Sesongkort 2007: Siste mulighet 16.mars

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Håkon Henriksen
    Administrator
    • Nov 2003
    • 6411

    Opprinnelig skrevet av iL
    Jeg gremmes når jeg ser hva andre klubber får til i forhold info'n som står på lsk.no
    Ja, noen legger jo i det "lille" ekstra.
    Håkon Henriksen
    -
    Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
    -
    ALT FOR FUGLA

    Kommentar

    • frodekippe
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2005
      • 480

      Kan noen bekrefte korrekt antall solgte sesongkort. Da mener jeg KORREKT antall sesongkort pr dags dato (les: 16/12-2006)...

      På forhånd tusen takk
      FUGLA -- TIL DØDEN SKILLER OSS AD

      Bjørn Lindahl

      Kommentar

      • RoyVaadal
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2004
        • 4055

        Opprinnelig skrevet av frodekippe
        Kan noen bekrefte korrekt antall solgte sesongkort. Da mener jeg KORREKT antall sesongkort pr dags dato (les: 16/12-2006)...
        Det fins ikke et fasitsvar på spørsmålet ditt. Det blir et definisjonsspørsmål hvorvidt man skal regne med disse to kategoriene:
        • bestilte men ikke betalte kort,
        • sesongkort fra i fjor med forlenget betalingsfrist som ennå ikke er betalt
        Ved å kikke på billettluka så ser man ingen av de to kategoriene over. Den første kategorien ligger ikke inne på billettluka og vil gi et høyere salgstall hvis man velger å telle de med. Den andre kategorien ligger inne på billettluka og vil gi et lavere salgstall hvis man velger å telle de med. For enkelhetsskyld så kan vi anta at de to slår hverandre i hjel.

        Antall solgte sesongkort = 9800 - antall ledige på billettluka
        = 9800 - 6725(+-5) = 3075.
        (Se lenger opp i tråden for å se hvordan formelen er avledet)

        (Det er en usikkerhetsmargin på +-5 siden jeg bruker et triks på billettluka som viser antall gjenværende som bare skiller på hver 10-ende solgte.
        Dermed slipper jeg å gå den tunge veien med å summere alle feltene.)
        RoyVaadal.

        Kommentar

        • Kanariz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2005
          • 2507

          er ikke akkuratt Aalesund tilstander i Lillestrøm.

          Kommentar

          • Henrik
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2006
            • 2110

            Opprinnelig skrevet av Kanariz
            er ikke akkuratt Aalesund tilstander i Lillestrøm.
            Eller Brann-tilstander, Fredrikstad-tilstander, Vålerenga-tilstander, Start-tilstander, Viking-tilstander etc etc.

            Dessverre...

            Kommentar

            • RoyVaadal
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2004
              • 4055

              Opprinnelig skrevet av Henrik
              Eller Brann-tilstander, Fredrikstad-tilstander, Vålerenga-tilstander, Start-tilstander, Viking-tilstander etc etc.

              Dessverre...
              Har du mer info om hvordan disse tilstandene er?
              RoyVaadal.

              Kommentar

              • Romerike
                ikke LSK-supporter
                Hoffnarr
                • Nov 2006
                • 40

                Enorm interesse i Trondheim?

                RBK har før vi har rundt 2006 solgt 14 000 sesongkort og folk må nå stå på ventelista for å sikre seg sesongkort. Lerkendal stadion har en tilskuerkapasitet på 21 166 sitteplasser og RBK ønsker at en 1/3 av disse sitteplassene skal være tilgjengelige for billettkunder. Derfor ønsker de kun å selge 14 000 sesongkort. I Trondheim må de nå begynne å bygge ut Lerkendal igjen for å kunne slukke tørsten til fotballhungrige Trøndere. I Bergen har de også solgt ut det som er av sesongkort eller partoutkort som de har begynt å kalle det for der borte. 12 000 partoutkort ble revet bort nå før jul. Publikumsmessig så er det Bergen og Trondheim som seiler opp som fotballhovedstader. Litt skuffende at Østlandet med Oslo og Akerskus som nedslagsfelt ikke greier å konkurrere med Bergen og Trondheim. Dette til tross for at vi har over 1 million mennesker å kunne tilby tippeligafotball. Akershus fylke har passert 500 000 innbyggere og LSK bør ha som satsningsområde at de som bor på Romerike skal ha LSK som nærklubb. Et naturlig mål for LSK må være å øke publikumsgjennomsnittet. Og ha et tilskuergjennomsnitt på 10 000 og mer bør være et soleklart mål i markedsavdelingen til LSK. På dette området har LSK et enormt forbedringspotensial med tanke på publikummet de har innenfor sitt geografiske nærområde. Dette bør være et spennende satsningsområde for de som jobber innenfor marked i LSK.

