Martin Husars ferdigheter.

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gamle-perta
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2418

Opprinnelig skrevet av Dole
    Må han det? Hvordan kan det ha seg at de nye spillerne i Rosenborg, Brann, Stabæk, HamKam osv som også kom i dette overgangsvinduet allerede har debutert for sine klubber. Og det tildels på en utmerket måte.

Leser i Aftenposten i dag at RBKs slovak, som gikk rett inn på laget, måtte ha slovakisk tolk på treninga i går. Han skulle møte pressen for å gi sine første inntrykk av norsk fotball, og kunne ikke annet enn morsmålet.
    Likevel fikk han altså spille for en av gullkandidatene.

Men vi skal kanskje ikke ta den sjansen med vår slovak..?

mvh
    Gammer´n
    Mvh
    Gammer´n (Per T)

Kommentar

• Kølla Riisa
      Seniormedlem
      • Jun 2004
      • 1021

Vår eneste ordentlig v.kant er totalt ute av form og ikke i slag.

La han få sjansen, tviler sterkt på at han er noe dårligere enn det vi har der nå.

Kommentar

• Rønnern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6690

Opprinnelig skrevet av gamle-perta
        Leser i Aftenposten i dag at RBKs slovak, som gikk rett inn på laget...
        Det er positivt feil. Marek Sapara hadde sin første trening med RBK torsdag 24. august. Mandag den 28. august spilte RBK hjemme mot Stabæk og i den forbindelse sa Tørum følgende til VG:
        - Det er uaktuelt å bruke ham fra start allerede på mandag, sier Tørum.[1]

Sapara debuterte for RBK mot Sandefjord på søndagen som var, altså 10. september. For som RBKweb skriver:
        Med Roar Strand og Alexander Tettey uaktuelle, får Marek Sapara spille fra start i sin Rosenborg-debut mot Sandefjord.[2]

Et minimumskrav til de som forventer å bli tatt med et snev av seriøsitet her på forumet, er at en i det minste har lett tilgjengelig fakta på det tørre.

[1]
        http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=127678
        [2] http://www.rbkweb.no/skrivut/4746
        Mvh Ronnie "The Runner"
        LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• iL
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 10771

jeg håper han fikk sjansen.

Fulgte Martin med skarpe øyne i begge omganger (flyttet meg faktisk over til andre siden av banen i 2 omgang).

*teknisk+. Valset rundt med det som var på sin side
          *ballmotak+++. Beste jeg har sett av en LSK spiller på lenge
          *skudd/passninger+. Ikke mange feilpasninger fra denne karen
          *hodespill++. 2 headinger i tverligger, samt en heading på keeer som ble til målgivende
          *ego- Shane skrek fælt på ham, og som noen sa over, så kunne han fint gått selv noenganger istedenfor å passe
          *arbeidsjern-- Ikke bra, sto veldig mye stille, men noenganger hadde han bra løp hjemover
          *holde på ballen+ også mer en godkjent.

Terninkast i denne matchen ? 6, kanskje 7
          Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

• RoyVaadal
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2004
            • 4055

Leser i Aftenposten i dag at RBKs slovak, som gikk rett inn på laget, måtte ha slovakisk tolk på treninga i går. Han skulle møte pressen for å gi sine første inntrykk av norsk fotball, og kunne ikke annet enn morsmålet.
            Likevel fikk han altså spille for en av gullkandidatene.

Men vi skal kanskje ikke ta den sjansen med vår slovak..?
            Ut fra de glimrende rapportene vi har fått på Husár etter LSK2-kampen så bør han nok testes med det første. Det kan fort være en større feil å ikke gi han sjansen, enn motsatt.

