Må Kanari-Fansen også sitte? (NFF: Kaster ut stående fans)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7056

    #41
    Skjønner ikke at noen i fullt alvor kan mene at sitteplasser kan bedre KFL. Sitteplasser er døden for alt som heter stemning. Jeg har sett nok kamper i England på midten av nittitallet til å ha fått med meg måten den klassiske, engelske fotballstemninga ble tatt livet av til å tro på noe sånt.

    Hvis NFF vil tilbake til de musetyste åttiåra er det bare å kjøre på med dette. Hvis de ønsker å bevare den stemninga som nå finnes på endel norske stadioner, som det har tatt to tiår å bygge opp kultur for, er dette galskap. Norsk fotball lever av tilskuere, stemning, rammen rundt og fansen.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • hamkamboy
      Juniormedlem
      Bøffel
      • Sep 2006
      • 26

      #42
      :twisted: Latterlig. Fungerer hvertfall ikke på Åråsen for alt i verden

      Kommentar

      • morten
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 2156

        #43
        Sitte kan en gjøre på dass.Jeg står på trass!
        Badekar
        http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

        Kommentar

        • StovnerKanari
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • May 2005
          • 102

          #44
          Det får være grenser. Selv er jeg sittende supporter på SS tribunen, men i denne saken er det helt uvesentlig. Det vil drepe stemninga på fortet vårt. Det er ikke bare dere gutta "over there" som nyter godt av å hoppe, synge og gå helt bananas. For oss andre er det helt topp å se på og høre på. Derfor håper jeg inderlig at dette er en sak med noen misforståelser. Tving ikke folk til å sitte på fotballkamp. Det er ikke golf for helvete!
          Lever etter laga regler hipp som happ

          Kommentar

          • Ballkunstneren
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2006
            • 780

            #45
            Sitteplasser på KFL Feltet

            Jeg tror det ville blitt bedre med nummererte seter på KFL feltet, det pleier å bli temmelig trangt og hvis alle har seter blir det bedre. Undergruppene kunne da også kjøpe sesongkort. Som UFC & KGG.

            Jeg synes også det hadde vært genialt å lage en sving over til RB tribunen. Det hadde vært dødsfett! Å få tribunen helt ned til gresset er også genialt! Håper alt det skjer.

            Men selv om det er sitteplasser der så betyr ikke det at vi kommer til å sitte mens kampen blir spillt. Det er bare UEFA som driver med flisespikkeri. Hvis klubbene selv organiserer et området på stadion hvor folk står så er dette forsvarlig og trygt. I England tenkte nok mange på hillsborogh tragedien når de innførte den regelen.

            Ønsker NFF lykke til med å få oss til å sitte! :lsk:

            Kommentar

            • Eiriqen
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Aug 2006
              • 105

              #46
              Jeg husker mot Glentorans hjemme i 2000, da var vi henvist til sittan "alle" mann (vi var ikke mange). Kampen ble etter det jeg husker stoppet til folk satte seg...

              VIVA LA FUGLA
              Team Wenche Myhre
              Skjettengutta
              "Si meg, har Pascal Simpson fått for liten shorts, eller er han bare feit?!"

              Kommentar

              • Fugla- patriot83
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2005
                • 1241

                #47
                Hehe.. Dæven. Snakk om å skyte norsk supporterkultur rett i nyrene.

                Her vil det bli mottiltak!
                -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
                Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

                En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.

                Kommentar

                • scages
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2003
                  • 1292

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av Eiriqen
                  Jeg husker mot Glentorans hjemme i 2000, da var vi henvist til sittan "alle" mann (vi var ikke mange). Kampen ble etter det jeg husker stoppet til folk satte seg...

                  VIVA LA FUGLA
                  Jau. Mener det var sånn at dommern nekta at kampen skulle gå før vi satte oss. Speaker anmoda kanari - fansen om å sette seg til det kjedsomelige.
                  Tenket akkurat på den kampen der ja, men jeg trodde det var kampen mot Dinamo Moskva.... jaja, samma søren. Huff, har begynt å blande motstandere og år.

                  Er fortsatt litt bitter for at jeg bytta bort et kult LSK skjerf (som ikke selges lenger) med en Glentoran supporter.

                  Kommentar

                  • Lars
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6156

                    #49
                    Jeg mener også at det var kampen mot Dinamo Moskva (3-1).

                    Kommentar

                    • Larsk
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2006
                      • 1053

                      #50
                      Se på det positive i det:P vi kan kaste stolene på dommern:P hehe neida.. Jeg slutter aldri å stå
                      !!Gunners!!

                      Kommentar

                      • RoyVaadal
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2004
                        • 4055

                        #51
                        Jeg tror også det var mot Dinamo Moskva.

                        Det er mange som er tøffe bak tastaturet og som truer med å ikke flytte seg til de blir kasta ut av politiet eller lignende. Men etter flere oppfordringer og trusler på høyttaleren så var det nesten ingen igjen som sto i 2000. Jeg var blant de siste som sto, men tilslutt satte jeg meg jeg også delvis av frykt for å bli kasta ut av politi og få en solid bot, og delvis fordi jeg ødela sikten for de bak, og delvis fordi en frustrert samboer syntes det hele var pinlig.

                        Det er ikke noe tvil om at UEFAs og NFFs reglement stadig blir strengere og i retning av at man til slutt ikke skal få lov til stå på fotballkamper. Å bekjempe dette vil være usedvanlig vanskelig. Særlig ettersom langt mektigere supporterklubber i utlandet etter hvert har gitt opp kampen. Skal man bekjempe dette må det gjøres en kjempeinnsats og det bør nok gjøres lenge før det siste ståfeltet blir radert bort. Disse gradvise tilpasningene som f.eks. 20%-regelen fra NFF og UEFAs krav som foreløbig bare gjelder UEFA-cup-kamper er store trusler i denne sammenhengen. Neste gang er det maks 10% som kan være ståplasser. Så vil det være forbudt med noe annet enn sitteplasser. Så tilslutt er det ikke lov å verken stå hele kampen, eller reise seg i perioder.

