Må Kanari-Fansen også sitte? (NFF: Kaster ut stående fans)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Eru
    -RBK-supporter-
    • May 2006
    • 59

    #81
    Opprinnelig skrevet av ulfpulf
    Kan ikke fotballtinget vedta spesielle regler for serien?
    Fotballtinget kan ikke vedta regler som har avvik fra UEFA sitt. Regelen har vært der i mange år, den har bare ikke blitt håndhevet.
    At landskamper må følge internasjonale regler forstår jeg, men jeg trodde klubbfotballen sto friere.
    Ikke når det kommer til sikkerhetsregler.

    Uansett. Det ser ifølge den offisielle uttalelsen til NSA ut til at klubbfotballen likevel ikke blir rammet umiddelbart. Men det vet man ikke for sikkert. NFF vil nødig virke inkonsekvent og jeg frykter det blir innført(så kan en spørre seg om ikke sikkerhetsrisikoen ved å tvinge et stort antall tusen til å sitte er større enn ved å la dem stå) Likevel burde alle som kan dukke opp på match i dag og demonstrere hva de synes om slikt regelrytteri.

    Kommentar

    • e.d
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2005
      • 688

      #82
      jeg er sjokkert. Var faktisk ikke klar over at det er blitt forbudt å stå i England.
      Det er en grunnleggende menneskerettighet å kunne stå under fotballkamp. Blir våre grunnleggende rettigheter forsøkt frarøvet oss skal det bli voldsomme aksjoner. håper supporterorganisasjonene i Norge forener seg og tar dette ved roten, og tar et kraftig oppgjør med dette. Skjønner ikke hva supporterorganisajonene borte i England driver med. -La seg overkjøre på den måten.
      synging, mentalitet - Kanari-Fansen

      Kommentar

      • Eru
        -RBK-supporter-
        • May 2006
        • 59

        #83
        Tragisk

        I England hadde supporterne i realiteten intet valg. Klubbene ble truet med bøter i millionklassen, utestengelse fra europacuper, poengtrekk osv. Et ubeskrivelig antall vakter passer på de av de ivrigste som fortsatt har råd til å gå på kamp. Det er ikke lov å provosere motstanderfans. Det er ikke lov til å synge hatsanger mot motstanderne, det er ikke lov med gester av truende eller fornærmende art og det er ikke lov med stygt språk.

        I London ble en av Kjernens mange tilreisende kastet ut for å ha hyttet med neven mot en liten syngende gruppering som stod rett til høyre for oss. De klarte ikke å tvinge oss til å sitte eller jage oss bort fra trappene, men det er uvisst hvor lenge man gidder den kampen.. Slik er tilstanden i England Det var ingen som stod på Highbury, andre enn tilreisende trøndere. Det er vel det samme Klanen har opplevd på sine englandsturer.

        Rett og slett tragisk, og ikke den veien vi vil at norsk tribuneliv skal ta..

        Kommentar

        • Fugla-83
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2006
          • 282

          #84
          Er vel et par ganger jeg har sitti på en kamp, og det er ikke mye moro..
          Håper dette glir ut i ingenting, og tar lang tid før det kommer opp igjen (men det skjer vel garantert ikke)
          ! Mitt hjerte banker LSK !

          Kommentar

          • Fjeller'n
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2003
            • 905

            #85
            Opprinnelig skrevet av Eru
            Et ubeskrivelig antall vakter passer på de av de ivrigste som fortsatt har råd til å gå på kamp. ................Rett og slett tragisk, og ikke den veien vi vil at norsk tribuneliv skal ta..
            Det jævlige er at dette ubeskrivelige antallet vakter er overivrige. Ble selv dratt ned i setet når jeg reiste meg fra setet på White Hart Lane. Og da reiste jeg meg bare et lite øyeblikk i pur glede over Tottenhams 5. scoring på Aston Villa! Se det for dere: Hjemmelaget scorer altså sitt femte mål for dagen, i det som er et fyrverkeri av en fotballkamp. (Vill var ikke like håpløse som 5-1 resultatet skulle tilsi) I et lite øyeblikks iver kommer altså en vakt og drar deg ned i setet! Håper jeg er blitt for gammel til at beina bærer meg når dette blir hverdagen i Norge.


            Stian
            "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

            Kommentar

            • LSK-supp.
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2003
              • 1023

              #86
              NFF er jo helt håpløse som vanlig.

              10000 på Åråsen lager mer liv enn f.eks. 75000 på old trafford.

              Tenk hvordan det hadde blitt med 10000 på Åråsen uten KFL, jævlig stille...
              I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

              Kommentar

              • pal
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2004
                • 422

                #87
                Det hadde vært utrolig flott med en mot-aksjon der absolutt ALLE på Åråsen sto i stedet for å sitte. Men dette vil man neppe få med de "vanlige" tribunesliterne på. Dessverre.
                hilsen pål

                Kommentar

                • Lars
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 6156

                  #88
                  Om man oppfordrer alle til å stå, samt synger "reis opp hvis du er Lillestrøm" med jevne mellomrom gjennom hele kampen, tror jeg det hadde funket veldig bra.