Når det gjelder sammenligningen med Sapara i RBK så er det flere momenter som gjør at vi kanskje tar større risiko:
            • Sapara er eldre og mer rutinert
            • Sapara hadde nesten tre ganger så høy markedsverdi
            • RBK har større ressurser og er villig til å bruke penger på tolk til å følge treninga
            Hvorvidt LSK har råd eller tar seg råd til å bruke tolk i like stor grad som RBK er litt uvisst. Når det legges ut melding på hj.sida med spørsmål om det er noen som kan tolke, så går jeg ut fra at man håper på billig arbeidskraft fra noen som kan gjøre litt ekstraarbeid i nye og ne. RBK har sikkert gått rett til et tolkefirma. Det er ingen kritikk av LSK, for det er klart at en halvtidsansatt tolk ville jo muligens ført til en dramatisk økning av driftskostnadene knyttet til Martin.
            RoyVaadal.

Kommentar

• Rønnern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6690

Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
              Hvorvidt LSK har råd eller tar seg råd til å bruke tolk i like stor grad som RBK er litt uvisst.
              LSK har allerede knyttet til seg en person som kan tolke, men håper å få en til på plass som kan steppe inn.

Men, fotball er et spill med et felles språk og med tanke på hvor oppgitt Halle var i går ovenfor enkelte spillere som ikke fulgte "ordre", så er det vel ofte ikke språkferdighetene det går på
              Mvh Ronnie "The Runner"
              LSK for alltid

Kommentar

• Rønnern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6690

Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                Når det gjelder sammenligningen med Sapara i RBK så er det flere momenter som gjør at vi kanskje tar større risiko:
                Du glemte kanskje den viktigste grunnen. Martin kom til landet og hadde to treninger med laget før kampen mot Start, Sapara kom til Trondheim over to uker før han debuterte mot Sandefjord.
                Mvh Ronnie "The Runner"
                LSK for alltid

Kommentar

• gamle-perta
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2004
                  • 2418

Opprinnelig skrevet av Rønnern
                  Et minimumskrav til de som forventer å bli tatt med et snev av seriøsitet her på forumet, er at en i det minste har lett tilgjengelig fakta på det tørre.
                  Ronnie, dette er i beste fall et forsøk på å ta fokus bort fra mitt hovedpoeng; Rösler uttalelser om at han håpet Martin skulle "komme inn i noen kamper utover høsten".

Tatt i betraktning av den svake formen til andre spillere i Martins posisjon, så synes jeg Uwes uttalelser, dersom de er riktig gjengitt i media, er defensive - vurdert ut fra det jeg så på Lillestrøm stadion mot Turn.

Og når Søppla kommer på besøk så har Martin vært her i 10 dager. Det bør etter min mening være mer enn nok til å ta en plass på laget.
                  Uavhengig av tolke-problematikken.

Jeg vil derfor fortsatt påstå at vår slovak og rbks slovak er to veldig sammenlignbare saker.

RBK tok sjansen, og vant.
                  Tør vi?

Mvh
                  Gammer´n
                  Mvh
                  Gammer´n (Per T)

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                    Poll St. Ring
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Dec 2005
                    • 11796

Jeg vil derfor fortsatt påstå at vår slovak og rbks slovak er to veldig sammenlignbare saker.

Tør vi?

Mvh
                    Gammer´n
                    Blir litt lite saklig spørsmål slik jeg ser det. Sapara spillte en god kamp sist. Det kunne sikkert andre i RBK også gjort.

Klart Uwe tør vis han trur det er den beste løsningen. Han venta ikke med en Danton i søppleform.

Håper å se Martin fra start i neste kamp, og håper det blir den beste løsningen.
                    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• Totti21
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2004
                      • 3501

Er han god nok så bør han spille uavhengig av språk og treninger med laget. Danton gikk rett inn på laget han, og spiller i en posisjon der man er mer avhengig av sammkjøring enn på venstrekanten. Ronaldinho hadde nok ikke starta på benken han hvis han hadde kommet pga språkproblemer, eller for få treninger. Så hvis Martin Husar er god nok, og Lillestrøm stoler på det de har sett av han før han kom til Lillestrøm, da spiller han fra start mot søpla.

Uansett så var Marek Sapara uaktuell til kampen mot Stabæk pga overgangspapirer som ikke var i orden, så selvom Tørum sier han ville startet på benken ville han ganske sikkert kommet inn i den kampen om pairene var i orden.

