Sesongkort 2007: Siste mulighet 16.mars

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sniper
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 5254

    reklamerte de for sesongkort på Åråsen i går? Over høyttaler-anlegget eller noe?

    Jeg hørte ikke noe.

    Petter
    Last edited by sniper; 28.11.2006, 09:06.

    Kommentar

    • RoyVaadal
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2004
      • 4055

      Opprinnelig skrevet av iL
      Hvordan har du foresten kommet frem til det 2 tallet? dvs solgte sesongkort? Hvordan vet du at summen er 9500 ?
      Dette har jeg spekulert i tidligere:

      Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
      Hvis vi antar at kapasiteten er ca. 11 650. 1850 plasser i bortekortsida, 700 VIP-plasser og 300 plasser (presse etc.) holdes utenfor. Det betyr at 8800 vanlige sesongkort er tilgjengelige. Vi kan vel også anta at de 700 VIP-plassene blir solgt ut.
      Disse talla er vel allerede kvalitetssikra til stor grad av Forumets eksperter.
      Dog er tallet 300 rein spekulasjon fra min side. I beste fall er det 300 flere solgte sesongkort.
      RoyVaadal.

      Kommentar

      • iL
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Jan 2004
        • 10771

        Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
        Dette har jeg spekulert i tidligere:



        Disse talla er vel allerede kvalitetssikra til stor grad av Forumets eksperter.
        Dog er tallet 300 rein spekulasjon fra min side. I beste fall er det 300 flere solgte sesongkort.
        Ja men 8800 <> 9500 ?!

        edit: regner med at de siste 700 er de VIP plassene, og du regner disse som "solgte" allerede.
        edit2: Da har jeg oppdatert http://www.kanari-fansen.no/wiki/ind...esongkort_2007 med disse antagelsene. Og per dags dato er det solgt 2527 kort.
        Last edited by iL; 27.11.2006, 15:13.
        Kanarifugla flyr høyt i år!

        Kommentar

        • gj
          Seniormedlem
          • Nov 2003
          • 3360

          Mon tro om banneret vårt hjalp? Det er solgt åtte sesongkort på feltet siden kl. 11 idag, mot seks sesongkort de siste seks dagene (ihht oppdatering i Kanaripedia).

          Med forbehold om at Billettluka har en slags "forsinkelse" på web, som gjør at helgens bestillinger først er oppdatert i oversikten på deres nettside, etter kl. 11 i dag.

          Kommentar

          • RoyVaadal
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2004
            • 4055

            Opprinnelig skrevet av Глен
            Mon tro om banneret vårt hjalp? Det er solgt åtte sesongkort på feltet siden kl. 11 idag, mot seks sesongkort de siste seks dagene (ihht oppdatering i Kanaripedia).
            Hm. Da er det litt uenighet. I flg. mitt innlegg (bare noen få innlegg opp), har det gått 7 om dagen mellom 19. og 25.nov.

            PS! Mine tall baserer seg for øvrig på en snarvei. Ved å gå til billettoversikten og så velge view source så kan man se på kildekoden i html. Går man litt nedover her så ser man at det er et utkommentert felt som til enhver tid forteller hvor mange billetter det er igjen. Rundet av til nærmeste 10-er.
            Derfor opererer jeg med en usikkerhetsmargin på +- 5, men det er ikke tall som har så stor betydning. Fordelen med dette er at man slipper å bruke masse tid på å summere alle feltene.
            RoyVaadal.

            Kommentar

            • gj
              Seniormedlem
              • Nov 2003
              • 3360

              Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
              Hm. Da er det litt uenighet. I flg. mitt innlegg (bare noen få innlegg opp), har det gått 7 om dagen mellom 19. og 25.nov.
              Jeg har hele tiden trodd at ditt gjennomsnittstall baserte seg på antall solgte sesongkort totalt. Ikke på feltet alene.

              Ellers har jeg som sagt brukt denne oversikten. Og den er vel stort sett hentet fra Billettluka? Den oversikten viser at det ble solgt seks sesongkort på Kanarifeltet (32 totalt) mellom 21.11.2006 kl. 10:54 og 27.11.2006 kl. 11:18.

