Kontrakta til Koren

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KimFL
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2003
    • 1410

    Kontrakta til Koren

    Hei
    Etter kampen på mandag sa Koren at både han og LSK ville tjene på å selge ham nå (etter sesongen). Han er bosman-spiller, og går vel derfor gratis til hvilken som helst klubb, så hvordan kan kan LSK tjene på å "selge" ham....?

    Vi er flere på jobben som lurte litt på akkurat dette.....noen spekulerte sågar i at han kunne ha skrevet under på en ny kontrakt allerede, men at det i så fall er blitt holdt "hemmelig"......selv om jeg tviler på det.


    mvh
    KimFL
  • larsbøffel
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2005
    • 1028

    #2
    ja har tenkt på det jeg og, men er vedlig lite sannsynlig. Tror ikke Fjøra hadde klart å holde det inne hvis han hadde fått ny kontrakt med koren!

    Kommentar

    • KGGNo1
      Medlem
      Hoffnarr
      • Jan 2006
      • 53

      #3
      Etter kampen når koren ble dyttet ut på banen av fjøra var det noe muffins. Jeg så fjøra gjøre et tegn til robert der han holder hånden som et papir og vifter med den andre hånden oppå som om han skulle hatt en penn i den hånden. jeg vet ikke om det ligger noe i det. men vi ropte på fjøra og lurte på om han trengte en penn. robert så bare på fjøra og smilte.
      WWW.KGGsc.com

      Kommentar

      • Jeffers
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Aug 2005
        • 186

        #4
        Dette la vi også merke til - og tolket det likt...

        --larsw

        :lsk:
        Votis subscribunt fata secundis

        Kommentar

        • hoyt
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2004
          • 2850

          #5
          Jeg tror neppe det er så lurt å legge for mye i dette. Det skaper bare større fallhøyde den dagen beskjeden kommer om at Robbie stikker.

          Jeg tror uansett at dette bare var en spøk fra Fjøras side.
          "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
          - Nosa

          Kommentar

          • KGGNo1
            Medlem
            Hoffnarr
            • Jan 2006
            • 53

            #6
            Jeg trur heller ikke at koren blir. men går han så må det bli til en annen klubb utenfor norge. For vis jeg ser den mannen i en annen norsk klubb får jeg hetta.
            WWW.KGGsc.com

            Kommentar

            • KimFL
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2003
              • 1410

              #7
              Ikke akkurat noe stort fall, ihvertfall for min del.....jeg mener...har hele tiden regnet med at Koren stikker etter sesongen, så fort en klubb i en større liga kommer på banen. Blir selvfølgelig litt skuffa når det skjer (kanskje mer trist), men sånn er fotballen, så det må vi bare leve med.

              Men hvis han blir, så ser jeg på det som en enorm bonus (og blir selvøflgelig enormt glad).

              Det eneste jeg (og flere andre) stussa lit på, var de uttalelsene om "å tjene på et slag".



              KimFL

              Kommentar

              • KFL41
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2004
                • 3648

                #8
                Jeg tolker dette utspillet som dårlig oversatt engelsk.

                Kommentar

                • Smukken
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2004
                  • 720

                  #9
                  Jeg tror faktisk Koren blir (fortsatt).......... Han har hatt plenty med muligheter for å signe ny arbeidsgiver men har altså da ikke gjort det. Med andre ord han har ikke fått rett tilbud fra rett klubb. Samtidig vet han at LSK ikke vil blokkere en fremtidig overgang hvis tilbudet er riktig. Ref. Stoffe m.fl.

                  JEG TROR ROBBIE BLIR :lsk: - spesielt etter de siste dagers innspill til mediene og hvordan han uttaler seg. Miffe derimot er long lost gone.
                  Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

                  Kommentar

                  • _Jonern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 4384

                    #10
                    For min egen del er jeg helt klart forberedt på at Koren spiller sin siste sesong for LSK nå. Noe annet vil være en bonus!
                    ..................

                    Kommentar

                    • hoyt
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2004
                      • 2850

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Per Berg i VG
                      Jeg har en plan for hvordan vi skal prøve å beholde Robert Koren. Men den røper jeg ikke i avisen, sier Berg.
                      Spennende. Måtte han lykkes!
                      "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                      - Nosa

                      Kommentar

                      • Henrik
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2006
                        • 2110

                        #12
                        Klarer Per Berg det skal jeg egenhendig opphøye han til Helgen.

                        Kommentar

                        • Anders_Bakken
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2004
                          • 542

                          #13
                          Alle er glade i penger...legger man nok på bordet så er det ingen sak..om han gjør det er en annen sak...

                          Kommentar

                          • krisruds
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2005
                            • 839

                            #14
                            Når man tenker på at vi ga 8mill for OO, han får vel 1.5mill iåret, pluss at han sikkert fikk en liten signonfee?
                            Så mener jeg og gi koren 10mill over 3års kontrakt ikke er og ta i?
                            Må tenke lengsiktig, han er jo kanskje det største salgsobjektet vi har sammen med Bjørn Helge (som vi har for 5år til)
                            Hvis vi må ut med 10mill over 3år så er det jo mulig og få en investor til og dekke det, at han får tilbake de 10mill pluss 50% av resten av salget eller noe?
                            krisruds medlem av KFL siden 1996


                            OI OI OI nå har vi det morro :)

                            BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                            Kommentar

                            • Gullars
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2005
                              • 355

                              #15
                              Skal ikke se bort fra at Koren ser an plasseringen til LSK, tar vi gull er nok sjansen større for at han blir med tanke på spill i CL..

