
Jeg er ikke i tvil om at OO er en knallgod spiller som ikke får vist seg selv i dagens system, men slik er det nå en gang og i det systemet gjør Mifsud en meget god figur...Kommentar
Kommentar