Må Kanari-Fansen også sitte? (NFF: Kaster ut stående fans)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • fuglungen
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Sep 2004
    • 195

    #21
    Er det uansett ikke snart på tide at evt de 14 klubbene som er i Eliteserien nå, bare melder seg ut av hele NFF (Norges fotball FIENDE) og starter sin egen serie. Så kan heller klubbene lage regler for hvordan det skal være å være på fotball kamper.

    Kommentar

    • Torolf
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2004
      • 9574

      #22
      Jeg har sakset litt fra UEFAs regelverk:
      A seat must be in accordance with the applicable law or the UEFA booklet Safety and Security in the Stadium for all UEFA Competition Matches:
      - Fixed (e.g. to the floor)
      - Separate from the others
      - Comfortable (anatomically formed)
      - Numbered and
      - Have a backrest of a minimum height of 30 cm when measured from the seat.
      Remark: for UEFA club competition matches (with the exception of UEFA Intertoto Cup) all spectators must be seated in individual seats.

      Kommentar

      • Fritz
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2004
        • 1033

        #23
        Opprinnelig skrevet av Torolf
        Remark: for UEFA club competition matches (with the exception of UEFA Intertoto Cup) all spectators must be seated in individual seats.
        Dette leser jeg som at krav om at alle tilskuere skal sitte kun gjelder i forbindelse med Europa-cup-kamper.

        Foreligger det i det hele tatt krav om at supportere må sitte på kamper i hjemlig liga?

        Kommentar

        • Torolf
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 9574

          #24
          Opprinnelig skrevet av Fritz
          Dette leser jeg som at krav om at alle tilskuere skal sitte kun gjelder i forbindelse med Europa-cup-kamper.

          Foreligger det i det hele tatt krav om at supportere må sitte på kamper i hjemlig liga?
          Slik jeg har forstått det, er det de samme kravene som vil bli innført i nasjonale kamper.

          Kommentar

          • keepern
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2005
            • 281

            #25
            NFF kan seriøst ikke gjennomføre slike tiltak. Det kommer til å bli kaos på tribunene rundt om i landet. Får håpe saken koker bort i byrokratiet...


            Kommentar

            • Fritz
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2004
              • 1033

              #26
              Opprinnelig skrevet av Torolf
              Slik jeg har forstått det, er det de samme kravene som vil bli innført i nasjonale kamper.
              Pussig å innføre dette midt i sesongen, all den tid halvparten av arenaene i Eliteserien har felt uten seter.

              Men Nettavisen er ikke alltid til å stole på. Håper og tror at dette kun gjelder internasjonale kamper, inntil jeg hører noe offisielt. Noe annet blir for dumt.

              Kommentar

              • _Jonern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 4380

                #27
                Fy faen.

                Skal vi slutte å synge og eller? Slutte å klappe?? Klappe bare høflig når laget scorer??

                Jævla møkka NFF
                ..................

                Kommentar

                • ErikB
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2004
                  • 360

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av veiron
                  Det skal etterhvert bli satt opp seter på feltet vårt. Og vi har jo allerede stående på RB.
                  Hrrrrmm! FELT C!!! Hva med oss? Jeg setter meg faen ikke ned!

                  -erik
                  Mine innlegg kan siteres hvor som helst.

                  Kommentar

                  • Torolf
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2004
                    • 9574

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av Fritz
                    Pussig å innføre dette midt i sesongen, all den tid halvparten av arenaene i Eliteserien har felt uten seter.

                    Men Nettavisen er ikke alltid til å stole på. Håper og tror at dette kun gjelder internasjonale kamper, inntil jeg hører noe offisielt. Noe annet blir for dumt.
                    Jeg tror ikke NFF vil innføre det i Tippeligaen nå, men det kommer utvilsomt før eller senere.

                    Kommentar

                    • Fritz
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2004
                      • 1033

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av Torolf
                      Jeg tror ikke NFF vil innføre det i Tippeligaen nå, men det kommer utvilsomt før eller senere.
                      En eller annen gang vil det tvinge seg frem, desverre. Men det er da ståplasser i de fleste andre land i Europa også? Hadde vært interessant og sett en regel fra UEFA som spesifikt slår fast at kamper i nasjonale serier må være all-seater.

                      Kommentar

                      • Fritz
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2004
                        • 1033

                        #31
                        Da diskuterer jeg litt med meg selv: av NFFs sikkerhets- og arrangementsbestemmelser for 2006 3.15.2 står det om sitteplasser/ståplasser at ståplasser må være begrenset til 20% av stadions totale kapasitet (gjelder Tippeliga og Adeccoliga).

                        Har ikke lyktes i å finne et UEFA-reglement som krever sitteplasser i nasjonale turneringer, men av NFFs egne bestemmelser er det ingenting som tyder på at KFL plutselig må begynne å sitte.

                        Kommentar

                        • Fritz
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2004
                          • 1033

                          #32
                          Diskusjonen med meg selv fortsetter:

                          UEFA selv tillater ståplasser i U-21 EM og Intertotocupen (frem til tredje runde). Står ingenting om nasjonale ligaer, så vidt jeg kan se på uefa.com. Derimot slår kampreglementet til UEFA klart fast at alle kamper i EM-turneringen (også kvalik) skal være all-seater.