                  Men at 100% står gjennom hele kampen er nok utopi, ja. Med mindre dette blir en veldig stor sak, slik at vanlige tilskuere også engasjerer seg.

                  Kommentar

                  • RoyVaadal
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2004
                    • 4055

                    #89
                    Man må være litt taktiske når man velger sine aksjoner.
                    Dersom vi prøver å tvinge alle til å stå så er jo det et like stort overgrep mot alle de som ønsker å sitte. Da vil man aldri få sympati for egen sak.
                    RoyVaadal.

                    Kommentar

                    • iL
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Jan 2004
                      • 10771

                      #90
                      Opprinnelig skrevet av NFF
                      men alle på tribunen har også sitt bidrag å yte.


                      Er det andre en meg som blir rivende forbanna pga av dette?

                      NFF nekter å øke kvota til NSA, slik at vi forblir små, og har liten/ingen
                      mulighet til å dra med oss resten av stadion.

                      NFF tar imot sponsor effekter med åpne armer, rosa luer og klappere er vistnok det som skal til for å skape god stemning.

                      NFF gir bort nærmere 10 tusen sponsorbilletter til hver landskamp. Unger og familier for fortrinssrett på resten av billettene.

                      NFF skal nå nekte folk og stå.

                      Alle punktene over er en motsigelse mot utsagnet i artikkelen over, og også hvorfor jeg har boikottet landslaget/NFF i hele år (før sto jeg fast på NSA feltet.).
                      Kanarifugla flyr høyt i år!

                      Kommentar

                      • Torolf
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 9574

                        #91
                        Opprinnelig skrevet av iL
                        http://www.fotball.no/t1.aspx?p=51831&x=1&a=175715

                        Er det andre en meg som blir rivende forbanna pga av dette?
                        Nei, du er nok alene om å reagere på dette.

                        Kommentar

                        • LSK_er_best
                          Medlem
                          Møteplager
                          • Sep 2005
                          • 84

                          #92
                          jeg blri så j*vli forbanna på detta forbundet om liskom skal støte klubba og få bedre liv på tribunen da må vi jo for f**n meg får stå oppreist hvis vi føler fro det!!!!!!:lsk:
                          Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så...

                          Kommentar

                          • Eru
                            -RBK-supporter-
                            • May 2006
                            • 59

                            #93
                            Uproblematisk på kamp i dag. Ingen av vaktene som prøvde på noe. NSA trenger vel strengt tatt ingen flere billetter all den tid billettene ikke blir solgt ut...

                            Forøvrig bra stemning..Men hvis det var en av deres som hadde med tromme i dag..: prøv å slå i takt med klappinga da. Og ikke under -alle- sangene?

                            Kommentar

                            • Lars
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 6156

                              #94
                              Du kødder? Tror du virkelig at det var KFL som hadde med den jævla tromma? :?

                              Kommentar

                              • _Jonern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 4380

                                #95
                                Tromme er for bønder!
                                ..................

                                Kommentar

                                • Lars
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 6156

                                  #96
                                  Nei. Men i dette tilfellet var det en eller annen retard som hadde med seg ei tromma han slo på gjennom hele kampen. Selvsagt i en helt annen takt enn klappinga.

                                  Kommentar

                                  • Eru
                                    -RBK-supporter-
                                    • May 2006
                                    • 59

                                    #97
                                    Opprinnelig skrevet av Lars
                                    Du kødder? Tror du virkelig at det var KFL som hadde med den jævla tromma? :?
                                    Jeg tror ingenting: Men for alt jeg vet kunne det jo ha vært en av dere.

                                    Heldigvis var det usedvanlig bra trøkk i NSA-feltet i dag og den tromma ødela ikke så mye.

                                    Kommentar

                                    • jonrog
                                      Medlem
                                      Møteplager
                                      • May 2006
                                      • 95

                                      #98
                                      Kan noen oppsummerekort her? Må KFL sitte, eller kan vi stå? (dersom vi skal følge reglene.)

                                      Kommentar

                                      • iL
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Jan 2004
                                        • 10771

                                        #99
                                        Er spent på hva dette betyr.

                                        NSA ble ikke tvunget til noe som helst.
                                        Var det bare for å tilfredstille klagen at de gikk ut sa det nå skulle bli forbudt, men i praksis så ignorerer de folk som står? Får håpe det iallefall.

                                        Hva sier dere fra KFL som var på NSA feltet?
                                        Kanarifugla flyr høyt i år!

                                        Kommentar

                                        • hoyt
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2004
                                          • 2850

                                          Opprinnelig skrevet av jonrog
                                          Kan noen oppsummerekort her? Må KFL sitte, eller kan vi stå? (dersom vi skal følge reglene.)
                                          Så lenge det er ståplasser på feltet, kan vi stå. Blir det satt opp seter der, blir det verre.
                                          "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                                          - Nosa

                                          Kommentar

                                          Working...