Vi må snart gjøre det bedre mot bånnlag

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • fuglestaten
    Medlem
    Hoffnarr
    • Sep 2006
    • 58

    Vi må snart gjøre det bedre mot bånnlag

    Nå må vi begyne å gjøre det bra mot båndlaga. Det har vært veldig mye feil i forsvaret i år. Noe i forsvaret må gjøres. Rambekk spiller bra sammen med kippe og stefanutto men johansen er for dårlig. Men noen ganger er det ingen i forsvaret som greier jobben sin. Eks serieåpningen mot rosenborg:sad:
  • chrissp
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2004
    • 2403

    #2
    Var ikke Danton sin skyld at vi tapte i dag. Rambekk skulle tatt ut Mavric på 2-0 og PSA burde løftet beina for deretter og beveget seg forut for 1-0.
    Bølerkanaris

    Kommentar

    • Ballkunstneren
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2006
      • 780

      #3
      Opprinnelig skrevet av chrissp
      Var ikke Danton sin skyld at vi tapte i dag. Rambekk skulle tatt ut Mavric på 2-0 og PSA burde løftet beina for deretter og beveget seg forut for 1-0.
      Det er rikitg, begge målene var markeringsglipper... Det er det ofte på cornere... Tror du også mener bånnlag!

      Kommentar

      • fuglestaten
        Medlem
        Hoffnarr
        • Sep 2006
        • 58

        #4
        Ikke i dag

        Det var ikke kampen i dag jeg mente, du kan se mange eks på andre kamper.

        Kommentar

        • Fugl1120
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 3528

          #5
          Konstruktiv og fin tråd. Her tipper jeg det kommer mye fornuftige svar. Men jeg er helt enig, vi burde absolutt begynne å slå de dårlige lagene. De gode også, da kan det være vi vinner seriegull. Tenk om vi vinner alle kampene!
          Lauken er vår venn!

          Kommentar

          • fuglestaten
            Medlem
            Hoffnarr
            • Sep 2006
            • 58

            #6
            Hvorfor ikke spille Stefanutto, pål steffen, kippe, og Rambekk, eller Rambekk, pål steffen, kippe og winsnes. :lsk:

            Kommentar

            • Ballkunstneren
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2006
              • 780

              #7
              Opprinnelig skrevet av fuglestaten
              Hvorfor ikke spille Stefanutto, pål steffen, kippe, og Rambekk, eller Rambekk, pål steffen, kippe og winsnes. :lsk:
              Du og Winsnes... Men jeg synes farten til både stefanutto og danton ble tydelig i dag. De er rett og slett ikke raske nok. Det skal nå sies at Ohr er lynrask, men Danton burde hvertfall klart seg bedre...

              Kommentar

              • Fugl1120
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2005
                • 3528

                #8
                Opprinnelig skrevet av fuglestaten
                Hvorfor ikke spille Stefanutto, pål steffen, kippe, og Rambekk, eller Rambekk, pål steffen, kippe og winsnes. :lsk:
                Fordi Kippe var suspendert. Winsnes har uansett ikke noen bedre forutsetninger enn Dan Anton, og Uwe vet nok best hvem som er det beste alternative. På den andre backen har vi ikke så mange alternativer, men Shane har vært bra denne sesongen og det ville vært latterlig av Uwe å sette Shane ut av laget foran denne kampen. Ikke minst helt unaturlig.
                Lauken er vår venn!

                Kommentar

                • fuglestaten
                  Medlem
                  Hoffnarr
                  • Sep 2006
                  • 58

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                  Fordi Kippe var suspendert. Winsnes har uansett ikke noen bedre forutsetninger enn Dan Anton, og Uwe vet nok best hvem som er det beste alternative. På den andre backen har vi ikke så mange alternativer, men Shane har vært bra denne sesongen og det ville vært latterlig av Uwe å sette Shane ut av laget foran denne kampen. Ikke minst helt unaturlig.
                  Helt enig at shane har spilt bra denne sesongen, men noen spiller han ikke like bra, så shane, pål steffen, kippe, og rambekk ville nok fungert bra. Savner virkelig Anderson.

                  Kommentar

                  • larsbøffel
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2005
                    • 1028

                    #10
                    jeg hadde likt shane, frode, PSA, Rambekk.. Det hadde ikke gått idag men unasett syntes jeg winsnes er for dårlig, og det samme med danton,(hvertfall på bortebane..)

                    Kommentar

                    • KFL41
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2004
                      • 3648

                      #11
                      Dette er helt klart noe man bør sette folus på.

                      En litt "søkt" teori er at vi har for mange utlendinger i stallen (satt på spissen). Du kan jo tenke deg selv dersom du f eks spiller i østerriksk toppdivisjon. Det er vel mer normalt å yte maks mot mer kjente lag som Austria Wien og Rapid Wien enn Mattersburg og Pasching. Eller hvis du spiller i Belgia og møter Club Brugge framfor Roeselare. Du kan jo bare tenke deg selv hvordan det er for en Slovener eller en tysker og dra til alle mulige utkanter av Norge og møte lag du aldri før haddde hørt om. Jeg vet ikke, men det hadde vært greit med en debatt om hva som skjer når vi møter disse lagene. Molde tapte både mot RBK og Brann tidligere i høst. RBK og Brann har også tatt seks poeng hver mot Sandefjord. Vi klarer maks tre, men for å være ærlig har jeg ikke helt trua på det. I hvertfall ikke om det fortsetter som det har gjort de siste par årene.