                          Har Brøndbo i NSA misforstått når han blandet Tippeligaen inn i diskusjonen, ref: Nettavisens artikkel?

                          Kommentar

                          • Amundsf
                            Juniormedlem
                            Ferskenpels
                            • Sep 2006
                            • 2

                            #33
                            TROR du blander litt nå. De reglene du henviser til er om man har lov til å ha STÅPLASSER.

                            Det denne saker her dreier seg om er retten til å STÅ på SITTEPLASSER.

                            Litt mer infro (blant annet fra Brøndbo): http://kjernen.com/ubbthreads/showfl...=&fpart=2&vc=1

                            Kommentar

                            • jonrog
                              Medlem
                              Møteplager
                              • May 2006
                              • 95

                              #34
                              Hva er konklusjonen her? Mener NFF virkelig at man ikke lengre skal få stå på eliteseriekamper? I således tilfelle skal det lages et helvetes spetakkel! Jeg ser leder i NSA ikke skal sette seg ned før de bærer ham ut, jeg føyer meg til denne. Jeg skal faan ikke sette meg ned før jeg plasseres i poltibilen!

                              Edit:
                              Ser at det er blitt litt misforstått her. Men allikavel. Jeg er naturligvis ingen enga-fan, men må inrømme at det ville være trist å møte en sittende klan' på Ullevål i hatoppgjør. Det hadde vært alt, alt, alt for dumt!

                              Kommentar

                              • TheFugl
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2006
                                • 379

                                #35
                                Det er jo helt idiotisk hvis man må sitte! Da faller jo mye av stemninga bort!

                                Kommentar

                                • Eru
                                  -RBK-supporter-
                                  • May 2006
                                  • 59

                                  #36
                                  Tillater meg å minne om denne...

                                  Når dere vet at det ikke er lov med blussing, hvorfor blusser dere da? Jeg fikk brent hull i drakta mi pga av den dritten der! Håper kfl får en skikkelig bot!


                                  Trist at den skulle bli relevant så fort.


                                  Det er en medlemsklubb i NFF som har klaget på dette. Trolig en av klubbene i de to øverste divisjonene. Klubben er visstnok tidligere blitt straffet for et regelbrudd i samme klasse, alt tyder da på at det er Start(ref. serieavslutningen 2005). Forbanna latterlig.

                                  Det er snakk om at dette skal innføres på seriekamper, kanskje allerede denne sesongen. Hvis NSA klarer å bekjempe dette, så skal jeg trekke tilbake akt vondt jeg noengang har sagt om dem.

                                  Kommentar

                                  • Fritz
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2004
                                    • 1033

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av Amundsf
                                    TROR du blander litt nå. De reglene du henviser til er om man har lov til å ha STÅPLASSER.
                                    Du har rett. Fraværet av bølgebrytere og sikkerhetsproblematikk forbundet med å stå på en tribune fult av seter, som åpenbart er greia.

                                    Hm, de snakker om en eller annen som har levert en klage på stående supportere på sittefelt, noe som har tvunget NFF til å reagere. Hvem kan være så....... ekkel?

                                    Kommentar

                                    • scages
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2003
                                      • 1292

                                      #38
                                      Her regner jeg med at det blir folkeaksjon.

                                      Jeg nekter å innrette meg etter hvitsnipper, småborgerlig aroganse og pamper, som kun er opptatt av en ting: PENGER.

                                      Går dette herlige forslaget gjennom sier jeg hade bra, takk for meg.
                                      Last edited by scages; 05.09.2006, 15:28.

                                      Kommentar

                                      • iL
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Jan 2004
                                        • 10771

                                        #39
                                        Det blir ett helvetes rabalder om noe slikt kommer.
                                        Kanarifugla flyr høyt i år!

                                        Kommentar

                                        • krisruds
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • May 2005
                                          • 839

                                          #40
                                          Jeg mener det ikke gjør noe om det kommer seter på feltet.
                                          Men da skal det også være en regel som sier at hver enkelt klubb kan lage sperringer for klubben organiserte supportere der man kan stå. For oss vil det si at vi får felt A.B og C. Dette mener jeg kan bedre både KFL og sikkerheten på stadion.
                                          Liker ikke de kampene der det er utsolgt, virker som stadionansvarlig ikke har helt kontroll på hvor mange det egentlig er plass til på KFL feltet, de står og maser om at vi skal flytte ett hakk opp og mot midten 30min før start, noe som det ikke er plass til, dette ender med at mange mange må også stå ytterst på felt c, der det er sitteplasser. Hadde vi hatt hele Felt C som KFL felt hadde det ikke vært noen problemer, noe jeg håper vi kan få til neste år.

                                          Leste for litt siden at det skulle være renovering av gammle tribunen delen, jeg forsto det slik at de ^rosa^ setene skal skiftes ut med gule, noe jeg hvertfall håper på.
                                          Håpe de sette seter på hele langsiden slik at KFL også har seter, men da må vi få hele Felt C.
                                          /cheer
                                          krisruds medlem av KFL siden 1996


                                          OI OI OI nå har vi det morro :)

                                          BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                                          Kommentar

                                          Working...