              Kommentar

              • RoyVaadal
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2004
                • 4055

                Opprinnelig skrevet av Глен
                Jeg har hele tiden trodd at ditt gjennomsnittstall baserte seg på antall solgte sesongkort totalt. Ikke på feltet alene.
                Det er sant. Jeg bruker et anslag på hvor mange sesongkort som er lagt ut for salg sammen med billettlukas gjenværende billetter.


                Opprinnelig skrevet av Глен
                Ellers har jeg som sagt brukt denne oversikten. Og den er vel stort sett hentet fra Billettluka? Den oversikten viser at det ble solgt seks sesongkort på Kanarifeltet (32 totalt) mellom 21.11.2006 kl. 10:54 og 27.11.2006 kl. 11:18.
                Jeg tror forresten ikke at det er feil i noen av våre tall lenger. Men det betyr at det blei solgt veldig mye billetter mellom 19. og 21. (Var det da kfl.no og Kanariskrivet blei sendt ut?). Så stoppet det nesten helt opp, før det vakre banneret kom opp.
                RoyVaadal.

                Kommentar

                • RoyVaadal
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2004
                  • 4055

                  Nå er det ca. 6955 sesongkort igjen i flg. billettluka.no.
                  Det betyr at det er ca. 2545 solgte sesongkort.

                  Det er solgt ca. 5 kort om dagen de siste fire dager.

                  Dessverre så daler salget litt til tross for den kraftige markedsføringa på kfl.no og kfl.no/debatt
                  RoyVaadal.

                  Kommentar

                  • RoyVaadal
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2004
                    • 4055

                    De siste kremsitteplassene går nå!

                    Det er ytterst få billetter igjen for de som både ønsker å sitte midt på langsiden, ikke for langt fram (over rad 4), regnfritt, og som trenger to ved siden av hverandre. Her er de siste kremplassene:
                    • Felt D: Rad 5, Plass 10 og 11.
                    • Felt F: Rad 6, Plass 1 og 2.
                    • Felt F: Rad 6, Plass 10 og 11.
                    • Felt F: Rad 5, Plass 6-8.
                    • Felt L: Rad 11, Plass 161 og 162.
                    Felt M, E og N er utsolgt for kremplasser.
                    RoyVaadal.

                    Kommentar

                    • xeR
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Jan 2004
                      • 11206

                      Eneste kremplassene på stadion er Felt C
                      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                      Kommentar

                      • RoyVaadal
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2004
                        • 4055

                        Gledesutbrudd som utelukkende handler om kjøp av sesongkort, hører hjemme i denne tråden:

                        RoyVaadal.

                        Kommentar

                        • Henrik
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2006
                          • 2110

                          Har betalt giroen LSK sendte meg for en god stund siden, kommer det aldri noen bekreftelse på at alt er i orden? Kommer det ingen beskjed fra de før kortet kommer dumpende ned i posten neste år?

                          Kommentar

                          • toten
                            Medlem
                            Møteplager
                            • Aug 2005
                            • 91

                            Nei du må nok vente i spenning. D kommer ca i slutten av mars.

                            Kommentar

                            • RoyVaadal
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2004
                              • 4055

                              Nå er det ca. 6925 sesongkort igjen i flg. billettluka.no.
                              Det betyr at det er ca. 2575 solgte sesongkort.

                              Det er solgt ca. 6 sesongkort de siste 5 dager.
                              Tempoet holder seg på omtrent samme nivå. Ganske jevnt og trutt. Det har nå gått mellom 5 og 10 sesongkort om dagen helt siden salgstart.

                              Hvis det ikke snart eksploderer så blir det under 3500 solgte sesongkort til seriestart. Det er skuffende svakt.

                              Ingen kan si at ikke kfl.no, Forumfolket og de Forumansvarlige har gjort en innsats, i hvert fall.
                              RoyVaadal.

                              Kommentar

                              • Henrik
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2006
                                • 2110

                                Blir det ikke solgt flere enn det setter LSK vel opp prisene igjen. Om etterspørselen etter sesongkort er så uelastisk er det enkel regning at det lønner seg økonomisk for LSK med de høyere prisene...

                                Kommentar

                                • RoyVaadal
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2004
                                  • 4055

                                  Opprinnelig skrevet av Henrik
                                  Blir det ikke solgt flere enn det setter LSK vel opp prisene igjen. Om etterspørselen etter sesongkort er så uelastisk er det enkel regning at det lønner seg økonomisk for LSK med de høyere prisene...
                                  Her er jeg enig med deg, Henrik. Og det er nettopp dette jeg frykter. At salget ikke tar seg nok opp det første året og at LSK går tilbake til de gamle prisene. Jeg tror LSK uansett burde prøve samme opplegg neste år. Det tar tid for folk å oppfatte at prispolitikken på sesongkort er totalt endret, og mange skjønner det sikkert først i løpet av sesongen 2007, at de burde hatt sesongkort.