                14 000 Sesongkort i Trondheim;




                12 000 Partoutkort i Bergen;

                Kommentar

                • Henrik
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2006
                  • 2110

                  Har lest det på de forskjellige forumene, men har ikke spart linkene. Kan lete det opp i morgen når jeg får levert hjemmeeksamen.

                  Kommentar

                  • iL
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Jan 2004
                    • 10771

                    Opprinnelig skrevet av Henrik
                    Eller Brann-tilstander, Fredrikstad-tilstander, Vålerenga-tilstander, Start-tilstander, Viking-tilstander etc etc.

                    Dessverre...
                    Nå må vi slutte å sammenligne oss med andre klubber.

                    2006 var rekord år publikumsmessig for Lillestrøm.

                    Salget av sesongkort har allerede passert rekorden for antall solgte, og det er mange måneder til seriestart, og alikevel syter vi?

                    Jeg synes salget er bra, markedsføringen er for dårlig, og at vi har lang vei igjen å gå.

                    Jeg stapper fingeren i været og tipper 4123 solgte sesongkort før seriestart.
                    Kanarifugla flyr høyt i år!

                    Kommentar

                    • Romerike
                      ikke LSK-supporter
                      Hoffnarr
                      • Nov 2006
                      • 40

                      Opprinnelig skrevet av iL
                      Nå må vi slutte å sammenligne oss med andre klubber.

                      2006 var rekord år publikumsmessig for Lillestrøm.

                      Salget av sesongkort har allerede passert rekorden for antall solgte, og det er mange måneder til seriestart, og alikevel syter vi?

                      Jeg synes salget er bra, markedsføringen er for dårlig, og at vi har lang vei igjen å gå.

                      Jeg stapper fingeren i været og tipper 4123 solgte sesongkort før seriestart.
                      LSK bør helt klart greie å selge 5000-6000 sesongkort! Det bør ikke være en urealistisk tanke? Vet ikke hvordan LSK internt jobber med sesongkort-prosjektet men jeg personlig har ikke sett at LSK har drevet spesielt aktivt med sesongkort markedsføring. Subjektivt så har jeg en mistanke om at LSK kan bli bedre på dette feltet? Nå har vi jo ikke rundet 2006 enda og det kan hende at salget tar seg opp mot seriestart? Kanskje vi Romerikinger er litt treigere enn Trøndere og Bergensere med å få fingeren ut? Som sagt LSK bør satse aktivt med å fylle opp Åråsen og kanalisere de krefter som trengs for å klare dette. Med andre ord kreativitet og nytekning kombinert med en offensiv målsetning. På det sportslige synes jeg det er en offensiv tankegang om dagen!

                      Kommentar

                      • gamle-perta
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2004
                        • 2418

                        Opprinnelig skrevet av Romerike
                        LSK bør helt klart greie å selge 5000-6000 sesongkort! Det bør ikke være en urealistisk tanke?
                        Jeg mistenker fortsatt LSK å spekulere i "størst mulig salg av enkeltbilletter til full pris foran hver eneste kamp". Det er ingen tvil om at det totalt sett er mer penger i dette enn at halve stadion er sesongkortbelagt.

                        Men samtidig er det mye gambling også. Og med dårlig uttelling kan sluttresultatet bli langt dårligere enn det man gamblet på.

                        Mvh
                        Gammer´n
                        Mvh
                        Gammer´n (Per T)

                        Kommentar

                        • Romerike
                          ikke LSK-supporter
                          Hoffnarr
                          • Nov 2006
                          • 40

                          Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                          Jeg mistenker fortsatt LSK å spekulere i "størst mulig salg av enkeltbilletter til full pris foran hver eneste kamp". Det er ingen tvil om at det totalt sett er mer penger i dette enn at halve stadion er sesongkortbelagt.

                          Men samtidig er det mye gambling også. Og med dårlig uttelling kan sluttresultatet bli langt dårligere enn det man gamblet på.

