Er vi nede i en sump ?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • iL
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 10771

    Er vi nede i en sump ?

    Etter mange fine seire på rad ser det ut til at vi har møtt veggen.
    2-2 mot tromsø, greit nok tenker jeg, tromsø er ett godt lag.
    1-4 mot rbk. ugh. litt flatterende resultat, men fakta var at vi ble overkjørt i 2. omgang.
    1-1 mot molde. denne kampen burde vi punktert i 1. omgang og vunnet glatt 3-4 - 0.

    Hva betyr dette? Er det bare marginene som ikke sitter der de skal? Jeg håper og tror iallefall dette, cup suksessen mot rbk er da ikke tilfeldig?

    Nei nå må vi reise kjerringa med seier mot enga til søndag.


    ps: vaffelberget skal knuse all motstand i lsk quiz'n på søndag.
    Kanarifugla flyr høyt i år!
  • Flisby`n
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2004
    • 312

    #2
    Sa før kampen i går at den kom til å bli en nedtur. Og det er jo forholdsvis klassisk også i etterkant av et slikt cup-oppgjør. Lillestrøm hadde en rekke sjanseri går, men setter de ikke- og spillet var heller ikke på plass.

    Det som har svevet i hodet i hele dag, er hvorfor dette skjer gang på gang med fotball-lag. En kjempekamp mot et godt lag, med påfølgende dårlig kamp mot dårlig lag.
    Skulle jo tru at man visste dette på forhånd, noe også gylfi ble spurt om i våres eminente kfl-tv før kampen. Han påsto der at de var så profesjonelle at det skulle ikke bli noe problem. Sorry Gylfi, det ligna ikke det i går....

    Det som derimot er langt mer oppløftende å tenke på er jo at i den neste kampen er det ikke uvanlig å løfte seg igjen til "gamle høyder" og da ligger vel I, Holm og de andre østkantgutta dårlig ann....
    En kjeeempescoring av tommy!!

    Kommentar

    • Leif A
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 3962

      #3
      Re: Er vi nede i en sump ?

      Opprinnelig skrevet av iL
      Hva betyr dette? Er det bare marginene som ikke sitter der de skal? Jeg håper og tror iallefall dette, cup suksessen mot rbk er da ikke tilfeldig?
      Antagelig er det resultatet mot Molde som er 'tilfeldig' i den rekka. Mye på grunn av at det for en gangs skyld ikke blir mål på sjansene som skapes. Mot Viking ble det mange mål på få sjanser, mot Molde ble det omvendt.
      Shit happens.

      Dessverre.
      Knurr...

      Kommentar

      • trigz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 7056

        #4
        Cupkampen mot Rosenborg må vel nesten bare holdes utenfor form-diskusjonen, det var en helt unik affære med en unik ramme rundt kampen, dessuten spilte vi mot et dødsslitent Rosenborglag.

        Ser vi på SPILLET i de siste seriekampene er det ingen tvil om at den flytperioden vi hadde før sommeren er slutt og at de andre lagene tydeligvis har brukt sommeren på å finne mottrekk mot løpsmønsteret til indreløperne våre bl.a.

        Som sagt tror jeg Rosenborg antakeligvis vinner serien med 8-10 poeng, Tromsø kommer på andre plass, og Brann på tredje. Brann virker ekstremt potente fremover på banen og har både et godt forsvar, solid midtbane og habil trener. Selvom Bergen er Bergen tror jeg Brann får medalje i år.

        Vi må kjempe med Vålerenga om den gyldne fjerdeplassen, og derfor blir derbyet på søndag ikke bare et derby, men personifikasjonen av en sekspoengskamp. Vinner vi får vi et forsprang og gjør jobben mye lettere for oss sjøl, taper vi kommer vi til å jage Vålerenga hele resten av sesongen.

        Får håpe Mifsud snart får sjansen fra start!
        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

        Kommentar

        • Anders_Bakken
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2004
          • 542

          #5
          Det er liksom typisk LSK å ikke ta 3 poeng når dem har en gylden mulighet til å feste grep om enten en cupfinale eller en 3 plass i serien eller en annen hvilken som helst kamp. Det er ikke bare mot Bryne (2001-semi'n i cup'n) og mot Molde( 23.8 - 04) dette har skjedd, det skjer altfor ofte når vi har en gyllen mulighet...virker som vi ikke takler presset.
          Kjipt...men sant.....
          Jeg både tror og håper at vi reiser oss mot søple - enga...den kampen der tror jeg blir avgjørende for hva vi skal kjempe om framover i høst.

          Kommentar

          • fredpet76
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2004
            • 1227

            #6
            Nei da, vi er ikke nede i en sump. Vi har kun tapt 1 kamp siden mai måned, så jeg vil heller kalle det stang ut i de kampne på Åråsen vi ikke har klart å avgjøre. Vi reiser oss på søndag, det er jeg helt sikker på.

            Kommentar

            • Ola
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 1651

              #7
              Opprinnelig skrevet av Anders_Bakken
              Det er liksom typisk LSK å ikke ta 3 poeng når dem har en gylden mulighet til å feste grep om enten en cupfinale eller en 3 plass i serien eller en annen hvilken som helst kamp. Det er ikke bare mot Bryne (2001-semi'n i cup'n) og mot Molde( 23.8 - 04) dette har skjedd, det skjer altfor ofte når vi har en gyllen mulighet...virker som vi ikke takler presset.
              Kjipt...men sant.....
              Jeg både tror og håper at vi reiser oss mot søple - enga...den kampen der tror jeg blir avgjørende for hva vi skal kjempe om framover i høst.
              Dette er så sant så sant. Alltid de gangene det virkelig gjelder og man har mulighet til å "feste grepet" og "rykke fra" så kommer nedturen. Jeg hadde følelsen før Moldekampen, før Tromsøkampen og jeg har følelsen før den super-viktige Lynkampen! (som kan bringe oss til en finale)

              Kommentar

              Working...