                        Når det blir umulig å se Fugla som stående supporter, da vurderer jeg også sterkt å si takk for meg. Kanskje jeg like gjerne kan se kampene på TV, og ha en avtalegiro med noen hundrelapper til LSK i måneden, så pengestøtten i hvert fall ikke blir borte.
                        RoyVaadal.

                        Kommentar

                        • Mr.Lee
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2006
                          • 736

                          #52
                          Betyr dette at vi må sitte på bortekamper? (glem det)

                          Eller at Klanen må sitte for den saks skyld

                          Kommentar

                          • hoyt
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2004
                            • 2850

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                            Når det blir umulig å se Fugla som stående supporter, da vurderer jeg også sterkt å si takk for meg. Kanskje jeg like gjerne kan se kampene på TV, og ha en avtalegiro med noen hundrelapper til LSK i måneden, så pengestøtten i hvert fall ikke blir borte.
                            Sjøl så kommer ingenting til å stoppe meg fra å gå på Åråsen resten av mitt liv. Selv om NFF skulle innføre tvangstrøye-tvang på supportere på tribunen, kommer jeg fortsatt til å sitte å skrike som en gal. For å dra det litt langt....

                            Håper dog det ikke blir noe problem for oss å stå i fremtiden. Om det blir slik at stående supportere blir ulovlig, håper jeg LSK bruker hodet å beholder feltet slik det er i dag, uten stoler, så vi kan stå der.
                            "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                            - Nosa

                            Kommentar

                            • Eiriqen
                              Seniormedlem
                              Forumsadist
                              • Aug 2006
                              • 105

                              #54
                              Ja, dette er faktisk helt for jævlig... Skal bli hyggelig å sitte på kamp med teppe over beina og drikke kaffe fra termos. Vi får se det positive i det...


                              MEN, Jeg satt hvertfall mot Glentorans, som en digresjon kleppa Anders Eriksen ned en motspiller etter fem min på banen og fikk rødt i samme match...

                              me remember everything...

                              eirik
                              Team Wenche Myhre
                              Skjettengutta
                              "Si meg, har Pascal Simpson fått for liten shorts, eller er han bare feit?!"

                              Kommentar

                              • Tony
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 4737

                                #55
                                De som faktisk ikke liker dette og har mulighet oppfordres til å møte opp p åUllevål for å vise sin avsky mot dette reglementet. Det er flere supportergrupper som kommer til å stå sammen, derfor er det VELDIG viktig at et samla supporterfelt imorra står sammen.

                                Hvor og når spør du?

                                ULLEVÅL STADION- ONSDAG 6 SEPTEMBER-KL. 19.00-- NORGE-MOLDOVA--EM KVAL.

                                Kanari-Fansen selger billetter. Ring Vegard Hjermundrud på tlf: 90 68 07 94 for billetter. 150,- kr pr pers for STÅENDE SYNGENDE

                                Kommentar

                                • Fuglefar
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Aug 2006
                                  • 202

                                  #56
                                  Hoppe for fugla

                                  Sitte kan man gjøre, hvis man er blitt dorlig til beins.

                                  Forbundet burde jo tenke på suporterenes helse også. Alle som har helse til det burde stå, hoppe og synge så mye som mulig for å unngå muskelskader og andre ulumskheter som kan fororsakes av passivitet.

                                  Så folkens:

                                  BLI MED Å HOPPE, HOPPE FOR FUGLA
                                  :lsk: :lsk: :lsk: :lsk:

                                  ikke; bli med å sitte, sitte for fugla
                                  Lillestrøm Kanaris........................................... .................................................. .........................

                                  Kommentar

                                  • TheFugl
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2006
                                    • 346

                                    #57
                                    Etter hva jeg har forstått så kan man stå på ståtribunene ? da er det jo egentlig ikke noe problem hvis det er sånn:lsk: Det er egentlig helt utrolig av NFF å komme med noe sånt!

                                    Kommentar

                                    • Torolf
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2004
                                      • 9574

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av TheFugl
                                      Etter hva jeg har forstått så kan man stå på ståtribunene ? da er det jo egentlig ikke noe problem hvis det er sånn:lsk:
                                      Nei, det er ikke noe stort problem før det blir totalforbud mot ståplasser. Og det kommer.

                                      Kommentar

                                      • holmiz
                                        The kjøkken-kanariz
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2006
                                        • 6064

                                        #59
                                        hurra! Sånn går det når golfspillerne for bestemme!

                                        Jeg drikker heller maling framfor å sitte rolig på min stol og klappe høflig ved scoringer av LSK...

                                        Dette må være tidenes mest idiotiske forslag fra UFFA, ever!
                                        Hilsen Anders

                                        Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                        Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                        Kommentar

                                        • Torolf
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2004
                                          • 9574

                                          #60
                                          Dere hørte kanskje hva Roger Solheim sa i kveld da han skulle forsvare at så få billetter går til supportere? Jo, det er de samme folka som er sponsorer, VIPer og ivrige supportere, så man kan ikke bare se på kvoten som går til vanlige supportere. Jeg har sittet på UBC mange ganger, og har registrert at de fotballinteresserte er i mindretall på VIP-tribunen. De som er der, kommer stort sett for å spise, drikke og pleie nettverk.

                                          Kommentar

                                          Working...