                          Mvh
                          Gammer´n
                          Ja, helt klart! Sesongkort er ofte sterkt rabaterte billetter. Det er vel en grunn til at blant annet RBK stanser salget av sesongkort på 2/3 av totalen. Men RBK har et VIP-konsept og det er veldig dyre sesongkort/billetter og her tjener klubben virkelig penger. Brann prøver nå med det samme når den nye stadiondelen står ferdig til neste år. Da kan bedrifter/enkeltpersoner kjøpe losjer eller plass og få full oppvartning med tilbehør under fotballkamper. RBK har hatt dette i mange år på Lerkendal med stor suksess og kanskje det kunne ha vært en spennende tanke å få det samme på Åråsen også? Her på Romerike er det jo et sterkt næringsliv og mange enkeltpersoner med høy inntekt og formue. Det er sikkert mange som setter pris på ekstra fasiliteter?

                          Kommentar

                          • Torolf
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 9574

                            Opprinnelig skrevet av Romerike
                            Ja, helt klart! Sesongkort er ofte sterkt rabaterte billetter. Det er vel en grunn til at blant annet RBK stanser salget av sesongkort på 2/3 av totalen. Men RBK har et VIP-konsept og det er veldig dyre sesongkort/billetter og her tjener klubben virkelig penger. Brann prøver nå med det samme når den nye stadiondelen står ferdig til neste år. Da kan bedrifter/enkeltpersoner kjøpe losjer eller plass og få full oppvartning med tilbehør under fotballkamper. RBK har hatt dette i mange år på Lerkendal med stor suksess og kanskje det kunne ha vært en spennende tanke å få det samme på Åråsen også? Her på Romerike er det jo et sterkt næringsliv og mange enkeltpersoner med høy inntekt og formue. Det er sikkert mange som setter pris på ekstra fasiliteter?
                            Dette viser jo hvor godt du kjenner klubben "din". LSK har vel ca. 700 VIP-plasser på Åråsen.

                            Kommentar

                            • Romerike
                              ikke LSK-supporter
                              Hoffnarr
                              • Nov 2006
                              • 40

                              Opprinnelig skrevet av Torolf
                              Dette viser jo hvor godt du kjenner klubben "din". LSK har vel ca. 700 VIP-plasser på Åråsen.
                              Ja, vet at det er VIP-plasser på den nyeste langsiden men ikke at det er så mye som 700 plasser? Kan det stemme det da?

                              Kommentar

                              • Torolf
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2004
                                • 9574

                                Sesongkortene kommer snart i posten

                                Fra www.lsk.no: Alle som har betalt sine sesongkort innen 08.12.2006 vil motta dette i posten i løpet av neste uke.

                                Kommentar

                                • Trondeo
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2005
                                  • 3062

                                  Opprinnelig skrevet av Torolf
                                  Fra www.lsk.no: Alle som har betalt sine sesongkort innen 08.12.2006 vil motta dette i posten i løpet av neste uke.
                                  Ahh, godt. Da skal jeg mobbe alle de i klassen som ikke har skaffet det kortet enda. Kanskje det gjør at de får ut fingern.

                                  Kommentar

                                  • RoyVaadal
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2004
                                    • 4055

                                    Opprinnelig skrevet av Romerike
                                    Ja, vet at det er VIP-plasser på den nyeste langsiden men ikke at det er så mye som 700 plasser? Kan det stemme det da?
                                    Sesongkortgeneral Anders Riiber sier det er 650 VIP-plasser.
                                    RoyVaadal.

                                    Kommentar

                                    • iL
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Jan 2004
                                      • 10771

                                      Etter siste oppdatering, er vi nå oppe i 3096 solgte kort, og med ett snitt på 19.9 kort per dag den siste uka.
                                      Mye av dette er vel takket være ringerunden på onsdag, og at det er tid for julegave kjøp?
                                      Kanarifugla flyr høyt i år!

                                      Kommentar

                                      • Torolf
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2004
                                        • 9574

                                        Opprinnelig skrevet av iL
                                        Etter siste oppdatering, er vi nå oppe i 3096 solgte kort, og med ett snitt på 19.9 kort per dag den siste uka.
                                        Mye av dette er vel takket være ringerunden på onsdag, og at det er tid for julegave kjøp?
                                        En tredje forklaring er at de som ikke har så god råd, venter med å kjøpe sesongkort til den fete julelønna er inne på kontoen.

                                        Kommentar

                                        • Sem
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2005
                                          • 1626

                                          Opprinnelig skrevet av Torolf
                                          En tredje forklaring er at de som ikke har så god råd, venter med å kjøpe sesongkort til den fete julelønna er inne på kontoen.
                                          Det stemmer bra i forhold til meg, i alle fall. Jeg betalte kortet på søndag.

                                          Kommentar

                                          Working...