Først må jeg få jeg få si at jeg ikke er LSK-patriot, tør ikke å nevne hvilket..., men har vært på Åråsen mange kamper, helt tilbake til 70-tallet faktisk. Stadionet har blitt meget bra, og når det nå blir et stadig større publikum lurer jeg på hvilke planer man har for en eventuell utbygging. Ser at Fjørtoft sier målet er Champions League innen 3 år. Folk ønsker vel at slike kamper skal spilles på Åråsen, og da blir vel 11000 plasser for lite (ikke kan man ha ståplasser heller). Senest i kampen mot VIF kunne man sikkert ha solgt 15000 billetter. Tror LSK kunne ha øket publikumssnittet betraktelig om kapasiteten ble øket til 15-16000.
Men hvordan kan det gjøres på Åråsen! Det første måtte vel være å rive den gamle sittetribunen, bygge en ny som kom enda nærmere banen (hvis mulig), enda brattere og mye høyere. Men det er ikke mange meterne å hente på baksiden, da jernbanen ligger kloss inntill. På den andre langsiden (strømmen storsenter), kan det vel bygges en etasje til, slik at hele tribunen blir dobbelt så høy.
Men hvordan kan det gjøres på Åråsen! Det første måtte vel være å rive den gamle sittetribunen, bygge en ny som kom enda nærmere banen (hvis mulig), enda brattere og mye høyere. Men det er ikke mange meterne å hente på baksiden, da jernbanen ligger kloss inntill. På den andre langsiden (strømmen storsenter), kan det vel bygges en etasje til, slik at hele tribunen blir dobbelt så høy.
Kommentar