Kommentar

• Lillestrøm Kirke
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2004
                        • 1470

Martin var kjempegod, til tross for et (for han ganske sikkert) helt ukjent underlag (kunstgress). Han samspilte overraskende bra med Shane også (nesten Jan Ove/Schiller-klasse). Det beste var drivet hans med ball - han dro av flere spillere flere ganger - akkurat som Påsan i hans glanstid. Vi har gjort et kupp.

Det er bare en Martin, en Martin .....
                        "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

Kommentar

• kunden
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2005
                          • 2444

kan ikke ultras eller hvem det er som står for bannere møte opp på treninger frem til kampen med bannere ala
                          "wir forlangen das martin musst spielen" el.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                            Poll St. Ring
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Dec 2005
                            • 11796

Opprinnelig skrevet av kunden
                            kan ikke ultras eller hvem det er som står for bannere møte opp på treninger frem til kampen med bannere ala
                            "wir forlangen das martin musst spielen" el.
                            Hehe... Med all respekt var det dagens dårligste forslag. Man undergraver ikke autoriteten til trener på den måten. Velger å tro at Uwe har kontroll.
                            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• Rønnern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6690

Ronnie, dette er i beste fall et forsøk på å ta fokus bort fra mitt hovedpoeng; Rösler uttalelser om at han håpet Martin skulle "komme inn i noen kamper utover høsten".
                              Rösler er selvfølgelig smart. Han vet at fotballsupportere er enkle mennesker og ville neppe legge altfor mye press på Martin. Og for alt vi vet kan det jo hende at Martin blir en nøkkelspiller i kampene utover høsten, selv om Uwe i utgangspunktet ikke har regnet ham som en umiddelbar forsterkning.

Nå vet jeg at LSK var svært, svært, svært fornøyd med å ha kapret Martin, så jeg vil anta at Uwe rett og slett var forsiktig og at Martin vil spille en del i kampene fremover dersom han minimum holder seg på nivået fra kampen mot Turn.

Uttalelsene til Uwe kom vel også før Martin sin debut mot Turn, en kamp Uwe kun så deler av første omgang.

Tør vi?
                              Ikke glem nok en gang at det var skader og karantener som åpnet for Sapara. Forøvrig kunne trøndera stilt med en gymsokk som indreløper og alikevel vunnet mot Sandefjord. De valgte dog Sapara.
                              Mvh Ronnie "The Runner"
                              LSK for alltid

Kommentar

• LSK-supp.
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2003
                                • 1023

Godt vi har Uwe Rösler representert her på forumet ved Rønnern.

Kjenner ikke godt nok til RBK/Sappara, men så lenge vi ikke har venstrekant spillere som duger, så kan det neppe gå særlig dårligere med Martin Husar.

Så vidt jeg vet kan f.eks ikke Frode Johnsen ett ord japansk, noe som ikke hindrer han i å putte mål.
                                I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

Kommentar

• Rønnern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 6690

Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                                  Kjenner ikke godt nok til RBK/Sappara, men så lenge vi ikke har venstrekant spillere som duger, så kan det neppe gå særlig dårligere med Martin Husar.
                                  Forskjellen på forumonanister og Uwe er at Uwe må stå til ansvar for sine disponeringer ovenfor egne spillere, ledere, sportslig utvalg, media osv. Forumonanistene krever i det ene øyeblikket at Occean må kjøpes, koste hva det koste vil, for i det neste øyeblikk å slakte Occean og krever ham sendt vederlagsfritt til Ulan Bator.

Så vidt jeg vet kan f.eks ikke Frode Johnsen ett ord japansk, noe som ikke hindrer han i å putte mål.
                                  Hinter du til at Husar burde startet mot Start eller kommer du med en faktaopplysning som du mener er relevant i en eller annen sammenheng?
                                  Mvh Ronnie "The Runner"
                                  LSK for alltid

Kommentar

• LSK-supp.
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2003
                                    • 1023

Forskjellen på forumonanister og Uwe er at Uwe må stå til ansvar for sine disponeringer ovenfor egne spillere, ledere, sportslig utvalg, media osv. Forumonanistene krever i det ene øyeblikket at Occean må kjøpes, koste hva det koste vil, for i det neste øyeblikk å slakte Occean og krever ham sendt vederlagsfritt til Ulan Bator.

