Sesongkort 2007: Siste mulighet 16.mars
Collapse
X
-
Enig. Nå er to P'er på plass: produkt og pris. Nå gjelder det å få de to siste i orden: promotion og plassering. Det er ekstremt viktig å formidle budskapet riktig til alle potensielle kunder. I tillegg må distribusjonen fungere. Det må lages enkle bestillingsløsninger man kan stole på. f.eks. webskjema og bestilling på e-post. De siste hjemmekampene er også en utmerket anledning til å selge sesongkort, spesielt hvis vi henger med i gullkampen.Kommentar
-
Det er kanskje en P til som også bør på plass: Poeng. I de siste seks kampene. Tar vi mange av dem, gjør det underverker for sesongkortsalget. Avslutter vi derimot som i fjor med 1-3-2, blir interessen ditto.Kommentar
-
Jeg tror ikke man får sterkere markedsføring enn den som var på mandag. På hvert sete på Åråsen (bortsett fra Diadora selvsagt) lå det en folder med informasjon. I tillegg får allerede eksisterende sesongkortholdere om kort tid brev om å beholde plassen. Når fristen går ut, starter LSK med annonsering.
Jeg har tiltro til opplegget.
-okb!Kommentar
-
Til nå:
Jeg tror ikke man får sterkere markedsføring enn den som var på mandag. På hvert sete på Åråsen (bortsett fra Diadora selvsagt) lå det en folder med informasjon. I tillegg får allerede eksisterende sesongkortholdere om kort tid brev om å beholde plassen. Når fristen går ut, starter LSK med annonsering.
Jeg har tiltro til opplegget.
-okb!
Liker også prisdifferensieringen, altså at "bedre" plasser koster mer enn setene lengst ut på sida. (Etter å ha sett et par matcher i høljregn burde det vel strengt tatt vært vær-rabbatt på de nederste radene på SS-tribuna, men det får være en annen skål.)
Ellers går det fram av brosjyra at det fram til 15. oktober vil være en gjenkjøpsperiode - altså at de som har sesongkort i år får tilbud om å kjøpe igjen sine plasser.
--
Ståplass, Kanari/LSK-medlemmer: Kr 1200 før nyttår, deretter kr 1400.
Barn kr 600 før nyttår, deretter kr 700.Vidar Evje
Kommentar
-
Med de nye prisene regner jeg med at alle som har sesongkort i dag fornyer,
men ikke hvis det blir rot som i fjor da folk både bestilte og betalte, men allikevel fikk purringer istedenfor kort.
Det virker som om klubben virkelig satser på sesongkortsalget i år.
Jeg håper virkelig markedsføringen blir gjennomført like bra som den har startet.
Kom med gjenkjøpstilbudet, jeg har penga klar.Kommentar
-
Du skal få et brev i løpet av 14 dager. Se her. Språkbruken etterlater liten tvil om at det allerede har vært en konsulent på Åråsen. Antakelig en som har vært innom BI. Det du er inne i nå er fornyelsesprosessen.Kommentar
-
Du skal få et brev i løpet av 14 dager. Se her. Språkbruken etterlater liten tvil om at det allerede har vært en konsulent på Åråsen. Antakelig en som har vært innom BI. Det du er inne i nå er fornyelsesprosessen.
Alt jeg ber om er at klubben - eller de som håndterer fornyelsene for klubben - gjør det ryddig og ikke sender ut doble påminnelser, tilbud på andre plasser enn det man har, eller feilaktige purringer. Alt dette skjedde i fjor, og gjorde selv hardcore sesongkortkjøpere frustrerte.
Men dette er historie. I år går det silkemykt, og de eneste plassene som kan kjøpes på kampdag blir på Diadora. (Ingen ironi, ingen sarkasme, bare boblende, positiv forventning.)Kommentar
-
Sannsynligvis også med garanti om ikke å bli plaga av "hopp for faen"-tilrop.Vidar Evje
Kommentar
-
Alt jeg ber om er at klubben - eller de som håndterer fornyelsene for klubben - gjør det ryddig og ikke sender ut doble påminnelser, tilbud på andre plasser enn det man har, eller feilaktige purringer. Alt dette skjedde i fjor, og gjorde selv hardcore sesongkortkjøpere frustrerte.
Jeg har vært blant de argeste kritikerne før, og selv offer for det ovennevte. Jeg krysser alt jeg har i håp om at dette skal kunne gå rimelig greit for en gangs skyld. Klubben skal ha all honnør for å ha tatt kritikken alvorlig og kommer opp med et tilbud som virker seriøst. Her lokkes det med virkelige, fotballrelaterte rabatter, ikke "lekerabatter" som 20% på Estetique.
Nå er klubben i ferd med å gjøre sitt. Det er opp til oss å vise at vi setter pris på dette. Kjøp sesongkort selv og sørg for å spre dette tilbudet ut til bekjente som ikke har sesongkort nå. Er du en fattig fjortis? Ønsk deg det til jul! Tribunene skal fylles!
Eneste minuset jeg kan se er av egoistisk art. Nå mister sesongkortet litt av eksklusiviteten. Må kanskje stå i kø for å få RL- og cupbilletter etterhvert?
Stian"Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner MüllerKommentar
-
Jeg var også forarget over det dårlige opplegget i fjor. Så derfor er det også på sin plass å gi skryt i år. Dette er meget positivt!- Man starter tidlig
- Bra pris, dvs gode rabatter på kjerneproduktet; fotballkampen
- Mindre fokus på perifere fordeler som rabatt på Peppes også videre
- God distribusjon; det er tydelig at samarbeidet med Narvesen osv nå gjør nytte
- God markedsføring
- Tydelig og god kommunikasjon
- Og til slutt; det virker som man faktisk satser på sesongkort
I år har vi til nå hatt fire kamper over 10.000. Såvidt jeg kan se er "rekorden" fra tidligere år max. to kamper over 10.000.
Dersom dette går veien nå, kan dagens Åråsen stadion være for liten i løpet av et par år...Kommentar
-
Det meste er positivt. Men hvor blir det av knappen som gjør at jeg i løpet av sekunder kan:- Bestille sesongkort og belaste mitt kredittkort
RoyVaadal.Kommentar
-
Står i psd(pds?) fila som ligger på www.lsk.noKommentar
-
De som har sesongkort for i år, vil motta et brev i postkassen om tilbud om å fornye, så to uker etter dette eller noe, vil plassene bli åpne for alle, _DA_ kan alle bestille...
Står i psd(pds?) fila som ligger på www.lsk.noKommentar
-
Denne tråden får nesten en tidligere BI student til å trille en liten tåre. Her snakker vi nesten hele pensumet til diplomøkonomer med de 4 P'er og god markedsføring (Fjøra har sikkert lest litt bøker fra Kotler).
Neste år blir det sesongkort på meg.www.kfl.no/debattKommentar
-
LSK har nok bare lest på Forumet i fjorårstråden om sesongkort og fulgt rådene som blei gitt der:
Videre så foreslo jeg konkrete priser for langside-sitteplassbilletter:
For ordens skyld: Jeg har ikke kidnappet Per Berg til et hus på Ullensaker.RoyVaadal.Kommentar
-
Sesongkortangst ?Kommentar
Kommentar