                              Kommentar

                              • MagnetMagne
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jun 2004
                                • 446

                                #16
                                Når det kommer til et stykke, så er alt opp til Robbie selv.. Det er alle klar over, men klubben kan ikke gi seg uten kamp.

                                Hva vil det koste å hente en erstatter? En erstatter som på langt nær er like god som Robbie, og ikke kjenner systemet i det hele tatt. Ta f.eks. Brenne. En mann som fort kan komme opp i OO prisklasse. Da mener jeg det er bedre å kunne gi Robbie en sign-on på en 4-5 mill og en sabla god årslønn.. Det vil være en god deal for begge parter. Jeg tør påstå at Robbie kan være nøkkelen til Europacupspill neste år..
                                Snart neste hælj.....

                                Always Hardcore
                                TS05

                                Kommentar

                                • Rønnern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 6690

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av MagnetMagne
                                  Da mener jeg det er bedre å kunne gi Robbie en sign-on på en 4-5 mill og en sabla god årslønn.. Det vil være en god deal for begge parter. Jeg tør påstå at Robbie kan være nøkkelen til Europacupspill neste år..
                                  La oss ikke glemme nå at LSK har overlevd de siste årene på grunn av Per Berg & Co. Vi kan ikke, skal vi dømme etter utsagn fra Berg, regne med at han spytter inn like mye i årene som kommer. Tvert i mot er det mye som tyder på at LSK snart må regne med å stå på egne bein.

                                  Da er det lite lurt å bruke penger som en full sjømann, selv om Robbie utvilsomt er en god spiller. Det finnes flere Robbier der ute, til en litt rimeligere penge, men de må vi finne.

                                  Når vi en og annen gang slår kloa i sånne stjernespillere, så må vi også akseptere at de går videre, og ikke forvente at klubben har økonomi til å tilby fantasikontrakter for å forlenge den.

                                  Ellers har jeg liten sans for poenget med at den ene spilleren er forskjellen på E-cup, seriegull, CL osv. Nok av bønder argumenterte hardt for at LSK skulle bruke 8 millioner på Occean, "for han garanterer oss seriegull". Ergo er det en god investering. Andre mente at LSK ville selge så mange drakter med Occean bak på ryggen at man på den måten ville tjene inn igjen kjøpsummen.

                                  Nå er Occean yesterdays news og mange kan ikke vente lenge nok til å få gitt ham bort til et 3. eller 4. divisjonslag.

                                  Det samme så vi da det ble spekulert i at Erlandsen skulle forlate LSK til fordel for Lyn etter 2001-sesongen. Livstidskontrakt var det mange som ropte, la ham få bestemme sin egen lønn, styret må gå osv.

                                  Jeg forstår at man som fotballsupporter har lov til å lansere lettvinte løsninger og stå for en kortsiktig tankegang, men alikevel er det grunn til å holde beina på bakken her. Robert Koren var i LSK også i fjor og med nesten alle de samme lagkameratene rundt seg. Det ga oss ikke seriegull, ikke cupgull, ikke gull i RL og ikke noe mer enn Intertoto.

                                  Hva gjør at han til neste år vil være den åpenbare forskjellen på suksess og fiasko, kontra en annen sentral midtbanespiller som Uwe, Gunnar og Fjøra snuser frem fra en vulgær liga på Balkan? Til en langt rimeligere penge?

                                  Jeg synes at LSK bør bruke pengene på noen gode forsterkninger i flere ledd enn å blåse en stor sum på Robbie.
                                  Mvh Ronnie "The Runner"
                                  LSK for alltid

                                  Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                  Kommentar

                                  • stanthefireman
                                    Juniormedlem
                                    Bøffelpromp
                                    • Sep 2006
                                    • 10

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                    Jeg synes at LSK bør bruke pengene på noen gode forsterkninger i flere ledd enn å blåse en stor sum på Robbie.
                                    Greit nok det. Tror likevel at Robbie vil bli solgt til en HØY sum hvis vi beholder han en stund til. Da vil pengene være en god investering.

                                    Kommentar

                                    • xeR
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Jan 2004
                                      • 11206

                                      #19
                                      En liten komentar til den hendelsen ang de håndbevegelsene som lignet på noe ala "penn og papir" rett før fjøra gjorde det så pekte han bort på noen unger.... Flere enn meg som tolker det som autografskrivning?
                                      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                      Kommentar

                                      • Rønnern
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6690

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av stanthefireman
                                        Greit nok det. Tror likevel at Robbie vil bli solgt til en HØY sum hvis vi beholder han en stund til. Da vil pengene være en god investering.
                                        Du sier det magiske ordet, nemlig tror. Selvfølgelig tror jeg også at Robbie er et godt salgsobjekt dersom han forlenger kontrakten, men det er mye som kan skje som gjør at spådommen ikke slår til.

                                        Han kan bli alvorlig skadet, en skade som f.eks. holder han ute av laget over en lengre periode. Da kan det bli vanskelig å få solgt ham i tillegg til at han vil heve høy lønn uten å bidra på banen.

                                        Formsvikt. Det er mulig vi har sett det beste fra Robbie. Kanskje han blir en ny Kristin, som glitrer hver fremte kamp, men er ordinær ut fra det.

                                        Og hva tilsier egentlig at Robbie blir solgt for veldig mye penger (10-15 millioner) om to år, når LSK så langt ikke har fått et bud på ham på over en million?

                                        Sikre penger er det i alle fall ikke, på langt nær, og da er det galemattias å satse penger som klubben ikke har råd til å tape.
                                        Mvh Ronnie "The Runner"
                                        LSK for alltid

                                        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                        Kommentar

                                        Working...