                                  (Merk at jeg er enig i Henriks innlegg, men med litt justering og tilleggsinfo. Å bruke enig-knappen hadde ikke vært like spennende.)
                                  RoyVaadal.

                                  Kommentar

                                  • gamle-perta
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2004
                                    • 2418

                                    Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                                    Hvis det ikke snart eksploderer så blir det under 3500 solgte sesongkort til seriestart. Det er skuffende svakt.
                                    Dette er ille, flaut og ganske dumt egentlig, at en klubb av LSKs størrelse aldri evner å få fart på dette salget. Ekstra dumt synes jeg det er at så få kjøper sesongkort til feltet. Prisen for dette er latterlig lav, sett i forhold til det produktet man får.

                                    Hadde det blitt laget en skikkelig salg- og markedsføringsplan på forhånd, så burde feltet egentlig vært utsolgt til jul.

                                    Det hører jo også med til bildet at mange av de som selv kaller seg "hardcore" er jævlig trege med å få ut fingeren og kjøpe sesongkort.

                                    Så gjør det nå, for faan! Det er BARE fordeler ved å ha sesongkort!


                                    Mvh
                                    Gammer´n - innehaver av fire kort.
                                    Mvh
                                    Gammer´n (Per T)

                                    Kommentar

                                    • KFL109
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 1958

                                      Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                      Hadde det blitt laget en skikkelig salg- og markedsføringsplan på forhånd, så burde feltet egentlig vært utsolgt til jul.
                                      Man kan alltids analysere og evaluere hvordan ting kan gjøres (burde vært gjort) bedre, men i år synes jeg det har vært en helt annen tilgang på informasjon om sesongkort enn tidligere år. Et svært langt skritt i riktig retning.

                                      Allikevel er responsen skuffende, og jeg er enig i at det er spesielt dårlig respons fra det som burde vært "den harde kjerne" - nemlig oss på Feltet.

                                      Sjøl om vi nå har medlemmer på alle tribuner kan det da ikke være noen tvil om at flesteparten av de 5000 KFL-medlemmene befinner seg på ståplass på match?

                                      Det eneste jeg kan se som en mulig ny innfallsvinkel på sesongkortsalget er å lage en avbetalingsordning for de som ikke evner å betale 1200 kroner på en gang.

                                      Man blir sjelden klok på LSK-tilhengerne. I romjula vil man omtrent legge seg i sovepose for å få en genser 20 spenn rimeligere enn uka før. En tusenlapp rett i lomma ved å kjøpe sesongkort takker man nei til!
                                      Vidar Evje

                                      Kommentar

                                      • Rønnern
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6690

                                        Opprinnelig skrevet av KFL109
                                        Sjøl om vi nå har medlemmer på alle tribuner kan det da ikke være noen tvil om at flesteparten av de 5000 KFL-medlemmene befinner seg på ståplass på match?
                                        De fleste står ja, men det er nå blitt en god andel som er sittekanaris og blant dem vil jeg anta at sesongkortandelen er svært høy.
                                        Mvh Ronnie "The Runner"
                                        LSK for alltid

                                        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                        Kommentar

                                        • Rønnern
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 6690

                                          Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                          Dette er ille, flaut og ganske dumt egentlig, at en klubb av LSKs størrelse aldri evner å få fart på dette salget. Ekstra dumt synes jeg det er at så få kjøper sesongkort til feltet.
                                          Veit vi egentlig noen som helst tall, eller baserer vi all kunnskap på Roy sine spekulasjoner? Er Roy sine tall riktige, så er jeg enig, men vi må ta et lite forbehold. Ikke det at Roy sine metoder høres så gale ut, men vi snakker tross alt om LSK og billettluka. Sammen er de kanskje en av verdens verste når det gjelder billettsalg. Setter ikke mange kronene på at systemet ikke har flere ukers forsinkelser.
                                          Mvh Ronnie "The Runner"
                                          LSK for alltid

                                          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                          Kommentar

                                          Working...