                      Kommentar

                      • holmiz
                        The kjøkken-kanariz
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 6064

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av KFL41
                        Dette er helt klart noe man bør sette folus på.

                        En litt "søkt" teori er at vi har for mange utlendinger i stallen (satt på spissen). Du kan jo tenke deg selv dersom du f eks spiller i østerriksk toppdivisjon. Det er vel mer normalt å yte maks mot mer kjente lag som Austria Wien og Rapid Wien enn Mattersburg og Pasching. Eller hvis du spiller i Belgia og møter Club Brugge framfor Roeselare. Du kan jo bare tenke deg selv hvordan det er for en Slovener eller en tysker og dra til alle mulige utkanter av Norge og møte lag du aldri før haddde hørt om. Jeg vet ikke, men det hadde vært greit med en debatt om hva som skjer når vi møter disse lagene. Molde tapte både mot RBK og Brann tidligere i høst. RBK og Brann har også tatt seks poeng hver mot Sandefjord. Vi klarer maks tre, men for å være ærlig har jeg ikke helt trua på det. I hvertfall ikke om det fortsetter som det har gjort de siste par årene.
                        Faktisk et poeng det kan være noe i. Har ikke tenkt i de banene sjøl, men det kan være en av årsakene til at vi har spillt jo-jo i hele år, og især tap mot bånnlaga.
                        Hilsen Anders

                        Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                        Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                        Kommentar

                        • Percy Nilegård
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 5146

                          #13
                          Godt at begge "syndebukkene" i går var norske da i alle fall.
                          "Alltid blodsprengt"!
                          Fong/Macho

                          Even Nordlien

                          Kommentar

                          • fuglestaten
                            Medlem
                            Hoffnarr
                            • Sep 2006
                            • 58

                            #14
                            Vi trenger ikke ha så mange norske spillere, vi trenger spillere som forstår norsk. Burde statse på svensker, dansker, og normenn. Da kanskje moralen i lage funker bedre også:lsk:

                            Kommentar

                            • KFL41
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2004
                              • 3648

                              #15
                              Jeg tror ærlig talt vi skal leite etter andre forklaringer. Det blir litt for lettvint å si at det er utlendingenes skyld. Det ligger jo også i menneskes natur å heve seg når utfordringer blir større.

                              Men uansett må det sportslige styre finne ut hvorfor vi ikke er bedre mot antatt svakere motstand. Skyldes det tilfeldigheter, er vi ikke bedre eller hva er det som gjør at vi stadigvekk glipper mot denne type motstand. Tippeligaen er jo veldig jevn så det skal lite til at det glipper den andre veien.

                              Bør vi spille på en annen måte? Bør vi gå over til en tre-backs linje?
                              I fjor tapte vi seriegullet mot de dårlisgste lagene og vi er iferd med å gjøre det igjen.

                              Kommentar

                              • Hamburg & Kanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 3006

                                #16
                                Lett spørsmål: selv om liksomeksperter som f.eks. Svein Mathiesen ikke har sett det ennå, har LSK nå en krevende spillestil med mer og mer kortpasningspill, og da er det lettere for fysiske lag som i utgangspunktet er litt dårligere å kjempe oss ut av stilen, ref. cup-finalen og siste kamp mot Molde.

                                Hvis man kan stramme inn disiplinen og måten vi stiller opp på dødball, vil man kunne unngå disse lagenes viktigste / i noen tilfelle eneste våpen.

                                Er det forresten noen som la merke til at Svein Mathisen som FORTSATT kritiserer LSK for å være et dødballlag (LSK har nå flest mål etter lange angrep for 2re året på rad) var fra seg av begeistring for Moldes "angrepsspill" søndag? Et angrepspill som nettopp baserte seg på dødball og cornere. Pussig. Fri oss fra slike "fotball-eksperter", TV2.
                                LSK Norges beste lag

                                Kommentar

                                • fuglestaten
                                  Medlem
                                  Hoffnarr
                                  • Sep 2006
                                  • 58

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av KFL41
                                  Jeg tror ærlig talt vi skal leite etter andre forklaringer. Det blir litt for lettvint å si at det er utlendingenes skyld. Det ligger jo også i menneskes natur å heve seg når utfordringer blir større.

                                  Men uansett må det sportslige styre finne ut hvorfor vi ikke er bedre mot antatt svakere motstand. Skyldes det tilfeldigheter, er vi ikke bedre eller hva er det som gjør at vi stadigvekk glipper mot denne type motstand. Tippeligaen er jo veldig jevn så det skal lite til at det glipper den andre veien.

                                  Bør vi spille på en annen måte? Bør vi gå over til en tre-backs linje?
                                  I fjor tapte vi seriegullet mot de dårlisgste lagene og vi er iferd med å gjøre det igjen.
                                  Det er ikke utlendingene jeg klager på, men vi trenger spillere som forstår hverandre. Pluss at det begyner og bli litt mange av dem som ikke forstår oss:lsk:

                                  Kommentar

                                  Working...