Hinter du til at Husar burde startet mot Start eller kommer du med en faktaopplysning som du mener er relevant i en eller annen sammenheng?
                                    Å lese innlegget før man kommenterer det er et godt tips, da vil man forhåpentlig forstå bedre.

Din første kommentar har absolutt ingenting å gjøre med mitt innlegg, hvor slakter jeg Occean? hvor kritiserer jeg Uwes disposisjoner?

Prøv å fokuser litt mer på sak enn å spy ut breialiteter, så kanskje du blir litt bedre likt. For det er liten tvil om at du er blant de bedre informerte her på forumet.
                                    I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

Kommentar

• Ola
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 1651

Det er positivt feil. Marek Sapara hadde sin første trening med RBK torsdag 24. august. Mandag den 28. august spilte RBK hjemme mot Stabæk og i den forbindelse sa Tørum følgende til VG:
                                      - Det er uaktuelt å bruke ham fra start allerede på mandag, sier Tørum.[1]

Sapara debuterte for RBK mot Sandefjord på søndagen som var, altså 10. september. For som RBKweb skriver:
                                      Med Roar Strand og Alexander Tettey uaktuelle, får Marek Sapara spille fra start i sin Rosenborg-debut mot Sandefjord.[2]
                                      Marek Sapara var påtenkt å debutere som innbytter mot Stabæk 28. august, men ble ikke spilleklar grunnet uferdige formaliteter som ikke NFF maktet å ferdigstille innen fristens utløp.

Kommentar

• Rønnern
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6690

Din første kommentar har absolutt ingenting å gjøre med mitt innlegg, hvor slakter jeg Occean? hvor kritiserer jeg Uwes disposisjoner?
                                        Det er en generell betraktning på forumonanistene, ikke spesielt myntet på deg, eksemplifisert ved Occean. Det kom inn som svar på innlegget ditt der du hevder at det ikke kan gå dårligere med Husar, all den tid vi ikke har en venstrekant som fungerer. Du hopper glatt over at Kiko gjorde en god kamp på den posisjonen hjemme mot Ham-Kam.

Flere andre mener at det burde være åpenbart at et lag (LSK for den som har tungt for det) som inntil forrige serierunde lå et poeng bak serielederen etter 18 spilte serierunder, burde sette innpå en nærmest hvilken som helst kantspiller, da de som har bragt oss suksess så langt ikke på langt nær duger. Never change a winning team, er plutselig ikke gangbar mynt lenger...

Prøv å fokuser litt mer på sak enn å spy ut breialiteter, så kanskje du blir litt bedre likt. For det er liten tvil om at du er blant de bedre informerte her på forumet.
                                        Jeg har ikke noe behov for å bli godt likt dersom det betyr at jeg må innta en mer ydmyk tone. Det er ikke lett å fokusere på sak, når argumentene er oppkonstruerte, gjerne basert på omskriving av sannheten og i ekstrem grad basert på følelser og ikke fakta.
                                        Last edited by Rønnern; 12.09.2006, 15:56.
                                        Mvh Ronnie "The Runner"
                                        LSK for alltid

Kommentar

• Rønnern
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 6690

Opprinnelig skrevet av Ola
                                          Marek Sapara var påtenkt å debutere som innbytter mot Stabæk 28. august, men ble ikke spilleklar grunnet uferdige formaliteter som ikke NFF maktet å ferdigstille innen fristens utløp.
                                          Han var påtenkt en plass på benken, med mulighet for å debutere. Akkurat slik Uwe tenkte da Husar var med i troppen mot Start. Hvor er den store forskjellen om defensive Uwe og offensive Tørum?

Og sist, men ikke minst, hvorfor har ikke LSK knyttet til seg Tørum før han gikk til RBK. Alle ser jo at han får mye bedre resultater enn Uwe!
                                          Mvh Ronnie "The Runner"
                                          LSK for alltid

Kommentar

Working...